Produkcja Gier Komputerowych | Kurs Online z Ekspertem 11 bit studios | Analiza Rynku i Trendy w Grach | Zarządzanie Produkcją | SKVOT

Dobre wejście w branżę gamedev

GAME PRODUCTION

Stanislav Mishchenko Senior Producer w 11 bit studios
Lector
Czytaj więcej
data
9 grudnia – 24 lutego
czas trwania
18 lekcji
8 tygodni
Poniedziałki i czwartki
18:30-20:30

Opanuj tajniki produkcji gier na kursie online

Opanuj produkcję gier wideo od pomysłu aż po promocję i proces wydawniczy. Odkryj specyfikę branży gamedev, zarówno z perspektywy pracownika, jak i menedżera, poznaj tajniki typowych pipeline'ów produkcyjnych oraz planowania codziennych zadań dla deweloperów. Szacuj sprawniej zakres projektu i dowiedz się, jak efektywniej zarządzać budżetem produkcji.

Dla kogo?

  • Producenci z branży gamedev

    Przejdziesz przez wszystkie etapy produkcji gier. Nauczysz się tworzyć dokumentację projektową, analizować dane rynkowe oraz trendy panujące w branży.

  • Twórcy gier i osoby z branży gamedev

    Przejdziesz przez wszystkie etapy produkcji gier. Poszerzysz wiedzę z zarządzania projektami, co ułatwi ich planowanie i śledzenie postępów. Dowiesz się, jak efektywnej współpracować z różnymi działami oraz wykorzystać marketing i dystrybucję.

  • Specjaliści ds. zarządzania projektami z branży IT

    Dowiesz się, jak wykorzystać zdobytą dotychczas wiedzę i doświadczenie przy produkcji gier. Wejdziesz w pełen możliwości świat gamedevu i odkryjesz, czym różni się od branży IT.

Poznaj swojego wykładowcę:

Stanislav Mishchenko

  • Jako Senior Producent w 11 bit studios pracuje nad projektami o nazwie kodowej „Project 8” oraz „The Alters”

  • Zdobywał doświadczenie w Lionbridge podczas tworzenia silnika Amazon Lumberyard

  • W czasie prac nad projektem Outriders w studiu People Can Fly pełnił kluczowe funkcje takie jak: Lead Code DevQA oraz Technical Producent

  • Jest współorganizatorem Unreal Engine Meetup w Warszawie. Jako speaker dzieli się wiedzą na temat praktyk Agile w gamedevie oraz efektywnego zarządzania zespołem

PROGRAM KURSU

  • MODUŁ 1: KONCEPCJA I PREPRODUKCJA

  • 01

    Poniedziałek 09.12.2024 18:30-20:30

    Lekcja 1: Wprowadzenie do produkcji gier

    • Przegląd procesu tworzenia gier
    • Role producenta gier (associate, executive, outsource, technical, art, animation itd.)
    • Różnice między produkcją indie a AAA
  • 02

    Czwartek 12.12.2024 18:30-20:30

    Lekcja 2: Koncepcja i tworzenie pomysłów na grę

    • Generowanie i doskonalenie pomysłów na gry
    • Badania rynku i analiza
    • Prezentacja koncepcji gry
  • 03

    Poniedziałek 16.12.2024 18:30-20:30

    Lekcja 3: Workshop: Game Pitch

    • Prezentacja pracy domowej
  • 04

    Czwartek 19.12.2024 18:30-20:30

    Lekcja 4: Pre-Production i planowanie

    • Dlaczego faza przedprodukcyjna jest ważna?
    • Definicja scope’u oraz milestonów
    • Tworzenie dokumentacji projektu gry (GDD)
  • MODUŁ 2: PRODUKCJA

  • 05

    Czwartek 09.01.2025 18:30-20:30

    Lekcja 5: Podstawy zarządzania projektem

    • Podstawy zarządzania projektem: zespół projektowy oraz role w projekcie
    • Porównanie metodologii Waterfall, Agile, Lean
    • Działy i struktury biorące udział w pracy nad grą
  • 06

    Poniedziałek 13.01.2025 18:30-20:30

    Lekcja 6: Warsztat: Praca w zespole – współzależności

    • Wprowadzenie i przydzielenie ról
    • Symulacja projektu gry
    • Role-Play i Interakcje
    • Identyfikacja i rozwiązywanie współzależności
    • Analiza i dyskusja
    • Wnioski
  • 07

    Czwartek 16.01.2025 18:30-20:30

    Lekcja 7: Tworzenie zespołów interdyscyplinarnych dla ulepszenia feedbacku Loopa

    • Wprowadzenie do zespołów interdyscyplinarnych
    • Zalety zespołów interdyscyplinarnych w produkcji gier
    • Role w zespołach interdyscyplinarnych
    • Przykłady zastosowania w branży gier
  • 08

