GRAFIK 3D: TWORZENIE POSTACI
Jakub Wajda,
Lead Character Artist w Fool's Theory
Poznaj podstawy tworzenia postaci, opanuj niezbędne narzędzia artysty 3D i rozbuduj portfolio o nowe projekty
O KURSIE
Poznaj podstawy projektowania i modelowania postaci 3D w gamedevie. Przekształć swoje pomysły w trójwymiarowe formy, korzystając z programów, takich jak: Blender, ZBrush, Substance Painter i Marvelous Designer.
Oprócz opanowania obsługi najpopularniejszych programów do modelowania 3D zgłębisz także podstawy anatomii człowieka, techniki rzeźbienia, mapowanie tekstur oraz dodawanie detali, co pomoże ci tworzyć realistyczne i przyciągające wzrok postacie 3D.
18:00-20:00 Dowiedz się więcej W ramach kursu stworzysz: realistyczny model postaci (creature) i model ubrania, które zasilą Twoje portfolio.
JAKUB WAJDA
Lead Character Artist w Fool's Theory
- Obecnie w Fool's Theory pracuje przy projekcie "The Witcher Remake"
- Zajmuje się prowadzeniem działu character artu, utrzymywaniem spójnej wizji i stylistyki postaci, mentoringiem i udzielaniem feedbacku podopiecznym
- Wcześnie pracował przy projekcie The Thaumaturge oraz dla Carbon Studio przy projektach VR: The Wizards oraz The Wizards Dark Times
- Pracuje w programach, takich jak: ZBrush, Blender, Addon DrawXray, Substance 3D Painter and PureRef
SZYMON KASZUBA
wykładowca gościnny
Senior Character Artist w Platige Image
- Ma ponad 20 lat doświadczenia w CGI, animacji 3D i filmowej oraz produkcji i postprodukcji
- W Platige Image pracował przy dziesiątkach reklam, filmów (efekty specjalne) i cinametików do gier dla CD Projekt, Electronic Arts, Bethesda, Ubisoft, Square Enix, Warner Brothers, Netflix (Miłość, Śmierć i Roboty), Canal+ i wielu innych rozpoznawalnych krajowych oraz światowych marek
- Zajmuje się głównie modelowaniem realistycznych i stylizowanych postaci na potrzeby animacji oraz opieką artystyczną nad realizacją modeli postaci
- Współpracował przy realizacji teledysków i wizualizacji koncertowych (Lady Pank, Voo Voo, Pink Freud, Michał Jacaszek)
Portfolio Jakuba Wajdy
Dla kogo?
Osób, które chcą zmienić branżę
Otrzymasz podstawową wiedzę z modelowania 3D przekazaną w przystępny i poukładany sposób. Stworzysz pierwszy projekt do portfolio. Dowiesz się, czy tworzenie postaci 3D to coś dla ciebie.
Grafików i ilustratorów 2D
Dowiesz się, jak przenieść umiejętności artystyczne ze środowiska 2D do 3D. Poznasz programy graficzne do projektowania 3D, w których stworzysz trójwymiarowy model postaci.
Grafików 3D z niewielkim doświadczeniem
Poznasz branżowe standardy i dowiesz się, jak wygląda proces tworzenia postaci w branży gamedev. Nauczysz się korzystać z najpopularniejszych programów (Blender, Zbursh, Substance Painter) i poznasz technologię i cały proces tworzenia postaci 3D.
Program
31.10, czwartek
- Omówienie specjalizacji i różnych stylistyk w 3D – gry, filmy, druk 3D, ilustracja
- Jak przygotować się do projektu? Rozbicie projektu na poszczególne etapy i zebranie materiałów referencyjnych
- Wprowadzenie do PureRefa
5.11, wtorek
- Osadzenie zakresu pracy na kursie w kontekście całej dziedziny 3D
- Czym jest digital sculpting i czym różni się od modelowania Lowpoly?
- Podstawowe funkcje i różnice ZBrusha i Blendera
- Terminologia i podstawowe pojęcia
7.11, czwartek
- Dokładne omówienie pomysłu na postać w celu uzyskania jak najlepszych efektów końcowych
- Co zadziała, a co nie? Szersze omówienie aspektów projektu, które świetnie sprawdzą się w medium, jakim jest 3D oraz tych, których należy unikać
12.11, wtorek
- Omówienie interfejsu ZBrusha
- Wstęp do funkcji umożliwiających modyfikowanie topologii
14.11, czwartek
- Jak utrzymać porządek w projekcie?
