ILUSTRACJA
SEBASTIAN KOMOROWSKI
PAWEŁ BIAŁAS
PRZEMYSŁAW ŁOWICKI
22 zajęcia, 5 modułówPoznaj tajniki tworzenia dobrych ilustracji, concept artu oraz character designu.
Skorzystaj z okazji, aby opanować takie aspekty jak: teksturowanie, światło, perspektywa, kompozycja, kolor skrypt i praca nad detalem. Pod okiem doświadczonych ilustratorów stworzysz profesjonalne portfolio w Adobe Illustrator, przygotujesz realizację sceny animacyjnej i nauczysz się zdobywać pierwsze zlecenia.
Inspiruj się pracami uczestników w procesie kształtowania własnego, oryginalnego stylu oraz naucz się odpowiednio wyceniać i monetyzować swoją pracę.
O WYKŁADOWCACH
PO KURSIE BĘDZIESZ:
Tworzyć ilustracje minimalistyczne
Znasz zasady minimalizmu i umiesz je skutecznie stosować. Potrafisz zobrazować znaczenie słów i doskonale wiesz, że mniej znaczy więcej.
Stosować zasady kompozycji
Znasz podstawy kompozycji, będące szkieletem pracy ilustratora. Potrafisz tworzyć grafiki obrazowe kierowane storytellingiem.
Digitalizować ilustracje
Wiesz, jak sprawnie wektoryzować szkice w Adobe Illustrator. Wykorzystujesz to w pracy z grafikami.
Ten kurs jest dla ciebie, jeśli jesteś…
ILUSTRATOREM Z NIEWIELKIM DOŚWIADCZENIEM LUB GRAFIKIEM
Uporządkujesz dotychczasową wiedzę i poprawisz swoje umiejętności edytorskie, które pozwolą ci na tworzenie skutecznych i różnorodnych ilustracji. Nabierzesz pewności w pracy w programach Adobe Photoshop i Illustrator. Poszerzysz portfolio o dwie pełne ilustracje (plakat, postać).OSOBĄ Z WYKSZTAŁCENIEM ARTYSTYCZNYM
Nauczysz się tworzyć projekt od koncepcji do samego końca w programach Adobe (Illustrator i Photoshop). Dowiesz się, jak skutecznie przygotować grafiki cyfrowe i na co zwrócić uwagę podczas realizacji. Przygotujesz dwie pełne ilustracje cyfrowe do portfolio.OSOBĄ, KTÓRA CHCE ZOSTAĆ ILUSTRATOREM
Nauczysz się tworzyć projekt od koncepcji do samego końca w programach Adobe (Illustrator i Photoshop). Dowiesz się, jak skutecznie przygotować grafiki cyfrowe i na co zwrócić uwagę podczas realizacji. Przygotujesz dwie pełne ilustracje do portfolio.program
- Warsztat pracy Ilustratora
- Ilustracja – aspekty technicznie
- Character Design
- Machine Design
- Kariera ilustratora
Kim jest ilustrator?
- Przedstawienie prowadzącego
- Niezbędnik
- Graphic Designer vs Illustrator
- Q&A
- Poznawanie narzędzi przy pracy nad ilustracją
- Walka z pustą przestrzenią
- Minimalizm w ilustracji
- Wstępna wiedza o kompozycji ilustracji
- Poznawanie narzędzi przy pracy
- Szkic
- Projektowanie ilustracji
- Projektowanie typografii
- Ilustrowanie znaczenia tekstu
- Poznawanie narzędzi przy pracy nad ilustracją
- Kontynuacja pracy nad projektem
- Ilustracja symetryczna z przełamaniem symetrii w stylu komiksowym
- Komentarz do prac
- Ilustracja komiksowa (color correction & touches)
- Od brudnego szkicu do jakościowej pracy
- Skanowanie rysunku
- Technika usuwania brudów
- Patch, Healing Brush, Stamp
- Poprawianie przejaśnień
- Wypełnianie generatywne
- Wypełnianie zawartości
- Dynamiczny komentarz do prac
Miniatury w stylu notan
- Co to jest kompozycja?
- Zasada KISS
- Podstawowe kształty
- Miniatury/thumbnails
- Notan
- Kontrast vs. harmonia – główna zasada
- Przykłady
- Kontrast vs. harmonia – główna zasada
- Skala kontrastu – co bardziej skupia uwagę?
- Rodzaje kompozycji
- Równowaga i rytm
- Walory (values)
- Co to jest perspektywa?
- Sześciany, elipsy, walce
- Perspektywa jedno-, dwu-, trzy i czterozbiegowa
- Planowanie przestrzeni
- Co to jest walor/jasność?
- Rola uproszczonych kształtów
- Grupowanie walorów
- Barwa, nasycenie i jasność
- Co to jest koło kolorów?
- Kolory a walor
- Czytanie kolorów (otoczenie)
- Harmonia kolorów
- Temperatura koloru
- Palety kolorów
- Rodzaje oświetlenia
- Podstawowe kształty
- Figura/profil
- Balans/proporcje
- Głębia i objętość
- Pov/kamera
- Enviro na zewnątrz
- Enviro wnętrz
- Rekwizyty
Character Design – pozy, głębia, gesture drawing
- Tworzenie pozy
- Wydobywanie głębi
- „Gesture drawing”
- Komentowanie prac kursantów
- światło w scenie
- Jak szybko i efektywnie dobrać kolor?
- Kolorowanie płaskimi wypełnieniami
- Granie cieniem i światłem przy pomocy opcji mieszania
- Kończenie postaci
- Komentowanie prac kursantów
- Poznawanie narzędzi Adobe Illustrator
- Prowadzenie ścieżki wektorowej
- Dodawanie tekstur
- Proces wektoryzacji postaci
Szkic techniczny
- Wybór tematu
- Referencje
- Co charakteryzuje tkankę maszyny?
