SOCIAL MEDIA MANAGER — kurs online | SKVOT

SOCIAL MEDIA MANAGER

Stwórz skuteczną strategię działań w mediach społecznościowych i zarządzaj reklamami oraz komunikacją z odbiorcami.
Lector
Czytaj dalej
data
26 czerwca - 14 września
Czas trwania:
29 zajęć na żywo
15 tygodni

Analizuj dane oraz statystyki i kreuj atrakcyjny wizerunek marki w mediach społecznościowych.

Media społecznościowe stanowią już stały element otaczającej nas rzeczywistości. Dzięki nim możliwe jest nawiązywanie kontaktów i promowanie produktów lub usług.

Na tym kursie dowiesz się, jak wykorzystywać media społecznościowe w celach biznesowych. Dowiesz się, jak tworzyć strategię działań oraz pozyskiwać i utrzymywać społeczność odbiorców. Zaczniesz tworzyć angażujące treści, prowadzić kampanie reklamowe i mierzyć ich skuteczność.

Dla kogo jest ten kurs?

  • Osoby rozpoczynające przygodę z mediami społecznościowymi

    Zrozumiesz, jak działają najpopularniejsze platformy społecznościowe, zaczniesz tworzyć skuteczne strategie i opanujesz ich realizację. Dowiesz się, jak dobierać grupy docelowe i monitorować wyniki kampanii.

  • Osoby pracujące w zawodach pokrewnych (account managerowie, copywriterzy, content managerowie, blogerzy, osobowości medialne)

    Kurs pomoże ci opanować techniki kreowania grup docelowych w mediach społecznościowych z podziałem na platformy. Poznasz sprawdzone techniki promocji biznesu oraz różnice pomiędzy kreacjami w social mediach a na innych platformach digitalowych.

  • Osoby pracujące w social mediach (na stanowiskach menadżerskich)

    Podniesiesz kwalifikacje i przygotujesz się do wykonywania poważniejszych zadań. W zależności od wybranej ścieżki rozwoju zwiększysz szanse na awans, rozpoczniesz pracę jako freelancer lub będziesz niezależnie zarządzać projektami. Poznasz również najważniejsze elementy targetowania reklam.

  • Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw

    Nauczysz się, jak skutecznie promować firmę. Zbudujesz skuteczną strategię w mediach społecznościowych, zwiększysz widoczność biznesu w Internecie oraz zaczniesz tworzyć wartościowe treści, które przyciągną nowych klientów.

Poznaj swoich wykładowców

Nikodem Rudziński

  • ex-Social Media Manager w Polska Press Grupa, obsługującej kluczowych klientów i współpracującej z przodującymi markami mającymi ponad 50.000 obserwujących

  • Przez 5 lat obejmował stanowisko dyrektora marketingu w Polish VACC

  • Jest certyfikowanym specjalistą w obszarach: reklama programatyczna, Meta Ads, TikTok Ads, HTML5 & CSS3, Google Ads, Google Analytics 4

  • Ścieżkę zawodową skupia wokół digital marketingu, zarządzania projektem oraz komunikacji wizerunkowej

  • Aktualnie współpracuje z MTA Digital jako Programmatic Specialist, gdzie specjalizuje się w zarządzaniu kampaniami reklamowymi dla największych klientów

Lector's name

Tymoteusz Tymiński

  • Dyrektor zarządzający w agencji Tripla.PRO

  • Licencjonowany Social Media Manager PRO, z akredytacją Forum Media
    Polska Sp. z o.o.

  • Były specjalista ds. projektów specjalnych w POLSKA PRESS GRUPA

  • Przez ponad 5 lat pracował w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego, gdzie prowadził profile mediów społecznościowych na platformach takich jak Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Flickr i Issuu. Dzięki jego pracy, profile na Facebooku, Twitterze i Instagramie znalazły się wśród trzech największych regionalnych profili w Polsce

  • Odpowiadał również za organizację dużych wydarzeń promocyjnych i ich promocję, a także tworzenie treści dla województwa

  • Doceniony nagrodą Grand Prix Kryształy PR w kategorii „Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych"

  • W agencji Socialtime zarządzał zespołem specjalistów ds. mediów społecznościowych. Był odpowiedzialny za przygotowywanie ofert dla klientów oraz realizację strategii komunikacji w mediach społecznościowych

  • Prowadzi profile na Facebooku i Instagramie dla podmiotów komercyjnych

MODUŁY

  • 01

    Social media a działalność biznesowa

    1. Wprowadzenie do roli social media managera

    • Omówienie głównych zadań, odpowiedzialności i umiejętności wymaganych od social media managera
    • Omówienie raportu: Digital 2023: Global Overview Report

    2. Rola mediów społecznościowych we współczesnym marketingu – ekosystem Meta, LinkedIn, YouTube, Twitter

    • Po co firmie media społecznościowe? Dobór odpowiedniego kanału komunikacji w mediach społecznościowych do prowadzonych działań
    • Omnichannel, czyli wszystko, wszędzie, naraz
  • 02