- Modelowanie organiczne i anatomia
- Dynamesh – sposób na zagęszczanie siatki
19.11, wtorek
- Jak interpretować anatomiczne formy?
- Wzajemne przenikanie się form
- Jak uczyć się anatomii?
21.11, czwartek
- Jak wyczyścić topologię w ZBrushu?
- Jak pracować z subtoolami w optymalny sposób?
26.11, wtorek
- Omówienie problemów oraz sposobów na poradzenie sobie z nimi
28.11, czwartek
- Modelowanie hard surface – jak poradzić sobie z technicznymi, równymi formami?
- Zremresher i poligrupy – podstawowe funkcje do precyzyjnego modelowania
3.12, wtorek
- Detailing modelu
- Funkcje layers, surface i alphy
5.12, czwartek
- Omówienie problemów oraz sposobów na poradzenie sobie z nimi
10.12, wtorek
- Funkcje Morph Target
- Pędzle działające na krzywych
- Pędzle VDM
12.12, czwartek
- Przydatne plug-iny – Zbuilder & Extract Pro
- Przydatne strony z dodatkowymi narzędziami
- Dyskusja o mistrzach w zawodzie, czyli artyści, którymi warto się inspirować
17.12, wtorek
- Deformatory
- Pozowanie modelu
- Transpose master
19.12, czwartek
- Omówienie problemów oraz sposobów na poradzenie sobie z nimi
7.01, wtorek
- Podstawowe funkcje Blendera
- Modyfikatory w Blenderze
- Poprawna topologia
9.01, czwartek
- Retopologia, czyli jak z Highpoly przejść do Lowpoly. Upraszczanie modelu o dużej ilości poligonów do niskiej ilości.
14.01, wtorek
- Omówienie problemów oraz sposobów na poradzenie sobie z nimi
16.01, czwartek
- Jak modelować z zachowaniem zasad poprawnej topologii?
- Jak znaleźć i poprawić topologiczne błędy na modelu w Blenderze?
21.01, wtorek
- Pytania i odpowiedzi
- Dyskusja o branży 3D, o ciekawych technikach, artystach i innych
28.01, wtorek
- UV Mapping
- Podział na Material ID
- Texel density
- Udimy
30.01, czwartek
- Omówienie problemów oraz sposobów na poradzenie sobie z nimi
4.02, wtorek
- Setup projektu w Substance 3D Painterze
- Rodzaje textur
- Baking Tekstur
- Podstawowe funkcje substance 3d paintera
6.02, czwartek
- Materiały w Substance 3D painterze
- Praca na maskach
- Layering – podstawowe techniki teksturowania
11.02, wtorek
- Omówienie problemów oraz sposobów na poradzenie sobie z nimi
13.02, czwartek
- Filtry w Substance 3D painterze
- Proceduralne maski
- Tworzenie własnego smart materiału
18.02, wtorek
- Ożywianie postaci
- Kompozycja i światło
- Renderowanie
- Postprocessing
25.02, wtorek
- Na czym polega symulacja ubrań?
- Optymalny workflow w Marvelous Designerze
- Szycie, pinezkowanie, wycinanie
27.02, czwartek
- Szycie, pinezkowanie, wycinanie (ciąg dalszy)
- Grawitacja i fizyka materiału
- Elastic i kąt zszycia
4.03, wtorek
- Jak eksportować obiekty z Marvelous Designera?
- Jak obrabiać wysymulowane obiekty w ZBrushu?
- Jak detalizować elementy ubioru?
6.03, czwartek
- Omówienie problemów oraz sposobów na poradzenie sobie z nimi
11.03, wtorek
- Kariera artysty 3D w branży filmowej – study case
- Narzędzia i technologie 3D, z których korzysta film
- Automatyzacja zadań i AI pracy z 3D w branży filmowej
- Różnice w workflow pracy 3D między branżą filmową a gamedevem
13.03, czwartek
- Topologie standaryzowane a retopologia na przykładzie Metahuman
- Czym jest Vertex Order i dlaczego jest święty?
- Praca z Blendshape’ami i pojęcie Shot Modelingu
- Ziva – symulacje mięśni
- Modele Previzowe i placeholders
- Retopologia siatek z Marvelous Designera
18.03, wtorek
- UDIMy i materiały w produkcji filmowej vs optymalizacja pod gamedev
- Wypalanie map dla silników czasu rzeczywistego vs legacy renderers
- Konwencje nazewnicze i hierarchia, formaty
20.03, czwartek
- Przygotowanie portfolio
- Możliwe ścieżki rozwoju
- Dobre praktyki pracy
25.03, wtorek
- Omówienie prac ze wskazaniem mocnych i słabych stron
- Wskazanie dalszych zalecanych etapów nauki i rozwoju
UMIEJĘTNOŚCI PO KURSIE
Topologia i retopologia modelu
Stosujesz zasady poprawnej topologii modeli 3D i potrafisz identyfikować błędy w procesie pracy. Umiesz wykonywać proces retopologii, czyli modyfikacji struktury modelu 3D i dostosowywać gęstą siatkę modelu do animacji i gier.
