ZAPROJETUJ GRĘ W UNREAL ENGINE — kurs online | SKVOT

Kurs online

ZAPROJETUJ GRĘ W UNREAL ENGINE





​Stwórz gotowe mechaniki rozgrywki i wykorzystaj je w swoich projektach gamingowych
Czytaj więcej
Data
6 sierpnia – 15 października
Czas trwania
19 zajęć online na żywo
10 tygodni

Zanurz się w świecie projektowania gier na kompleksowym kursie dla game designerów z niewielkim doświadczeniem i osób, które chcą wejść do branży gamedev.

Opanuj podstawowe aspekty tworzenia gier od przygotowania Game Design Documentu po projektowanie fundamentów rozgrywki. Zacznij pracować z silnikiem Unreal Engine 5 i twórz immersyjne oraz angażujące mechaniki. Poznaj też podstawowe zasady pracy nad NPC, zagadkami i elementami takimi jak schody i drabiny.

Na zajęciach zrozumiesz psychologię graczy oraz wypracujesz sposoby na atrakcyjną prezentację pomysłów osobom decyzyjnym. Twoje portfolio wzbogaci się o działające mechaniki oraz dokumentację, co pomoże ci w zdobywaniu zleceń lub znalezieniu pracy jako game designer.

Dla kogo jest ten kurs?

  • Projektanci gier z niewielkim doświadczeniem

    Poznaj silnik Unreal Engine 5 i wykorzystaj jego potencjał podczas realizacji projektów. Analizuj grupy docelowe, testuj i udoskonalaj swoje propozycje mechanik. Twórz angażujące oraz dopasowane do poziomu trudności puzzle i zagadki.

  • Inni pracownicy branży gamedev (graficy, testerzy, motion designerzy)

    Zrozum zasady współpracy pomiędzy różnymi specjalistami w branży gier, naucz się weryfikować pomysły i poznaj od zera proces tworzenia immersyjnej rozgrywki. Zdobądź też wiedzę na temat niezbędnej dokumentacji oraz organizacji pracy.

  • Gracze, którzy chcą zacząć karierę w gamedevie

    Dowiedz się, co do zaoferowania dla game designera ma silnik Unreal Engine 5 i zweryfikuj swoje pomysły. Poznaj lepiej gamedev i dowiedz się, jak w praktyce wygląda profesjonalne tworzenie gier. Stwórz pierwsze portfolio z gotowymi mechanikami, aby łatwiej znaleźć pracę lub zlecenia w branży.

O prowadzących

Lector's name

Anna Oporska-Szybisz

  • Level Designerka w Bloober Team

  • Obecnie pracuje w Bloober team, który realizuje projekt Silent Hill 2 Remake we współpracy z firmą Konami. W swojej karierze współtworzyła również tytuły takie jak: Sniper Ghost Warrior 3, Bee Simulator oraz Path of Calydra

  • Współpracowała ze studiami: CI Games, Fuero Games, Varsav Game Studios

  • Podczas studiów zdobyła certyfikat Game Development Training wydawany przez Microsoft, a jej gra została nominowana do Students Talent Show na Digital Dragons

  • W 2022 roku była prelegentką podczas międzynarodowej konferencji naukowo-metodycznej „Teorie i Praktyki Kultury Gier Cyfrowych"

Lector's name

Dorian Loewe

  • COO Take IT Studio!

  • W 2020 roku założył studio projektowe Take IT Studio, w którym odpowiada za game design i produkcję

  • Karierę rozpoczynał jako redaktor i współtwórca polskiego oddziału portalu Eurogamer.pl. Jest również współzałożycielem jednego z największych kanałów publicystycznych o grach ARHN.EU

  • Pracował dla firm takich jak: PBL Games (Sky Baron: War of Nations), The Farm 51 (Chernobylite)

  • Stworzony przez niego prolog gry Electrician Simulator został pobrany przez ponad 350 tysięcy graczy na platformie Steam. Brał również udział w balansowaniu elementów rozgrywki produkcji Sky Baron: War of Nations pobranej ponad milion razy na platformie Google Play

  • Został wybrany jedną z 21 osobowości związanych z polskim gamingiem do kalendarza charytatywnego Gametelmeni

PROGRAM

  • 01

    6 sierpnia 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Game designer, czyli kto?

    • Wprowadzenie i organizacja kursu
    • Struktura i stanowiska w firmach z sektora gamedev
    • Mechanika topora, czyli kto wchodzi w skład osób pracujących nad daną mechaniką?
    • Podstawowe narzędzia używane w pracy – instalacja i nawigacja
  • 02

    8 sierpnia 2024 / czwartek 18:30 - 20:00

    Kluczowe informacje o grach

    • Co o grach powinien wiedzieć każdy game designer?
    • Rodzaje i analiza gier
    • Struktura gier
    • Psychologia gracza
    • Dawaj i bierz – o wartości kooperacji
  • 03

    13 sierpnia 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Game Design Document – dokumentacja jako narzędzie

    • „Co mi Pan tu napisał?” – niezbędna czytelność dokumentu
    • Nie tylko tekst – różne formy przekazu i wykorzystanie pakietu Google
    • Jak zapewnić sumienność wprowadzania zmian – skutki niekonsekwencji (case studies)
  • 04

    20 sierpnia 2024 / czwartek 18:30-20:00 18:30 - 20:00

    System Design – oryginalne mechaniki gry kluczem do sukcesu

    • Nieustanne wynajdywanie koła na nowo – czy to ma sens?
    • Różne mechaniki w zależności od platformy – case studies
    • Wariacje na temat gatunków gier
  • 05

