SOCIAL MEDIA MANAGER — kurs online | SKVOT

SOCIAL MEDIA MANAGER

Stwórz skuteczną strategię działań w mediach społecznościowych i zarządzaj reklamami oraz komunikacją z odbiorcami.
Lector
Czytaj dalej
data
26 czerwca - 02 października
Czas trwania:
29 zajęć na żywo
15 tygodni

Analizuj dane oraz statystyki i kreuj atrakcyjny wizerunek marki.

Media społecznościowe stanowią już stały element otaczającej nas rzeczywistości. Dzięki nim możliwe jest nawiązywanie kontaktów i promowanie produktów lub usług.

Na tym kursie dowiesz się, jak wykorzystywać media społecznościowe w celach biznesowych. Dowiesz się, jak tworzyć strategię działań oraz pozyskiwać i utrzymywać społeczność odbiorców. Zaczniesz tworzyć angażujące treści, prowadzić kampanie reklamowe i mierzyć ich skuteczność.

Dla kogo jest ten kurs?

  • Osoby rozpoczynające przygodę z mediami społecznościowymi

    Zrozumiesz, jak działają najpopularniejsze platformy społecznościowe, zaczniesz tworzyć skuteczne strategie i opanujesz ich realizację. Dowiesz się, jak dobierać grupy docelowe i monitorować wyniki kampanii.

  • Osoby pracujące w zawodach pokrewnych (account managerowie, copywriterzy, content managerowie, blogerzy, osobowości medialne)

    Kurs pomoże ci opanować techniki kreowania grup docelowych w mediach społecznościowych z podziałem na platformy. Poznasz sprawdzone techniki promocji biznesu oraz różnice pomiędzy kreacjami w social mediach a na innych platformach digitalowych.

  • Osoby pracujące w social mediach (na stanowiskach menadżerskich)

    Podniesiesz kwalifikacje i przygotujesz się do wykonywania poważniejszych zadań. W zależności od wybranej ścieżki rozwoju zwiększysz szanse na awans, rozpoczniesz pracę jako freelancer lub będziesz niezależnie zarządzać projektami. Poznasz również najważniejsze elementy targetowania reklam.

  • Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw

    Nauczysz się, jak skutecznie promować firmę. Zbudujesz skuteczną strategię w mediach społecznościowych, zwiększysz widoczność biznesu w Internecie oraz zaczniesz tworzyć wartościowe treści, które przyciągną nowych klientów.

Poznaj swoich wykładowców

Nikodem Rudziński

  • ex-Social Media Manager w Polska Press Grupa, obsługującej kluczowych klientów i współpracującej z przodującymi markami mającymi ponad 50.000 obserwujących

  • Przez 5 lat obejmował stanowisko dyrektora marketingu w Polish VACC

  • Jest certyfikowanym specjalistą w obszarach: reklama programatyczna, Meta Ads, TikTok Ads, HTML5 & CSS3, Google Ads, Google Analytics 4

  • Ścieżkę zawodową skupia wokół digital marketingu, zarządzania projektem oraz komunikacji wizerunkowej

  • Aktualnie współpracuje z MTA Digital jako Programmatic Specialist, gdzie specjalizuje się w zarządzaniu kampaniami reklamowymi dla największych klientów

Lector's name

Tymoteusz Tymiński

  • Licencjonowany Social Media Manager PRO, z akredytacją Forum Media Polska Sp. z o.o.

  • Były specjalista ds. projektów specjalnych w POLSKA PRESS GRUPA

  • Przez ponad 5 lat pracował w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego, gdzie prowadził profile mediów społecznościowych na platformach takich jak Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Flickr i Issuu. Dzięki jego pracy, profile na Facebooku, Twitterze i Instagramie znalazły się wśród trzech największych regionalnych profili w Polsce

  • Odpowiadał za organizację dużych wydarzeń promocyjnych, a także tworzenie treści dla województwa

  • Doceniony nagrodą Grand Prix Kryształy PR w kategorii „Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych"

  • W agencji Socialtime zarządzał zespołem specjalistów ds. mediów społecznościowych. Był odpowiedzialny za przygotowywanie ofert dla klientów oraz realizację strategii komunikacji w mediach społecznościowych

