Produkcja wystaw multimedialnych — kurs online | SKVOT

PRODUKCJA WYSTAW MULTIMEDIALNYCH

Opanuj skille i narzędzia do tworzenia profesjonalnych multimedialnych wystaw, które przyciągną tysiące odwiedzających
Lector
Czytaj więcej
Data:
22 sierpnia – 8 października
Czas trwania:
12 zajęć online na żywo
w tym 3 warsztaty

Poznaj proces tworzenia wystaw multimedialnych w muzeach, centrach nauki i sztuki. Od oferty, przez budżet i harmonogram do obsługi gwarancyjnej.

 


Skvot został zatwierdzony przez PMI do wydania 18 godzin kontaktowych i PDU tego kursu

Dowiedz się, jak pozyskiwać fundusze, naucz się dobierać podwykonawców oraz pracować z instytucjami kultury i nauki. Kurs skończysz z gotową koncepcją wystawy w portfolio, która zawierać będzie listę potencjalnych odbiorców i usług oraz strukturę podziału prac (Work Breakdown Structure).

Po kursie:

  • Znasz najnowsze technologie i techniczne rozwiązania
    • Będziesz skutecznie integrować różnorodne technologie w procesie budowy wystaw, tworząc interaktywne i angażujące doświadczenia dla odwiedzających.
  • Potrafisz stworzyć arkusz realizacyjny WBS
    • Wprowadzisz strukturę podziału prac (Work Breakdown Structure), co pozwoli ci efektywnie zarządzać zadaniami, dbając o terminową i budżetową realizację wystawy.
  • Masz opanowaną sztukę negocjacji
    • Dzięki negocjacyjnym case-studies w grupach zdobędziesz doświadczenie i pewność siebie w prowadzeniu rozmów na różnych etapach produkcji wystaw.

Dla kogo?

  • KURATORÓW, PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI KULTURALNYCH ORAZ PROJEKTANTÓW WYSTAW

    Nauczysz się kompleksowego podejścia do organizowania nieprzeciętnych przestrzeni. Opanujesz tworzenie harmonogramu i budżetu, przejdziesz przez procesy przetargowe i pozyskiwanie funduszy przy złożonych projektach. Wzniesiesz swoją pracę na nowy poziom i zaczniesz realizować imponujące projekty na dużą skalę!

  • ARTYSTÓW I ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH

    Przejdziesz od teorii do praktyki i poznasz proces organizacji nowoczesnych wystaw. Nauczysz się przekładać wizje artystyczne na zachwycające ekspozycje, które przyciągną uwagę zarówno odbiorców, jak i potencjalnych inwestorów. Podczas zajęć przygotujesz projekty, które wzbogacą twoje portfolio i pozwolą pewnie wejść do branży.

  • PM-ÓW, KTÓRZY CHCĄ WEJŚĆ DO SEKTORA KULTURY

    Poznasz pracę przy dużych i złożonych wystawach multimedialnych. Dowiesz się, jak odpowiadać na potrzeby instytucji kulturalnych, dobierać podwykonawców i opanujesz cały proces inwestycyjny. Wejdziesz do branży kreatywnej z perspektywą rozwoju w dobrym biznesie.

Prowadzący

Jakub Szymuś

  • Dyrektor techniczny, Program Manager i wspólnik w firmie TRIAS AVI z 13-letnim doświadczeniem w branży

  • Odpowiada za realizację projektów w obszarach tworzenia wystaw i ekspozycji muzeach i centrach nauki m.in.:

    - Morskie Centrum Nauki w Szczecinie

    - Centrum Pieniądza NBP w Warszawie

    - Muzeum Narodowe Muzeum Techniki – PKiN w Warszawie

  • Zarządza zespołem kierowników projektów, współpracuje z architektami, grafikami, software deweloperami oraz działem produkcji scenografii i eksponatów interaktywnych. Kontroluje budżet, jakość i harmonogram prac oraz odpowiada za portfel projektów realizowanych w Polsce i za granicą.

Portfolio
EPI Centrum - Białystok - fot. TRIAS AVI
Carbonarium - Jastrzębie Zdrój - fot. TRIAS AVI
Carbonarium - Jastrzębie Zdrój - fot. TRIAS AVI
Muzeum Techniki - Warszawa - fot. TRIAS AVI
EC1 Materia Kina - Łódź - fot. TRIAS AVI
Muzeum Fotografii - Kraków - fot. TRIAS AVI
Muzeum Mazowieckie w Płocku- Art déco - fot. TRIAS AVI
Muzeum Mazowieckie w Płocku- Art déco - fot. TRIAS AVI

PROGRAM

  • Moduł I: Koncepcja, rodzaje i przegląd wystaw multimedialnych

  • 01

    22 sierpnia 18:30

    Wprowadzenie do wystaw multimedialnych

    • Prezentacja zakresu kursu i sprawy organizacyjne
    • Wystawy dawniej i teraz
    • Gdzie obecnie powstają wystawy i dla kogo? Określanie grup docelowych odbiorców wystaw
    • Zapotrzebowanie na interaktywność i personalizację w muzeach. Nowoczesne ekspozycje
  • 02

