GAME PRODUCTION — kurs online, podczas którego nauczysz się precyzyjnie analizować rynek, identyfikować trendy i oczekiwania graczy | SKVOT

GAME PRODUCTION

Stanislav Mishchenko Senior Producer w 11 bit studios



Naucz się precyzyjnie analizować rynek, identyfikować trendy i oczekiwania graczy.
Lector
Czytaj więcej
data
26 lutego – 29 kwietnia
czas trwania
18 lekcji
8 tygodni
Poniedziałki i czwartki
19:00-20:30

Opanuj tajniki produkcji gier na kursie online

 

Partner kursu


Opanuj tworzenie gier wideo, począwszy od samego pomysłu aż po promocję i proces wydawniczy. Pod okiem Stanislava Mishchenko, Senior Producer w 11 bit Studios, zdobędziesz umiejętności potrzebne do produkcji gier, ale również odkryjesz świat gamedevu, zarówno z perspektywy pracownika, jak i menedżera. Zapoznasz się z rolą i zakresem obowiązków producenta oraz opanujesz niezastąpione narzędzia ułatwiające jego pracę.

Kurs pozwoli ci zgłębić tajniki typowych pipeline'ów produkcyjnych i planowania codziennych zadań dla deweloperów. Będziesz sprawniej szacować zakres projektu i efektywniej zarządzać budżetem produkcji. Przy okazji poznasz nowe możliwości rozwoju i będziesz efektywniej współpracować z twórcami z różnych specjalizacji — od technicznych guru po artystycznych geniuszy i utalentowanych projektantów.

Dla kogo?

  • Producenci z branży gamedev (juniorzy)

    Podczas zajęć przejdziesz przez wszystkie etapy produkcji gier. Nauczysz się tworzyć dokumentacje projektowe, analizować dane rynkowe oraz trendy panujące w branży. Opanujesz narzędzia, takie jak Jira i Miro, dzięki którym usprawnisz proces twórczy oraz będziesz skuteczniej śledzić postępy projektów.

  • Twórcy gier Indie

    Poznasz zarówno procesy produkcyjne, jak i narzędzia przeznaczone do wspierania pracy zespołu. Będziesz sprawniej planować projekty oraz precyzyjnie śledzić ich postępy. Wprowadzimy cię w tajniki marketingu i dystrybucji, abyś mógł skutecznie promować swoje projekty oraz tworzyć społeczność wiernych graczy.

  • Osoby z branży gamedev (QA, Associate, Backoffice)

    Podczas kursu nie tylko poszerzysz wiedzę z zakresu zarządzania projektami, ale także opanujesz sztukę planowania, śledzenia postępów i efektywnej współpracy z różnymi działami. Przejdziesz przez wszystkie etapy produkcji gier – od koncepcji aż po ich wydanie. Zdobyta wiedza i doświadczenie staną się twoją przepustką do awansu.

  • Specjaliści ds. zarządzania projektami z branży IT, którzy są zainteresowani zmianą kariery

    Kreatywna natura branży gamedev wymaga elastyczności w podejściu do zarządzania. Dzięki kursowi dowiesz się, jak wykorzystać zdobytą dotychczas wiedzę i doświadczenie przy produkcji gier. Prześledzisz proces ich tworzenia, rozumiejąc przy tym specyfikę branży oraz panujące w niej trendy. Pod okiem eksperta wejdziesz w pełen możliwości świat gamedevu i odkryjesz, czym różni się od branży IT.

  • Producenci branży filmowej lub reklamowej

    Wykorzystaj swoją kreatywność i umiejętności, tworząc unikalne doświadczenia graczy. Na kursie poznasz różnice między branżą filmową lub reklamową a gamedevem. Poszerzysz swoje horyzonty poprzez zdobycie wiedzy na temat produkcji gier. Opanujesz również sztukę pracy z dokumentacją projektową, dostosowując ją do specyfiki wykonywanych projektów.

Po kursie będziesz:

  • • Analizować rynek gier, identyfikować trendy i konkurencję, a także pozycjonować swoją grę w sposób atrakcyjny dla graczy.

  • • Atrakcyjnie prezentować koncepcję gry, co pomoże ci przekonać potencjalnych interesariuszy do swojego projektu.

  • • Tworzyć dokumentację projektową oraz monitorować wszelkie zmiany, dbając o spójność i aktualność dokumentacji.

  • • Planować produkcję gry, korzystając z metod takich jak sprinty i zarządzanie backlogiem.

  • • Korzystać z różnych metodologii projektowych, takich jak Agile, Waterfall i Lean, dostosowując podejście do specyfiki projektu oraz dynamicznego środowiska gamedev.

