UX writing od podstaw
Ewa Wasilewska UX WRITERKA W CENTRALNYM OŚRODKU INFORMATYKI
12 zajęć, 6 tygodni12 czerwca
22 lipca
Zacznij pisać teksty, które informują, angażują i przekonują użytkowników.
Opanuj zasady pisania tekstów interfejsowych, komunikacji z użytkownikami i targetowania treści. Poznaj narzędzia pracy UX writera, takie jak: Miro, Figma, Chat GPT, Gemini i wiele innych. W trakcie kursu dowiesz się, jakie są metody badania tekstów, jak współpracować z innymi specjalistami oraz jak tworzyć komunikaty inkluzywne i mądrze korzystać z AI.
Poniedziałki i środy
18:00 - 19:30
Więcej
12 czerwca
22 lipca
O WYKŁADOWCZYNI
EWA WASILEWSKA
UX WRITERKA W CENTRALNYM OŚRODKU INFORMATYKIMa ponad 10-letnie doświadczenie w pracy z szeroko rozumianym tekstem.
Współpracowała z markami takimi jak: Super-Pharm, Suzuki, Ferrero, Ronson Development, Blue City, Orange Polska, T-mobile oraz PKO Bank Polski.
Obecnie zajmuje się tworzeniem treści do aplikacji mObywatel oraz innych rządowych produktów cyfrowych.
TEN KURS JEST DLA CIEBIE, JEŚLI JESTEŚ...
PROJEKTANTEM UX/UI Poszerzysz wiedzę o tworzenie jasnych oraz zrozumiałych komunikatów. Dzięki nowym umiejętnościom zwiększysz swoją wartość w zespole, co przełoży się na jeszcze efektywniejszą współpracę.
COPYWRITEREM, DZIENNIKARZEM LUB SM MANAGAREM Poznasz zasady pisania treści zgodnych z zasadami UX, co da ci szansę na zmianę ścieżki zawodowej i specjalizację w dynamicznie rozwijającej się dziedzinie. Wzbogacisz też portfolio o wartościowe teksty.
WEBDESIGNEREM Wiedza z zakresu pisania treści UX otworzy przed tobą nowe możliwości rozwoju i pozwoli na zmianę kierunku kariery. Poznasz znaczenie tekstów w projektach interfejsów i zdobędziesz praktyczne umiejętności potrzebne w pracy UX writera.
POCZĄTKUJĄCYM UX WRITEREM Dzięki kursowi uporządkujesz zdobytą dotychczas wiedzę i poszerzysz umiejętności z zakresu UX writingu. Stworzysz wartościowe portfolio, które będzie pomocne podczas szukania klientów oraz negocjacji projektowych.
NARZĘDZIA
1. Google Docs
2. Figma
3. Logios
4. Jasnopis
5. Miro
6. Chat GPT
7. Gemini
program
12.06 Środa
UX writing – wprowadzenie
- Czym się różni UX writing od copywritingu?
- Czy wszystkie firmy potrzebują UX writera?
- Jaką cenę płacą firmy za negatywne doświadczenie klienta?
- Język interfejsu
- Pojęcia branżowe
- Q&A
17.06 Poniedziałek
Jak treść wpływa na doświadczenie użytkowników?
- User Persona
- Czy treść da się zbadać?
- Skąd możesz dowiedzieć się więcej, zanim zaczniesz pisać?
- Metody badania tekstów: testy A/B, testy użyteczności, audyt ekspercki
- Czy współpraca z badaczem poprawi jakość twoich tekstów?
- Narzędzia do mierzenia czytelności tekstu: logios, jasnopis
19.06 Środa
Rola UX writera w zespole projektowym
- Kiedy najlepiej zacząć pracować nad treścią?
- Jak projektant UX, analityk, badacz, product owner może ci pomóc w tworzeniu treści?
- Jak stworzyć duet idealny z projektantem UX?
- Jak pracuje się w zespołach scrumowych a jak poza nimi?
- Q&A
24.06 Poniedziałek
Głos i ton marki a tworzenie treści interfejsów
- Customer Journey Map
- Czym jest głos i ton marki?
- Z kim warto go poszukać ?
- Przykłady praktyk rynkowych i narzędzi
26.06 Środa
Rodzaje treści użytkowych
- Struktura tekstu
- Formularze internetowe
- Treści procesowe: komunikaty push, e-mail, SMS
- Inne treści
1.07 Poniedziałek
Zasady tworzenia treści interfejsów
- Prosty język (plain language) a treść interfejsu
- Ton i głos a pozostałe reguły językowe
- Pomocne heurystyki
- Q&A
03.07 Środa
Figma dla UX writerów
- Figma w pracy UX writera
- Komentarze w Figmie a praca z interfejsem
- Ćwiczenia praktyczne
- Przydatne skróty klawiszowe
8.07 Poniedziałek
Treści pozamakietowe
- Jak napisać dobry „dalszy ciąg” historii interfejsu?
- Komunikaty e-mail, push, SMS
- Studium przypadku – grupowa analiza i proponowanie zmian
10.07 Środa
Jak tworzyć treści inkluzywne i dostępne dla wszystkich?
- Inkluzywność a personalizacja
- Czy inkluzywność się opłaca?
- Język neutralny płciowo
- Warstwa treści dla osób z niepełnosprawnościami
- Q&A
15.07 Poniedziałek
Dodatkowe kompetencje UX writera
- Czy na języku zna się każdy?
- Empatyczne podejście do użytkownika
- Jak argumentować swoje decyzje językowe?
- Czy pracujesz nad swoim „opus magnum”?
17.07 18:00 - 19:30
Czy wszystko musisz pisać samodzielnie?
- Czy narzędzia AI mogą wspierać UX writera?
- Przegląd narzędzi: chat GPT, Gemini
- Warsztaty
22.07 Poniedziałek
Jak zacząć pracę jako UX writer i skąd czerpać inspirację?
- Jak zacząć?
- Otwarte oczy na pracę innych
- Podcasty, grupy UX-writerskie, ważne wydarzenia UX-owe
- Co warto wpisać w CV?
- Rozmowa rekrutacyjna, czego się spodziewać?
- Q&A zaprezentowanie trzech najlepszych prac
Pokaż cały program
Co zyskasz po kursie?
Opanujesz szereg narzędzi, które są przydatne w codziennej pracy UX writera: Miro, Figma, Google Docs, Jasnopis, Logios, Chat GPT oraz Gemini.
Nauczysz się tworzyć teksty, które angażują użytkowników i zachęcają ich do działań. Zrozumiesz oczekiwania odbiorców i nauczysz się dostosowywać teksty do ich potrzeb i emocji.
Dzięki praktycznym ćwiczeniom i projektom, realizowanym w trakcie zajęć, stworzysz projekt, który wzbogaci twoje portfolio.
Format pracy
Bierz udział w zajęciach online, odtwarzaj nagrania z lekcji w dogodnym dla ciebie momencie, rozmawiaj na Discordzie z prowadzącymi i wymieniaj się doświadczeniami z innymi uczestnikami kursu. Wszystkie potrzebne materiały znajdziesz na Google Classroom. Pamiętaj, że masz dożywotni dostęp do tych kanałów!
12 CZERWCA
22 LIPCA
Uzyskaj więcej informacji
Wypełnij formularz a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z Tobą i przekaże więcej szczegółów o przebiegu i cenie kursu.