GRAPHIC DESIGN
Adam Rudzki Creative & Art Director
Krzysztof Turek Freelancer Graphic Designer
9 stycznia
31 marca
Chcesz stworzyć efektowne portfolio? Zdobądź kluczowe umiejętności graphic designera oraz naucz się projektowania graficznego w Photoshopie i Illustratorze!
Poznaj możliwe ścieżki rozwoju kariery jako graphic designer, a zdobytą wiedzę wykorzystaj do podniesienia poziomu własnych prac. Dowiedz się, jak działa prawo autorskie w branży kreatywnej, gdzie przebiegają etyczne granice i jak skutecznie zabezpieczyć pracę. Dzięki kreatywnym zadaniom domowym wzbogacisz portfolio, co ułatwi ci zdobywanie zleceń.
więcej
9 stycznia
31 marca
Prowadzący
Adam Rudzki
Creative & Art DirectorOd 15 lat tworzy komunikację reklamową dla globalnych i lokalnych marek (JWT, Grey, BBDO, Ogilvy)
Obecnie skupia się na zintegrowanej komunikacji oraz rozwijaniu kompetencji młodych designerów
Jego kampanie zostały nagrodzone na Polskim Festiwalu Reklamy (KTR). Jako projektant znalazł się m.in. w prestiżowym rankingu Adweek Talent 100
Współpracował z markami: Żywiec, Pepsi, Opel, Dziki Sad i Knorr
Krzysztof Turek
Freelancer Graphic DesignerOd 20 lat zajmuje się tworzeniem języka komunikacji wizualnej oraz tożsamości cyfrowej i drukowanej marek
Współpracował z: Digital One, Saatchi & Saatchi, Atos Poland, Hycom oraz Unit9, z którą nadal pracuje
Ma doświadczenie w zarządzaniu zespołami projektowymi
Jego projekty zostały docenione w krajowych i międzynarodowych konkursach m.in. na Polskim Festiwalu Reklamy (KTR), Golden Arrow czy Cannes Lions
TEN KURS JEST DLA CIEBIE, JEŚLI…
Jesteś początkującym graphic designerem Przejdziesz przez proces powstawania grafiki i pracy z potencjalnym zleceniodawcą. Poznasz kluczowe kompetencje oraz narzędzia i dowiesz się, jak testować pomysły, korzystać z inspiracji oraz wyróżnić się na rynku.
Chcesz poznać nowe narzędzia do tworzenia grafik Usystematyzujesz wiedzę na temat programów i procesów graficznych, co pozytywnie wpłynie na współpracę ze zleceniodawcami. Zaczniesz tworzyć wysokiej jakości materiały promocyjne oraz poznasz ścieżki rozwoju graphic designera.
Chcesz wejść do branży Nauczysz się dobierać odpowiednie narzędzia i wykorzystywać ich funkcje. Dowiesz się, jak tworzyć atrakcyjne wizualnie materiały promocyjne oraz poznasz specyfikę pracy graphic designera. Otrzymasz wskazówki przydatne podczas rozmów rekrutacyjnych i współpracy z klientami.
program
9.01 18:30-20:00
Graphic Design wprowadzenie
- Rola graphic designera
- Dlaczego grafik to nie to samo co designer?
- Obszary pracy
- Ścieżki rozwoju
13.01 18:30-20:00
Krok pierwszy – zacznijmy od briefu!
- Brief – co to i po co?
- Jak efektywnie analizować i interpretować briefy reklamowe?
- Studium przypadku
- Potrzeby i cele biznesowe klienta
16.01 18:30-20:00
Inspiracje
- Gdzie szukać inspiracji?
- Obserwowanie innych w branży, ciekawe studia, firmy i twórcy
- Nagrody i festiwale, które warto znać i obserwować
20.01 18:30-20:00
Współpraca z klientem lub pracodawcą
- Organizacja pracy w dziale kreacji i w agencji reklamowej
- Dlaczego warto dobrze żyć z customer service?
- Komunikacja z klientem, czyli inwestycja w twoją przyszłość
23.01 18:30-20:00
Współpraca z zespołem
- Praca w zespole (copywriter, art director, account, szef)
- Jak przygotować pomysły na spotkanie z klientem?
