SOCIAL MEDIA MANAGER
Analizuj dane oraz statystyki i kreuj atrakcyjny wizerunek marki w mediach społecznościowych.
Media społecznościowe stanowią już stały element otaczającej nas rzeczywistości. Dzięki nim możliwe jest nawiązywanie kontaktów i promowanie produktów lub usług.
Na tym kursie dowiesz się, jak wykorzystywać media społecznościowe w celach biznesowych. Dowiesz się, jak tworzyć strategię działań oraz pozyskiwać i utrzymywać społeczność odbiorców. Zaczniesz tworzyć angażujące treści, prowadzić kampanie reklamowe i mierzyć ich skuteczność.
Dla kogo jest ten kurs?
-
Osoby rozpoczynające przygodę z mediami społecznościowymi Zrozumiesz, jak działają najpopularniejsze platformy społecznościowe, zaczniesz tworzyć skuteczne strategie i opanujesz ich realizację. Dowiesz się, jak dobierać grupy docelowe i monitorować wyniki kampanii.
-
Osoby pracujące w zawodach pokrewnych (account managerowie, copywriterzy, content managerowie, blogerzy, osobowości medialne) Kurs pomoże ci opanować techniki kreowania grup docelowych w mediach społecznościowych z podziałem na platformy. Poznasz sprawdzone techniki promocji biznesu oraz różnice pomiędzy kreacjami w social mediach a na innych platformach digitalowych.
-
Osoby pracujące w social mediach (na stanowiskach menadżerskich) Podniesiesz kwalifikacje i przygotujesz się do wykonywania poważniejszych zadań. W zależności od wybranej ścieżki rozwoju zwiększysz szanse na awans, rozpoczniesz pracę jako freelancer lub będziesz niezależnie zarządzać projektami. Poznasz również najważniejsze elementy targetowania reklam.
-
Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw Nauczysz się, jak skutecznie promować firmę. Zbudujesz skuteczną strategię w mediach społecznościowych, zwiększysz widoczność biznesu w Internecie oraz zaczniesz tworzyć wartościowe treści, które przyciągną nowych klientów.
Poznaj swoich wykładowców
Nikodem Rudziński
-
ex-Social Media Manager w Polska Press Grupa, obsługującej kluczowych klientów i współpracującej z przodującymi markami mającymi ponad 50.000 obserwujących
-
Przez 5 lat obejmował stanowisko dyrektora marketingu w Polish VACC
-
Jest certyfikowanym specjalistą w obszarach: reklama programatyczna, Meta Ads, TikTok Ads, HTML5 & CSS3, Google Ads, Google Analytics 4
-
Ścieżkę zawodową skupia wokół digital marketingu, zarządzania projektem oraz komunikacji wizerunkowej
-
Aktualnie współpracuje z MTA Digital jako Programmatic Specialist, gdzie specjalizuje się w zarządzaniu kampaniami reklamowymi dla największych klientów
Tymoteusz Tymiński
-
Dyrektor zarządzający w agencji Tripla.PRO
-
Licencjonowany Social Media Manager PRO, z akredytacją Forum Media
Polska Sp. z o.o. -
Były specjalista ds. projektów specjalnych w POLSKA PRESS GRUPA
-
Przez ponad 5 lat pracował w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego, gdzie prowadził profile mediów społecznościowych na platformach takich jak Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Flickr i Issuu. Dzięki jego pracy, profile na Facebooku, Twitterze i Instagramie znalazły się wśród trzech największych regionalnych profili w Polsce
-
Odpowiadał również za organizację dużych wydarzeń promocyjnych i ich promocję, a także tworzenie treści dla województwa
-
Doceniony nagrodą Grand Prix Kryształy PR w kategorii „Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych"
-
W agencji Socialtime zarządzał zespołem specjalistów ds. mediów społecznościowych. Był odpowiedzialny za przygotowywanie ofert dla klientów oraz realizację strategii komunikacji w mediach społecznościowych
-
Prowadzi profile na Facebooku i Instagramie dla podmiotów komercyjnych
MODUŁY
-
01
Social media a działalność biznesowa
1. Wprowadzenie do roli social media managera
- Omówienie głównych zadań, odpowiedzialności i umiejętności wymaganych od social media managera
- Omówienie raportu: Digital 2023: Global Overview Report
2. Rola mediów społecznościowych we współczesnym marketingu – ekosystem Meta, LinkedIn, YouTube, Twitter
- Po co firmie media społecznościowe? Dobór odpowiedniego kanału komunikacji w mediach społecznościowych do prowadzonych działań
- Omnichannel, czyli wszystko, wszędzie, naraz
-
02
Grupa docelowa i komunikacja
3. Analiza marketingowa marki (SWOT, AIDA)
- Analiza otoczenia rynku, w którym działa dana marka
- Analiza SWOT
- Analiza AIDA
4. Definicja grupy docelowej i tworzenie persony
- Wprowadzenie do grupy docelowej
- Proces definiowania grupy docelowej
- Wykorzystanie persony w strategiach marketingowych
5. Magia personalizacji treści i komunikacji
- Przedstawienie korzyści personalizacji zarówno dla klientów, jak i firm
- Omówienie najlepszych praktyk w tworzeniu treści w mediach społecznościowych
- Operowanie językiem korzyści
6. Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi
- Dlaczego kryzysy wybuchają w weekend – czym jest sytuacja kryzysowa w kontekście mediów społecznościowych?