  • • Korzystać z programu Jira, co ułatwi ci śledzenie postępów, identyfikację zadań i efektywną komunikację z zespołem.

  • • Przewidywać budżet gry, co pozwoli ci na lepsze planowanie finansowe projektu.

Poznaj swojego nowego wykładowcę:

Stanislav Mishchenko

  • Jako Senior Producent w 11 bit studios pracuje nad projektami o nazwie kodowej „Project 8” oraz „The Alters”.

  • Zdobywał doświadczenie w Lionbridge podczas tworzenia silnika Amazon Lumberyard.

  • W czasie prac nad projektem Outriders w studiu People Can Fly pełnił kluczowe funkcje takie jak: Lead Code DevQA oraz Technical Producent.

  • Jest współorganizatorem Unreal Engine Meetup w Warszawie. Jako speaker dzieli się wiedzą na temat praktyk Agile w gamedevie oraz efektywnego zarządzania zespołem.

PROGRAM KURSU

  • Oprogramowanie

    • Jira — wersja bezpłatna
    • Miro — wersja bezpłatna
  • Moduł dodatkowy

    • Speedapp to polska firma, działająca na zagranicznych rynkach. Zajmuje się łączeniem wykwalifikowanych specjalistów z różnych obszarów IT (m.in. gamedev) z globalnym biznesem oraz innowacyjnymi start-upami (wielu spośród ich klientów jest z branży high-tech). Dzięki nawiązanej współpracy, w ramach ćwiczeń ostatniego modułu zajęciowego:
      - przejdziesz przez modelową ścieżkę rekrutacyjną,
      - poznasz najlepszy sposób przygotowania się do rozmowy rekrutacyjnej,
      - dowiesz się, w jaki sposób odpowiadać na niewłaściwie zadane pytania i jak je rozpoznawać,
      Dla chętnych: możliwość umieszczenia ich CV w bazie speedapp i dołączenia do aktywnej rekrutacji.
  • MODUŁ 1: KONCEPCJA I PREPRODUKCJA

  • 01

    Poniedziałek, 26.02.2024 19:00-20:30

    Lekcja 1: Wprowadzenie do produkcji gier

    • Przegląd procesu tworzenia gier
    • Role producenta gier (associate, executive, outsource, technical, art, animation itd.)
    • Różnice między produkcją indie a AAA
  • 02

    Czwartek, 29.02.2024 19:00-20:30

    Lekcja 2: Koncepcja i tworzenie pomysłów na grę

    • Generowanie i doskonalenie pomysłów na gry
    • Badania rynku i analiza
    • Prezentacja koncepcji gry
  • 03

    Poniedziałek, 04.03.2024 19:00-20:30

    Lekcja 3: Warsztat: Game Pitch

    • Prezentacja pracy domowej
  • 04

    Czwartek, 07.03.202419:00-20:30

    Lekcja 4: Pre-Production i planowanie

    • Dlaczego faza przedprodukcyjna jest ważna?
    • Definicja scope’u oraz milestonów
    • Tworzenie dokumentacji projektu gry (GDD)
  • MODUŁ 2: PRODUKCJA

  • 05

    Poniedziałek, 11.03.2024 19:00-20:30

    Lekcja 5: Podstawy zarządzania projektem

    • Podstawy zarządzania projektem: zespół projektowy oraz role w projekcie
    • Porównanie metodologii Waterfall, Agile, Lean
    • Działy i struktury biorące udział w pracy nad grą
  • 06

    Czwartek, 14.03.2024 19:00-20:30

    Lekcja 6: Warsztat: Praca w zespole – współzależności

    • Wprowadzenie i przydzielenie ról
    • Symulacja projektu gry
    • Role-Play i Interakcje
    • Identyfikacja i rozwiązywanie współzależności
    • Analiza i dyskusja
    • Wnioski
  • 07

    Poniedziałek, 18.03.2024 19:00-20:30

    Lekcja 7: Tworzenie zespołów interdyscyplinarnych dla ulepszenia feedbacku Loopa

    • Wprowadzenie do zespołów interdyscyplinarnych
    • Zalety zespołów interdyscyplinarnych w produkcji gier
    • Role w zespołach interdyscyplinarnych
    • Przykłady zastosowania w branży gier
  • 08

    Środa, 20.03.2024 19:00-20:30

    Lekcja 8: Szybkie cykle iteracyjne w środowisku Scrum

    • Powody, dla których SCRUM jest używany przy produkcji gier
    • Kluczowe role, ceremonie i artefakty w Scrumie
    • Planowanie sprintów, review i retrospekcje
    • Zarządzanie backlogiem oraz user stories
    • Scrum w szybkim cyklu iteracji gier
  • 09