- Efektywna komunikacja w dziale kreacji
27.01 18:30-20:00
Photoshop
- Wprowadzanie do interface
- Podstawowe funkcje – co musisz wiedzieć na start?
- Wskazówki od praktyka
30.01 18:30-20:00
Photoshop – layout i kompozycja
- Kompozycja – temat rzeka
- Typografia
- Layoutowanie różnych form i formatów
3.02 18:30-20:00
Komunikacja wizualna
- Elementy kreacji reklamowej
- Skąd brać pomysły?
- Tworzenie i argumentowanie pomysłów
- Motyw przewodni – wprowadzenie do Key visuala
6.02 18:30-20:00
Podstawy strategii marki
- Czym jest strategia marki i jej elementy?
- Podstawowe elementy strategii marki
- Przykłady strategii marek
- Jak budować strategię marki?
- Dlaczego nie powinno się tworzyć marki bez strategii?
10.02 18:30-20:00
Tworzymy markę – podstawy
- Otoczenie i konkurencja
- Nazwa marki
- Misja i wizja
- Wartości marki
- Archetyp marki
13.02 18:30-20:00
Logo – początek
- Przegląd studiów brandingowych tworzących marki
- Odpowiedni styl wizualny, czyli jaki?
- Tworzenie moodboardu stylistycznego dla znaku
- Podstawowa kompozycja logo i jego elementy
- Szkice kierunkowe logo na papierze
17.02 18:30-20:00
Logo – wdrożenie w programie Illustrator
- Podstawowe funkcje i interfejs Illustratora
- Podstawowe narzędzia i techniki pracy
20.02 18:30-20:00
Logo – wdrożenie w programie Illustrator cz. 2
- Wektoryzacja szkiców na kartce
- Narzędzia do obrysu wektorowego szkiców
- Praca z typografią
- Układ i kompozycja
- Przygotowanie plików wyjściowych
24.02 18:30-20:00
Opakowanie cz. 1
- Przygotowanie prostych opakowań do druku
- Przestrzeń CMYK/RGB
- Elementy zawartości merytorycznej opakowania
- Wykrojnik i praca z nim
27.02 18:30-20:00
Opakowanie cz. 2
- Projekt i koncepcja opakowania
- Rozkład elementów i informacji na opakowaniu (wykrojnik)
- Tworzenie prototypu w domowych warunkach
- Podstawowe przygotowanie do druku opakowania
- Przygotowanie plików wyjściowych
3.03 18:30-20:00
Mam produkt, czas go sprzedać!
- Projektowanie dla online (specyfika, cele)
- Zrozumienie wymagań i formatów digitalowych
- Tips & tricks: reklamy online
6.03 18:30-20:00
Design i sztuka w reklamie – czy istnieją?
- Co to jest design?
- Dlaczego nie jest najważniejszy w reklamie?
- Czy branża reklamowa ma coś wspólnego ze sztuką?
10.03 18:30-20:00
Tworzymy wizytówkę
- Po co są wizytówki i czy się ich jeszcze używa?
- Inspiracje – co może mała kartka papieru?
- Dane na wizytówce
- Wizytówka dla naszej marki
13.03 18:30-20:00
Tworzymy podstawową księgę znaku
- Czym jest księga znaku i do czego służy?
- Elementy składowe księgi znaku
- Księga znaku ze stworzonych elementów
17.03 18:30-20:00
Tworzymy materiały do social media
- Rozmiary i informacje
- Projekt elementów wizualnych marki do mediów społecznościowych
- Do’s and don'ts
20.03 18:30-20:00
Prezentacja, czyli jak sprzedać swój projekt?
- Jak sprzedać projekt/pomysł?
- Skuteczne prezentowanie projektów klientowi
- Feedback i sposoby jego interpretacji
- Prezentacja kilku ciekawych prac (nieszablonowych rozwiązań)
24.03 18:30-20:00
Kariera
- Rekrutacyjne triki
- Dlaczego nie każdy designer będzie art directorem i na odwrót?
- Dlaczego AI nie zabije rynku reklamowego?
- Praca w UX/UI – czy to jeszcze przyszłość?
- Podsumowanie kursu i perspektywy rozwoju
27.03 18:30-20:00
Prawo autorskie i biurokracja – etyka w pracy projektowej. Występ gościnny SO IN LAW, cz. 1
- Wprowadzenie do prawa autorskiego – kto może być twórcą i czym jest utwór?
