GAME TESTER

Daniel Jałocha
Quality Assurance Director w Flying Wild Hog
Lector
Dowiedz się więcej
Termin:
18 kwietnia – 13 czerwca
Czas trwania:
wtorki i czwartki
18:30-20:00

Odkryj fascynujący świat pracy Game Testera, który zmieni twoje spojrzenie na gry.

Opanuj testowanie gier od A do Z! Lokalizuj bugi, diagnozuj problemy i sporządzaj szczegółowe raporty. Zapoznaj się z procesami towarzyszącymi testowaniu, naucz się skutecznej komunikacji z zespołem oraz przełożonymi i zacznij zarabiać na pasji do gier.

Dla kogo jest ten kurs?

  • Osób wchodzących do branży gamingowej (graczy, studentów)

    Poszerzysz zakres wiedzy na temat branży i procesów oraz znajomości charakteru pracy Game Testera. Poznasz obowiązujące procedury oraz przydatne aplikacje (Jira, Trello i Confluence), co doda ci pewności siebie podczas pierwszych zleceń.

  • Początkujących Game Testerów

    Z łatwością zdobędziesz rozeznanie w obowiązkach Game Testera. Pogłębisz wiedzę na temat procesów i programów (Jira, Trello i Confluence). Zyskasz większą swobodę w znajdowaniu i raportowaniu błędów, co przełoży się na polepszenie współpracy z zespołem oraz przełożonymi.

  • Osób związanych z projektowaniem gier (np. level designers, level artists, narrative designers)

    Dowiesz się, czym zajmuje się i za co jest odpowiedzialny tester gier. Poznasz metody pracy i narzędzia wykorzystywane podczas raportowania oraz skutecznej komunikacji z zespołem. Dowiesz się, jak powinien wyglądać wartościowy raport oraz jak czuwać nad wdrażaniem zmian.

W trakcie kursu:

  • • zobaczysz, jak wygląda live testing i dostaniesz próbkę pracy Game Testera

     

    • przejdziesz przez moduł rekrutacyjny i przygotujesz się do rozmowy o pracę

     

    • stworzysz checklisty i szablony, które wykorzystasz podczas testowania kolejnych gier

     

    • nauczysz się testować gry na różnych poziomach, diagnozować, wykrywać oraz opisywać ewentualne błędy w raportach

     

    • dowiesz się, jak korzystać z roadmapy w procesie i wskazywać jej szczególnie istotne miejsca

     

    • nauczysz się przeprowadzać testy oraz wyszczególniać błędy funkcjonalne i niefunkcjonalne

Wykładowca:

DANIEL JAŁOCHA

  • Quality Assurance Director z ponad 15-letnim doświadczeniem.

  • Obecnie pracuje w studiu Flying Wild Hog, gdzie jest odpowiedzialny za zarządzanie wszystkimi funkcjami QA, ustanowienie i utrzymanie systemu jakości oraz definiowanie i promowanie podejścia do jakości w całej firmie.

  • Pracował nad produkcjami takimi jak: Lords of the Fallen, Silent Hill: Downpour, Dead Island, Dead Island: Riptide, Sniper Ghost Warrior, Hotline Miami czy Evil West.

  • Ma doświadczenie w utrzymywaniu baz danych błędów, tworzeniu scenariuszy testów zgodności Sony na potrzeby certyfikacji technicznej czy testowaniu rozgrywki.

  • Wcześniej pracował w Sylen Studio SA, CI Games i Testronic Labs.

PROGRAM

  • 01

    18.04 czwartek18:30-20:00

    Game Tester – kto to i jaką funkcję pełni w gamedevie?

    • Wprowadzenie
    • Czym jest proces testowania gier?
    • Czym różni się testowanie gier od zwykłego grania?
    • Rodzaje testowania
    • Kariera testera – stanowiska
    • Komunikacja i transparentność
  • 02

    23.04 wtorek 18:30-20:00

    Wykrywanie i diagnozowanie błędów

    • Czym jest błąd w grze?
    • Rodzaje błędów
    • Platformy do gier, na których wykrywane są błędy
    • Terminy branżowe
    • Sposoby wykrywania błędów
  • 03

    25.04 czwartek18:30-20:00

    Przegląd cyklu tworzenia gier

    • Czym jest roadmapa?
    • Najważniejsze gate'y w roadmapie
    • Sprint i kamień milowy
    • Ustalanie priorytetów
    • Zarządzanie zasobami
  • 04

    7.05 wtorek18:30-20:00

    Urządzenia i systemy

    • Urządzenia, na których są projekty (PC i inne)
    • Błędy w systemach (platformy)
    • Czym są buildy i jakie mogą mieć formy
    • Trendy w branży gier. Jakich systemów używa się najczęściej?
  • 05

    9.05 czwartek 18:30-20:00

    Wprowadzenie do Jiry

    • Wprowadzenie do Jiry z punktu widzenia pracy testera
    • Czym jest baza danych Jira?
    • Zgłaszanie błędów
    • Jira jako bugtracker
  • 06

    14.05 wtorek 18:30-20:00

    Praca w Jirze

    • Jira – praca w aplikacji
    • Dalsze ćwiczenia
    • Opisywanie błędów
    • Weryfikowanie błędów
    • Zgłoszenie (zamykanie i doprecyzowanie)
  • 07

    16.05 czwartek18:30-20:00

    Najważniejsze działy w gamedevie i jak wpływają na pracę QA?

    • Jak współpracować z:
      • Level Design
      • 3D Enviro & Assets
      • Lightning
      • 3D Characters
      • VFX
      • SFX
      • Narrative
      • Audio
      • Cinematic
      • Engine
  • 08

    21.05 wtorek 18:30-20:00

    Live testing oraz Q&A

  • 09

    23.05 czwartek 18:30-20:00

    Raportowanie i dokumentacja testowa

    • Wykrywanie błędów
    • Sposób raportowania
    • Opis i dodatkowe załączanie potrzebnych informacji
    • Przypisywanie błędów developerom
    • Pisanie i aktualizacja dokumentacji testowej
  • 10

    28.05 wtorek 18:30-20:00

    Strategie testowania

    • Planowanie testów względem priorytetów
    • Kryteria i checklisty
    • Projektowanie i wykonanie przypadków testowych
    • Rodzaje regularnych testów (smoke check, soak check itp.)
    • Wyniki i prowadzenie dziennika usterek
    • Kontrole regresji i walidacja defektów
  • 11

    4.06 wtorek18:30-20:00

    Zakres testów funkcjonalnych

    • Przeprowadzanie testów funkcjonalnych w zależności od działów:
      • Exploratory testing
      • Smoke checks
      • Multiplayer testing
      • Destructive testing
      • Ad hoc testing
  • 12

    6.06 czwartek18:30-20:00

    Zakres testów niefunkcjonalnych

    • Compliance
    • Performance and compatibility
    • Localization QA
    • Load game testing
    • Stress game testing
    • Usability game testing
    • Soak testing
  • 13

    11.06 wtorek18:30-20:00

    Podsumowanie zajęć

    • Case study z błędami
  • 14

    13.06 czwartek 18:30-20:00

    Kariera w gamedevie

    • Rynek pracy i oferty
    • Rozmowa rekrutacyjna
    • Rozwój kariery i możliwości specjalizacji

Potrzebujesz więcej szczegółów?


Wypełnij poniższy formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą, aby przekazać informacje o przebiegu i cenie kursu.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.