SCENARIUSZE REKLAM I TELEDYSKÓW — kurs online dla tych, którzy chcą opanować sztukę tworzenia narracji | SKVOT

SCENARIUSZE REKLAM I TELEDYSKÓW

Pascal Pawliszewski
CEO & Producer w PASCAL PRODUCTION
Lector
Czytaj więcej
Termin:
18 marca – 13 maja
Czas trwania:
15 zajęć
poniedziałki i czwartki,
18:00–19:30

Opanuj sztukę tworzenia narracji, która przykuje uwagę odbiorców, zachwyci i przekaże twoją ideę w krótkim czasie!

Na kursie nauczysz się storytellingu, który idealnie sprawdzi się w krótkim formacie i precyzyjnie przedstawi wielowarstwowe postaci i historie. Opanujesz także tworzenie struktury scenariuszy reklamowych oraz teledysków, dzięki czemu potrafisz świadomie budować napięcie i dowiesz się, czy cliffhanger to zawsze właściwe zakończenie.

Dla kogo jest ten kurs?

  • Początkujących scenarzystów i pisarzy

    Rozwiniesz warsztat pisarski pod kątem tworzenia scenariuszy do reklam i teledysków. Dzięki praktycznym zajęciom i wskazówkom prowadzącego nabierzesz pewności siebie oraz asertywności w prezentowaniu pomysłów.

  • Copywriterów i dyrektorów ds. reklamy

    Podniesiesz swoje skille narracyjne oraz wzbogacisz warsztat o metodologie wydobywania esencji z pomysłów. Nauczysz się precyzyjnie przekazywać myśli i idee, co przełoży się na efektywną komunikację z różnymi środowiskami.

  • Reżyserów, producentów, twórców teledysków, storytellerów
    (profesjonalistów związanych z reklamą, filmem, telewizją oraz branżą muzyczną)

    Poznasz nowe metody pisarskie oraz źródła inspiracji. Zrozumiesz sposób tworzenia scenariuszy, przez co poprawisz komunikację ze scenarzystą. Dzięki praktycznemu charakterowi zajęć opanujesz samodzielne pisanie tekstów.

  • Twórców treści, specjalistów PR, specjalistów od komunikacji, marketingowców

    Nauczysz się pisać krótkie scenariusze do reklam i teledysków. Dowiesz się jak budować fabułę i wielopłaszczyznowe postacie, przez co poszerzysz wachlarz swoich możliwości pisarskich.

  • Hobbystów, amatorów i studentów filmówek

    Rozwiniesz warsztat pisarski i nabierzesz pewności w tworzeniu własnych projektów. Poznasz realia pracy scenarzysty i możliwości rozwoju.

Po kursie będziesz umieć:

  • • rozróżniać typy scenariuszy

  • • korzystać z narzędzi do budowania historii

  • • wykorzystywać zasady montażu istotne do opowiedzenia historii

  • • tworzyć fabułę, narrację i dialogi

  • • konstruować i rozwijać postaci

  • • zbudować napięcie w punkcie kulminacyjnym

  • • napisać scenariusz reklamowy lub do teledysku

  • • szukać kreatywnych źródeł inspiracji

  • • odnaleźć się w realiach pracy scenarzysty

Wykładowca:

PASCAL PAWLISZEWSKI

  • CEO & Producer w PASCAL PRODUCTION z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży kreatywnej

  • Scenarzysta, reżyser i producent ponad 200 teledysków z wynikiem ponad 300 mln wyświetleń na YouTubie docenianych na całym świecie filmów dokumentalnych i reportażowych oraz materiałów z czołowych polskich festiwali muzycznych (m.in. T-Mobile Music, Off Festival, Coce Live Music Festival)

  • Jako scenarzysta i reżyser współpracuje z markami ze świata muzyki, telewizji, filmu, motoryzacji i teatru (m.in.: Disney, Lotto, Opel, Volvo, Universal Music, Warner Music, Sony Music, Kayax, Agora)