    22 sierpnia 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Game Core – proste zasady gry

    • Jak grać, by wygrać!
    • Game loop – struktura gry
    • Activities – utrzymanie uwagi gracza
  • 06

    27 sierpnia 2024 / czwartek 18:30 - 20:00

    Stworzenie aktorów i sceny w Unreal Engine

    • Wybór projektu
    • Stworzenie pierwszej sceny
    • Aktorzy – czym są i jak ich ustawić na scenie? Praca na przykładach
    • Zmienne i podstawowe funkcje
    • Czym jest repozytorium?
  • 07

    29 sierpnia 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Akcja reakcja, czyli podstawy Blueprintów

    • Komunikacja między BP – przykłady
    • Używanie triggerów
    • Zaprogramowanie akcji – reakcji w silniku
    • Paper design mechaniki
  • 08

    3 września 2024 / czwartek 18:30 - 20:00

    Dlaczego bohater nie skacze, czyli jak skalować pomysły?

    • Paper design uczestników – omówienie przykładów
    • Dostosowanie wymyślonego designu do wymagań gry
    • Dostosowanie wymyślonego designu do wielkości zespołu
    • Czym jest iterowanie pomysłów?
    • Przykłady mechanik z innych gier
  • 09

    10 września 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Coś tu zniknęło – eventy i debugowanie kodu

    • Czym są eventy, funkcje, makra?
    • Zbiory i jak nimi manipulować
    • Debugowanie BP
    • Puf, nie ma, czyli programowanie eventu ze znikaniem
  • 10

    12 września 2024 / czwartek 18:30 - 20:00

    Problem schodów, drzwi i drabin w grach

    • Główne problemy przy projektowaniu wymienionych mechanik
    • Wspólna analiza zagadnień związanych z projektowaniem gier trzecioosobowych (multiplayer)
    • Dokumentacja techniczna
  • 11

    17 września 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Jak to pokazać? Różnica między UI i UX

    • Czym jest UI i UX w grach wideo?
    • Podstawowy interfejs w silniku Unreal Engine
    • Podstawowe inventory w silniku Unreal Engine
    • Q&A
  • 12

    19 września 2024 / czwartek 18:30 - 20:00

    Puzzle – jak to rozwiązać?

    • Rodzaje puzzli w grach
    • Hazard, ale nie taki jak myślicie
    • Poziomy trudności
    • Prezentacja czy dokumentacja?
  • 13

    24 września 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Klucz i zamek – tworzenie zagadek

    • Przygotowanie bazowych BP pod zagadki
    • Przygotowanie BP typu “klucz”
    • Dostosowanie nowych BP pod interface
  • 14

    26 września 2024 / czwartek 18:30-20:00 18:30 - 20:00

    Co robi ten koń na dachu? Jak działają NPC?

    • Podstawy tworzenia przeciwników
    • Czemu NPC ma ciężkie życie?
    • Czy potrzebuję towarzyszy?
  • 15

    1 października 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Nie tylko gry 2D – platformy, teleportacje i efekty pełnoekranowe

    • Metryki w grach. Czy są nam potrzebne?
    • Tworzenie nowych mechanik w BP
    • Efekty pełnoekranowe i jak je stworzyć?
  • 16

    3 października 2024 / czwartek 18:30 - 20:00

    Zapakuj to! Finalizowanie projektu

    • Tworzenie mapy pod prezentację
    • Propozycje wykorzystania stworzonego designu
    • Tworzenie paczek projektowych w Unreal Engine
    • Quality of life
  • 17

    8 października 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Jak ułatwić życie graczy?

    • Rodzaje dysfunkcji u graczy
    • Tworzenie designu z myślą o dostępności dla graczy z ograniczeniami
    • Testy na game designera – co muszę wiedzieć?
  • 18

    10 października 2024 / czwartek 18:30 - 20:00

    Kariera i ścieżki rozwoju

    • Co warto podkreślić w CV?
    • Jak przebić się na rynku?
    • Jak przygotować się do rozmowy o pracy?
    • Co dalej, czyli jak rozwijać się w branży?
  • 19

    15 października 2024 / wtorek 18:30 - 20:00

    Prezentacja projektów

    • Sprzedaj swój pomysł na mechanikę – ćwiczenie w grupach
    • Feedback session + Q&A

Dowiedz się więcej

Wypełnij poniższy formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą, aby przekazać informacje o przebiegu i cenie kursu.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
     

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.

Narzędzia używane podczas kursu

    • Google docs / Slides - darmowe
    • Notion - darmowe
    • Unreal Engine 5 - darmowe

Po kursie:

  • Rozszerzysz wiedzę
    • Poznasz silnik Unreal Engine 5 i Blueprinty

    • Zaczniesz analizować grupy docelowe i testować mechaniki

    • Poznasz możliwości rozwoju projektanta gier
  • Wejdziesz do gamedevu
    • Poznasz podstawowe zadania game designera

    • Będziesz przygotowywać niezbędną dokumentację projektową

    • Skonfrontujesz swoje pomysły z praktykami z branży
  • Zamienisz pasję w zawód
    • Przekujesz pomysły w gotowe mechaniki

    • Dowiesz się, jak stworzyć zarys gry gotowy do prezentacji specjalistom z zespołu

    • Rozbudujesz portfolio i zwiększysz szansę na rozpoczęcie kariery w gamedevie