Game Tester — Profesjonalny kurs online z ekspertem branży gier | Testowanie gier od podstaw | SKVOT

GAME TESTER

> Daniel Jałocha
Quality Assurance Director
w Flying Wild Hog
wtorki i czwartki
18:30-20:00
Sprawdź szczegóły
3 grudnia – 30 stycznia
photo

Daniel Jałocha

Quality Assurance Director z ponad 15-letnim doświadczeniem. Pracuje w studiu Flying Wild Hog
hero photo
Pracował nad produkcjami takimi jak: Lords of the Fallen, Silent Hill: Downpour, Dead Island, Dead Island: Riptide, Sniper Ghost Warrior, Hotline Miami czy Evil West
hero photo
Ma doświadczenie w utrzymywaniu baz danych błędów, tworzeniu scenariuszy testów zgodności Sony na potrzeby certyfikacji technicznej czy testowaniu rozgrywki
hero photo
Wcześniej pracował w Sylen Studio SA, CI Games i Testronic Labs
hero photo
Quality Assurance Director z ponad 15-letnim doświadczeniem. Pracuje w studiu Flying Wild Hog
hero photo
Pracował nad produkcjami takimi jak: Lords of the Fallen, Silent Hill: Downpour, Dead Island, Dead Island: Riptide, Sniper Ghost Warrior, Hotline Miami czy Evil West
hero photo
Ma doświadczenie w utrzymywaniu baz danych błędów, tworzeniu scenariuszy testów zgodności Sony na potrzeby certyfikacji technicznej czy testowaniu rozgrywki
hero photo
Wcześniej pracował w Sylen Studio SA, CI Games i Testronic Labs
hero photo

Ten kurs jest dla ciebie, jeśli jesteś:

/ 1
Studentem, który chce wejść do branży gamedev
To jedna z najłatwiejszych dróg prowadzących do gamedevu. Łącząc pasję z pracą, poszerzysz wiedzę na temat branży oraz zadań game testera. Poznasz obowiązujące procedury oraz przydatne aplikacje (Jira, Trello i Confluence), co wzmocni twoją pewność siebie podczas pierwszych testów.
/ 2
Początkującym game testerem
Masz już pewne obeznanie w testowaniu gier ale brakuje ci usystematyzowanej wiedzy? Na kursie poznasz obowiązki game testera, dowiesz się jak efektywnie wykorzystywać narzędzia (Jira, Trello i Confluence) oraz sprawnie poruszać po procesach. Zyskasz swobodę w znajdowaniu i raportowaniu błędów.
/ 3
Osobą związaną z projektowaniem gier
Poznasz pełen zakres pracy game testera, dowiesz się, jakie stosuje metody i narzędzia, jak przygotowuje raporty i na co zwraca uwagę podczas testowania. Zyskasz nowe praktyczne umiejętności, poprawisz komunikację z zespołem, kontrolę nad projektami. Dowiesz się jak weryfikować swoją pracę i wprowadzać zmiany.
/ 1
Studentem, który chce wejść do branży gamedev
To jedna z najłatwiejszych dróg prowadzących do gamedevu. Łącząc pasję z pracą, poszerzysz wiedzę na temat branży oraz zadań game testera. Poznasz obowiązujące procedury oraz przydatne aplikacje (Jira, Trello i Confluence), co wzmocni twoją pewność siebie podczas pierwszych testów.
/ 2
Początkującym game testerem
Masz już pewne obeznanie w testowaniu gier ale brakuje ci usystematyzowanej wiedzy? Na kursie poznasz obowiązki game testera, dowiesz się jak efektywnie wykorzystywać narzędzia (Jira, Trello i Confluence) oraz sprawnie poruszać po procesach. Zyskasz swobodę w znajdowaniu i raportowaniu błędów.
/ 3
Osobą związaną z projektowaniem gier
Poznasz pełen zakres pracy game testera, dowiesz się, jakie stosuje metody i narzędzia, jak przygotowuje raporty i na co zwraca uwagę podczas testowania. Zyskasz nowe praktyczne umiejętności, poprawisz komunikację z zespołem, kontrolę nad projektami. Dowiesz się jak weryfikować swoją pracę i wprowadzać zmiany.