- Tworzenie szkicu – sylwetka maszyny
- Wybór kierunku konceptu
- Pierwsze czyszczenie i dalsza eksploracja
- Tworzenie rzutów technicznych
- Drugie czyszczenie. Dokańczanie szczegółów
- Tekstura, światło i finalizacja projektu
lustracja w branży kreatywnej
- Inspiracja z przypadkowych pociągnięć pędzla
- Inspiracja z otoczenia
- Wykorzystanie zdjęć do stworzenia lineartu ilustracji
- Trójetapowy system nakładania koloru, cienia i światła:
- Kolory bazowe
- Cień okluzyjny w multiply
- Światła i detale
- Dodatki
- Dodawanie zdjęć jako tekstur i wzbogacanie ilustracji detalem
- Ikony
- Logo
- Typografia
- Struktura pracy w agencji reklamowej/kreatywnej
- Nie tylko Ilustracje – jakie jeszcze rodzaje grafik wykorzystujemy w branży kreatywnej?
- Infografiki
- Explainer video
- Storyboard
- Stilomatik, animatik, itp.
- Grafiki na potrzeby Internetu i social media
- Jakie portfolio do branży kreatywnej/reklamowej?
- Gdzie pokazywać portfolio?
- Gdzie szukać pracy?
- Gdzie szukać zleceń?
- Red flagi, czyli na co uważać w kontaktach z klientem
- Freelance a etat – wady i zalety
Format pracy
Bierz udział w zajęciach online, odtwarzaj nagrania z lekcji w dogodnym dla Ciebie momencie, rozmawiaj na Discordzie z prowadzącym i wymieniaj się doświadczeniami z innymi uczestnikami kursu.
Wszystkie potrzebne materiały będą znajdować się na Google Classroom – będziesz mieć dożywotni dostęp do tych kanałów! W trakcie kursu czekają cię nie tylko ćwiczenia, ale również wykłady, warsztaty i panele. Każdy uczestnik otrzyma certyfikat uczestnictwa w kursie, a na wybitnych studentów czekają dyplomy!
SPRZĘT
Windows
- Procesor: Wielordzeniowy procesor Intel® lub AMD (2 GHz lub szybszy z zestawem instrukcji SSE 4.2, lub nowszym) z obsługą 64-bitową
- System operacyjny: Windows 10 (64-bitowy) w wersji 22H2 lub nowsza wersja; wersje LTSC nie są obsługiwane
- Pamięć RAM: 8 GB
- Karta graficzna: GPU z obsługą instrukcji DirectX 12 (poziom funkcji 12_0 lub wyższy), 1,5 GB pamięci VRAM
- Rozdzielczość monitora: Wyświetlacz o rozdzielczości 1280 x 800 przy skali interfejsu użytkownika ustawionej na 100%
- Miejsce na dysku twardym: 20 GB wolnego miejsca na dysku twardym
MacOS
- Procesor: Wielordzeniowy procesor Intel® lub Apple Silicon (2 GHz lub szybszy z zestawem instrukcji SSE 4.2 lub nowszym) z obsługą 64-bitową
- System operacyjny: macOS Big Sur 11.0 lub nowszy
- Pamięć RAM: 8 GB
- Karta graficzna: Procesor graficzny z obsługą funkcji Metal, 1,5 GB pamięci VRAM
- Rozdzielczość monitora: Wyświetlacz o rozdzielczości 1280 x 800 przy skali interfejsu użytkownika ustawionej na 100%
- Miejsce na dysku twardym: 20 GB wolnego miejsca na dysku twardym
Windows
- Procesor: Wielordzeniowy procesor firmy Intel (64-bitowy) z SSE 4.2 lub nowszą wersją, lub procesor AMD Athlon 64 z SSE 4.2, lub nowszą wersją
- System operacyjny: Windows 11 w wersji 22H2 i 21H2, Windows 10 w wersji 22H2, lub Windows Server 2022, 2019
- Pamięć RAM: 8 GB pamięci RAM (zalecane 16 GB)
- Dysk twardy: 2 GB dostępnego miejsca na dysku twardym na potrzeby instalacji; zalecany dysk SSD
- Rozdzielczość monitora: Wyświetlacz o rozdzielczości 1080 x 768 (zalecana rozdzielczość 1920 x 1024)
MacOS
- Procesor: Wielordzeniowy procesor Intel (64-bitowy) z SSE 4.2 lub nowszą wersją. Procesor Apple Silicon oparty na architekturze ARM
- System operacyjny: macOS 14 (Sonoma), lub macOS 13 (Ventura), lub macOS 12 (Monterey), lub macOS 11 (Big Sur)
- Pamięć RAM: 8 GB pamięci RAM (zalecane 16 GB)
- Dysk twardy: 3 GB dostępnego miejsca na dysku twardym na potrzeby instalacji; zalecany dysk SSD
- Rozdzielczość monitora: Wyświetlacz o rozdzielczości 1080 x 768 (zalecana rozdzielczość 1920 x 1024)
- Tablet graficzny (minimum A5): Wacom (np. Bamboo, Intuos, Cintiq)
- Huion (np: H, Kamvas)
- Komputer z systemem Windows:
- 64-bitowy procesor Intel®️ lub AMD o taktowaniu 2 GHz lub wyższym, z zestawem instrukcji SSE 4.2 lub nowszym
- Windows 10 (64-bitowy) w wersji 20H2 lub nowszej (brak obsługi wersji LTSC)
- 16 GB pamięci RAM
- Procesor graficzny z obsługą DirectX 12 – 1,5 GB pamięci VRAM
- 4 GB (dodatkowe wolne miejsce na dysku)