  • Prowadzi profile na Facebooku i Instagramie dla podmiotów komercyjnych

Po kursie:

  • Dobry start w świat mediów społecznościowych
    • Poznasz zadania social media managera i przekonasz się, czy to praca dla ciebie

    • Zaczniesz tworzyć dopracowane strategie marketingowe i z powodzeniem je wdrażać

    • Będziesz korzystać z programów takich jak: Canva, ChatGPT, Midjourney i Buffer
  • Nowa ścieżka rozwoju
    • Zaczniesz targetować swoje treści

    • Poznasz przepisy związane z mediami społecznościowymi i promowaniem w nich marek

    • Dzięki Meta Ads Manager zyskasz kontrolę na swoimi kampaniami i dopasujesz je do założonych celów biznesowych
  • Uzupełnienie wiedzy
    • Dzięki automatyzacji i poznanym narzędziom będziesz efektywniej zarządzać profilami w mediach społecznościowych

    • Uzupełnisz wiedzę o technicznych aspektach tworzenia reklam w SM

    • Przygotujesz się do egzaminu Meta Certified Digital Marketing Associate
  • Realne korzyści dla twojej firmy
    • Dowiesz się, jak przyciągnąć odbiorców i zbudować zaangażowaną społeczność

    • Poznasz rolę mediów społecznościowych w dzisiejszym marketingu

    • Dzięki interpretajci analiz i raportów pozyskasz informacje o grupie docelowej oraz dostosujesz do niej publikowane treści

MODUŁY

  • 00

    BHP Social Mediów — jak dbać o bezpieczeństwo firmy w mediach społecznościowych

    • Przedstawienie sylwetek prowadzących, ich doświadczenia, celu kursu, zapoznanie z uczestnikami
  • 01

    Moduł 1: Social media a działalność biznesowa

    1. Wprowadzenie do roli social media managera

    • Omówienie głównych zadań, odpowiedzialności i umiejętności wymaganych od Social Media Managera. Wyjaśnienie, dlaczego ta rola jest ważna dla sukcesu dzisiejszych firm
    • Omówienie: freelance / praca na etat / agencja B2B
    • Omówienie raportu: Digital 2023: Global Overview Report

    2. Rola mediów społecznościowych we współczesnym marketingu

    • Po co firmie media społecznościowe? Dobór kanału komunikacji w mediach społecznościowych do prowadzonych działań
    • Podstawy strategii komunikacji marki w mediach społecznościowych
    • Omnichannel, czyli wszystko, wszędzie i naraz
  • 02

    Moduł 2: Grupa docelowa i komunikacja

    3. Analiza marketingowa marki (SWOT, AIDA)

    • Analiza otoczenia rynku, w którym działa dana marka
    • Analiza SWOT – Warsztat
    • Analiza marki metodą 5C

    4. Definicja grupy docelowej i tworzenie persony

    • Wprowadzenie do grupy docelowej
    • Proces definiowania grupy docelowej – ćwiczenia
    • Określenie persony dla marki w strategii komunikacji
    • Wykorzystanie persony w strategiach marketingowych

    5. Magia personalizacji treści i komunikacji

    • Znaczenie metody POEM w komunikacji marki
    • Ustalenie celów komunikacji
    • Przedstawienie korzyści personalizacji dla zarówno klientów, jak i firm
    • Operowanie językiem korzyści

    6. Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi

    • Czym jest sytuacja kryzysowa w kontekście mediów społecznościowych
    • Omówienie przykładów znanych przypadków sytuacji kryzysowych w mediach społecznościowych.
    • Reagowanie na sytuacje kryzysowe w mediach społecznościowych
    • Omówienie zasad skutecznej komunikacji w trakcie sytuacji kryzysowych w mediach społecznościowych
  • 03

    Moduł 3: Budowanie zaangażowania i zaufania do marki

    7. Budowanie zaufania i zaangażowania w social mediach

    • Dlaczego zaufanie i zaangażowanie są kluczowe dla sukcesu w mediach społecznościowych
    • Przedstawienie korzyści budowania zaufania i zaangażowania dla marki
    • Przedstawienie strategii budowania autentycznego wizerunku marki w mediach społecznościowych
    • Budowanie zaufania poprzez rekomendacje i opinie

    8. Jak dostarczać treści o wysokiej jakości, które przyciągają uwagę, angażują odbiorców i budują aktywną społeczność marki?