    Grupa docelowa i komunikacja

    3. Analiza marketingowa marki (SWOT, AIDA)

    • Analiza otoczenia rynku, w którym działa dana marka
    • Analiza SWOT
    • Analiza AIDA

    4. Definicja grupy docelowej i tworzenie persony

    • Wprowadzenie do grupy docelowej
    • Proces definiowania grupy docelowej
    • Wykorzystanie persony w strategiach marketingowych

    5. Magia personalizacji treści i komunikacji

    • Przedstawienie korzyści personalizacji zarówno dla klientów, jak i firm
    • Omówienie najlepszych praktyk w tworzeniu treści w mediach społecznościowych
    • Operowanie językiem korzyści

    6. Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi

    • Dlaczego kryzysy wybuchają w weekend – czym jest sytuacja kryzysowa w kontekście mediów społecznościowych?
    • Skuteczne zarządzanie sytuacjami kryzysowymi – reputacja i wizerunek marki
    • Omówienie przykładów znanych sytuacji kryzysowych w mediach społecznościowych
    • Reagowanie na sytuacje kryzysowe w mediach społecznościowych
    • Omówienie zasad skutecznej komunikacji w trakcie sytuacji kryzysowej w mediach społecznościowych
  • 03

    Budowanie zaangażowania i zaufania do marki

    7. Budowanie zaufania i zaangażowania w social mediach

    • Dlaczego zaufanie i zaangażowanie są kluczowe dla sukcesu w mediach społecznościowych?
    • Przedstawienie korzyści budowania zaufania i zaangażowania
    • Przedstawienie strategii budowania autentycznego wizerunku marki w mediach społecznościowych
    • Budowanie zaufania poprzez rekomendacje i opinie

    8. Jak dostarczać treści o wysokiej jakości, które przyciągają uwagę, angażują odbiorców i budują aktywną społeczność marki?

    • Omówienie strategii zwiększania zaangażowania odbiorców w mediach społecznościowych
    • Przedstawienie taktyk, takich jak konkursy, quizy, pytania do odbiorców, angażujących i zachęcających do interakcji
    • Omówienie znaczenia aktywnego słuchania i reagowania na komentarze, pytania i opinie społeczności
  • 04

    Pozycjonowanie marki w social mediach

    9. Tworzenie strony na Facebooku, Instagramie, LinkedInie i YouTubie

    • Jak tworzy się stronę firmową na Facebooku, Instagramie, LinkedInie oraz YouTube?
    • Jakie są wymagania do cover photo i logo?
    • Na co zwrócić szczególną uwagę?

    10. Omówienie Business Suite i YouTube Studio

    • Czym jest Business Suite, jak wygląda dashboard, z jakich narzędzi się składa i co można w nim robić?
    • Czym jest YouTube Studio, do czego służy i na jakie opcje pozwala?

    11. Sesja feedbackowa

    • omówienie dotychczasowych prac domowych
    • odpowiedzi na pytania
  • 05

    AI i narzędzia niezbędne w pracy social media managera

    12. Canva – jak przygotowywać grafiki, prezentacje, a nawet film?

    • Omówienie Canvy – dashboard, możliwości
    • Jak przygotować prostą grafikę?
    • Tworzenie przykładowej prezentacji
    • Prezentacja przygotowywania animacji wideo z muzyką

    13. ChatGPT + Midjourney – gamechanger branży social media

    • Omówienie, czym jest ChatGPT, różnice między wersjami 1.0, 2.0, 3.0, 3.5 i 4.0
    • Pokazanie procesu generowania tekstu za pomocą ChatGPT 4.0 oraz na co zwrócić uwagę
    • Omówienie, czym jest Midjourney, pokazanie różnic między wersjami od 1.0 do 5.2
    • Pokazanie procesu generowania obrazów za pomocą Midjourney + resizing obrazków

    14. Buffer - zarządzanie wieloma kontami w mediach społecznościowych – zarządzanie wieloma kontami w mediach społecznościowych

    • Omówienie czym jest Buffer i do czego służy
    • Pokazanie interfejsu narzędzia
    • Omówienie narzędzi dostępnych na Buffer
    • Podpinanie profilu social media pod konto na Buffer
    • Moderacja treści na Buffer
    • Generowanie raportów na Buffer
  • 06

    Czas na akcję! Przygotowywanie i publikacja postów

    15. Kalendarz contentowy – planowanie postów od A do Z

    • Omówienie Planer Marketera 2023 od GetResponse
    • Omówienie różnicy między RTM a marketingiem kalendarzowym
    • Prezentacja strategii godzin publikowania postu – kiedy publikować, żeby trafić na peak

    16. Tworzenie angażującego contentu i przegląd formatów postów – jak tworzyć posty, które przyciągną uwagę? Warsztat z przygotowywania harmonogramu postów

