Kurs online na żywo
14 zajęćTWÓRZ GRY
OD POMYSŁU
DO
PROTOTYPU
Zostań projektantem gier planszowych
O kursie
Poznaj proces projektowania planszówek – od kreowania pomysłu po prezentację sprzedażową i stworzenie własnego prototypu. Podczas praktycznego kursu zapoznasz się z tworzeniem poszczególnych aspektów gry, które będziesz testować i udoskonalać. Poznasz narzędzia i sposoby, dzięki którym planszówka będzie grywalna, dopasowana do oczekiwań odbiorców i pozytywnie przejdzie przez weryfikację wydawniczą.
Każdy kursant otrzyma zestaw materiałów i narzędzi pomocnych w wykonaniu prototypu gry planszowej.
PROWADZĄCY
Rafał Sadowski
Dla kogo jest ten kurs?
program
- Wprowadzenie – co sprawiło, że się tu spotykamy?
- Rynek współczesnych gier planszowych
- Różnorodne formy i tematy – gatunki i typy gier
- Podział ze względu na liczbę graczy i rodzaj interakcji
- Żargon w branży
- Pomysł dostosowany do odbiorcy – profil gracza
- Narzędzia: plansze, bierki/żetony, karty, kości
- Jak sobie radzić z kreatywnym chaosem, czyli przez ograniczenia do sukcesu
- Filary projektu i jak ich używać
- Win condition / lose condition’
- Mechanika gry
- Rozgrywka solo
- Motywacja graczy i jak ją podtrzymać
- Q&A
- Czym jest „klimat” gry i skąd go wziąć?
- Budowanie immersji
- Wykorzystanie ustalonych elementów świata przedstawionego do budowy mechanik
- Omówienie kilku klasycznych gier
- Charakterystyka gatunku
- Wyzwania
- Omówienie kilku klasycznych gier
- Charakterystyka gatunku
- Wyzwania
- Pozytywne i negatywne przykłady losowości
- Do czego służy losowość?
- Kiedy stosować losowość, a kiedy nie?
- Mit balansu
- Q&A
- Wizualizacja przestrzeni – od pomysłu po elementy dotykowe
- Triumwirat: pole – znacznik – karta
- Zarządzanie przestrzenią – stół
- Zarządzanie przestrzenią – pudełko
- Przygotowanie moodboardu
- Stawki grafików i współpraca
- Gdzie szukać wsparcia?
- Study case – przykłady oryginalnej grafiki w grach planszowych
- Study case – przykłady kilku instrukcji
- Piktogramy
- Instrukcja jako zamknięte środowisko
- Czym są testy?
- Jak testować?
- Symetria
- Upraszczanie (streamlining)
- Usuwanie zawartości
- Q&A
- Kwestie korzystania z narzędzi AI
- Stoły wirtualne
- AR w grach planszowych
- Living board/card games – gry “ewoluujące”
- Formy wydania i finansowania gier: crowdfunding, kickstarter,budżet
- Na co zwrócić uwagę – pułapki projektowania i sprzedaży
- Jak dobrze wypromować grę?
- Praca przy grach planszowych – rynek pracy
- Prezentacja kilku wybranych prototypów wykonanych w czasie kursu
- Informacja zwrotna
- Podsumowanie kursu
- Q&A
Podczas kursu będziemy korzystać z:
- Pakietu Google (Sheets, Slides, Docs)
Po kursie
Format pracy
Bierz udział w zajęciach online, odtwarzaj nagrania z lekcji w dogodnym dla Ciebie momencie, rozmawiaj na Discordzie z prowadzącym i wymieniaj się doświadczeniami z innymi uczestnikami kursu.
Wszystkie potrzebne materiały będą znajdować się na Google Classroom – będziesz mieć dożywotni dostęp do tych kanałów! W trakcie kursu czekają cię nie tylko ćwiczenia, ale również wykłady, warsztaty i panele. Każdy uczestnik otrzyma certyfikat uczestnictwa w kursie, a na wybitnych studentów czekają dyplomy!