PROGRAM

  • Moduł I: Wprowadzenie w świat scenarzysty

  • 01

    18.0318:00-19:30

    Punkt wyjścia do pisania scenariuszy oraz podstawy struktury scenariusza

    • Rola scenarzysty
    • Różne typy krótkich scenariuszy: filmowy, reklamowy, teledyskowy
    • Rodzaje scenariuszy
    • Fundamenty konstrukcyjne scenariusza
    • Elementy scenariusza
    • Etapy pracy nad scenariuszem
    • Umiejętność opowiadania
    • Merytoryczny i duchowy aspekt pisania. Metodologia pisarska: systematyzacja czasowa vs. natchnienie
    • Narzędzia w budowaniu historii vs. improwizacja twórcza
  • 02

    21.0318:00-19:30

    Scenarzysta vs. copywriter

    • Copywriting, czyli rodzaje scenariuszy reklamowych
    • Fundament scenariusza reklamowego: miejsce i czas (lokacje), konstruowanie postaci (obsada) oraz konflikt jako napęd akcji (copywriting)
    • Scenariusz reklamowy i teledyskowy w rozumieniu kreatywnego procesu twórczego: brief, pomysł, treatment, scenariusz
    • Ile warte są emocje?
    • Rola VO (voice-over) w warstwie narracyjnej
    • Reklama vs. spot reklamowy/billboard sponsorski
    • Debriefing
  • 03

    25.0318:00-19:30

    Scenariusze teledysków

    • Analiza warstwy poetyckiej i literackiej utworu oraz doboru typu narracji w obrazie
    • Rodzaje:
      • wizerunkowe
      • fabularyzowane
      • wideo imitujące film
      • wykonanie na żywo
      • abstrakcyjny/artystyczny
      • na bazie choreografii
      • montażowe z wykorzystaniem stockowych lub archiwalnych materiałów
      • VFX-owe zawierające efekty specjalne, greenscreen, bluescreen, compositing
      • teledyski konceptualne
      • teledyski interaktywne
      • dokumentalne i reportażowe
      • minimalistyczne
  • 04

    28.0318:00-19:30

    Scenariusze reklamowe i do teledysków w realiach produkcyjnych

    • Struktura i pułapki
    • Odpowiedzialność:
      • za budżet
      • za realizm i realność projektu (finansowa i czasowa)
      • utrzymanie wizji (klienta lub swojej)
  • Moduł II: Tworzenie scenariuszy

  • 05

    4.04 18:00-19:30

    Zasady montażu jako klucz do opowiadania językiem filmu

    • Cięcia przestrzenne
    • Cięcia czasowe
    • Ostrość/rozmycie
    • Równowaga wzrokowa
    • Zasada 30 stopni
    • Kontynuacja ruchu
    • Odgłosy i dźwięki
    • Rozciąganie czasu (time-lapse) i zwalnianie akcji (slow motion)
    • Zasada pociętych cięć (cut on action)
    • Symbolika kolorów i kontrastu
  • 06

    8.0418:00-19:30

    Tworzenie postaci

    • Protagonista, antagonista i postaci drugoplanowe
    • Cele i motywacje
    • Rozwój postaci, które są interesujące i autentyczne
    • Konstruowanie i łamanie postaci wyprowadzające ze schematu przewidywalności
    • Monomit
  • 07

    11.0418:00-19:30

    Tworzenie światów i ustawień

    • Metodologia wydobywania myśli, historii treści, haseł , claimów
    • Storyboard, piękno czy męka? Czy scenarzysta powinien umieć rysować?
    • Didaskalia, czyli jak używać miejsc, czasu i ustawienia, aby wzmocnić narrację
    • Kreowanie spójnego świata scenariusza, oraz analiza lokacji filmowych w tym kontekście vs budowa scenografii
    • Jak opisywać sceny i ujęcia w sposób efektywny, aby pomóc reżyserowi i zespołowi filmowemu zrozumieć twoją wizję
  • 08

