NARRATIVE DESIGNER
Naucz się tworzyć historie do gier, które są złożone i spójne z charakterem rozgrywki
Partner kursu
Narrative Designer odgrywa niezwykle ważną rolę w całym procesie tworzenia gry – kształtuje fabułę, wszystkie postacie, ich motywacje oraz przygody, które przeżywają. W trakcie naszego praktycznego kursu online dowiesz się, jak przygotować koncept świata gry i bohaterów, poszczególne sceny oraz questy. Oprócz tego nauczysz się przygotowywać Game Design Document.
Wykorzystaj swój twórczy potencjał i zostań Narrative Designerem!
Dla kogo?
-
Pisarze, copywriterzy, scenarzyści, redaktorzy, dziennikarze Chcesz przenieść się na lepiej płatne stanowisko, ale nie wiesz, od czego zacząć? Zrozumiesz, na czym polega branża gamedev i jakie obowiązki ma Narrative Designer, a także przećwiczysz całą ścieżkę tworzenia narracji w grze. Pod okiem specjalistki stworzysz efektywne portfolio i poznasz możliwości rozwoju w branży.
-
Projektanci i twórcy gier Opanujesz narzędzia twórczego pisania, które pozwolą ci przejść na stanowisko Narrative Designera. Dowiesz się, jak jasno i zrozumiale dzielić się swoimi pomysłami z innymi członkami zespołu oraz jak tworzyć ciekawe fabuły gier, które przyciągają i zatrzymują gracza.
-
Specjaliści w dziedzinie tworzenia gier Wiesz, jak przebiega proces tworzenia gier, a twoje pomysły mogą wzbogacić świat przedstawiony. Poznając charakterystykę pracy Narrative Designera poszerzysz swoje możliwości twórcze. Na praktycznych zajęciach nauczysz się profesjonalnie budować lore i łączyć fabułę z rozgrywką.
-
Pasjonaci gier, którzy chcą rozpocząć karierę w branży gamedev Na tym kursie poznasz podstawy budowania wielowątkowej narracji i głębokich postaci w grach. Dowiesz się też, jaka jest różnica pomiędzy pisaniem opowiadań a tworzeniem fabuły do gier. Zyskasz szereg umiejętności przydatnych w branży gamedev i poznasz realia pracy Narrative Designera.
Poznaj swoich prowadzących:
Magdalena Kucenty
-
Writer & Narrative Designer w Starward Industries i w RedDeer.Games
-
Współpracowała z takimi firmami jak: CD Projekt RED i 11 Bit Studios
-
W 2021 roku wydała książkę pt.: „Zodiaki. Genokracja”
-
Zajmuje się projektowaniem i pisaniem warstwy fabularnej gier, pisaniem dialogów i projektowaniem questów
-
Trzykrotnie nominowana do nagrody Janusza A. Zajdla i do nagrody im. Jerzego Żuławskiego
-
Zasiadała w jury na konkursie literackim „Kryształowy Smok”
PROGRAM KURSU
-
Moduł dodatkowy
- Speedapp to polska firma, działająca na zagranicznych rynkach. Zajmuje się łączeniem wykwalifikowanych specjalistów z różnych obszarów IT (m.in. gamedev) z globalnym biznesem oraz innowacyjnymi start-upami (wielu spośród ich klientów jest z branży high-tech). Dzięki nawiązanej współpracy, w ramach ćwiczeń ostatniego modułu zajęciowego:
- przejdziesz przez modelową ścieżkę rekrutacyjną,
- poznasz najlepszy sposób przygotowania się do rozmowy rekrutacyjnej,
- dowiesz się, w jaki sposób odpowiadać na niewłaściwie zadane pytania i jak je rozpoznawać,
Dla chętnych: możliwość umieszczenia ich CV w bazie speedapp i dołączenia do aktywnej rekrutacji.
