GRAPHIC DESIGN
Iga Dorozińska VISUAL COMMUNICATION DESIGNER W FATHOM.IO
Marta Janiak Creative Graphic Designer w SocialCube
10 kwietnia
17 lipca
![](https://skvot-site-static.fra1.digitaloceanspaces.com/pl/ckeditor/landings/432-graphic-design/min/1-min.gif)
Chcesz rozpocząć karierę w branży graficznej lub poprawić swoje umiejętności projektowania? Zostań Graphic Designerem i ujarzmij paletę kolorów, typografię i aktualne trendy w kompozycji!
Podczas 27 zajęć online poznasz od podstaw projektowanie, możliwe ścieżki rozwoju oraz narzędzia niezbędne w pracy grafika (Adobe Illustrator, Adobe Photoshop). Zdobędziesz wiedzę oraz umiejętności praktyczne, które przełożą się na jakość twoich prac i wzbogacisz portfolio o pełną identyfikację wizualną festiwalu muzycznego.
Dowiedz się więcej
10 kwietnia
17 lipca
O WYKŁADOWCZYNIACH
IGA DOROZIŃSKA
VISUAL COMMUNICATION DESIGNER W FATHOM.IONa co dzień zajmuje się tworzeniem materiałów brandingowych i marketingowych zaprojektowanych w celu zwiększenia zaangażowania oraz konwersji klientów
Ma 10 lat doświadczenia w digitalu i animacji, oraz 2 lata w branży technologicznej. Pracowała z takimi markami jak: Palmolive, EURO RTV AGD, Lirene, NewBalance, CCC, LOT, Plus, 7up, Mirinda, Pizza Hut
Jest absolwentką Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania w Łodzi na kierunku Wzornictwo
MARTA JANIAK
Creative Graphic Designer w SocialCubeRealizuje projekty dla klientów z Kanady, USA, UK, Singapuru i Holandii
Pracowała dla kilkunastu agencji polskich i zagranicznych. Tworzyła dla takich marek jak: Delio, Lego, IBM, Dietly
Specjalizuje się w digital designie i rozszerzaniu języka wizualnego marek
Zdobyła II miejsce w konkursie RocketJobs „Gen Z – Power of the Future” za projekt ukazujący unikatowość oraz nowoczesny charakter generacji Z
Wspiera graficznie Centrum Praw Kobiet i fundację HerStory w kampaniach antyprzemocowych
Ten kurs jest dla ciebie, jeśli…
JESTEŚ POCZĄTKUJĄCYM GRAPHIC DESIGNEREM LUB MIAŁEŚ JUŻ KONTAKT Z AMATORSKIM TWORZENIEM GRAFIKI
Rozwiniesz umiejętność projektowania grafiki oraz współpracy ze zleceniodawcą. Poznasz lepiej oprogramowanie graficzne (Adobe Photoshop i Adobe Illustrator) oraz jego zaawansowane funkcje wykorzystywane przez profesjonalistów. Zaczniesz tworzyć wysokiej jakości materiały promocyjne i poznasz ścieżki rozwoju Graphic Designera.
OSOBĄ, KTÓRA CHCE WEJŚĆ DO BRANŻY GRAFICZNEJ
Poznasz wszystkie etapy pracy Graphic Designera. Zdobędziesz umiejętność dobierania i stosowania narzędzi, pasujących do specyfiki projektu. Otrzymasz również wskazówki przydatne podczas rozmów kwalifikacyjnych i kontaktów z potencjalnymi klientami.
SMM MANAGEREM LUB CONTENT CREATOREM
Podczas kursu dowiesz się, jak tworzyć materiały graficzne do mediów społecznościowych. Poznasz też dobre praktyki projektowania postów. Prowadzące zaprezentują ci przykłady bannerów oraz szczegółowo omówią ich budowę. Zajmiesz się również dopasowywaniem formatów do potrzeb konkretnych mediów.
program
10.04 18:00 - 19:30
Wprowadzenie do projektowania graficznego
- Podstawowe pojęcia w projektowaniu graficznym
- Grafika wektorowa i rastrowa
- Przydatne źródła dla projektantów
- Ścieżki rozwoju w projektowaniu graficznym
- Skąd czerpać inspiracje?
15.04 18:00 - 19:30
Proces projektowania i praca z briefem
- Proces projektowy i jego etapy
- Dobre praktyki komunikacji z klientami
- Przegląd briefów projektowych
- Jak stworzyć kwestionariusz do briefu, który ułatwia pracę?
- Co powinien zawierać dobry brief?
- Przegląd innych materiałów brandowych (brandbook, księga znaku)
- Narzędzia do tworzenia kwestionariuszy briefowych
17.04 18:00 - 19:30
Design theory i kompozycja (teoria)
- Teoria projektowania wizualnego (balans, kontrast, rytm, powtarzalność, white space)
- Jak tworzyć kompozycje graficzne zgodne ze sztuką?
- Znaczenie hierarchii w projektowaniu
- Style graficzne
- Jak znaleźć własny język wizualny?