    15.0418:00-19:30

    Konstruowanie fabuły w reklamie i teledysku / commercial hacking

    • Zróżnicowanie tempa narracji / agogika (tempo) akcji. Od „slow cinema”, aż do reklam wrażeniowych opartych na ujęciach kilkuklatkowych oraz podprogowych
    • Rozpoczęcie scenariusza: intencja, inspiracja, warsztat (tips&tricks), uniwersalne prawdy
    • Rozwijanie wątków fabularnych
    • Elementy akcji i punkty zwrotne
    • Prowokacja intelektualna
  • 09

    18.04 18:00-19:30

    Konflikt, dialog i narracja

    • Tworzenie napięcia dramatycznego
    • Konflikt jako napęd akcji (wewnętrzne i zewnętrzne)
    • Dychotomia osobowościowa: twórca vs. widz
    • Rola dialogu/VO w scenariuszu reklamowym i filmowym
    • Pisanie autentycznego i zróżnicowanego dialogu
    • Sposoby przekazywania informacji za pomocą dialogu, czyli jak pokazywać charakterystykę postaci za pomocą dialogów?
    • Narracja wewnętrzna vs. narracja zewnętrzna
  • 10

    22.0418:00-19:30

    Punkt kulminacyjny i zakończenie

    • Budowanie napięcia w punkcie kulminacyjnym
    • Zakończenia otwarte i zamknięte
    • Zapewnienie satysfakcjonującego finału
    • Budowanie napięcia vs. utrzymanie uwagi
    • Sesja Q&A dot. BLOKU II
  • Moduł III: Zajęcia praktyczne

  • 11

    25.0418:00-19:30

    Analiza scenariuszy

    • Czytanie i analizowanie istniejących scenariuszy
    • Rozpoznawanie mocnych i słabych stron innych prac
    • Przeprocesowanie formatów pomiędzy różnymi środowiskami nadawczymi:
      • internet (social media, billboardy, digitale)
      • telewizja
  • 12

    29.0418:00-19:30

    Praktyczne aspekty pisania

    • Rozwijanie własnych pomysłów na scenariusze
    • Planowanie i organizacja pracy
    • Rewizje i poprawki
    • Realia współpracy z innymi członkami projektu (pionami produkcyjnymi): współpraca reżyserska, operatorska oraz z montażystą
    • Sesja Q&A
  • 13

    6.05 18:00-19:30

    Prezentacja i pitching oraz prawne aspekty pracy scenarzysty

    • Prawo autorskie i jego granice
    • Jak prezentować swoje pomysły przed innymi?
    • Tworzenie krótkich opisów (pitch) scenariusza
    • Resentyment w scenopisarstwie – paliwo napędowe czy spalające? Terapeutyczna rola scenopisarstwa
  • 14

    9.0518:00-19:30

    Analiza autorskich projektów oraz debata na ich temat

    • Warsztat pisarski jest jak praca nad programem stand-upowym, pilotażowa wersja przeradza się w masterpiece, w którą wierzysz na tyle, żeby postawić na szali swoją reputację
    • Analiza wybranych prac kursantów oraz debata na ich temat
    • Wypalenie zawodowe (pisarskie). Jak sobie z nim poradzić?
  • 15

    13.0518:00-19:30

    Praktyka zawodowa i rynek pracy. Ile jesteś wart na rynku i od czego to zależy?

    • Odpowiedź na pytanie: Co jest istotą bycia dobrym scenarzystą?
    • Czy istnieje algorytmiczne opracowanie dobrego scenariusza? Ile w geniuszu jest przypadku?
    • Wiara we własne umiejętności vs ego
    • Inspiracja do tworzenia scenariuszy fabularnych. „Każdy z nas nosi w sobie piękno. Cała sztuka polega na tym, by je odkryć.” Eric Emmanuel-Schmitt – wydobycie historii filmowej
    • Realia pracy scenarzysty
    • Możliwości publikacji i produkcji scenariuszy
    • Konkursy
    • Przygotowanie CV
    • Sesja Q&A

Potrzebujesz więcej szczegółów?

Wypełnij poniższy formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą, aby przekazać informacje o przebiegu i cenie kursu.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.