NARRATIVE DESIGNER — kurs online, który pozwoli ci wejść w świat gamedevu | SKVOT

NARRATIVE DESIGNER

Kurs online, dzięki któremu wejdziesz do świata gamedevu i wykorzystasz swój pisarski potencjał do tworzenia niepowtarzalnych narracji w grach.
Lector
Czytaj więcej
data
23 kwietnia – 25 lipca
Czas trwania:
25 zajęć na żywo
13 tygodni

Naucz się tworzyć historie do gier, które są złożone i spójne z charakterem rozgrywki

 

Partner kursu


Narrative Designer odgrywa niezwykle ważną rolę w całym procesie tworzenia gry – kształtuje fabułę, wszystkie postacie, ich motywacje oraz przygody, które przeżywają. W trakcie naszego praktycznego kursu online dowiesz się, jak przygotować koncept świata gry i bohaterów, poszczególne sceny oraz questy. Oprócz tego nauczysz się przygotowywać Game Design Document.

Wykorzystaj swój twórczy potencjał i zostań Narrative Designerem!

Dla kogo?

  • Pisarze, copywriterzy, scenarzyści, redaktorzy, dziennikarze

    Chcesz przenieść się na lepiej płatne stanowisko, ale nie wiesz, od czego zacząć? Zrozumiesz, na czym polega branża gamedev i jakie obowiązki ma Narrative Designer, a także przećwiczysz całą ścieżkę tworzenia narracji w grze. Pod okiem specjalistki stworzysz efektywne portfolio i poznasz możliwości rozwoju w branży.

  • Projektanci i twórcy gier

    Opanujesz narzędzia twórczego pisania, które pozwolą ci przejść na stanowisko Narrative Designera. Dowiesz się, jak jasno i zrozumiale dzielić się swoimi pomysłami z innymi członkami zespołu oraz jak tworzyć ciekawe fabuły gier, które przyciągają i zatrzymują gracza.

  • Specjaliści w dziedzinie tworzenia gier

    Wiesz, jak przebiega proces tworzenia gier, a twoje pomysły mogą wzbogacić świat przedstawiony. Poznając charakterystykę pracy Narrative Designera poszerzysz swoje możliwości twórcze. Na praktycznych zajęciach nauczysz się profesjonalnie budować lore i łączyć fabułę z rozgrywką.

  • Pasjonaci gier, którzy chcą rozpocząć karierę w branży gamedev

    Na tym kursie poznasz podstawy budowania wielowątkowej narracji i głębokich postaci w grach. Dowiesz się też, jaka jest różnica pomiędzy pisaniem opowiadań a tworzeniem fabuły do gier. Zyskasz szereg umiejętności przydatnych w branży gamedev i poznasz realia pracy Narrative Designera.

Poznaj swoich prowadzących:

Magdalena Kucenty

  • Writer & Narrative Designer w Starward Industries i w RedDeer.Games

  • Współpracowała z takimi firmami jak: CD Projekt RED i 11 Bit Studios

  • W 2021 roku wydała książkę pt.: „Zodiaki. Genokracja”

  • Zajmuje się projektowaniem i pisaniem warstwy fabularnej gier, pisaniem dialogów i projektowaniem questów

  • Trzykrotnie nominowana do nagrody Janusza A. Zajdla i do nagrody im. Jerzego Żuławskiego

  • Zasiadała w jury na konkursie literackim „Kryształowy Smok”

Portfolio
The Invincible | Yasna Story Trailer
The Invincible - Official Trailer
The Invincible - Chronicles vol. 2

PROGRAM KURSU

  • Moduł dodatkowy

    • Speedapp to polska firma, działająca na zagranicznych rynkach. Zajmuje się łączeniem wykwalifikowanych specjalistów z różnych obszarów IT (m.in. gamedev) z globalnym biznesem oraz innowacyjnymi start-upami (wielu spośród ich klientów jest z branży high-tech). Dzięki nawiązanej współpracy, w ramach ćwiczeń ostatniego modułu zajęciowego:
      - przejdziesz przez modelową ścieżkę rekrutacyjną,
      - poznasz najlepszy sposób przygotowania się do rozmowy rekrutacyjnej,
      - dowiesz się, w jaki sposób odpowiadać na niewłaściwie zadane pytania i jak je rozpoznawać,
      Dla chętnych: możliwość umieszczenia ich CV w bazie speedapp i dołączenia do aktywnej rekrutacji.
  • 01

    23.04

    Wprowadzenie do kursu

    • Czym jest projektowanie narracji i czym różni się od projektowania gameplayu
    • Typy gier
    • Typy fabuły
    • Rodzaje graczy
    • Proces tworzenia gry: od pomysłu do wydania
  • 02