PROGRAM

1
GAME TESTER – KIM JEST I JAKĄ FUNKCJĘ PEŁNI W GAMEDEVIE?
3.12, wtorek
18:30-20:00
  • Wprowadzenie
  • Czym jest proces testowania gier?
  • Czym różni się testowanie gier od zwykłego grania?
  • Rodzaje testowania
  • Kariera testera – stanowiska
  • Komunikacja i transparentność
2
WYKRYWANIE I DIAGNOZOWANIE BŁĘDÓW
5.12, czwartek
18:30-20:00
  • Czym jest błąd w grze?
  • Rodzaje błędów
  • Platformy do gier, na których wykrywane są błędy
  • Terminy branżowe
  • Sposoby wykrywania błędów
3
PRZEGLĄD CYKLU TWORZENIA GIER
10.12, wtorek
18:30-20:00
  • Czym jest roadmapa?
  • Najważniejsze gate'y w roadmapie
  • Sprint i kamień milowy
  • Ustalanie priorytetów
  • Zarządzanie zasobami
4
URZĄDZENIA I SYSTEMY
12.12, czwartek
18:30-20:00
  • Urządzenia, na których są projekty (PC i inne)
  • Błędy w systemach (platformy)
  • Czym są buildy i jakie mogą mieć formy
  • Trendy w branży gier. Jakich systemów używa się najczęściej?
5
WPROWADZENIE DO JIRY
17.12, wtorek
18:30-20:00
  • Wprowadzenie do Jiry z punktu widzenia pracy testera
  • Czym jest baza danych Jira?
  • Zgłaszanie błędów
  • Jira jako bugtracker
6
PRACA W JIRZE
19.12, czwartek
18:30-20:00
  • Jira – praca w aplikacji
  • Opisywanie i weryfikowanie błędów
  • Zgłoszenie (zamykanie i doprecyzowanie)
7
NAJWAŻNIEJSZE DZIAŁY W GAMEDEVIE I JAK WPŁYWAJĄ NA PRACĘ QA?
7.01, wtorek
18:30-20:00
  • Jak współpracować z:
  • Level Design
  • 3D Enviro & Assets
  • Lightning
  • 3D Characters
  • VFX
  • SFX
  • Narrative
  • Audio
  • Cinematic
  • Engine
8
LIVE TESTING ORAZ Q&A
9.01, czwartek
18:30-20:00
  • Testowanie gier w praktyce – na co zwrócić uwagę?
  • Checklista testera
9
RAPORTOWANIE I DOKUMENTACJA TESTOWA
14.01, wtorek
18:30-20:00
  • Wykrywanie błędów
  • Sposób raportowania
  • Opis i dodatkowe załączanie potrzebnych informacji
  • Przypisywanie błędów deweloperom
  • Pisanie i aktualizacja dokumentacji testowej
10
STRATEGIE TESTOWANIA
16.01, czwartek
18:30-20:00
  • Planowanie testów względem priorytetów
  • Kryteria i checklisty
  • Projektowanie i wykonanie przypadków testowych
  • Rodzaje regularnych testów (smoke check, soak check itp.)
  • Wyniki i prowadzenie dziennika usterek
  • Kontrole regresji i walidacja defektów
11
ZAKRES TESTÓW FUNKCJONALNYCH
21.01, wtorek
18:30-20:00
  • Przeprowadzanie testów funkcjonalnych w zależności od działów:
  • Exploratory testing
  • Smoke checks
  • Multiplayer testing
  • Destructive testing
  • Ad hoc testing
12
ZAKRES TESTÓW NIEFUNKCJONALNYCH
23.01, czwartek
18:30-20:00
  • Compliance
  • Performance and compatibility
  • Localization QA
  • Load game testing
  • Stress game testing
  • Usability game testing
  • Soak testing
13
PODSUMOWANIE ZAJĘĆ
28.01, wtorek
18:30-20:00
  • Case study z błędami
14
KARIERA W GAMEDEVIE
30.01, czwartek
18:30-20:00
  • Rynek pracy i oferty
  • Rozmowa rekrutacyjna
  • Rozwój kariery i możliwości specjalizacji

cały program

Co zyskasz po kursie?