    • Omówienie strategii zwiększania zaangażowania odbiorców w mediach społecznościowych
    • Przedstawienie taktyk, takich jak konkursy, quizy, pytania do odbiorców, które angażują i zachęcają do interakcji.
    • Omówienie znaczenia aktywnego słuchania i reagowania na komentarze, pytania i opinie społeczności
  • 04

    Moduł 4: Pozycjonowanie marki w social mediach

    9. Tworzenie strony na Facebooku, Instagramie, LinkedInie i YouTubie i TikToku + linktr.ee

    • Jak tworzy się stronę firmową na Facebooku, Instagramie, LinkedInie, YouTube oraz TikToku?
    • Jakie są wymagania do cover photo i logo?
    • Na co zwrócić szczególną uwagę?
    • Jak posługiwać się linktr.ee?

    10. Omówienie Business Suite i YouTube Studio

    • Czym jest Business Suite, jak wygląda dashboard, z jakich narzędzi się składa i co można w nim robić?
    • Czym jest YouTube Studio, do czego służy i na jakie opcje pozwala?

    11. Sesja feedbackowa

    • Omówienie dotychczasowych prac domowych
    • Odpowiedzi na pytania
  • 05

    Moduł 5: AI i narzędzia niezbędne w pracy social media managera

    12. Canva – warsztaty przygotowywania grafik do postów

    • Omówienie Canvy – dashboard, możliwości
    • Warsztat z przygotowania prostej grafiki na social media

    13. ChatGPT + Midjourney – gamechanger branży social media

    • Omówienie czym jest ChatGPT, różnice między wersjami 3.5 i 4.0
    • Pokazanie procesu generowania tekstu za pomocą ChatGPT 4.0, na co zwrócić uwagę
    • Prezentacja skryptu Synapse_CoR
    • Omówienie, czym jest MidJourney, pokazanie różnic między wersjami od 1.0 do 5.2
    • Pokazanie procesu generowania obrazów za pomocą MidJourney + resizing obrazków

    14. Przygotowanie rolek na TikToka w CapCut

    • Specyfika platformy TikTok
    • Pozycjonowanie marki na TikToku
    • Co sprawia, że użytkownicy oglądają, komentują i udostępniają
    • Omówienie aplikacji CapCat
  • 06

    Moduł 6: Czas na akcję! Przygotowywanie i publikacja postów

    15. Kalendarz contentowy – planowanie postów od A do Z i kiedy publikować?

    • Omówienie Planer Marketera 2023 od GetResponse
    • Omówienie różnicy między RTM a marketingiem kalendarzowym
    • Prezentacja strategii godzin publikowania postu – kiedy publikować, żeby trafić na peak

    16. Tworzenie angażującego contentu i przegląd formatów postów – jak tworzyć posty, które przyciągną uwagę? Warsztat z przygotowywania harmonogramu postów

    • Jak kreatywnie wykorzystać Stories, Reels – naklejki, reakcje, muzyka
    • Hashtagi, oznaczenia, emoji w poście
    • Przegląd dostępnych formatów postów na FB/IG – 1:1, 9:16, 5:4. 4:5, 16:9
    • Przygotowanie harmonogramu postów w Canvie na bazie przygotowanego przeze mnie template
    • Zasady tworzenia skutecznych grafik i filmów (mobile first, 20% tekstu, zdjęcia ze stocka, reguła oczywistości, wyrazistość)
  • 07

    Moduł 7: Meta Ads Manager – szkolenie

    17. Szkolenie Meta Ads Manager 101 – część 1

    • Jak promować posty na Facebooku? Meta Ads Manager
    • Targetowanie, czyli grupa docelowa
    • Budżet
    • Harmonogram wyświetlania reklam
    • Tworzenie reklamy krok po kroku
    • Przegląd celów kampanii reklamowych
    • Wyjaśnienie podziału kampania -> zestaw reklam -> reklama
    • Ograniczenia reklamy na Facebooku – czego nie wolno promować?
    • Dark Post a zwykły post

