EDYCJA
I MONTAŻ
WIDEO
Agata Przygodzka Video Editor and Content Creator w Jabra
Jakub Rados Montażysta w Sodar Film
Poznaj od podstaw Adobe Premiere Pro i zacznij montować efektowne materiały wideo!
Opanuj najważniejsze aspekty montażu wideo oraz najbardziej przydatne narzędzia (warp stabilizer, essential sound, essential graphics, lumetri color, speed), które ułatwiają pracę i dają wiele możliwości twórczych.
Dowiedz się, jak zarządzać materiałami wideo oraz współpracować z klientami i reżyserami.
Wzbogać swoje portfolio o 5 materiałów wideo, które będą pomocne przy szukaniu pracy jako montażysta.
O WYKŁADOWCACH
Agata Przygodzka
Video Editor and Content Creator w JabraJakub Rados
Montażysta w Sodar FilmTen kurs jest dla Ciebie, jeśli jesteś:
program
- Przedstawienie prowadzącego
- Niezbędnik
- Graphic Designer vs Illustrator
- Q&A
- Okno początkowe Adobe Premiere Pro
- Okno zakładania projektu
- Menu kontekstowe (file, edit, clip itp.)
- Okno edit, layout, timeline
- Workspace
- Import plików, tworzenie prostej sekwencji
- Podstawowe narzędzia (cut, move itp.)
- Podstawowy export
- Rodzaje importów
- Tworzenie binów
- Labels
- Metadata display
- Tworzenie sekwencji
- Sequence presets, settings, seq name
- Klatkaż
- Rozdzielczość
- Okna source i program
- Podstawowe funkcje effects control (motion, opacity)
- Podstawowe funkcje panelu effects — transitions
- Selection tool
- Razor
- Ripple edit, snap, trim
- Timeline display settings
- Tracks video i audio
- Unlink
- Labels
- Keyboard shortcuts
- Kontynuacja panelów effects control i effects (video effects)
- Adjustment layer
- Keyframes — linear, bezier
- Clip speed
- Kontynuacja video effects: lens flare, crop
- Prezentacja wybranych scen i ich analiza dramaturgiczna
- Wielkości planów
- Rodzaje cięć
- Rytm
- Montaż równoległy
- Zastosowanie zasad dramaturgii do krótkich form
- Po co ten klaps?
- Synchronizacja (waveform, timecode)
- Sequence settings, tracks
- Audio effects
- EQ, denoiser, reverb
- Audio Clip Mixer
- Wartości dB, clip meter, przester
- Kreatywne metody pracy z dźwiękiem
- Bazy stock
- Funkcja muzyki w montażu, workflow pracy z muzyką
- Metody montażu muzyki
- Formaty muzyki, kompresja
- Keyframes volume levels
- Stworzenie textu
- Zapoznanie się z oknem Essential Graphics
- Odpowiednie umiejscowienie napisów – praca na effects control
- Opcje fill, shadow oraz background, mask in text
- Stworzenie nowych napisów na istniejącym video oraz dodanie do niego efektu dissolve z poznanego już katalogu efektów transitions / effect roll
- Kopiowanie
- Kopiowanie stworzonego napisu i jego edycja
- Zakładka Capitols w oknie Text
- Stworzenie subtitles i pokazanie różnicy między subtitles a textem
- Tworzenie i edycja subtitles pod footage
- Eksport i import plików .srt oraz ich znaczenie
- Free draw bezier – kolejny krok w effects control
- Mask feather, opacity, expansion
- Invert
- Wycinanie obiektu na statycznych ujęciach
- Mask Path – trackowanie maski
- Blend mode
- Okno Lumetri Scopes
- Efekt Lumetri Color
- Ekspozycja, kontrast, hue i saturacja
- Workflow pracy podczas kolor korekcji
- Zakładka Basic correction oraz relacja Lumetri Color i Lumetri Scopes
- HSL Secondary
- Tworzenie maski na podstawie Lumetri Color – stworzenie osobnej maski na koloryzowaną skórę i osobną na tło footage
- Maski w kolor korekcji
- Prezentacja gotowych LUT–ów znajdujących się w Adobe Premiere Pro
- Color grading a dramaturgia
- Dynamics Link
- Tworzenie kompozycji wewnątrz sekwencji Premiere Pro
- Podstawy Adobe After Effects – czym jest kompozycja, czym jest pre-kompozycja?
