ZAPROJEKTUJ GRĘ W UNREAL ENGINE — kurs online | SKVOT

Kurs online

ZAPROJEKTUJ GRĘ W UNREAL ENGINE





​Stwórz gotowe mechaniki rozgrywki i wykorzystaj je w swoich projektach gamingowych
Czytaj więcej
Data
6 sierpnia – 15 października
Czas trwania
19 zajęć online na żywo
10 tygodni

OD POMYSŁU PO GRĘ – PODZIEL PROCES NA PIKSELE

#1 Wejdź do gry! Określ cel i zdefiniuj ścieżkę produkcji tytułu oraz zaplanuj zadania związane z jej projektowaniem. Poznaj psychologię gracza i stwórz odpowiednie, grywalne mechaniki.

#2 Dowiedz się, jak właściwie przygotować techniczną dokumentację gry i w jaki sposób przekazać ją pozostałym członkom zespołów.

#3 Kurs skończysz z gotową i przetestowaną mechaniką, którą dopracujesz, opiszesz i przetestujesz. Projekt będzie gotowy do realizacji, a ty do swoich pierwszych zleceń jako game designer!

Ten kurs jest dla osób, które chcą:

  • Stworzyć swoją grę

    Masz wizję wymarzonej gry, ale wiesz, co z nią dalej zrobić? Nauczysz się przygotowywać dokumenty game design. Zrozumiale przekażesz pomysł pozostałym członkom zespołów z wyszczególnieniem najważniejszych założeń rozgrywki. Poznasz UE5, co jest absolutnym must have w tej pracy.

  • Przedstawić jej prototyp inwestorom

    Poznasz możliwości Unreal Engine 5 oraz Blueprintów, dzięki czemu z powodzeniem zrealizujesz pomysł na grę. Opanujesz tworzenie wizualnego interfejsu oraz szybkiego prototypowania pomysłów i mechanik rozgrywki.

  • Chwały i sławy w gamedevie

    Dowiesz się, jak wejść do branży i od czego zacząć budowanie swojej legendy. Poznasz podstawowe zadania i wymagania stawiane przed game designerem, które wykorzystasz podczas rozmowy o pracę.

O prowadzących

Lector's name

Anna Oporska-Szybisz

  • Level Designerka w Bloober Team

  • Obecnie pracuje przy projekcie Silent Hill 2 Remake produkowanego we współpracy z firmą Konami.

  • W swojej karierze współtworzyła również tytuły takie jak: Sniper Ghost Warrior 3, Bee Simulator oraz Path of Calydra

  • Współpracowała ze studiami: CI Games, Fuero Games, Varsav Game Studios

Lector's name

Dorian Loewe

  • COO Take IT Studio!

  • Design consultant w grach VR takich jak Car Mechanic Simulator VR (PSVR2) czy Thief Simulator VR (PSVR2)

  • Producent i główny projektant gry Electrician Simulator – prolog został pobrany ponad 350 tysięcy razy na platformie Steam

  • Pracował dla firm takich jak: PBL Games (Sky Baron: War of Nations), The Farm 51 (Chernobylite)

Czy można stworzyć coś z niczego: jak pracuje Game Designer?

PROGRAM

  • 01

    6 sierpnia 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Game designer, czyli kto?

    • Wprowadzenie i organizacja kursu
    • Struktura i stanowiska w firmach z sektora gamedev
    • Mechanika topora, czyli kto wchodzi w skład osób pracujących nad daną mechaniką?
    • Podstawowe narzędzia używane w pracy – instalacja i nawigacja
  • 02

    8 sierpnia 2024 / czwartek 18:30 - 20:00

    Kluczowe informacje o grach

    • Co o grach powinien wiedzieć każdy game designer?
    • Rodzaje i analiza gier
    • Struktura gier
    • Psychologia gracza
    • Dawaj i bierz – o wartości kooperacji
  • 03

    13 sierpnia 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Game Design Document – dokumentacja jako narzędzie

    • „Co mi Pan tu napisał?” – niezbędna czytelność dokumentu
    • Nie tylko tekst – różne formy przekazu i wykorzystanie pakietu Google
    • Jak zapewnić sumienność wprowadzania zmian – skutki niekonsekwencji (case studies)
  • 04

    20 sierpnia 2024 / czwartek 18:30-20:00 18:30 - 20:00

    System Design – oryginalne mechaniki gry kluczem do sukcesu

    • Nieustanne wynajdywanie koła na nowo – czy to ma sens?
    • Różne mechaniki w zależności od platformy – case studies
    • Wariacje na temat gatunków gier
  • 05