photo
Łatwiejsza rekrutacja
Dowiesz się jak efektywnie szukać ofert pracy oraz jak zdobyć specjalizację w gamedevie. Poznasz pytania, jakie mogą paść na rozmowie rekrutacyjnej i nauczysz się prezentować swoje atuty. Na koniec dostaniesz feedback, który wesprze twój rozwój.
photo
Live Testing
Podczas kursu zobaczysz, jak przebiega pełny proces testowania gier i będziesz mieć możliwość zadania pytań prowadzącemu. Zdobyte doświadczenie wykorzystasz w przyszłej pracy testera gier.
photo
Narzędzia game testera
Poznasz przydatne narzędzia (roadmap, Jira) oraz checklisty raportowania, które usystematyzują twoją pracę i poprawiają jej jakość. Podczas praktycznych zajęć stworzysz własną listę, którą wykorzystasz w kolejnych projektach oraz dowiesz się jak opisywać i raportować błędy.
photo
Łatwiejsza rekrutacja
Dowiesz się jak efektywnie szukać ofert pracy oraz jak zdobyć specjalizację w gamedevie. Poznasz pytania, jakie mogą paść na rozmowie rekrutacyjnej i nauczysz się prezentować swoje atuty. Na koniec dostaniesz feedback, który wesprze twój rozwój.
photo
Live Testing
Podczas kursu zobaczysz, jak przebiega pełny proces testowania gier i będziesz mieć możliwość zadania pytań prowadzącemu. Zdobyte doświadczenie wykorzystasz w przyszłej pracy testera gier.
photo
Narzędzia game testera
Poznasz przydatne narzędzia (roadmap, Jira) oraz checklisty raportowania, które usystematyzują twoją pracę i poprawiają jej jakość. Podczas praktycznych zajęć stworzysz własną listę, którą wykorzystasz w kolejnych projektach oraz dowiesz się jak opisywać i raportować błędy.

OPINIE KURSANTÓW Z POPRZEDNIEJ EDYCJI

Justyna Biernacka
"Daniel jest świetnym specjalistą i świetnym wykładowcą, naprawdę z wielką przyjemnością uczestniczyłam w zajęciach i niecierpliwie czekałam na kolejne. Jeśli chodzi o wiedzę, uważam, że temat został wyczerpany, to jest naprawdę solidna dawka informacji. Dzięki temu kursowi (i Danielowi) nie dość, że upewniłam się, że chcę iść w GameDev, to już nawet wiem, w czym dokładnie chcę się specjalizować."

Paweł Wanago
"Prowadzący kurs na game testera był znakomity. Jego głęboka wiedza branżowa, pasja do tematu i umiejętność przekazywania wiedzy w przystępny sposób sprawiły, że kurs był niezwykle wartościowy. Dzięki jego wskazówkom czuję się dobrze przygotowany do pracy jako game tester. Gorąco polecam jego szkolenia każdemu, kto chce rozwijać się w tej dziedzinie."

Piotr Kowalczyk
"Jestem zachwycony kursem ponieważ wiele mnie nauczył i poszerzył moją wiedzę na temat testowania gier, jak i pokazał mi, jak bardzo jest złożona branża game dev."

Game
Tester

Daniel Jałocha
3 grudnia – 30 stycznia

Wypełnij i wyślij formularz, aby dowiedzieć się więcej o kursie
Oferta tylko dla osób pełnoletnich!
Błędna nazwa
 

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.

Format pracy

  • - Bierz udział w zajęciach online na żywo lub odtwarzaj nagrania z lekcji w dogodnym momencie.

  • - Rozmawiaj na Discordzie z prowadzącym i wymieniaj się doświadczeniami z innymi uczestnikami kursu.

  • - W ramach kursu masz zagwarantowany dożywotni dostęp do materiałów, które znajdziesz na Google Classroom.

  • - Czekają na ciebie nie tylko ćwiczenia, ale również wykłady, live testing oraz sesje QA. Każdy kursant otrzyma certyfikat uczestnictwa, a na najlepsi dyplomy.
photo
photo
photo

Sprawdź, jak wygląda rozwój kariery game testera

Daniel Jałocha, Quality Assurance Director w Flying Wild Hog opowiada o: początkach kariery game testera, kluczowych umiejętnościach i o outsourcingu w gamedevie.