SCENARIUSZE REKLAM I TELEDYSKÓW
CEO & Producer w PASCAL PRODUCTION
![Lector](https://skvot-site-static.fra1.digitaloceanspaces.com/pl/ckeditor/landings/scenariusze-krotkich-filmow/the-main-picture-min.jpg)
poniedziałki i czwartki,
18:00–19:30
Opanuj sztukę tworzenia narracji, która przykuje uwagę odbiorców, zachwyci i przekaże twoją ideę w krótkim czasie!
Na kursie nauczysz się storytellingu, który idealnie sprawdzi się w krótkim formacie i precyzyjnie przedstawi wielowarstwowe postaci i historie. Opanujesz także tworzenie struktury scenariuszy reklamowych oraz teledysków, dzięki czemu potrafisz świadomie budować napięcie i dowiesz się, czy cliffhanger to zawsze właściwe zakończenie.
Dla kogo jest ten kurs?
-
Początkujących scenarzystów i pisarzy Rozwiniesz warsztat pisarski pod kątem tworzenia scenariuszy do reklam i teledysków. Dzięki praktycznym zajęciom i wskazówkom prowadzącego nabierzesz pewności siebie oraz asertywności w prezentowaniu pomysłów.
-
Copywriterów i dyrektorów ds. reklamy Podniesiesz swoje skille narracyjne oraz wzbogacisz warsztat o metodologie wydobywania esencji z pomysłów. Nauczysz się precyzyjnie przekazywać myśli i idee, co przełoży się na efektywną komunikację z różnymi środowiskami.
-
Reżyserów, producentów, twórców teledysków, storytellerów
(profesjonalistów związanych z reklamą, filmem, telewizją oraz branżą muzyczną)Poznasz nowe metody pisarskie oraz źródła inspiracji. Zrozumiesz sposób tworzenia scenariuszy, przez co poprawisz komunikację ze scenarzystą. Dzięki praktycznemu charakterowi zajęć opanujesz samodzielne pisanie tekstów.
-
Twórców treści, specjalistów PR, specjalistów od komunikacji, marketingowców Nauczysz się pisać krótkie scenariusze do reklam i teledysków. Dowiesz się jak budować fabułę i wielopłaszczyznowe postacie, przez co poszerzysz wachlarz swoich możliwości pisarskich.
-
Hobbystów, amatorów i studentów filmówek Rozwiniesz warsztat pisarski i nabierzesz pewności w tworzeniu własnych projektów. Poznasz realia pracy scenarzysty i możliwości rozwoju.
Po kursie będziesz umieć:
![](https://skvot-site-static.fra1.digitaloceanspaces.com/pl/ckeditor/landings/scenariusze-krotkich-filmow/Sticker%20Mockup-2-min-min-min.jpg)
-
• rozróżniać typy scenariuszy
-
• korzystać z narzędzi do budowania historii
-
• wykorzystywać zasady montażu istotne do opowiedzenia historii
-
• tworzyć fabułę, narrację i dialogi
-
• konstruować i rozwijać postaci
-
• zbudować napięcie w punkcie kulminacyjnym
-
• napisać scenariusz reklamowy lub do teledysku
-
• szukać kreatywnych źródeł inspiracji
-
• odnaleźć się w realiach pracy scenarzysty
Wykładowca:
![](https://skvot-site-static.fra1.digitaloceanspaces.com/pl/ckeditor/landings/scenariusze-krotkich-filmow/lecturer-min.jpg)
PASCAL PAWLISZEWSKI
-
CEO & Producer w PASCAL PRODUCTION z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży kreatywnej
-