    27 sierpnia 18:30

    Technologie i rozwiązania techniczne na wystawach

    • Prezentacja i omówienie wybranych prac domowych
    • Rozwiązania techniczne przy budowie wystaw
    • Przegląd kluczowych technologii i urządzeń audiowizualnych wykorzystywanych na wystawach
    • Podstawowe zasady doboru projektorów na potrzeby stanowisk multimedialnych
    • Obliczenia optyki przy doborze projektorów
  • 03

    29 sierpnia 18:30

    Etapy powstawania ekspozycji multimedialnych

    • Etapy produkcji wystaw multimedialnych
    • Role i zadania interesariuszy w poszczególnych etapach projektu
  • Moduł II: Otoczenie biznesowe, wykonawcy. Proces przygotowawczy i realizacja projektu

  • 04

    10 września 18:30

    Firmy działające w branży realizacji ekspozycji i wystaw

    • Specjalistyczne urządzenia i usługi niezbędne w procesie tworzenia wystawy
    • Przykłady firm działających na rynku wystawowym
    • Kryteria wyboru wykonawców i dostawców
    • Mapowanie zależności między różnymi branżami w projekcie wystawy
    • Ćwiczenia w grupach – analiza potrzeb projektu i dobór dostawców
  • 05

    12 września 18:30

    Proces inwestycyjny i przetargowy

    • Prezentacja i omówienie wybranych prac domowych
    • Zamówienia publiczne, ustawa PZP, limity budżetowe
    • Etapy procesu inwestycyjnego, formy udzielenia zamówienia publicznego
    • Procedury i kryteria przystąpienia do przetargu
    • Protesty i KIO
  • 06

    17 września 18:30

    Wyceny i planowanie budżetu wystaw. Cash flow w projektach

    • Tworzenie wycen przetargowych i planowanie budżetów
    • Przykładowe budżety realizacyjne
    • Stworzenie budżetu realizacyjnego dla projektu stanowiska
    • Ćwiczenie w grupach – tworzenie budżetu realizacyjnego
  • Moduł III: Nadzór i zarządzanie projektem budowy wystawy multimedialnej

  • 07

    19 września 18:30

    Tworzenie arkusza realizacyjnego WBS (Work Breakdown Structure) na początku projektu i HRF (harmonogramu rzeczowo-finansowego)

    • Wprowadzenie do WBS, narzędzia służącego do dekompozycji projektu
    • Harmonogram rzeczowo-finansowy
    • Ćwiczenie w grupach – tworzenie WBS + wykres Gantta
  • 08

    24 września 18:30

    Zarządzanie projektem wystawy multimedialnej, podstawowe kryteria poprawnej realizacji projektu. Ryzyko, narzędzia i dobre praktyki

    • Prezentacja i omówienie wybranych prac domowych
    • Omówienie kryteriów dobrze realizowanego projektu oraz sposoby monitorowania
    • Omówienie modelu waterfall w kontekście wystaw multimedialnych
    • Pojęcie ryzyka w realizacji projektów ekspozycyjnych
    • Identyfikacja ryzyka i zarządzanie nim
  • 09

    26 września18:30

    Negocjacje, umiejętności techniczne oraz interpersonalne dla projektantów i managerów projektów

    • Umiejętności techniczne i interpersonalne w zarządzaniu projektem, zespołem, podwykonawcami i klientami
    • Negocjacje w różnych etapach produkcji ekspozycji multimedialnych
    • Negocjacyjne case study w grupach
  • 10

    01 października 18:30

    Cash flow w projekcie budowy wystawy. Produkty finansowe i polisy w projektach wystawienniczych

    • Cash flow w projekcie, planowanie wpływów i wydatków
    • Ograniczenia etapowania i rozliczania prac w projektach ekspozycyjnych
    • Polisy, gwarancje, weksle – produkty finansowe wykorzystywane przy realizacji kontraktów
  • 11

    03 października18:30

    Odbiory częściowe i końcowe ekspozycji. Obsługa gwarancyjna i usługa serwisowa

    • Przebieg procesu odbiorowego, dokumentacja odbiorowa, uczestnicy procesu, zakresy odpowiedzialności stron.
    • przykładowy przebieg odbioru prac: usterki, terminy, usuwanie uwag
    • Obsługa gwarancyjna: często najdłuższy etap projektu, obowiązki wykonawcy, SLA, budżetowanie obsługi gwarancyjnej
  • 12

    08 października 18:30

    Zamykanie projektu, rozliczenia, wynik projektu, dokumentacja powykonawcza. Podsumowanie kursu

    • Protokół odbioru końcowego bez uwag i co dalej?
    • Rozliczenia z klientem i podwykonawcami, przygotowanie do obsługi gwarancyjnej
    • Podsumowanie finansowe projektu. Czy wynik finansowy to jedyna miara sukcesu?
    • Podsumowanie kursu

Dowiedz się więcej

Wypełnij poniższy formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą, aby przekazać informacje o przebiegu i cenie kursu.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
     

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.

  • Oprogramowanie potrzebne na kursie:

    • MS Paint, MS Word, Sketchup. Nie wymagamy zakupu aplikacji. W przypadku braku oprogramowania rysunki mogą być wykonane odręcznie
    • MS Excel / MS Word lub ich odpowiedniki Google Sheet, Google Docs