22.04 18:00 - 19:30
Etap koncepcyjny w projektowaniu
- Po co nam design?
- Kierunek wizualny dla projektu
- Narzędzia pomagające w fazie koncepcyjnej
- Mapa myśli w FigJams
- Moodboard jako podstawa tworzenia brandu
- Inspiracje i źródła
24.04 18:00 - 19:30
Typografia i kolor
- Rodzaje krojów pisma
- Łączenie krojów
- Źródła typograficzne dla projektantek/ów
- Teoria koloru
- Palety kolorystyczne i psychologia kolorów
- Narzędzia do tworzenia palet
06.05 18:00 - 19:30
Grafika wektorowa w programie Adobe Illustrator
- Adobe Illustrator w projektowaniu graficznym
- Przydatne narzędzia w Illustratorze
- Eksport i zapis plików
- Edycja istniejących materiałów
- Tworzenie prostych ilustracji
08.05 18:00 - 19:30
Logo (teoria)
- Budowa i rodzaje logo
- Jak dobrać logo do zlecenia?
- Podstawowe zasady projektowania logo
- Interpretacja logo
- Projekty logo, które działają? (study case)
13.05 18:00 - 19:30
Logo w praktyce
- Gdzie szukać inspiracji?
- Dobre praktyki tworzenia logo w Illustratorze
- Proces tworzenia logo- od szkicu do wektora
- Rodzaje plików końcowych i przekazywanie ich klientom
- Alternatywne wersje logo
15.05 18:00 - 19:30
Księga znaku
- Co zawiera księga znaku?
- Po co marki potrzebują księgi znaku?
- Tworzenie podstawowej księgi znaku
- Korzystanie z księgi znaku
20.05 18:00 - 19:30
Q&A
22.05 18:00 - 19:30
Grafika rastrowa w programie Adobe Photoshop (retusz)
- Podstawy grafiki rastrowej i fotomanipulacji
- Retusz i niezbędne narzędzia
- Jak poprawić jakość fotografii?
27.05 18:00 - 19:30
Kolaż jako projekt kreatywny
- Jak dobierać materiały do kolażu?
- Organizacja warstw i plików w projekcie
- Praca z kształtami i teksturami
- Techniki i narzędzia łączenia elementów
29.05 18:00 - 19:30
Stworzenie Key Visual
- Czym jest Key Visual?
- Analiza wybranych Key Visuali, dlaczego je pamiętamy?
- Jak powstaje Key Visual?
- Kluczowe zadania
03.06 18:00 - 19:30
Stworzenie plakatu i przygotowanie plików do druku
- Rola plakatu w projektowaniu
- Rodzaje plakatów i przykłady
- Zasady projektowania plakatów dla wydarzeń kulturalnych
- Przygotowanie plików do druku i publikacji online
05.06 18:00 - 19:30
Projektowanie broszury informacyjnej
- Projekt informacji wizualnej na przykładzie programu wydarzenia
- Praca z formatem, formą i dużą ilością treści
- Organizacja treści modułowych
- Przygotowanie do druku
10.06 18:00 - 19:30
Stworzenie materiałów promocyjnych dla mediów społecznościowych
- Promocja w social media
- Dobre praktyki projektowania postów
- Przykłady bannerów i ich anatomia
- Przeformatowania
12.06 18:00 - 19:30
Animacja w Photoshopie na potrzeby social mediów
- Wprowadzenie do ruchomej grafiki i animacji
- Animacje na potrzeby social media
- Techniki poruszania i „ożywiania” obrazów w PS
17.06 18:00 - 19:30
Wizualizacje w programie Adobe Photoshop
- Rola wizualizacji w prezentowaniu projektów
- Przykłady mock-upów, gdzie ich szukać?
- Techniki i narzędzia wizualizacji pomysłów
- Edycja i aranżacja własnych scen
19.06 18:00 - 19:30
Projektowanie biletów / identyfikatorów / podstawowego merchu wydarzenia
- Projektowanie małych form (bilet/identyfikator)
- Dobre praktyki doboru gadżetów eventowych
- Jak przenieść pomysły na wizualizacje?
24.06 18:00 - 19:30
Q&A
26.06 18:00 - 19:30
Projektowanie portfolio (teoria)
- Z czego składa się portfolio?
- Dobre praktyki w projektowaniu portfolio
- Serwisy do autoprezentacji
- Wspólna analiza case studies
- Agencje i twórcy warci śledzenia
01.07 18:00 - 19:30
Przygotowanie case studies do portfolio
- Stworzenie własnego case study
- Wykorzystanie stworzonych elementów i wizualizacji
- Zaimportowanie elementów na platformę Behance
- Stylizacja – case study i publikacja
03.07 18:00 - 19:30
Nadążanie za aktualnymi trendami i inspiracjami
- Jak pozostać na bieżąco z aktualnymi trendami?
- Jak znaleźć inspiracje oraz integrować je z projektem?
