Twórz gry od pomysłu do prototypu — kurs online | SKVOT

PROJEKTOWANIE GIER PLANSZOWYCH

Piotr Krzystek Właściciel firmy GROzwiązania



Projektuj gry z ciekawymi mechanikami i podbij serca graczy
Lector
Czytaj więcej
Data
18 września – 28 października
Czas trwania
12 zajęć
6 tygodni
poniedziałki i środy
18:30-20:00

Opanuj proces projektowania planszówek – od kreowania pomysłu po stworzenie własnego prototypu.

Poznaj mechaniki gier, łącz je ze sobą, testuj i udoskonalaj. Naucz się tworzyć planszówki dopasowane do oczekiwań odbiorców, które będą chętnie wydawane. Zrealizuj swój własny pomysł i otrzymaj feedback od Piotra Krzystka – doświadczonego twórcy gier planszowych.

Każdy kursant otrzyma zestaw materiałów, pomocnych w wykonaniu prototypu gry planszowej.

Dla kogo?

  • Dla entuzjastów gier planszowych

    Lubisz grać w gry planszowe i masz pomysł na własną, ale nie wiesz, od czego zacząć? Na kursie poznasz etapy tworzenia planszówek, proces wydawniczy oraz sam rynek. Dowiesz się, jak weryfikować pomysły oraz określić odbiorcę. Będziesz gotowy, by przedstawić prototyp potencjalnym inwestorom.

  • Dla osób, które chcą poznać proces tworzenia gier

    Zrozumiesz najczęściej popełniane błędy na etapie produkcyjnym i dowiesz się, jak ich unikać. Nauczysz się weryfikować projekty i udoskonalać grę na etapie testów. Poznasz najnowsze trendy na rynku planszówek. Przygotujesz też prototyp gry oraz jej prezentację.

  • Dla nauczycieli i trenerów

    Masz kreatywne pomysły na projekty edukacyjne lub szkoleniowe? Na kursie poznasz proces tworzenia gier i zrozumiesz, na co warto zwrócić uwagę przy planowaniu rozgrywki dla danej grupy odbiorców. Zaczniesz też dobierać odpowiednie mechaniki do typu rozgrywki.

Poznaj swojego wykładowcę

Piotr Krzystek

  • Właściciel firmy GROzwiązania, gdzie tworzy wielkoformatowe i paragrafowe gry planszowe oraz narzędzia edukacyjne

  • Realizuje projekty od pomysłu do finalnego produktu, włączając w to opracowanie silnika gry, prototypowanie, prowadzenie testów i pomoc przy składzie oraz wydruku

  • Stworzył około 30 gier takich jak: Germania Magna: Border In Flames, Przepustka, Eu On The Board, Kacper Ryx i Król Żebraków, Obwiąż się, Kaprysy Króla Sasa, Walec Parowy, RozgryźTo, Zero Waste Challenge, Gloria Victis, Kłopot Hetmana, Wielka ucieczka, Miłość zza grobu

Portfolio

PROGRAM KURSU

  • 01

    Środa 18.09.202418:30-20:00

    Wprowadzenie do tworzenia gier planszowych

    • Po co tworzymy gry?
    • Rodzaje gier planszowych i modele ich tworzenia
    • Formaty i liczba graczy
    • Rynek gier planszowych
  • 02

    Poniedziałek 23.09.2024 18:30-20:00

    Jak to się robi, czyli proces tworzenia gry

    • Plan procesu
    • Grupa docelowa
    • Rodzaje i psychologia graczy
    • Kluczowe informacje na temat rozgrywki
  • 03

    Środa 25.09.2024 18:30-20:00

    Fabuła gier planszowych

    • Fabuła od podstaw
    • Dopasowanie się do grupy odbiorców
    • Elementy fabuły
  • 04

    Poniedziałek 30.09.202418:30-20:00

    Wstęp do mechanik

    • Czy znajomość mechanik jest kluczowa w projektowaniu?
    • Mechaniki dominujące i pomocnicze
    • Wpływ mechanik na balans i losowość
    • Mechaniki wpływające na ruch graczy
  • 05

    Środa 02.10.202418:30-20:00

    Mechaniki – ciąg dalszy

    • Rozszerzenie zagadnienia mechanik
    • Mechaniki oparte na kreatywności
    • Mechaniki często wykorzystywane w nowoczesnych grach
  • 06

    Poniedziałek 07.10.202418:30-20:00

    Zaawansowane mechaniki i innowacje w świecie gier

    • Mechaniki złożone
    • Łatwo łączące się mechaniki
    • Inne rodzaje gier (RPG LARP, Gra paragrafowa) i jak możemy je wykorzystać
  • 07

    Środa 09.10.202418:30-20:00

    Tworzenie prototypu

    • Co jest potrzebne do stworzenia prototypu?
    • Najczęstsze błędy podczas tworzenia prototypu
    • Rozwój prototypu na późniejszym etapie projektowania
  • 08

    Poniedziałek 14.10.202418:30-20:00

    Sztuka testowania gry

    • Różne etapy testowania gier
    • Plan testów
    • Przygotowanie do testów z innymi graczami
  • 09

    Środa 16.10.202418:30-20:00

    Oprawa graficzna

    • Znaczenie grafiki w grach planszowych
    • Współpraca z artystami
    • Sztuczna inteligencja
  • 10

    Poniedziałek 21.10.202418:30-20:00

    Tworzenie instrukcji

    • O czym pamiętać, a czego unikać podczas tworzenia instrukcji?
    • Praktyczne zajęcia z tworzenia instrukcji
  • 11

    Środa 23.10.202418:30-20:00

    Dalsze kroki, wydawanie i publikowanie gier

    • Sposoby na wydanie gier
    • Jak zarabiać na grach planszowych?
    • Crowdfunding
    • Podstawy prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej
  • 12

    Poniedziałek 28.10.2024 18:30-20:00

    Podsumowanie i prezentacja projektów

    • Podsumowanie warsztatów
    • Prezentacja wybranych gier
    • Q&A

Poznaj szczegóły kursu


Wypełnij poniższy formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą, aby przekazać informacje o przebiegu i cenie kursu.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
 

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.