    25.04

    Rola narracji w grach

    • Kim jest projektant narracji i jakie zadania rozwiązuje
    • Rola projektanta narracji w procesie tworzenia gry
    • Korzyści przemyślanej narracji
    • Sposoby prowadzenia gracza
    • Budowanie założeń fabularnych, konfliktu
  • 03

    7.05

    Fabuła a gameplay

    • Podstawowe zależności między fabułą a rozgrywką
    • Praca z game designerami
    • Wyzwania związane z dopasowaniem fabuły do medium i vice versa
    • Uwzględnienie fabularnego konfliktu
  • 04

    9.05

    Główna fabuła a zadania poboczne

    • Główna fabuła — założenia
    • Projektowanie wątków pobocznych
    • Zadania poboczne — czy potrzebne? Ile?
    • Rodzaje zadań pobocznych
  • 05

    14.05

    Budowanie świata gry

    • Tzw. word building
    • Świat do fabuły czy fabuła do świata?
    • Korzyści researchu
  • 06

    16.05

    Tworzenie postaci

    • Archetypy
    • Pierwsze koncepty, określenie charakteru postaci
    • Najważniejsze cechy postaci
  • 07

    21.05

    Droga bohatera

    • Jak tworzymy konspekt?
    • Po co tworzymy konspekt?
    • Praca z generatorem AI
  • 08

    23.05

    Warsztaty storytellingu

    • Podstawy storytellingu
    • Praca w grupach
    • Pisarskie sztuczki?
  • 09

    28.05

    Pierwsze koncepty

    • Format GDD
    • Opisy pod koncept postaci
    • Opisy pod koncept świata
  • 10

    4.06

    Sesja QA/Feedbackowa

  • 11

    6.06

    Pitch gry

    • Jak spitchować swój pomysł na grę?
    • Agenda
    • USP
    • Współpraca z działem marketingu
  • 12

    11.06

    Wstęp do narzędzi projektowych

    • Praca z Miro – moodboardy, język modelowania UML
    • Tworzenie dokumentacji projektowej
    • Systemy gier i interakcje z projektantami gier
    • System zadań i dialogów
  • 13

    13.06

    Pisanie scenariusza gry

    • Format reżyserski scenariusza
    • Suspens i tajemnica
    • Chemia między bohaterami
  • 14

    18.06

    Pisanie dialogów cz. 1

    • Czym jest dialog?
    • Dialogi techniczne
    • Struktura dialogu
    • Charakterystyka postaci w dialogu
  • 15

    20.06

    Pisanie dialogów cz. 2

    • Branching
    • Belki
    • Alternatywne wersje wydarzeń
  • 16

    25.06

    Projektowanie questów cz. 1

    • Struktura questu
    • Quest główny a poboczny
  • 17

    27.06

    Projektowanie questów cz. 2

    • Narzędzia do projektowania questów
    • Realizacja questu na podstawie blueprintu
  • 18

    2.07

    Implementacja questu wraz z dialogami

    • Narzędzia implementacji
    • Articy
    • Twine
    • Grafy i zmienne
  • 19

    4.07

    Warsztaty w Articy

    • Uwagi reżyserskie do własnego scenariusza
    • Diagramy questów i dialogi
    • Nauka na przykładach
  • 20

    9.07

    Druga sesja QA/feedbackowa

  • 21

    11.07

    Warsztaty na silniku gry Unreal cz. 1 (zajęcia 2 h)

    • Wstęp do silnika gry
    • Gotowe poziomy i modele
    • Wykorzystanie assetów
  • 22

    16.07

    Warsztaty na silniku gry Unreal cz. 2 (zajęcia 2 h)

    • Dalsza praca nad projektem
    • Tutorial krok po kroku: integracja Articy z Unrealem
  • 23

    18.07

    Rozwój zawodowy

    • Przejrzyście i ciekawie
    • Więcej nie znaczy lepiej
    • CV i list motywacyjny
    • Branża i możliwe ścieżki rozwoju
  • 24

    23.07

    Trzecia sesja QA/feedbackowa

  • 25

    25.07

    Rozmowy testowe

    • Przykładowa rozmowa rekrutacyjna;
    • Na co uważać?
    • Czym się wyróżnić?

Dowiedz się więcej

Wypełnij formularz, aby poznać więcej szczegółów o cenie i programie kursu.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.

WYMAGANIA PROGRAMOWE

  • Podstawowe:

    • Miro i Milanote
    • Articy
    • Google Docs
    • Silnik Unreal Engine 5.3
  • Dodatkowe:

    MidJourney

    • System operacyjny. Microsoft Windows 7 lub nowszy
    • Procesor Intel lub AMD
    • RAM. co najmniej 4 GB
    • Dysk twardy. 5 GB wolnego miejsca na dysku

    Eleven Labs