- Powracające trendy i chwilowa moda – dyskusja
- Kalendarz wydarzeń branżowych, które warto śledzić
08.07 18:00 - 19:30
Projekt końcowy i wspólny przegląd
- Przegląd prac końcowych
- Sesja feedbackowa
- Podsumowanie projektu końcowego
- Q&A
10.07 18:00 - 19:30
Dalsze kroki
- Od teorii do praktyki zawodowej
- Strategie szukania pracy
- Jak budować karierę projektantki/ta?
- Dobre praktyki w pracy z klientami i zespołami
- Praca freelancera
- Jak szukać zleceń i klientów?
- Autopromocja
15.07 18:00 - 19:30
Prawo autorskie i biurokracja – etyka w pracy projektowej – występ gościnny SO IN LAW
- Wprowadzenie do prawa autorskiego — kto może być twórcą, czym jest utwór
- Różnica pomiędzy formą wyrażania a pomysłem
- Różne rodzaje utworów — utwór samoistny, utwór zależny
- Różnice między inspiracją a opracowaniem
17.07 18:00 - 19:30
Prawo autorskie i biurokracja – etyka w pracy projektowej – Występ gościnny SO IN LAW – część 2
- Prawo autorskie majątkowe i osobiste — co każda z tych emanacji chroni
- Umowy w prawie autorskim — forma umowy, rodzaje umów prawnoautorskich (przeniesienie praw, licencja), omówienie wszystkich kluczowych postanowień umów (postanowienia dot. praw autorskich osobistych i zależnych, czas trwania, sposoby ustalania wynagrodzenia, itp.)
- Wybrane rodzaje dozwolonego użytku (prawo przedruku, sprawozdanie, cytat, karykatura, pastisz)
- Wizerunek w prawie autorskim
- Q&A
Pokaż cały program
Co zyskasz po kursie?
Znajomość niezbędnych narzędzi do pracy (Photoshop, Illustrator), która pozwoli ci realizować jeszcze lepsze projekty.
Kontakt z klientem nie będzie dla Ciebie wyzwaniem – zdobędziesz pewność siebie, którą wykorzystasz, argumentując wybrane rozwiązania oraz tworząc oferty i wyceny projektów.
Dzięki zdobytym umiejętnościom łatwiej poradzisz sobie na rynku pracy. Dowiesz się, jak zdobywać klientów i omawiać warunki potencjalnej współpracy.
Format pracy
Bierz udział w zajęciach online, odtwarzaj nagrania z lekcji w dogodnym dla ciebie momencie, rozmawiaj na Discordzie z prowadzącymi i wymieniaj się doświadczeniami z innymi uczestnikami kursu. Wszystkie potrzebne materiały znajdziesz na Google Classroom. Pamiętaj, że masz dożywotni dostęp do tych kanałów!
![](https://skvot-site-static.fra1.digitaloceanspaces.com/pl/ckeditor/landings/level-artist/Untitled-1.png)
Dowiedz się więcej
10 KWIETNIA
17 LIPCA
WYMAGANIA
TECHNICZNE
Adobe Illustrator (wymagania):
System Windows:
- Wielordzeniowy procesor firmy Intel (64-bitowy) z SSE 4.2 lub nowszą wersją, lub procesor AMD Athlon 64 z SSE 4.2, lub nowszą wersją
- Windows 11 i Windows 10 (64-bitowy) wersje V21H1 i V20H2, lub Windows Server w wersji V1607 (2016) i V1809 (2019)
- 8 GB pamięci RAM (zalecane 16 GB)
- 2 GB dostępnego miejsca na dysku twardym
- Wyświetlacz o rozdzielczości 1080 × 768
- Co najmniej 1 GB pamięci VRAM (zalecane 4 GB)
MacOS:
- Wielordzeniowy procesor Intel (64-bitowy) z SSE 4.2 lub nowszą wersją
- macOS Catalina (wersja 10.15) lub nowszy
- 8 GB pamięci RAM (zalecane 16 GB)
- 3 GB dostępnego miejsca na dysku twardym
- Wyświetlacz o rozdzielczości 1080 × 768
- Co najmniej 1024 MB pamięci VRAM (zalecane 2 GB)
Adobe Photoshop (wymagania):
System Windows:
- Wielordzeniowy procesor Intel® lub AMD z obsługą 64-bitową
- Windows 10 (64-bitowy) w wersji 20H2 lub nowszej
- Pamięć RAM 8 GB (zalecane 16 GB)
- GPU z obsługą instrukcji DirectX 12
- 1,5 GB pamięci VRAM
- Wyświetlacz o rozdzielczości 1280 × 800
- 20 GB wolnego miejsca na dysku twardym
MacOS:
- Wielordzeniowy procesor Intel® z obsługą 64-bitową
- macOS Big Sur (wersja 11.0) lub nowszy
- 8 GB pamięci RAM
- Procesor graficzny z obsługą funkcji Metal
- 1,5 GB pamięci VRAM
- Wyświetlacz o rozdzielczości 1280 × 800
- 20 GB wolnego miejsca na dysku twardym