    Poniedziałek 20.01.2025 18:30-20:30

    Lekcja 8: Szybkie cykle iteracyjne w środowisku Scrum

    • Powody, dla których SCRUM jest używany przy produkcji gier
    • Kluczowe role, ceremonie i artefakty w Scrumie
    • Planowanie sprintów, review i retrospekcje
    • Zarządzanie backlogiem oraz user stories
    • Scrum w szybkim cyklu iteracji gier
  • 09

    Czwartek 23.01.2025 18:30-20:30

    Lekcja 9: Extreme Programming w tworzeniu prototypów i iteracji

    • Zasady i praktyki Kanban w zarządzaniu cyklami rozwoju gry
    • Wartości i zasady XP jako efektywne zarządzanie architekturą projektu gry
    • Wizualizacja pracy za pomocą tablic Kanban
  • 10

    Poniedziałek 27.01.2025 18:30-20:30

    Lekcja 10: Warsztat: Kanban w akcji — efektywny przepływ w projekcie gry

    • Wprowadzenie do Kanban i kluczowych praktyk agile
    • Gra szkoleniowa Kanban
    • Ćwiczenie Praktyczne: stworzenie tablicy Kanban
    • Podsumowanie i wnioski
  • 11

    Czwartek 30.01.2025 18:30-20:30

    Lekcja 11: AI w Gamedevie. Sesja Q&A

    • Wpływ technologii AI na pracę producenta w Gamedevie
    • Interaktywna dyskusja i sesja Q&A z prowadzącym kurs oraz kursantami
    • Dyskusja na temat wspólnych wyzwań i problemów, z jakimi uczestnicy mogą się spotkać w procesie tworzenia gier
  • 12

    Poniedziałek 03.02.2025 18:30-20:30

    Lekcja 12: WARSZTAT: Jira dla producentów gier – tworzenie i zarządzanie procesami

    • Wprowadzenie do Jira
    • Konfiguracja projektów, backlogu oraz sprintów
    • Tworzenie i dostosowywanie przepływów pracy (workflow), ekranów i schematów
  • 13

    Czwartek 06.02.2025 18:30-20:30

    Lekcja 13: Budżetowanie i finanse

    • Podstawy budżetowania gier
    • Źródła finansowania (crowdfunding, inwestorzy, wydawcy)
    • Prognozy finansowe i zarządzanie
  • 14

    Poniedziałek 10.02.2025 18:30-20:30

    Lekcja 14: Zarządzanie ryzykiem

    • Podstawy zarządzania ryzykiem
    • Typy ryzyk
    • Jak ryzyko wpływa na budżet
    • Informowanie zespołu i interesariuszy o zmianie
    • Wdrażanie zmian w projekcie i monitorowanie efektów
  • 15

    Czwartek 13.02.2025 18:30-20:30

    Lekcja 15: Zarządzanie jakością w produkcji gier

    • Rola producenta w procesie QA
    • Zewnętrzne i wewnętrzne procesy QA
    • Zarządzanie błędami i feedbackiem graczy
    • Zasady kontroli wersji w projekcie gry
  • MODUŁ 3: POSTPRODUKCJA I DYSTRYBUCJA

  • 16

    Poniedziałek 17.02.2025 18:30-20:30

    Lekcja 16: Kompleksowe podejście do marketingu i dystrybucji gier

    • Wprowadzenie do marketingu i PR-u w branży gier
    • Podstawy dystrybucji i monetyzacji gier
    • Strategie cenowe i modele monetyzacji
    • Planowanie premiery gry i zarabianie po premierze
  • 17

    Czwartek 20.02.2025 18:30-20:30

    Lekcja 17: Case Studies: udane i nieudane projekty

    • Analiza znaczących projektów gier
    • Lekcje wyniesione z porażek i sukcesów
    • Analiza po zakończeniu projektu
  • 18

    Poniedziałek 24.02.2025 18:30-20:30

    Lekcja 18: Przegląd kursu – retrospektywa

    • Przegląd kursu i opinie (retrospekcja kursu)
    • Przyszłe ścieżki i porady dotyczące kariery (gdzie szukać pracy, jak, kogo znać, procesy rekrutacji, sieci i konferencje)
    • Wypalenie zawodowe i kwestie HR
      • „Crunch” – jak tego unikać, jak sobie z tym radzić
      • Relacje w społeczności graczy, naciski ze strony przełożonych
      • Motywacja i praktyki feedbacku (spotkania 1 na 1, recenzje wydajności itp.)

Dowiedz się więcej

Wypełnij i wyślij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą i przekaże szczegóły o programie oraz cenie kursu.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
 

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.

Oprogramowanie

  • Jira – wersja bezpłatna

  • Miro – wersja bezpłatna