    18. Szkolenie Meta Ads Manager 101 – część 2

    • Grupy niestandardowych odbiorców
    • Grupy lookalike
    • Jak uruchomić remarketing na Facebooku? Pixel Facebooka
    • Kreator zdarzeń pixela na stronie
    • Remarketing ze strony WWW

    19. Szkolenie Meta Ads Manager 101 – część 3

    • Przedstawienie lejka sprzedażowego
    • Lead Ads

    20. Szkolenie TikTok Ads – podstawy i formaty

    • Omówienie TikTok Ads Manager
    • Przygotowanie kampanii sponsorowanych
    • Prezentacja dostępnego targetowania – Custom Audience, Lookalike
    • Najlepsze praktyki dot. kreacji – do’s and dont’s
    • Stworzenie TikTok Pixel

    21. Szkolenie LinkedIn Ads

    • Omówienie LinkedIn Campaign Manager
    • Przygotowanie kampanii sponsorowanych
    • Prezentacja dostępnego targetowania – Company, Demographics, Education, Job Experience, Interests and Traits
    • Budżet na LinkedIn
    • Przegląd dostępnych formatów reklamowych – Single image ad, carousel image ad itd.

    22. Sesja Q&A

  • 08

    Moduł 8: Analiza i interpretacja danych oraz automatyzacja

    23. Buffer i NapoleonCat – zarządzanie wieloma kontami w mediach społecznościowych

    • Omówienie czym jest Buffer i NapoleonCat
    • Pokazanie interfejsu obu narzędzi
    • Omówienie narzędzi dostępnych na Buffer i NapoleonCat
    • Podpinanie profilu social media pod konto na Buffer i NapoleonCat
    • Moderacja treści na Buffer i NapoleonCat
    • Generowanie raportów na Buffer i NapoleonCat

    24. Podstawowe wskaźniki oraz raportowanie

    • Poznanie wskaźników analitycznych stosowanych w digital marketingu
    • Czytanie raportu social media z Buffer i wyciąganie wniosków
    • Analiza prawdziwych kampanii reklamowych
  • 09

    Moduł 9: Praca z influencerami

    25. Praca z influencerami

    • Strategie współpracy z influencerami
    • Wpływ influencer marketingu na budowanie marki i zasięg w mediach społecznościowych
    • Kampanie influencer marketingowe: planowanie, wdrażanie i monitorowanie efektów
  • 10

    Moduł 10: Prawo a media społecznościowe

    26. Prawne ramy działania w mediach społecznościowych: regulacje, zasady i obowiązki

    • Omówienie przepisów dotyczących reklamy i promocji w mediach społecznościowych
    • Zasady dotyczące odpowiedzialności platform społecznościowych za treści publikowane przez użytkowników
    • Opracowanie regulaminu konkursu zgodne z wymaganiami META
    • Omówienie polityk moderacji i zasad usuwania nieodpowiednich treści

    27. Prawo autorskie w social media i case study

  • 11

    Moduł 11: Budowanie marki osobistej i social selling

    28. Czym jest Social selling

    • Wprowadzenie do social sellingu: wyjaśnienie, czym jest social selling i dlaczego jest on ważny dla budowania relacji z klientami. Przedstawienie korzyści, jakie przynosi wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie sprzedaży.
    • Zrozumienie klienta: omówienie znaczenia zrozumienia klienta i jego potrzeb w kontekście social sellingu.
    • Zasady współpracy pomiędzy działem marketingu a działem sprzedaży

    29. Budowanie marki osobistej Social Media Managera

    • Założenie konta na useme.com
    • Własna strona internetowa
    • Budowanie marki osobistej na LinkedIn
    • Przegląd aktualnych ofert pracy na pracuj.pl/rocketjobs.pl
  • 12

    Moduł 12: Certyfikacja Meta Certified Digital Marketing Associate

    20. Wykonanie dwóch próbnych testów Meta Certified Digital Associate + omówienie pytań

    31. Podsumowanie kursu

    • Rekomendacje na przyszłość – kurs rozwoju, wymogi rynku pracy itd.

Dowiedz się więcej

Wypełnij poniższy formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą, aby przekazać informacje o przebiegu i cenie kursu.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
     

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.