    22 sierpnia 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Game Core – proste zasady gry

    • Jak grać, by wygrać!
    • Game loop – struktura gry
    • Activities – utrzymanie uwagi gracza
  • 06

    27 sierpnia 2024 / czwartek 18:30 - 20:00

    Stworzenie aktorów i sceny w Unreal Engine

    • Wybór projektu
    • Stworzenie pierwszej sceny
    • Aktorzy – czym są i jak ich ustawić na scenie? Praca na przykładach
    • Zmienne i podstawowe funkcje
    • Czym jest repozytorium?
  • 07

    29 sierpnia 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Akcja reakcja, czyli podstawy Blueprintów

    • Komunikacja między BP – przykłady
    • Używanie triggerów
    • Zaprogramowanie akcji – reakcji w silniku
    • Paper design mechaniki
  • 08

    3 września 2024 / czwartek 18:30 - 20:00

    Dlaczego bohater nie skacze, czyli jak skalować pomysły?

    • Paper design uczestników – omówienie przykładów
    • Dostosowanie wymyślonego designu do wymagań gry
    • Dostosowanie wymyślonego designu do wielkości zespołu
    • Czym jest iterowanie pomysłów?
    • Przykłady mechanik z innych gier
  • 09

    10 września 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Coś tu zniknęło – eventy i debugowanie kodu

    • Czym są eventy, funkcje, makra?
    • Zbiory i jak nimi manipulować
    • Debugowanie BP
    • Puf, nie ma, czyli programowanie eventu ze znikaniem
  • 10

    12 września 2024 / czwartek 18:30 - 20:00

    Problem schodów, drzwi i drabin w grach

    • Główne problemy przy projektowaniu wymienionych mechanik
    • Wspólna analiza zagadnień związanych z projektowaniem gier trzecioosobowych (multiplayer)
    • Dokumentacja techniczna
  • 11

    17 września 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Jak to pokazać? Różnica między UI i UX

    • Czym jest UI i UX w grach wideo?
    • Podstawowy interfejs w silniku Unreal Engine
    • Podstawowe inventory w silniku Unreal Engine
    • Q&A
  • 12

    19 września 2024 / czwartek 18:30 - 20:00

    Puzzle – jak to rozwiązać?

    • Rodzaje puzzli w grach
    • Hazard, ale nie taki jak myślicie
    • Poziomy trudności
    • Prezentacja czy dokumentacja?
  • 13

    24 września 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Klucz i zamek – tworzenie zagadek

    • Przygotowanie bazowych BP pod zagadki
    • Przygotowanie BP typu “klucz”
    • Dostosowanie nowych BP pod interface
  • 14

    26 września 2024 / czwartek 18:30-20:00 18:30 - 20:00

    Co robi ten koń na dachu? Jak działają NPC?

    • Podstawy tworzenia przeciwników
    • Czemu NPC ma ciężkie życie?
    • Czy potrzebuję towarzyszy?
  • 15

    1 października 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Nie tylko gry 2D – platformy, teleportacje i efekty pełnoekranowe

    • Metryki w grach. Czy są nam potrzebne?
    • Tworzenie nowych mechanik w BP
    • Efekty pełnoekranowe i jak je stworzyć?
  • 16

    3 października 2024 / czwartek 18:30 - 20:00

    Zapakuj to! Finalizowanie projektu

    • Tworzenie mapy pod prezentację
    • Propozycje wykorzystania stworzonego designu
    • Tworzenie paczek projektowych w Unreal Engine
    • Quality of life
  • 17

    8 października 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Jak ułatwić życie graczy?

    • Rodzaje dysfunkcji u graczy
    • Tworzenie designu z myślą o dostępności dla graczy z ograniczeniami
    • Testy na game designera – co muszę wiedzieć?
  • 18

    10 października 2024 / czwartek 18:30 - 20:00

    Kariera i ścieżki rozwoju

    • Co warto podkreślić w CV?
    • Jak przebić się na rynku?
    • Jak przygotować się do rozmowy o pracy?
    • Co dalej, czyli jak rozwijać się w branży?
  • 19

    15 października 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Prezentacja projektów

    • Sprzedaj swój pomysł na mechanikę – ćwiczenie w grupach
    • Feedback session + Q&A

Dowiedz się więcej

Wypełnij poniższy formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą, aby przekazać informacje o przebiegu i cenie kursu.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
     

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.

Narzędzia używane podczas kursu

  • Google docs / Slides - bezpłatne

  • Notion - bezpłatne

  • Unreal Engine 5 - bezpłatne?