Dodawanie detali i tekstur do modelu
Wiesz, jak dodawać szczegółowe elementy zwiększające realizm i złożoność modelu z wykorzystaniem ZBrusha i Blendera. Masz opanowane techniki nakładania tekstur, w tym mapowanie UV.
Renderowanie modelu
Potrafisz przeprowadzić proces renderowania, obejmujący dostosowanie parametrów takich jak światło, cienie, odbicia, a także postprocessing w celu uzyskania profesjonalnego wyglądu końcowego obrazu.
Prace kursantów poprzedniej edycji kursu 3D Character Artist
Dowiedz się więcej
WYPEŁNIJ PONIŻSZY FORMULARZ, A NASZ DORADCA EDUKACYJNY SKONTAKTUJE SIĘ Z TOBĄ I PRZEKAŻE INFROMACJE O PROGRAMIE ORAZ CENIE KURSU.
Wymagania przed kursem
- Umiejętność obsługi komputera (systemy Windows lub MacOS)
- Tablet graficzny
- Podstawowa umiejętność rysowania/malowania (zainteresowanie sztuką wizualną, pierwsze amatorskie próby artystyczne)
Wymagane oprogramowanie
- Blender
- Windows 8.1, 10 i 11
- macOS 10.15 Intel · 11.0 Apple Silicon
- Wymaga 64-bitowego procesora
- RAM: 8 GB
- ZBrush
- Windows:
- Windows 10 i Windows 11, tylko wersje 64-bitowe
- Procesor: Intel i7/i9 i nowsze lub AMD Ryzen i nowsze
- RAM: 4 GB (6+ GB rekomendowane)
- HDD: 20 GB wolnej przestrzeni
- MacOS:
- System operacyjny 10.14 (Mojave)
- Procesor: Intel i7/i9 i nowsze
- RAM: 4 GB (6+ GB rekomendowane)
- HDD: 20 GB wolnej przestrzeni
- Windows:
- Substance 3D Painter
- Windows:
- Windows 7 (SP1+), Windows 10 i Windows 11, tylko wersje 64-bitowe
- Procesor: Intel Core i3 or AMD Ryzen 3
- Procesory graficzne obsługujące DX10, DX11 i DX12
- Pamięć: 8 GB RAM pamięci na dysku i 10 GB dostępnej przestrzeni na dysku
- Karta graficzna: Nvidia Geforce GTX 1060 - Nvidia Quadro M2000 - AMD Radeon RX 580
- MacOS:
- Wymaga 64-bitowego procesora i systemu operacyjnego (system operacyjny 10.14 (Mojave))
- Procesor: Intel Core i7
- Pamięć: 8 GB RAM
- Karta graficzna: MD Radeon Pro 5300M
- Miejsce na dysku: 10 GB dostępnej przestrzeni
- Dodatkowe uwagi: Only vanilla Apple configurations are officially supported
- Windows:
- Marvelous Designer
- Windows:
- Windows 10 i Windows 11, tylko wersje 64-bitowe
- Procesor: Intel Core i5 or AMD Ryzen 5
- Pamięć: 8 GB RAM pamięci na dysku i 10 GB dostępnej przestrzeni na dysku
- Karta graficzna: Nvidia Geforce GTX 960 lub Nvidia Quadro M2200
- MacOS:
- Model: wydany po 2015 roku
- macOS: Monterey 12
- Procesor: Intel® Core-i5 4cores
- Pamięć: 8 GB RAM pamięci na dysku i 10 GB dostępnej przestrzeni na dysku
- Windows:
- PureRef
- Windows:
- Windows 10 i Windows 11, tylko wersje 64-bitowe
- Procesor: Intel i7/i9 i nowsze lub AMD Ryzen i nowsze
- RAM: 4 GB (6+ GB rekomendowane)
- HDD: 20 GB wolnej przestrzeni
- MacOS:
- System operacyjny 10.14 (Mojave)
- Procesor: Intel i7/i9 i nowsze
- RAM: 4 GB (6+ GB rekomendowane)
- HDD: 20 GB wolnej przestrzeni
- Windows: