Kurs online na żywo
16 zajęćSZTUKA PROMOCJI W ŚWIECIE KULTURY
Dowiedz się, jak promowaćbrand w kulturze
14 ZAJĘĆ 18:00-20:00
22 PAŹDZIERNIKA
12 GRUDNIA
Stwórz silną markę, która będzie rozpoznawana online i offline.
Poznaj dobre praktyki z branży i zacznij świadomie kształtować brand w kulturze. Dzięki dogłębnej analizie potrzeb i pragnień odbiorców przeprowadzisz segmentację z podziałem na kluczowe grupy docelowe.
Nauczysz się mapować konkurencyjne otoczenie, zbierać dane i wyciągać wnioski, które wykorzystasz w komunikacji o wydarzeniach i projektach kulturalnych.
Szczegóły
22 PAŹDZIERNIKA
12 GRUDNIA
Prowadzący
Monika Arent
Kierowniczka Działu Promocji i Komunikacji w Narodowym Instytucie Muzyki i Tańca, gdzie zajmuje się tworzeniem oraz wdrażaniem strategii komunikacji oraz promocją
Kierowniczka Działu Promocji i Reklamy w Stołecznej Estradzie, gdzie zajmowała się pozyskiwaniem sponsorów, promocją i reklamą miejskich wydarzeń takich, jak: telewizyjne koncerty sylwestrowe, Wianki nad Wisłą, Koncerty Chopinowskie w Łazienkach Królewskich, Dni Ursynowa, pokazy fontann w Multimedialnym Parku Fontann
Nadzoruje komunikację Krajowego Planu Odbudowy dla sektora artystycznego
Bartek Kotowicz
Konsultant marki, mentor, mówca i doradca
Zajmuje się wsparciem, strukturyzowaniem i tworzeniem strategii procesów brandingowych marek korporacyjnych, produktowych, usługowych oraz indywidualnych
Autor metodyki SILNY BRAND
ex-CEO agencji brandingu strategicznego Engram, marki Pan Wizualny oraz ex-Head of brand w Semcore
Założyciel IBRA Instytutu Brandingowego
Inicjator i współautor Przewodnika Brandingowego
Autor projektu „126 polskich marek”
Członek jury konkursów branżowych: KTR, Rebranding Roku, Projekt Roku STGU
DLA KOGO?
SPECJALIŚCI PRACUJĄCY W SEKTORZE KULTURY I SZTUKI
Dowiesz się, jak stworzyć spójny i atrakcyjny przekaz marki oraz sprawić, aby odzwierciedlała charakter organizacji. Zrozumiesz potrzeby swoich odbiorców, zaczniesz wykorzystywać analizę danych do podejmowania decyzji marketingowych oraz poznasz zasad budowania checklist zadań.MARKETERZY I AGENCJE MARKETINGOWE, CHCĄCY DZIAŁAĆ W OBSZARZE KULTURY I SZTUKI
Dowiesz się, jak wykorzystać doświadczenie i wiedzę zdobyte w innych branżach do kreowania marketingu instytucji oraz przedsięwzięć kulturalnych. Poznasz dobre praktyki, które przyciągają odbiorców skupionych w tym sektorze i nauczysz się tworzyć dopasowane do nich komunikaty reklamowe.ARTYŚCI I FREELANCERZY
Podczas zajęć nauczysz się świadomie kształtować wizerunek w Internecie, co pomoże ci dotrzeć ze swoją sztuką do większej liczby odbiorców. Dowiesz się też jak zbudować strategię marketingową i skutecznie promować własną działalność artystyczną.program
BLOK 1: STRATEGIA MARKI
22.10 wtorek 18:30 -20:00
Marka i marketing w sektorze kultury
- Definicja marki i marketingu w kontekście kultury
- Specyfika marki i marketingu w sektorze kultury
- Trendy w marketingu w instytucjach kultury
- Wyzwania stojące przed instytucjami kultury w zakresie marketingu
24.10czwartek 18:30 -20:00
Strategia marki
- Elementy strategii marki w sektorze kultury
- Proces budowania strategii marki
- Pozycjonowanie marki instytucji kultury
29.10wtorek 18:30 -20:00
Strategia marki: grupy odbiorców
- Segmentacja odbiorców w sektorze kultury
- Analiza potrzeb, obaw i zadań względem marki
- Źródła danych o odbiorcach
31.10czwartek 18:30 -20:00
Strategia marki: konkurencja i otoczenie
- Analiza konkurencji w sektorze kultury
- Badanie otoczenia marketingowego instytucji kulturalnych
05.11wtorek 18:30 -20:00
Identyfikacja wizualna i język marki w instytucjach kultury
- Elementy identyfikacji wizualnej
- Rola kolorów, typografii i symboli w budowaniu marki instytucji kultury
- Tworzenie spójnego systemu identyfikacji wizualnej
07.11czwartek 18:30 -20:00
Identyfikacja wizualna i język marki w instytucjach kultury
- Znaczenie języka marki w komunikacji zewnętrznej instytucji kultury
- Typy nazewnictwa dla instytucji, wydarzeń i projektów kulturalnych
- Koncepcja tone of voice i jej rola w budowaniu marki instytucji kultury
BLOK 2: REALIZACJA STRATEGII MARKETINGOWEJ
12.11wtorek 18:30 -20:00
Kanały i cele komunikacji
- Analiza projektu kultury – punkt wyjścia planowania kampanii promocyjnej
- Cele komunikacyjne: informacyjne, promocyjne, edukacyjne
- Zasięgi i specyfika tradycyjnych i nowoczesnych kanałów komunikacji
- Narzędzia do planowania i zarządzania projektami
14.11czwartek 18:30 -20:00
Strona internetowa instytucji kultury, aplikacja mobilna, newsletter
- Rola i kluczowe elementy strony internetowej/aplikacji/newslettera
- Strona internetowa jako narzędzie promocji instytutu kultury
- Skuteczność, użyteczność, nawigacja
- Tworzenie i zarządzanie treściami
19.11wtorek 18:30 -20:00
Sztuka w mediach społecznościowych i cyfrowych
- Rola mediów społecznościowych w instytucji kultury
- Strategia obecności w mediach społecznościowych
- Social listening
- Kryzys w mediach społecznościowych
21.11czwartek 18:30 -20:00
PR i partnerzy medialni
- Różnice między reklamą, promocją, marketingiem i komunikacją
- Rola PR w strategii marketingowej
- Nowoczesne narzędzia PR-owe
- Od informacji prasowej do konferencji
26.11 wtorek 18:30 -20:00
Influencerzy, liderzy opinii
- Definicja i rola influencerów w kulturze i sztuce
- Typy influencerów
- Projektowanie oferty instytucji kultury z zaangażowaniem odbiorców
28.11 czwartek 18:30 -20:00
Content marketing i RTM
- Zasady, narzędzia i techniki tworzenia angażujących treści
- Publikacja, dystrybucja i recykling treści – wybór kanałów i harmonogram
- Łączenie content marketingu i RTM
- Znaczenie, analiza skuteczności RTM i monitorowanie trendów
03.12 wtorek 18:30 -20:00
Mierniki sukcesu kampanii marketingowej
- Typy mierników i ich interpretacja
- Definicja i rola mierników w marketingu kultury i sztuki
05.12 czwartek 18:30 -20:00
Legal czy nielegal? Prawne aspekty marketingu
- Kluczowe zagadnienia: prawa autorskie, RODO, reklama i etyka w marketingu
- Prawa autorskie w marketingu: omówienie praw twórców i zasad korzystania z utworów chronionych prawem autorskim (muzyka, grafika, teksty)
- Legalne i nielegalne wykorzystanie materiałów chronionych prawem autorskim
- Kluczowe zasady RODO (zgoda na przetwarzanie danych, prawo do informacji, prawo do bycia zapomnianym)
- Praktyczne aspekty RODO w marketingu: formularze zgody, polityki prywatności, zabezpieczenia danych
- Regulacje rynku reklamy
- Zasady etycznej reklamy: unikanie dezinformacji, transparentność, odpowiedzialność społeczna
10.12 wtorek 18:30 -20:00
Finanse i budżetowanie
- Różne źródła finansowania instytucji kultury
- Zarządzanie budżetem i budowanie kosztorysu
- Tworzenie budżetu marketingowego
- Dotacje, granty, sponsoring i mecenat
12.12 czwartek 18:30 -20:00
Prezentacja projektów końcowych
- Omówienie prac
- Feedback prowadzących
Pokaż cały program
Po kursie
Tworzysz strategię marki
Wiesz jak przygotować spójną identyfikację wizualną marki. Znasz marketingowe wyzwania stojące przed instytucją kultury oraz sprawdzone sposoby pozycjonowania jej na rynku.Przeprowadzasz audyt treści
Krytycznie podchodzisz do komunikacji na stronie internetowej, aplikacji czy newsletterze. Potrafisz zarządzać treściami, przygotowywać angażujące teksty oraz wybrać platformę dystrybucyjną.Kreujesz treści w mediach społecznościowych
Wiesz, jaką funkcję pełnią social media w skutecznej komunikacji z odbiorcami i potrafisz to wykorzystać. Świadomie korzystasz z social listeningu, co wspiera komunikację kryzysową.SZTUKA PROMOCJI W ŚWIECIE KULTURY
22 PAŹDZIERNIKA
12 GRUDNIA
Wypełnij formularz, aby dowiedzieć się więcej o kursie