ART DIRECTOR W PRAKTYCE

Kreuj strategie wizualne produktów oraz usług i rozwijaj wizje kreatywne, pasujące do oczekiwań klientów. Poznaj metody zarządzania zespołem, wspierania kreatywności oraz motywacji do pracy i naucz się, jak dawać jasny feedback zespołom postprodukcyjnym. Za sprawą doświadczonej Art Director poznasz też każdy etap produkcji (w tym na planie filmowym) i lepiej zrozumiesz swoją nową rolę.
Lector
Dowiedz się więcej
Data:
2 kwietnia – 21 maja
Czas trwania:
6 tygodni
13 zajęć na żywo

Twórz inspirujące wizje artystyczne i dowiedz się, jak kierować projektem w branży kreatywnej

Naucz się opracowywania strategii wizualnej oraz przedstawiania jej kluczowym interesariuszom. Dowiedz się, jak przekładać pomysły klienta na język wizualny oraz wzmacniać motywację swojego zespołu. Poznaj rolę art directora na każdym etapie produkcji (w tym na planie filmowym) oraz naucz się dawać jasny feedback zespołom postprodukcyjnym.

Dla kogo jest ten kurs?

  • Doświadczeni projektanci, ilustratorzy i graficy

    Poznasz wyzwania, z którymi na co dzień mierzy się art director oraz przygotujesz się do objęcia nowego stanowiska. Poprawisz umiejętność komunikacji z klientami oraz zespołem i poznasz język stosowany w branży reklamowej.

  • Początkujący dyrektorzy artystyczni z branży reklamowej (około 1 roku doświadczenia)

    Dopracujesz styl pracy oraz wizję kreatywną. Dowiesz się, jak rozwijać pomysły oraz przedstawiać je w ciekawy i inspirujący sposób. Nauczysz się też pracy z podwykonawcami, jasnego wyrażania swoich oczekiwań i negocjacji.

  • Project managerowie z doświadczeniem w projektowaniu

    Uzupełnisz wiedzę niezbędną na stanowisku dyrektora artystycznego w branży reklamowej. Poznasz struktury oraz język branżowy w reklamie i grafice. Nauczysz się też tworzyć własną wizję realizacji projektów i konsekwentnie ją realizować.

  • Marketerzy (dyrektorzy marketingu i social media managerowie)

    Zyskasz wiedzę potrzebną do skutecznej pracy z klientem i tworzenia koncepcji wizualnej projektu reklamowego. Nabędziesz umiejętności potrzebne na stanowisku dyrektora artystycznego, co ułatwi ci awans i przygotuje do nowych obowiązków.

W trakcie kursu

  • • Stworzysz moodboard oraz assety do kampanii marketingowych 180/360, które wzbogacą twoje portfolio

  • • Poznasz metody analizy oczekiwań klientów

  • • Dowiesz się, jak wykorzystywać znajomość trendów w sztukach wizualnych przy tworzeniu własnych koncepcji

  • • Opanujesz metody dawania konstruktywnego feedbacku podwykonawcom oraz członkom zespołu

  • • Nauczysz się stosowania technik kontroli jakości oraz spójności prac graficznych

  • • Dowiesz się, jak wyceniać swoją pracę i układać cały proces kreacji assetów wizualnych

Poznaj prowadzącą:

Aleksandra Krajewska

  • Senior Art Director w agencji Polot

  • Zajmuje się realizacją briefów przetargowych, kampanii OOH, digital i aktywacji konsumenckich

  • Współpracowała z markami takimi jak: Adidas, Disney, Żywiec Zdrój, Milka, Land Rover, Bacardi/Bombay Saphire, Estée Lauder czy Danone

  • Realizuje sesje fotograficzne, wideo oraz projektuje materiały wizualne do kampanii reklamowych

  • Zdobyła nagrodę MIXX Awards 2019 za kampanię społeczną NIE JEM

NIE JEM - Kampania akcji - Wielkanoc 2019

PROGRAM

  • 01

    2.04wtorek 18:30-20:00

    Cześć, jestem art directorem, a Ty?