    Poniedziałek, 25.03.2024 19:00-20:30

    Lekcja 9: Extreme Programming w tworzeniu prototypów i iteracji

    • Zasady i praktyki Kanban w zarządzaniu cyklami rozwoju gry
    • Wartości i zasady XP jako efektywne zarządzanie architekturą projektu gry
    • Wizualizacja pracy za pomocą tablic Kanban
  • 10

    Czwartek, 28.03.2024 19:00-20:30

    Lekcja 10: Warsztat: Kanban w akcji — efektywny przepływ w projekcie gry

    • Wprowadzenie do Kanban i kluczowych praktyk agile
    • Gra Szkoleniowa Kanban
    • Ćwiczenie Praktyczne: Stworzenie tablicy Kanban
    • Podsumowanie i Wnioski
  • 11

    Czwartek, 04.04.202419:00-20:30

    Lekcja 11: Q&A – pytania i odpowiedzi

    • Interaktywna dyskusja i sesja Q&A z prowadzącym kurs oraz kursantami
    • Możliwość omówienia i wyjaśnienia kluczowych koncepcji i zagadnień omówionych w poprzednich lekcjach kursu
    • Okazja dla uczestników do wyrażenia wszelkich wątpliwości i pytań dotyczących materiału kursowego, zadań domowych lub projektów
    • Dyskusja na temat wspólnych wyzwań i problemów, z jakimi uczestnicy mogą się spotkać w procesie tworzenia gier
    • Możliwość omówienia przykładów z rzeczywistych projektów gier, w których zastosowano omawiane metodyki i techniki
  • 12

    Poniedziałek, 08.04.202419:00-20:30

    Lekcja 12: Warsztat: Jira dla producentów gier – tworzenie i zarządzanie procesami

    • Wprowadzenie do Jira
    • Konfiguracja projektów, backlogu oraz sprintów
    • Tworzenie i dostosowywanie przepływów pracy (workflow), ekranów i schematów
  • 13

    Czwartek, 11.04.2024 19:00-20:30

    Lekcja 13: Budżetowanie i finanse

    • Podstawy budżetowania gier
    • Źródła finansowania (crowdfunding, inwestorzy, wydawcy)
    • Prognozy finansowe i zarządzanie
  • 14

    Poniedziałek, 15.04.2024 19:00-20:30

    Lekcja 14: Zarządzanie ryzykiem

    • Trójkąt menedżerski (czas/koszt/zakres → jakość)
    • Priorytetyzacja zadań
    • Remodeling procesów:
      • Wprowadzenie do BPMN
      • Podstawowe symbole BPMN i ich zastosowanie w procesach produkcji gier
    • Informowanie zespołu i interesariuszy o zmianie
    • Wdrażanie zmian w projekcie i monitorowanie efektów
  • 15

    Czwartek, 18.04.2024 19:00-20:30

    Lekcja 15: Zarządzanie jakością w produkcji gier

    • Rola producenta w procesie QA
    • Zewnętrzne i wewnętrzne procesy QA
    • Zarządzanie błędami i feedbackiem graczy
    • Zasady kontroli wersji w projekcie gry
  • MODUŁ 3: POSTPRODUKCJA I DYSTRYBUCJA

  • 16

    Poniedziałek, 22.04.2024 19:00-20:30

    Lekcja 16: Kompleksowe podejście do marketingu i dystrybucji gier

    • Wprowadzenie do marketingu i PR-u w branży gier
    • Podstawy dystrybucji i monetyzacji gier
    • Strategie cenowe i modele monetyzacji
    • Planowanie premiery gry i zarabianie po premierze
  • 17

    Czwartek, 25.04.2024 19:00-20:30

    Lekcja 17: Case Studies: udane i nieudane projekty

    • Analiza znaczących projektów gier
    • Lekcje wyniesione z porażek i sukcesów
    • Analiza po zakończeniu projektu
  • 18

    Poniedziałek, 29.04.202419:00-20:30

    Lekcja 18: Przegląd kursu – retrospektywa

    • Przegląd kursu i opinie (retrospekcja kursu)
    • Przyszłe ścieżki i porady dotyczące kariery (gdzie szukać pracy, jak, kogo znać, procesy rekrutacji, sieci i konferencje)
    • Wypalenie zawodowe i kwestie HR
      • „Crunch” – jak tego unikać, jak sobie z tym radzić
      • Relacje w społeczności graczy, naciski ze strony przełożonych
      • Motywacja i praktyki feedbacku (spotkania 1 na 1, recenzje wydajności itp.)

Dowiedz się więcej

ŻEBY OTRZYMAĆ WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW O TYM KURSIE ORAZ POZNAĆ CENĘ, WYPEŁNIJ I WYŚLIJ PONIŻSZY FORMULARZ

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.