Scenarzysta, reżyser i producent ponad 200 teledysków z wynikiem ponad 300 mln wyświetleń na YouTubie docenianych na całym świecie filmów dokumentalnych i reportażowych oraz materiałów z czołowych polskich festiwali muzycznych (m.in. T-Mobile Music, Off Festival, Coce Live Music Festival)
-
Jako scenarzysta i reżyser współpracuje z markami ze świata muzyki, telewizji, filmu, motoryzacji i teatru (m.in.: Disney, Lotto, Opel, Volvo, Universal Music, Warner Music, Sony Music, Kayax, Agora)
PROGRAM
-
Moduł I: Wprowadzenie w świat scenarzysty
-
01
18.0318:00-19:30
Punkt wyjścia do pisania scenariuszy oraz podstawy struktury scenariusza
- Rola scenarzysty
- Różne typy krótkich scenariuszy: filmowy, reklamowy, teledyskowy
- Rodzaje scenariuszy
- Fundamenty konstrukcyjne scenariusza
- Elementy scenariusza
- Etapy pracy nad scenariuszem
- Umiejętność opowiadania
- Merytoryczny i duchowy aspekt pisania. Metodologia pisarska: systematyzacja czasowa vs. natchnienie
- Narzędzia w budowaniu historii vs. improwizacja twórcza
-
02
21.0318:00-19:30
Scenarzysta vs. copywriter
- Copywriting, czyli rodzaje scenariuszy reklamowych
- Fundament scenariusza reklamowego: miejsce i czas (lokacje), konstruowanie postaci (obsada) oraz konflikt jako napęd akcji (copywriting)
- Scenariusz reklamowy i teledyskowy w rozumieniu kreatywnego procesu twórczego: brief, pomysł, treatment, scenariusz
- Ile warte są emocje?
- Rola VO (voice-over) w warstwie narracyjnej
- Reklama vs. spot reklamowy/billboard sponsorski
- Debriefing
-
03
25.0318:00-19:30
Scenariusze teledysków
- Analiza warstwy poetyckiej i literackiej utworu oraz doboru typu narracji w obrazie
- Rodzaje:
- wizerunkowe
- fabularyzowane
- wideo imitujące film
- wykonanie na żywo
- abstrakcyjny/artystyczny
- na bazie choreografii
- montażowe z wykorzystaniem stockowych lub archiwalnych materiałów
- VFX-owe zawierające efekty specjalne, greenscreen, bluescreen, compositing
- teledyski konceptualne
- teledyski interaktywne
- dokumentalne i reportażowe
- minimalistyczne
-
04
28.0318:00-19:30
Scenariusze reklamowe i do teledysków w realiach produkcyjnych
- Struktura i pułapki
- Odpowiedzialność:
- za budżet
- za realizm i realność projektu (finansowa i czasowa)
- utrzymanie wizji (klienta lub swojej)
-
Moduł II: Tworzenie scenariuszy
-
05
4.04 18:00-19:30
Zasady montażu jako klucz do opowiadania językiem filmu
- Cięcia przestrzenne
- Cięcia czasowe
- Ostrość/rozmycie
- Równowaga wzrokowa
- Zasada 30 stopni
- Kontynuacja ruchu
- Odgłosy i dźwięki
- Rozciąganie czasu (time-lapse) i zwalnianie akcji (slow motion)
- Zasada pociętych cięć (cut on action)
- Symbolika kolorów i kontrastu
-
06
8.0418:00-19:30
Tworzenie postaci
- Protagonista, antagonista i postaci drugoplanowe
- Cele i motywacje
- Rozwój postaci, które są interesujące i autentyczne
- Konstruowanie i łamanie postaci wyprowadzające ze schematu przewidywalności
- Monomit
-
07
11.0418:00-19:30
Tworzenie światów i ustawień
- Metodologia wydobywania myśli, historii treści, haseł , claimów
- Storyboard, piękno czy męka? Czy scenarzysta powinien umieć rysować?
