Jak Założyć Studio Gier Komputerowych | Kurs Online o Gamedev i Zarządzaniu Studiem | SKVOT

Kurs dla osób, które chcą otworzyć biznes w branży gamedev i nie wiedzą, od czego zacząć

Jak założyć studio
gier komputerowych

Łukasz Hacura,
producent gier z 18-letnim doświadczeniem i współwłaściciel Anshar Studios
Lector
Czytaj więcej
data
7 listopada 2024 – 13 lutego 2025
Czas trwania:
23 zajęcia
14 tygodni
poniedziałki i czwartki

Poznaj biznesowe i organizacyjne aspekty budowania własnego studia gier

Pod okiem Łukasza Hacury z Anshar Studios dowiesz się jaki model biznesowy będzie dla ciebie najlepszy, nauczysz się budować strategię firmy, zarządzać zespołem oraz przygotujesz się do pitchu swojego projektu przed inwestorami. Dzięki specjalistom z SO IN LAW dowiesz się, jak wygląda zarządzanie studiem od strony prawnej i finansowej.

TEN KURS JEST DLA CIEBIE, JEŚLI JESTEŚ…

  • Twórcą gier z ponad 2-letnim doświadczeniem

    Poznaj aspekty prawne założenia swojego studia gier komputerowych. Zdobądź wiedzę o prowadzeniu firmy, dowiedz się, jak stworzyć plan strategiczno-biznesowy studia i skuteczne go zaprezentować, aby pozyskać inwestorów.

  • Właścicielem studia gamedev z niewielkim doświadczeniem

    Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności dotyczące organizacji oraz finansowania studia gier. Ulepsz swój bizdev plan. Poznaj sposoby budowania i efektywnego zarządzania zespołem. Dowiedz się, jak pitchować projekty i zdobywać inwestorów.

  • Specjalistą IT spoza branży gamedev

    Poszerz wiedzę na temat branży gamedev, aby lepiej orientować się na rynku gier. Dowiedz się, kto pracuje w studiu i jak wygląda ścieżka kariery w tej branży. Poznaj rolę i zadania założyciela studia oraz możliwości jego rozwoju.

POZNAJ PROWADZĄCEGO

Łukasz Hacura

LinkedIn
MobyGames

  • Producent gier z 18-letnim doświadczeniem i współwłaściciel Anshar Studios

  • Laureat Special Recognition Award 2022 na konferencji Digital Dragons za szczególne zasługi dla polskiej branży gier

  • Prowadzi prelekcje na wielu krajowych oraz międzynarodowych konferencjach takich jak: Game Design Summit, Digital Dragons, Game Industry Conference

  • Jako producent i Lead Programmer brał udział w tworzeniu tytułów, takich jak: Divinity Original Sin 2: The Four Relics of Rivelon, Layers of Fear, Gamedec, Observer: System Redux, Detached

Po kursie:

  • • Tworzysz skuteczny plan rozwoju studia, łącząc aspekty produkcji i biznesu

  • • Rozumiesz rynek gier komputerowych i potrafisz analizować konkurencję

  • • Budujesz zespół specjalistów i efektywnie zarządzasz jego pracą

  • • Wiesz, jaką formę opodatkowania wybrać, znasz zasady współpracy z księgowością i działem prawnym

  • • Umiesz pozyskiwać inwestorów oraz inne formy finansowania projektów

  • • Współpracujesz z podwykonawcami, pozyskujesz inwestorów i finansowanie

PROGRAM

  • 01

    7.11, czwartek 18:30-20:00

    Rynek gier wideo

    • Analiza rynku gier
    • Rynek gier w Polsce i na świecie
    • Kryzys w branży w latach 2023-2024 – fakty i mity
  • 02

    14.11, czwartek18:30-20:00

    Modele biznesowe w gamedevie

    • Różnice w modelach biznesowych
    • Tworzenie gier na własnym IP
    • Tworzenie gier na cudzym IP
    • Współtworzenie gier
    • Usługi (QA, lokalizacja, publishing, marketing itp.)
    • Outsourcing
  • 03

    18.11, poniedziałek18:30-20:00

    Twój model biznesowy

    • Pierwszy krok – analiza SWOT
    • Dyskusja na temat modeli biznesowych
    • Praca w grupach na przykładowych analizach SWOT
  • 04

    21.11, czwartek18:30-20:00

    Misja, wartości i wizja studia

    • Dlaczego misja i wartości studia są ważne?
    • Misje, wartości i wizje – analiza przykładów
    • Metodologia określania celu i kierunku rozwojowego
    • Zaspokajanie potrzeb klientów
  • 05

    25.11, poniedziałek18:30-20:00

    Tworzenie misji i wizji studia (warsztaty)

    • Praca w grupach nad stworzeniem misji, wizji i wartości własnego lub przykładowego studia
    • Q&A
  • 06

    28.11, czwartek18:30-20:00

    Kluczowe role w studiu

    • Kto pracuje w studiu gier?
    • Horyzontalny vs. wertykalny rozwój kariery
    • Struktury organizacyjne a rozwój pracownika (departamenty vs. projekty)
  • 07

    02.12, poniedziałek18:30-20:00

    Budowanie zespołu

    • Proces rekrutacyjny (od ogłoszenia o pracę do zatrudnienia)
    • Zaufanie i komunikacja w zespole
    • Ścieżki kariery i awansów
    • Środowisko pracy sprzyjające zaangażowaniu
  • 08

