Level Art - Unreal Engine 5

Marcin Turecki,
Lead Level Artist
Bloober Team

Kurs powstał z myślą o osobach, które chcą poznać cały proces tworzenia leveli od koncepcji do finalnego wyglądu oraz zrozumieć go z perspektywy niezależnego twórcy gier.

O kursie

Rozpocznij przygodę z tworzeniem gier już w lutym! Poznasz pracę w silniku Unreal Engine 5 oraz zaktualizujesz wiedzę na temat zaawansowanych funkcji i nowych rozwiązań.

Na kursantów czeka spotkanie z firmą Imponderabilia.dev, w ramach którego uzyskają wsparcie w poszukiwaniu zatrudnienia w topowych firmach gamedevowych.
Podczas zajęć kursanci dostaną wsparcie przy tworzeniu CV i portfolio oraz odbędą sesje mentoringu.

Nauczysz się samodzielnego rozwiązywania problemów, które możesz napotkać w całym procesie tworzenia poziomów w grach. Do tematu podchodzimy zadaniowo, więc przyswoisz wiedzę, tworząc własną lokację, która idealnie nada się do portfolio. Dzięki temu kursowi rozpoczniesz pracę jako Level Artist lub Lighting Artist.

13 lutego
-
21 marca
sprawdź szczegóły
Prace kursantów
Łukasz Ziegler - ArtStation
Patryk Pośpiech - ArtStation
Wiktor Cepil - ArtStation
Wiktor Cepil - ArtStation
Sara Szostak - ArtStation
Sara Szostak - ArtStation
Sara Szostak - ArtStation
Sara Szostak - ArtStation

MARCIN TURECKI

  • Od ponad 10 lat pracuje w branży gamedev
  • Obecnie Lead Level Artist w Bloober Team
  • Współzałożyciel firmy „Two Mammoths”, odpowiedzialny za stronę wizualną gry „Archaica: The Path of Light” i „The Path of Light”
  • Wykładowca Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.
    Prowadzi zajęcia "Concept Art" na kierunku Digital Design
  • W grach, które tworzy, największą uwagę przywiązuje do stworzenia efektu wiarygodności oraz utrzymania spójności graficznej
Wykładowca współtworzył
Blair Witch - Official Gameplay Trailer
The Medium - Official Reveal with Gameplay
Archaica: The Path of Light - 2016 Trailer

KURS DLA:

Concept artystów i projektantów oświetlenia, leveli czy filmików promocyjnych

Zaktualizujesz wiedzę o pracy z silnikiem Unreal Engine 5 i poznasz nowe praktyczne elementy, które wzbogacą twoje projekty. Zyskasz większą swobodę w projektowaniu przestrzeni i utrzymaniu spójności graficznej.

Pasjonatów i osób zmieniających branżę

Poznasz podstawy pracy z silnikiem Unreal Engine 5, dzięki czemu rozwiniesz swoje umiejętności w projektowaniu poziomów i kreowaniu atmosfery w grze. Opanujesz zasady projektowania przestrzeni i zweryfikujesz swoje zdolności.

Junior Level designerów

Poznasz blockout i prototypowanie leveli, dzięki czemu nauczysz się tworzyć od podstaw klimatyczne poziomy w Unreal Engine 5. Uporządkujesz dotychczas zdobytą wiedzę i rozbudujesz swoje portfolio

Pracowników branży gamedev

Zyskasz większą swobodę w projektowaniu przestrzeni i utrzymaniu spójności graficznej. Rozwiniesz swoje umiejętności tworzenia poziomów i atmosfery w grze.

program
01

13.02.2024

Wprowadzenie do Level Artu
  • Unreal Engine 5 – co musisz wiedzieć przed rozpoczęciem swojego pierwszego projektu?
  • Omówienie interfejsu i podstawowych narzędzi w edytorze UE5
  • Tworzenie stanowiska pracy
  • Przygotowanie prostej geometrii poziomu
  • Nawigacja i edytowanie obiektów na scenie
02

15.02.2024

Kim jest Level Artist?
  • Przybliżenie organizacji pracy w studiu
  • Omówienie etapów pracy nad projektem lokacji (research, moodboard, sketches/thumbnails, blockout, concept art, overpaints, iterations, finalization)
  • Omówienie zasad tworzenia kompozycji i projektowania przestrzeni
03

20.02.2024

Blockout
  • Tworzenie blockoutu dla lokacji
  • Ustawienie odpowiedniej skali
  • Zróżnicowanie przestrzeni na przestrzeń zamkniętą, korytarzową i otwartą
  • Horyzontalizm vs. vertykalizm
  • Narzędzie do tworzenia geometrii vs. whiteboxy
04

22.02.2024

Teren i roślinność na lokacji
  • Omówienie narzędzi do budowania geometrii poziomu (Landscape i Foliage)
  • Tworzenie terenu poprzez modelowanie oraz importowanie mapy wysokości
  • Tworzenie foliażu oraz pędzli do malowania foliażem
05

27.02.2024

Finalizacja lokacji
  • Podmiana blockoutu na finalne assety/skany
  • Tworzenie nanitów
  • Wiarygodność i spójność otoczenia
  • Tworzenie materiału do malowania terenu
06

29.02.2024

Detal
  • Praca nad detalem
  • Tworzenie detali
  • Tworzenie materiału do vertex paint
07

05.03.2024

Budowanie atmosfery
  • Podstawowe elementy tworzących atmosferę w UE5
  • Porównanie templates
  • Światło statyczne a światło dynamiczne
  • Lumen – GI (Globalna Iluminacja) w czasie rzeczywistym
08

07.03.2024

Światło punktowe
  • Omówienie rodzajów i właściwości świateł
  • Szczegółowe ustawienia parametrów światła i cienia
  • Optymalizacja
09

12.03.2024

Oświetlenie dzienne i nocne
  • Budowanie różnych rodzajów oświetlenia dla lokacji – atmosfera dzienna i nocna
  • Oświetlenie sztuczne
  • Doświetlanie lokacji
10

14.03.2024

Postprocessing
  • Postprocess Volume
  • Finalny szlif wizualny projektu
11

19.03.2024

Sequencer – narzędzie do tworzenia filmowych przerywników w grach
  • Omówienie narzędzia Sequencer
  • Tworzenie prostego cinematicu lub filmowej dokumentacji levelu
  • Tworzenie screenshotów renderowanych z silnika
12

21.03.2024

Co dalej? Budowanie portfolio i rynek pracy
  • Omówienie zasad i dobrych praktyk tworzenia portfolio i CV z myślą o pracy na stanowiskach takich jak: level artist, concept artist, environment artist i lighting artist
  • Sytuacja zatrudnienia w branży gier komputerowych
  • Konsultacje portfolio
Co zyskasz?
Portfolio

Dzięki praktycznym lekcjom i zadaniom domowym stworzysz kompletny level i filmik ukazujący projekt, co zdecydowanie uatrakcyjni twoje portfolio.

Praktyczna wiedza

Poznasz całość procesu tworzenia levelu od koncepcji do finalnego wyglądu i będziesz umiał zastosować zdobytą wiedzę w praktyce.

Rozwój zawodowy

Po opanowaniu Unreal Engine 5 będziesz mógł znaleźć zatrudnienie w topowych firmach gamingowych tworzących produkcje AAA. Zyskasz też większe szanse na uzyskanie pracy w branży na stanowiskach takich jak: concept artist, environment artist, level artist i lighting artist.

Poznaj szczegóły kursu

Dołącz do kursu „Level art – Unreal Engine” i wejdź na wyższy poziom projektowania gier.

Pole obowiązkowe