- Poprawny workflow montażu i postprodukcji przy wykorzystaniu Adobe Premiere Pro i Adobe After Effects równocześnie
- Tworzenie i animacja figur w Adobe After Effects
- Stworzenie kompozycji w Adobe After Effects na footage’u
- Praca z rotobrushem, stworzenie maski
- Rodzaje dysków, HDD i SSD
- Tworzenie backup materiału
- Media Cache
- Scratch disk
- Tworzenie plików proxy, formaty i kontenery plików
- Segregacja materiału na dysku
- Efekt warp stabilizer w Adobe Premiere Pro
- Funkcje oraz możliwości wykorzystania warp stabilizer
- Różnice pomiędzy warp stabilizer w Adobe After Effects i Adobe Premiere Pro
- Narzędzia AI w Adobe Premiere Pro: Text–Based Editing, Enhance sound quality, Morph Cut, Auto Ducking
- Tworzenie transitions w oparciu o panel opacity
- Panel speed
- Speed rampy
- Kreatywne sposoby dynamizowania materiału
- Tworzenie paralaksy ze zdjęć
- Tworzenie sign animation z video przy pomocy 3D camera, track motion, track matte i maskowania w Adobe After Effects
- Połączenie paralaksy stworzonej z fotografii z video
- Dodanie efektu stworzonego w Adobe After Effects do sekwencji w Adobe Premiere Pro
- Formaty i kontenery plików
- Settings exportu (video, audio, captions)
- Eksport na różne platformy
- Collect
- Adobe Media Encoder
- Przygotowywanie plików AAF, XML, EDL
- Jakie pytania zadawać przygotowując się do projektu?
- Praca z poprawkami klienta
- Kultura pracy w kraju i za granicą
- Jak poradzić sobie z montażowym stresem?
- Jak znaleźć zlecenia montażowe?
- Stawki i wycena pracy
- Showreel promocyjny
- Doświadczenia wykładowców przy różnych projektach montażowych
Co zyskasz po kursie?
Format pracy
Bierz udział w zajęciach online, odtwarzaj nagrania z lekcji w dogodnym dla Ciebie momencie, rozmawiaj na Discordzie z prowadzącym i wymieniaj się doświadczeniami z innymi uczestnikami kursu.
Wszystkie potrzebne materiały będą znajdować się na Google Classroom – będziesz mieć dożywotni dostęp do tych kanałów! W trakcie kursu czekają cię nie tylko ćwiczenia, ale również wykłady, warsztaty i panele. Każdy uczestnik otrzyma certyfikat uczestnictwa w kursie, a na wybitnych studentów czekają dyplomy!
Wymagania techniczne
System Windows
- Procesor Intel 6. generacji lub nowszy (albo odpowiednik AMD)
- Microsoft Windows 10 ; Windows 11 ; brak obsługi systemów Windows 7 i Windows 8.1
- 8 GB pamięci RAM
- 5 GB dostępnego miejsca na dysku do zainstalowania aplikacji;
- Wyświetlacz o rozdzielczości 1280 x 800 (przy współczynniku skali 100%)
- Sterowniki dźwięku i ekranu zgodne ze standardem Microsoft DirectX 12
- Odtwarzacz Windows Media Player (w przypadku importowania plików Windows Media)
MacOS
- Procesor Intel 6. generacji lub nowszy Procesor Apple M1
- macOS 11, macOS 12 (12.4 lub nowszy)
- 8 GB pamięci RAM
- 6 GB dostępnego miejsca na dysku do zainstalowania aplikacji;
- Wyświetlacz o rozdzielczości 1280 x 800 (przy współczynniku skali 100%)
Wymagane programy:
- Adobe Premiere Pro
- Adobe Media Encoder
- Adobe Media Audition
- Adobe After Effects