    • Kim właściwie jest Art Director i jaka jest jego rola w branży reklamowej?
    • Jakich cech i umiejętności poszukują agencje i potencjalni klienci?
  • 02

    4.04 czwartek 18:30-20:00

    Wizja artystyczna, czyli jak to robią najlepsi admeni

    • Czym jest wizja artystyczna?
    • Od czego zacząć, żeby zachować spójność wizji?
    • Rola Insightu w tworzeniu wizji artystycznej, minimalizm i prostota w projektowaniu
    • Dobre i złe kreacje
  • 03

    9.04 wtorek 18:30-20:00

    Moja wizja

    • Inspiracja- jak czerpać z tego co widziałam/ widziałem? Czego szukać i jak “przyłożyć” inspirację do potrzeb marki?
    • Behance, Pinterest, CannesLiones etc. jako źródło inspiracji
    • Czym jest sztuka brainstormowania?
    • Kapryśna kreatywność- dlaczego “the best way to reaserch is play”
  • 04

    11.04 czwartek 18:30-20:00

    Storytelling w Art Direction

    • Od czego zacząć opowieść wizualną? Z czego składa się dobry Art Direction?
    • Siła fotografii/video
    • Moodboard, który opowiada historię, którą chcesz opowiedzieć w kampanii. Przykłady najlepszych realizacji
  • 05

    16.04 wtorek 18:30-20:00

    Zrozumieć brief i potrzeby klienta

    • Czego potrzebuje od nas klient?
    • Jak interpretować brief? O co pytać?
    • Czym jest dobry brief strategiczny?
    • Jak czytać grupy docelowe?
  • 06

    18.04 czwartek 18:30-20:00

    Art Direction: kampania 180/360

    • Czym jest kampania 360/180?
    • Przegląd elementów kampanii 180/360 na przykładzie konkretnej realizacji
    • Jak stworzyć kampanię, od czego zacząć?
  • 07

    23.04 wtorek 18:30-20:00

    Art Direction: Social Media

    • Najlepsze praktyki reklamy digital
    • Kim jest odbiorca, jak do niego mówić wizualnie?
    • Zasady tworzenia reklamy na Tiktok/ Meta
  • 08

    25.04 czwartek 18:30-20:00

    Art Directions: Video

    • Elementy składające się na koncept wizualny filmu
    • Zrozumienie projektu filmowego
    • Spójna wizji - określenie palety kolorów, stylu wizualnego, atmosfery, estetyki
    • Techniki filmowe (cinematic look, wykorzystanie moodboardów i storyboardów)
    • Współpraca z ekipą filmową
  • 09

    7.05 wtorek 18:30-20:00

    Praca zespołowa – wzloty, upadki i jak to robić lepiej?

    • Zasady współpracy z podwykonawcami i członkami zespołu: grafikami, copyrighterami, animatorami
    • Zasady współpracy z dyrektorem kreatywnym
    • Ważne umiejętności miękkie - negocjacje, feedback, aktywne słuchanie
    • Dyskusja na temat problemów, które napotkali kursanci w trakcie swojej kariery zawodowej
  • 10

    9.05 czwartek 18:30-20:00

    Warsztat cz. 1: Od briefu do konceptu

  • 11

    14.05 wtorek 18:30-20:00

    Warsztat cz. 2: Od koncepcji do realizacji

  • 12

    16.05 czwartek 18:30-20:00

    Sesja Q&A + finalne prezentacje

  • 13

    21.05 wtorek 18:30-20:00

    Rozwój na stanowisku art directora

    • Networking w branży
    • Praca nad rozpoznawalnością
    • Rozbudowanie portfolio
    • Rozumienie rynku

WYMAGANE OPROGRAMOWANIE

  • Wymagane programy

    • Photoshop (płatne)
    • Illustrator (płatne)
    • Figma (darmowe)
    • Google Slides (darmowe) / Microsoft Power Point (płatne)
    • Adobe After Effects (opcjonalnie)

Dowiedz się więcej

Wypełnij formularz, aby otrzymać więcej szczegółów na temat kursu.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.