    05.12, czwartek18:30-20:00

    Zarządzanie pracą zespołu projektowego

    • Metodologie zarządzania (Scrum, Waterfall itp.)
    • Narzędzia do komunikacji i współpracy (np. Slack, Jira, Trello)
    • Tworzenie harmonogramu i alokacja zasobów
  • 09

    09.12, poniedziałek18:30-20:00

    Fazy projektów i zmiany w zespole

    • Fazy projektu (ideacja, preprodukcja, produkcja, postprodukcja)
    • Budowanie i praca zespołu (w różnych fazach projektu)
    • Studium przypadku
  • 10

    12.12, czwartek18:30-20:00

    Usprawnianie i optymalizacja pracy

    • Wprowadzenie do koncepcji Kaizen i Lean
    • Przykłady optymalizacji w branży gamedev
    • Ustalanie priorytetów usprawnień na podstawie danych
  • 11

    16.12, poniedziałek18:30-20:00

    Skalowanie studia

    • Wybór strategii skalowania (organiczne vs. przez przejęcia)
    • Zmiana sposobu organizacji studia zależnie od jego rozmiaru
    • Utrzymanie kultury organizacyjnej podczas wzrostu
  • 12

    19.12, czwartek18:30-20:00

    Rola założyciela w studiu

    • Jak rozwijać studio jednocześnie realizując projekty?
    • Problem silosów
    • Problem braku synchronizacji managementu na misji, wizji i wartościach firmy
  • 13

    09.01.2025, czwartek18:30-20:00

    Rozwój założyciela studia

    • Wprowadzenie do metodologii GTD (Getting Things Done)
    • Wprowadzenie do PKM (Personal Knowledge Management)
    • Jak nie pozwolić sobie na utonięcie w bieżących zadaniach?
  • 14

    13.01.2025, poniedziałek18:30-20:00

    Ocena sukcesu gry

    • Różne wskaźniki sukcesu: finansowe, jakościowe, użytkownika
    • Zrozumienie, jak różne typy gier mają różne miary sukcesu
    • Narzędzia do oceny sukcesu gry
  • 15

    16.01.2025, czwartek 18:30-20:00

    Jak wybrać projekt? Market research

    • Benchmarking: porównanie kluczowych wskaźników wydajności (KPI) konkurencyjnych gier
    • Wybór odpowiedniej platformy i modelu dystrybucji
    • Analiza danych rynkowych: popularność gatunków, platform, mechanik
    • Strategie marketingowe konkurencji
  • 16

    20.01.2025, poniedziałek18:30-20:00

    Tworzenie pitcha gry

    • Struktura pitcha
    • Przykłady skutecznych pitchy: analiza udanych prezentacji
    • Przygotowanie prototypu lub demo gry do prezentacji
  • 17

    23.01.2025, czwartek18:30-20:00

    Modele inwestycyjne

    • Rodzaje inwestorów
    • Modele inwestycyjne
    • Ocena i wybór modelu inwestycyjnego
  • 18

    27.01.2025, poniedziałek18:30-20:00

    Jak stworzyć szansę na pitching?

    • Dopasowanie pitcha do konkretnego odbiorcy
    • Potrzeby i oczekiwania różnych typów inwestorów
    • Networking na konferencjach, targach i wydarzeniach branżowych
    • Długoterminowa strategia budowania relacji z inwestorami i partnerami
  • 19

    30.01.2025, czwartek18:30-20:00

    Pitching strategii studia

    • Identyfikacja grupy docelowej dla pitcha
    • Przygotowanie do spotkania pitchowego
    • Techniki skutecznej prezentacji
  • 20

    03.02.2025, poniedziałek18:30-20:00

    Zakładanie firmy w Polsce (gościnnie Piotr Sekulski z SO IN LAW)

    • Możliwe formy działalności gospodarczej w Polsce – wady i zalety każdej z form
    • Rozpoczęcie działalności
    • Podatki w działalności gospodarczej
    • Formy opodatkowania (PIT/CIT)
    • Ulgi podatkowe w IT (IP box, ulga B+R, 50% KUP)
    • Koszty i leasing
    • Współpraca z księgowością i doradcą podatkowym – red and green flags
    • Checklista przed rozpoczęciem działalności
  • 21

    06.02.2025, czwartek18:30-20:00

    Aspekty prawa autorskiego (gościnnie Weronika Bednarska z SO IN LAW)

    • Podstawy prawa autorskiego
    • Modele współpracy z podwykonawcami (B2B, umowa o pracę, umowa zlecenie, white label)
    • Checklista – o czym trzeba pamiętać w umowie z podwykonawcami?
    • Stocki, banki i wtyczki – korzystanie z treści ze stocków
    • Co może pójść nie tak? – studium przypadku
  • 22

    10.02.2025, poniedziałek 18:30-20:00

    Komercjalizacja i pozyskiwanie finansowania (gościnnie Weronika Bednarska z SO IN LAW)

    • Jak zabezpieczyć proces inwestycyjny?
    • Zabezpieczenie relacji z inwestorem – NDA/ red and green flags współpracy / sposoby zabezpieczenia płatności.
    • Możliwe formy pozyskania finansowania projektu – wady i zalety każdego z rozwiązań
    • Co może pójść nie tak? – studium przypadku
    • Q&A
  • 23

    13.02.2025, czwartek18:30-20:00

    Pitch strategiczny studia (warsztaty)

    • Zasady udzielania informacji zwrotnej
    • Omówienie przykładowych pitchy studia kursantów
    • Podsumowanie kursu
    • Q&A

Dowiedz się więcej

Wypełnij poniższy formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą, aby przekazać informacje o przebiegu i cenie kursu.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
     

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.