- Różnica pomiędzy formą wyrażania a pomysłem
- Różne rodzaje utworów – utwór samoistny, utwór zależny
- Różnice między inspiracją a opracowaniem
31.03 18:30-20:00
Prawo autorskie i biurokracja – etyka w pracy projektowej. Występ gościnny SO IN LAW, cz. 2
- Prawo autorskie majątkowe i osobiste – co każda z tych emanacji chroni?
- Umowy w prawie autorskim – forma umowy, rodzaje umów prawnoautorskich (przeniesienie praw, licencja), omówienie wszystkich kluczowych postanowień umów (postanowienia dot. praw autorskich osobistych i zależnych, czas trwania, sposoby ustalania wynagrodzenia itp.)
- Wybrane rodzaje dozwolonego użytku (prawo przedruku, sprawozdanie, cytat, karykatura, pastisz)
- Wizerunek w prawie autorskim
- Q&A
Pokaż cały program
Po kursie zyskasz wiedzę na temat:
Niezbędnych narzędzi
Poznasz narzędzia Adobe Illustrator i Photoshop, które pozwalają tworzyć jakościowe grafiki dopasowane do materiałów promocyjnych marki. Nadasz typograficzny charakter hasłom i komunikatom.Wizualnej komunikacji marki
Dowiesz się, jak oddać charakter marki w tworzonych materiałach: logo, key visual czy w księdze znaku. Projektując nazwę oraz ogólny wygląd, uwzględnisz spójność marki i dopasowanie do grupy odbiorców.Realizacji materiałów
Podczas zajęć przygotujesz materiały na podstawie przykładowego briefu. Dzięki temu, przećwiczysz tworzenie opakowania, wizytówki czy materiałów digitalowych, co wzbogaci twoje portfolio.GRAPHIC DESIGN
Adam Rudzki, Krzysztof Turek
Adam Rudzki, Krzysztof Turek
9 stycznia
31 marca
GRAPHIC DESIGN
Wypełnij formularz i otrzymaj szczegóły o programie i cenie kursu
Wymagania
Wymagane narzędzia i oprogramowanie
Photoshop:
- Pełny dostęp
- Wymagania dla systemu Windows:
- Wielordzeniowy procesor Intel® lub AMD z obsługą 64-bitową
- Windows 10 (64-bitowy) w wersji 20H2 lub nowszej
- Pamięć RAM 8 GB (zalecane 16 GB)
- GPU z obsługą instrukcji DirectX 12
- 1,5 GB pamięci VRAM
- Wyświetlacz o rozdzielczości 1280 × 800
- 20 GB wolnego miejsca na dysku twardym
- Wymagania dla MacOS:
- Wielordzeniowy procesor Intel® z obsługą 64-bitową
- macOS Big Sur (wersja 11.0) lub nowszy
- 8 GB pamięci RAM
- Procesor graficzny z obsługą funkcji Metal
- 1,5 GB pamięci VRAM
- Wyświetlacz o rozdzielczości 1280 × 800
- 20 GB wolnego miejsca na dysku twardym
Illustrator:
- Pełny dostęp
- Wymagania dla systemu Windows:
- Wielordzeniowy procesor firmy Intel (64-bitowy) z SSE 4.2 lub nowszą wersją, lub procesor AMD Athlon 64 z SSE 4.2, lub nowszą wersją.
- Windows 11 i Windows 10 (64-bitowy) wersje V21H1 i V20H2, lub Windows Server w wersji V1607 (2016) i V1809 (2019).
- 8 GB pamięci RAM (zalecane 16 GB)
- 2 GB dostępnego miejsca na dysku twardym
- Wyświetlacz o rozdzielczości 1080 × 768
- Co najmniej 1 GB pamięci VRAM (zalecane 4 GB)
- MacOS:
- Wielordzeniowy procesor Intel (64-bitowy) z SSE 4.2 lub nowszą wersją.
- macOS Catalina (wersja 10.15) lub nowszy
- 8 GB pamięci RAM (zalecane 16 GB)
- 3 GB dostępnego miejsca na dysku twardym
- Wyświetlacz o rozdzielczości 1080 × 768
- Co najmniej 1024 MB pamięci VRAM (zalecane 2 GB)
Simple Mind:
- Aplikacja w wersji podstawowej
Więcej