Level Art - Unreal Engine 5
Marcin Turecki,
Lead Level Artist
Bloober Team
Kurs powstał z myślą o osobach, które chcą poznać cały proces tworzenia leveli od koncepcji do finalnego wyglądu oraz zrozumieć go z perspektywy niezależnego twórcy gier.
![](https://skvot-site-static.fra1.digitaloceanspaces.com/pl/ckeditor/landings/level-artist/main-min.jpg)
Rozpocznij przygodę z tworzeniem gier już w lutym! Poznasz pracę w silniku Unreal Engine 5 oraz zaktualizujesz wiedzę na temat zaawansowanych funkcji i nowych rozwiązań.
Na kursantów czeka spotkanie z firmą Imponderabilia.dev, w ramach którego uzyskają wsparcie w poszukiwaniu zatrudnienia w topowych firmach gamedevowych.
Podczas zajęć kursanci dostaną wsparcie przy tworzeniu CV i portfolio oraz odbędą sesje mentoringu.
Nauczysz się samodzielnego rozwiązywania problemów, które możesz napotkać w całym procesie tworzenia poziomów w grach. Do tematu podchodzimy zadaniowo, więc przyswoisz wiedzę, tworząc własną lokację, która idealnie nada się do portfolio. Dzięki temu kursowi rozpoczniesz pracę jako Level Artist lub Lighting Artist.
![](https://skvot-site-static.fra1.digitaloceanspaces.com/pl/ckeditor/landings/level-artist/new-teacher.jpg)
MARCIN TURECKI
- Od ponad 10 lat pracuje w branży gamedev
- Obecnie Lead Level Artist w Bloober Team
- Współzałożyciel firmy „Two Mammoths”, odpowiedzialny za stronę wizualną gry „Archaica: The Path of Light” i „The Path of Light”
- Wykładowca Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.
Prowadzi zajęcia "Concept Art" na kierunku Digital Design - W grach, które tworzy, największą uwagę przywiązuje do stworzenia efektu wiarygodności oraz utrzymania spójności graficznej
KURS DLA:
Zaktualizujesz wiedzę o pracy z silnikiem Unreal Engine 5 i poznasz nowe praktyczne elementy, które wzbogacą twoje projekty. Zyskasz większą swobodę w projektowaniu przestrzeni i utrzymaniu spójności graficznej.
Poznasz podstawy pracy z silnikiem Unreal Engine 5, dzięki czemu rozwiniesz swoje umiejętności w projektowaniu poziomów i kreowaniu atmosfery w grze. Opanujesz zasady projektowania przestrzeni i zweryfikujesz swoje zdolności.
Poznasz blockout i prototypowanie leveli, dzięki czemu nauczysz się tworzyć od podstaw klimatyczne poziomy w Unreal Engine 5. Uporządkujesz dotychczas zdobytą wiedzę i rozbudujesz swoje portfolio
Zyskasz większą swobodę w projektowaniu przestrzeni i utrzymaniu spójności graficznej. Rozwiniesz swoje umiejętności tworzenia poziomów i atmosfery w grze.
13.02.2024
- Unreal Engine 5 – co musisz wiedzieć przed rozpoczęciem swojego pierwszego projektu?
- Omówienie interfejsu i podstawowych narzędzi w edytorze UE5
- Tworzenie stanowiska pracy
- Przygotowanie prostej geometrii poziomu
- Nawigacja i edytowanie obiektów na scenie
15.02.2024
- Przybliżenie organizacji pracy w studiu
- Omówienie etapów pracy nad projektem lokacji (research, moodboard, sketches/thumbnails, blockout, concept art, overpaints, iterations, finalization)
- Omówienie zasad tworzenia kompozycji i projektowania przestrzeni
20.02.2024
- Tworzenie blockoutu dla lokacji
- Ustawienie odpowiedniej skali
- Zróżnicowanie przestrzeni na przestrzeń zamkniętą, korytarzową i otwartą
- Horyzontalizm vs. vertykalizm
- Narzędzie do tworzenia geometrii vs. whiteboxy
22.02.2024
- Omówienie narzędzi do budowania geometrii poziomu (Landscape i Foliage)
- Tworzenie terenu poprzez modelowanie oraz importowanie mapy wysokości
- Tworzenie foliażu oraz pędzli do malowania foliażem
27.02.2024
- Podmiana blockoutu na finalne assety/skany
- Tworzenie nanitów
- Wiarygodność i spójność otoczenia
- Tworzenie materiału do malowania terenu
29.02.2024
- Praca nad detalem
- Tworzenie detali
- Tworzenie materiału do vertex paint
05.03.2024
- Podstawowe elementy tworzących atmosferę w UE5
- Porównanie templates
- Światło statyczne a światło dynamiczne
- Lumen – GI (Globalna Iluminacja) w czasie rzeczywistym
07.03.2024
- Omówienie rodzajów i właściwości świateł
- Szczegółowe ustawienia parametrów światła i cienia
- Optymalizacja
12.03.2024
- Budowanie różnych rodzajów oświetlenia dla lokacji – atmosfera dzienna i nocna
- Oświetlenie sztuczne
- Doświetlanie lokacji
14.03.2024
- Postprocess Volume
- Finalny szlif wizualny projektu
19.03.2024
- Omówienie narzędzia Sequencer
- Tworzenie prostego cinematicu lub filmowej dokumentacji levelu
- Tworzenie screenshotów renderowanych z silnika
21.03.2024
- Omówienie zasad i dobrych praktyk tworzenia portfolio i CV z myślą o pracy na stanowiskach takich jak: level artist, concept artist, environment artist i lighting artist
- Sytuacja zatrudnienia w branży gier komputerowych
- Konsultacje portfolio
Dzięki praktycznym lekcjom i zadaniom domowym stworzysz kompletny level i filmik ukazujący projekt, co zdecydowanie uatrakcyjni twoje portfolio.
Poznasz całość procesu tworzenia levelu od koncepcji do finalnego wyglądu i będziesz umiał zastosować zdobytą wiedzę w praktyce.
Po opanowaniu Unreal Engine 5 będziesz mógł znaleźć zatrudnienie w topowych firmach gamingowych tworzących produkcje AAA. Zyskasz też większe szanse na uzyskanie pracy w branży na stanowiskach takich jak: concept artist, environment artist, level artist i lighting artist.
Dołącz do kursu „Level art – Unreal Engine” i wejdź na wyższy poziom projektowania gier.