- Skuteczne zarządzanie sytuacjami kryzysowymi – reputacja i wizerunek marki
- Omówienie przykładów znanych sytuacji kryzysowych w mediach społecznościowych
- Reagowanie na sytuacje kryzysowe w mediach społecznościowych
- Omówienie zasad skutecznej komunikacji w trakcie sytuacji kryzysowej w mediach społecznościowych
-
03
Budowanie zaangażowania i zaufania do marki
7. Budowanie zaufania i zaangażowania w social mediach
- Dlaczego zaufanie i zaangażowanie są kluczowe dla sukcesu w mediach społecznościowych?
- Przedstawienie korzyści budowania zaufania i zaangażowania
- Przedstawienie strategii budowania autentycznego wizerunku marki w mediach społecznościowych
- Budowanie zaufania poprzez rekomendacje i opinie
8. Jak dostarczać treści o wysokiej jakości, które przyciągają uwagę, angażują odbiorców i budują aktywną społeczność marki?
- Omówienie strategii zwiększania zaangażowania odbiorców w mediach społecznościowych
- Przedstawienie taktyk, takich jak konkursy, quizy, pytania do odbiorców, angażujących i zachęcających do interakcji
- Omówienie znaczenia aktywnego słuchania i reagowania na komentarze, pytania i opinie społeczności
-
04
Pozycjonowanie marki w social mediach
9. Tworzenie strony na Facebooku, Instagramie, LinkedInie i YouTubie
- Jak tworzy się stronę firmową na Facebooku, Instagramie, LinkedInie oraz YouTube?
- Jakie są wymagania do cover photo i logo?
- Na co zwrócić szczególną uwagę?
10. Omówienie Business Suite i YouTube Studio
- Czym jest Business Suite, jak wygląda dashboard, z jakich narzędzi się składa i co można w nim robić?
- Czym jest YouTube Studio, do czego służy i na jakie opcje pozwala?
11. Sesja feedbackowa
- omówienie dotychczasowych prac domowych
- odpowiedzi na pytania
-
05
AI i narzędzia niezbędne w pracy social media managera
12. Canva – jak przygotowywać grafiki, prezentacje, a nawet film?
- Omówienie Canvy – dashboard, możliwości
- Jak przygotować prostą grafikę?
- Tworzenie przykładowej prezentacji
- Prezentacja przygotowywania animacji wideo z muzyką
13. ChatGPT + Midjourney – gamechanger branży social media
- Omówienie, czym jest ChatGPT, różnice między wersjami 1.0, 2.0, 3.0, 3.5 i 4.0
- Pokazanie procesu generowania tekstu za pomocą ChatGPT 4.0 oraz na co zwrócić uwagę
- Omówienie, czym jest Midjourney, pokazanie różnic między wersjami od 1.0 do 5.2
- Pokazanie procesu generowania obrazów za pomocą Midjourney + resizing obrazków
14. Buffer - zarządzanie wieloma kontami w mediach społecznościowych – zarządzanie wieloma kontami w mediach społecznościowych
- Omówienie czym jest Buffer i do czego służy
- Pokazanie interfejsu narzędzia
- Omówienie narzędzi dostępnych na Buffer
- Podpinanie profilu social media pod konto na Buffer
- Moderacja treści na Buffer
- Generowanie raportów na Buffer
-
06
Czas na akcję! Przygotowywanie i publikacja postów
15. Kalendarz contentowy – planowanie postów od A do Z
- Omówienie Planer Marketera 2023 od GetResponse
- Omówienie różnicy między RTM a marketingiem kalendarzowym
- Prezentacja strategii godzin publikowania postu – kiedy publikować, żeby trafić na peak
16. Tworzenie angażującego contentu i przegląd formatów postów – jak tworzyć posty, które przyciągną uwagę? Warsztat z przygotowywania harmonogramu postów
- Jak kreatywnie wykorzystać Stories, Reels – naklejki, reakcje, muzyka
- Hashtagi, oznaczenia, emoji w poście
- Przegląd dostępnych formatów postów na FB oraz IG
- Przygotowanie harmonogramu postów w Canvie
- Zasady tworzenia skutecznych grafik i filmów (mobile first, 20% tekstu, zdjęcia ze stocka, reguła oczywistości, wyrazistość)
-
07
Meta Ads Manager - szkolenie
17. Szkolenie Meta Ads Manager 101 – część 1
- Jak promować posty na Facebooku? Meta Ads Manager
- Targetowanie, czyli grupa docelowa
- Budżet
- Harmonogram wyświetlania reklam
- Tworzenie reklamy krok po kroku
- Przegląd celów kampanii reklamowych
- Wyjaśnienie podziału kampania -> zestaw reklam -> reklama
- Ograniczenia reklamy na Facebooku – czego nie wolno promować?