    • Jak kreatywnie wykorzystać Stories, Reels – naklejki, reakcje, muzyka
    • Hashtagi, oznaczenia, emoji w poście
    • Przegląd dostępnych formatów postów na FB oraz IG
    • Przygotowanie harmonogramu postów w Canvie
    • Zasady tworzenia skutecznych grafik i filmów (mobile first, 20% tekstu, zdjęcia ze stocka, reguła oczywistości, wyrazistość)
  • 07

    Meta Ads Manager - szkolenie

    17. Szkolenie Meta Ads Manager 101 – część 1

    • Jak promować posty na Facebooku? Meta Ads Manager
    • Targetowanie, czyli grupa docelowa
    • Budżet
    • Harmonogram wyświetlania reklam
    • Tworzenie reklamy krok po kroku
    • Przegląd celów kampanii reklamowych
    • Wyjaśnienie podziału kampania -> zestaw reklam -> reklama
    • Ograniczenia reklamy na Facebooku – czego nie wolno promować?
    • Dark Post a zwykły post

    18. Szkolenie Meta Ads Manager 101 – część 2

    • Grupy niestandardowych odbiorców
    • Grupy lookalike
    • Jak uruchomić remarketing na Facebooku? Pixel Facebooka
    • Kreator zdarzeń pixela na stronie
    • Remarketing ze strony www

    19. Szkolenie Meta Ads Manager 101 – część 3

    • Przedstawienie lejka sprzedażowego
    • Lead Ads
  • 08

    Analiza i interpretacja danych oraz automatyzacja

    20. Podstawowe wskaźniki oraz raportowanie

    • Poznanie wskaźników analitycznych stosowanych w digital marketingu
    • Czytanie raportu social media z Buffer i wyciąganie wniosków
    • Analiza prawdziwych kampanii reklamowych
    • Moderacja
    • Obsługa klienta - automatyzacja chatu Messenger
    • Ustawianie automatycznego blokowania konkretnych komentarzy
  • 09

    Zbuduj relacje z klientami!

    21. Czym jest Social selling

    • Wprowadzenie do social sellingu – czym jest i dlaczego jest ważny w budowaniu relacji z klientami? Przedstawienie korzyści, jakie przynosi wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie sprzedaży
    • Zrozumienie potrzeb klienta w kontekście social sellingu
    • Zasady współpracy pomiędzy działem marketingu a działem sprzedaży
  • 10

    Praca z infuencerami

    22. Praca z influencerami

    • Strategie współpracy z influencerami
    • Wpływ influencer marketingu na budowanie marki i zasięg w mediach społecznościowych
    • Kampanie influencer marketingowe: planowanie, wdrażanie i monitorowanie efektów
  • 11

    Prawo a media społecznościowe

    23. Prawne ramy działania w mediach społecznościowych: regulacje, zasady i obowiązki

    • Ochrona danych osobowych i prywatności w social mediach
    • Omówienie przepisów dotyczących reklamy i promocji w mediach społecznościowych, zasad dotyczących odpowiedzialności platform społecznościowych za treści publikowane przez użytkowników
    • Wyjaśnienie oznaczeń reklamowych (#ad, #sponsored) i zasad przejrzystości komunikacji marketingowej
    • Omówienie polityk moderacji i zasad usuwania nieodpowiednich treści

    24. Prawo autorskie w social media – case study

    • Wyjaśnienie zasad dotyczących praw autorskich i własności intelektualnej w kontekście mediów społecznościowych
    • Omówienie obowiązków i ograniczeń dotyczących publikacji cudzej własności intelektualnej (np. zdjęć, filmów, muzyki) na platformach społecznościowych
    • Przedstawienie sposobów unikania naruszeń praw autorskich i praw własności intelektualnej
  • 12

    Rozwój zawodowy

    25. Rynek pracy a social media

    • Wyjaśnienie zasad dotyczących praw autorskich i własności intelektualnej w kontekście mediów społecznościowych
    • Omówienie obowiązków i ograniczeń dotyczących publikacji cudzej własności intelektualnej (np. zdjęć, filmów, muzyki) na platformach społecznościowych

    26. Praca social media managera jako freelancera

    • Jak wygląda praca jako freelancer?
    • Założenie konta na useme.com
    • Własna strona internetowa
    • Budowanie marki osobistej na LinkedIn

    27. Sesja Q&A

    • Odpowiadanie na pytania uczestników kursu
  • 13

    Prezentacja strategii tworzonych podczas kurs, podsumowanie

    28. Zrobienie dwóch próbnych testów Meta Certified Digital Associate + omówienie pytań

    • W trakcie tej lekcji udostępnię swój ekran i spróbuję przejść 2 próbne testy przygotowujące do certyfikowanego egzaminu Meta Certified Digital Associate. Dodatkowo omówię pokrótce pytania testowe.
  • 14

    Prezentacja strategii dla SM tworzonych przez cały kurs, podsumowanie kursu

    29. Prezentacja strategii dla SM tworzonych przez cały kurs, podsumowanie kursu

Potrzebujesz więcej szczegółów?

Wypełnij poniższy formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą, aby przekazać informacje o przebiegu i cenie kursu.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
 

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.