- Didaskalia, czyli jak używać miejsc, czasu i ustawienia, aby wzmocnić narrację
- Kreowanie spójnego świata scenariusza, oraz analiza lokacji filmowych w tym kontekście vs budowa scenografii
- Jak opisywać sceny i ujęcia w sposób efektywny, aby pomóc reżyserowi i zespołowi filmowemu zrozumieć twoją wizję
-
08
15.0418:00-19:30
Konstruowanie fabuły w reklamie i teledysku / commercial hacking
- Zróżnicowanie tempa narracji / agogika (tempo) akcji. Od „slow cinema”, aż do reklam wrażeniowych opartych na ujęciach kilkuklatkowych oraz podprogowych
- Rozpoczęcie scenariusza: intencja, inspiracja, warsztat (tips&tricks), uniwersalne prawdy
- Rozwijanie wątków fabularnych
- Elementy akcji i punkty zwrotne
- Prowokacja intelektualna
-
09
18.04 18:00-19:30
Konflikt, dialog i narracja
- Tworzenie napięcia dramatycznego
- Konflikt jako napęd akcji (wewnętrzne i zewnętrzne)
- Dychotomia osobowościowa: twórca vs. widz
- Rola dialogu/VO w scenariuszu reklamowym i filmowym
- Pisanie autentycznego i zróżnicowanego dialogu
- Sposoby przekazywania informacji za pomocą dialogu, czyli jak pokazywać charakterystykę postaci za pomocą dialogów?
- Narracja wewnętrzna vs. narracja zewnętrzna
-
10
22.0418:00-19:30
Punkt kulminacyjny i zakończenie
- Budowanie napięcia w punkcie kulminacyjnym
- Zakończenia otwarte i zamknięte
- Zapewnienie satysfakcjonującego finału
- Budowanie napięcia vs. utrzymanie uwagi
- Sesja Q&A dot. BLOKU II
-
Moduł III: Zajęcia praktyczne
-
11
25.0418:00-19:30
Analiza scenariuszy
- Czytanie i analizowanie istniejących scenariuszy
- Rozpoznawanie mocnych i słabych stron innych prac
- Przeprocesowanie formatów pomiędzy różnymi środowiskami nadawczymi:
- internet (social media, billboardy, digitale)
- telewizja
-
12
29.0418:00-19:30
Praktyczne aspekty pisania
- Rozwijanie własnych pomysłów na scenariusze
- Planowanie i organizacja pracy
- Rewizje i poprawki
- Realia współpracy z innymi członkami projektu (pionami produkcyjnymi): współpraca reżyserska, operatorska oraz z montażystą
- Sesja Q&A
-
13
6.05 18:00-19:30
Prezentacja i pitching oraz prawne aspekty pracy scenarzysty
- Prawo autorskie i jego granice
- Jak prezentować swoje pomysły przed innymi?
- Tworzenie krótkich opisów (pitch) scenariusza
- Resentyment w scenopisarstwie – paliwo napędowe czy spalające? Terapeutyczna rola scenopisarstwa
-
14
9.0518:00-19:30
Analiza autorskich projektów oraz debata na ich temat
- Warsztat pisarski jest jak praca nad programem stand-upowym, pilotażowa wersja przeradza się w masterpiece, w którą wierzysz na tyle, żeby postawić na szali swoją reputację
- Analiza wybranych prac kursantów oraz debata na ich temat
- Wypalenie zawodowe (pisarskie). Jak sobie z nim poradzić?
-
15
13.0518:00-19:30
Praktyka zawodowa i rynek pracy. Ile jesteś wart na rynku i od czego to zależy?
- Odpowiedź na pytanie: Co jest istotą bycia dobrym scenarzystą?
- Czy istnieje algorytmiczne opracowanie dobrego scenariusza? Ile w geniuszu jest przypadku?
- Wiara we własne umiejętności vs ego
- Inspiracja do tworzenia scenariuszy fabularnych. „Każdy z nas nosi w sobie piękno. Cała sztuka polega na tym, by je odkryć.” Eric Emmanuel-Schmitt – wydobycie historii filmowej
- Realia pracy scenarzysty
- Możliwości publikacji i produkcji scenariuszy
- Konkursy
- Przygotowanie CV
- Sesja Q&A
Potrzebujesz więcej szczegółów?
Wypełnij poniższy formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą, aby przekazać informacje o przebiegu i cenie kursu.