- Dark Post a zwykły post
18. Szkolenie Meta Ads Manager 101 – część 2
- Grupy niestandardowych odbiorców
- Grupy lookalike
- Jak uruchomić remarketing na Facebooku? Pixel Facebooka
- Kreator zdarzeń pixela na stronie
- Remarketing ze strony www
19. Szkolenie Meta Ads Manager 101 – część 3
- Przedstawienie lejka sprzedażowego
- Lead Ads
-
08
Analiza i interpretacja danych oraz automatyzacja
20. Podstawowe wskaźniki oraz raportowanie
- Poznanie wskaźników analitycznych stosowanych w digital marketingu
- Czytanie raportu social media z Buffer i wyciąganie wniosków
- Analiza prawdziwych kampanii reklamowych
- Moderacja
- Obsługa klienta - automatyzacja chatu Messenger
- Ustawianie automatycznego blokowania konkretnych komentarzy
-
09
Zbuduj relacje z klientami!
21. Czym jest Social selling
- Wprowadzenie do social sellingu – czym jest i dlaczego jest ważny w budowaniu relacji z klientami? Przedstawienie korzyści, jakie przynosi wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie sprzedaży
- Zrozumienie potrzeb klienta w kontekście social sellingu
- Zasady współpracy pomiędzy działem marketingu a działem sprzedaży
-
10
Praca z infuencerami
22. Praca z influencerami
- Strategie współpracy z influencerami
- Wpływ influencer marketingu na budowanie marki i zasięg w mediach społecznościowych
- Kampanie influencer marketingowe: planowanie, wdrażanie i monitorowanie efektów
-
11
Prawo a media społecznościowe
23. Prawne ramy działania w mediach społecznościowych: regulacje, zasady i obowiązki
- Ochrona danych osobowych i prywatności w social mediach
- Omówienie przepisów dotyczących reklamy i promocji w mediach społecznościowych, zasad dotyczących odpowiedzialności platform społecznościowych za treści publikowane przez użytkowników
- Wyjaśnienie oznaczeń reklamowych (#ad, #sponsored) i zasad przejrzystości komunikacji marketingowej
- Omówienie polityk moderacji i zasad usuwania nieodpowiednich treści
24. Prawo autorskie w social media – case study
- Wyjaśnienie zasad dotyczących praw autorskich i własności intelektualnej w kontekście mediów społecznościowych
- Omówienie obowiązków i ograniczeń dotyczących publikacji cudzej własności intelektualnej (np. zdjęć, filmów, muzyki) na platformach społecznościowych
- Przedstawienie sposobów unikania naruszeń praw autorskich i praw własności intelektualnej
-
12
Rozwój zawodowy
25. Rynek pracy a social media
- Wyjaśnienie zasad dotyczących praw autorskich i własności intelektualnej w kontekście mediów społecznościowych
- Omówienie obowiązków i ograniczeń dotyczących publikacji cudzej własności intelektualnej (np. zdjęć, filmów, muzyki) na platformach społecznościowych
26. Praca social media managera jako freelancera
- Jak wygląda praca jako freelancer?
- Założenie konta na useme.com
- Własna strona internetowa
- Budowanie marki osobistej na LinkedIn
27. Sesja Q&A
- Odpowiadanie na pytania uczestników kursu
-
13
Prezentacja strategii tworzonych podczas kurs, podsumowanie
28. Zrobienie dwóch próbnych testów Meta Certified Digital Associate + omówienie pytań
- W trakcie tej lekcji udostępnię swój ekran i spróbuję przejść 2 próbne testy przygotowujące do certyfikowanego egzaminu Meta Certified Digital Associate. Dodatkowo omówię pokrótce pytania testowe.
-
14
Prezentacja strategii dla SM tworzonych przez cały kurs, podsumowanie kursu
29. Prezentacja strategii dla SM tworzonych przez cały kurs, podsumowanie kursu
Potrzebujesz więcej szczegółów?
Wypełnij poniższy formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą, aby przekazać informacje o przebiegu i cenie kursu.