- Speedapp to polska firma, działająca na zagranicznych rynkach. Zajmuje się łączeniem wykwalifikowanych specjalistów z różnych obszarów IT (m.in. gamedev) z globalnym biznesem oraz innowacyjnymi start-upami (wielu spośród ich klientów jest z branży high-tech). Dzięki nawiązanej współpracy, w ramach ćwiczeń ostatniego modułu zajęciowego:
-
01
23.04
Wprowadzenie do kursu
- Czym jest projektowanie narracji i czym różni się od projektowania gameplayu
- Typy gier
- Typy fabuły
- Rodzaje graczy
- Proces tworzenia gry: od pomysłu do wydania
-
02
25.04
Rola narracji w grach
- Kim jest projektant narracji i jakie zadania rozwiązuje
- Rola projektanta narracji w procesie tworzenia gry
- Korzyści przemyślanej narracji
- Sposoby prowadzenia gracza
- Budowanie założeń fabularnych, konfliktu
-
03
7.05
Fabuła a gameplay
- Podstawowe zależności między fabułą a rozgrywką
- Praca z game designerami
- Wyzwania związane z dopasowaniem fabuły do medium i vice versa
- Uwzględnienie fabularnego konfliktu
-
04
9.05
Główna fabuła a zadania poboczne
- Główna fabuła — założenia
- Projektowanie wątków pobocznych
- Zadania poboczne — czy potrzebne? Ile?
- Rodzaje zadań pobocznych
-
05
14.05
Budowanie świata gry
- Tzw. word building
- Świat do fabuły czy fabuła do świata?
- Korzyści researchu
-
06
16.05
Tworzenie postaci
- Archetypy
- Pierwsze koncepty, określenie charakteru postaci
- Najważniejsze cechy postaci
-
07
21.05
Droga bohatera
- Jak tworzymy konspekt?
- Po co tworzymy konspekt?
- Praca z generatorem AI
-
08
23.05
Warsztaty storytellingu
- Podstawy storytellingu
- Praca w grupach
- Pisarskie sztuczki?
-
09
28.05
Pierwsze koncepty
- Format GDD
- Opisy pod koncept postaci
- Opisy pod koncept świata
-
10
4.06
Sesja QA/Feedbackowa
-
11
6.06
Pitch gry
- Jak spitchować swój pomysł na grę?
- Agenda
- USP
- Współpraca z działem marketingu
-
12
11.06
Wstęp do narzędzi projektowych
- Praca z Miro – moodboardy, język modelowania UML
- Tworzenie dokumentacji projektowej
- Systemy gier i interakcje z projektantami gier
- System zadań i dialogów
-
13
13.06
Pisanie scenariusza gry
- Format reżyserski scenariusza
- Suspens i tajemnica
- Chemia między bohaterami
-
14
18.06
Pisanie dialogów cz. 1
- Czym jest dialog?
- Dialogi techniczne
- Struktura dialogu
- Charakterystyka postaci w dialogu
-
15
20.06
Pisanie dialogów cz. 2
- Branching
- Belki
- Alternatywne wersje wydarzeń
-
16
25.06
Projektowanie questów cz. 1
- Struktura questu
- Quest główny a poboczny
-
17
27.06
Projektowanie questów cz. 2
- Narzędzia do projektowania questów
- Realizacja questu na podstawie blueprintu
-
18
2.07
Implementacja questu wraz z dialogami
- Narzędzia implementacji
- Articy
- Twine
- Grafy i zmienne
-
19
4.07
Warsztaty w Articy
- Uwagi reżyserskie do własnego scenariusza
- Diagramy questów i dialogi
- Nauka na przykładach
-
20
9.07
Druga sesja QA/feedbackowa
-
21
11.07
Warsztaty na silniku gry Unreal cz. 1 (zajęcia 2 h)
- Wstęp do silnika gry
- Gotowe poziomy i modele
- Wykorzystanie assetów
-
22
16.07
Warsztaty na silniku gry Unreal cz. 2 (zajęcia 2 h)
- Dalsza praca nad projektem
- Tutorial krok po kroku: integracja Articy z Unrealem
-
23
18.07
Rozwój zawodowy
- Przejrzyście i ciekawie
- Więcej nie znaczy lepiej
- CV i list motywacyjny
- Branża i możliwe ścieżki rozwoju
-
24
23.07
Trzecia sesja QA/feedbackowa
-
25
25.07
Rozmowy testowe
- Przykładowa rozmowa rekrutacyjna;
- Na co uważać?
- Czym się wyróżnić?
Dowiedz się więcej
Wypełnij formularz, aby poznać więcej szczegółów o cenie i programie kursu.
WYMAGANIA PROGRAMOWE
-
Podstawowe:
- Miro i Milanote
- Articy
- Google Docs
- Silnik Unreal Engine 5.3
-
Dodatkowe:
MidJourney
- System operacyjny. Microsoft Windows 7 lub nowszy
- Procesor Intel lub AMD
- RAM. co najmniej 4 GB
- Dysk twardy. 5 GB wolnego miejsca na dysku
Eleven Labs