PROJEKTANT GIER PLANSZOWYCH

Kostka jest jedna, a pionki są dwa… ale czy zawsze?
Każdy kursant dostanie zestaw elementów do wykonania prototypu planszówki, w skład którego wchodzą: akrylowe/drewniane znaczniki, pusta talia kart kieszonkowych, zestaw kafli heksagonalnych i kwadratowych, puste kostki k6, k8, k10.
Poznaj proces projektowania planszówek – od kreowania pomysłu po prezentację sprzedażową i stworzenie własnego prototypu. Podczas praktycznego kursu zapoznasz się z projektowaniem poszczególnych aspektów gry, które będziesz testować i udoskonalać. Poznasz narzędzia i sposoby, dzięki którym planszówka będzie grywalna, dopasowana do oczekiwań odbiorców i pozytywnie przejdzie przez weryfikację wydawniczą.
Ten kurs jest dla…
-
Początkujących projektantów gier Masz pomysł na własną grę, ale nie wiesz, od czego zacząć, albo utknąłeś w swoim projekcie? Na kursie poznasz proces tworzenia gier planszowych, proces wydawniczy oraz sam rynek. Dowiesz się, w jaki sposób weryfikować swoje pomysły oraz jak określić potencjalnego odbiorcę twojego tytułu, a także poznasz najczęściej popełniane błędy oraz sposoby ich uniknięcia.
-
Grafików, ilustratorów oraz artystów Zdobędziesz kompleksową wiedzę z zakresu procesu powstawania gier. Zrozumiesz najczęściej popełniane błędy na etapie produkcyjnym i dowiesz się, jak ich unikać. Nauczysz się oceniać projekty i weryfikować grę na etapie testów. Poznasz najnowsze trendy branżowe i zyskasz rozeznanie w rynku gier planszowych.
-
Trenerów i nauczycieli Masz kreatywne pomysły na gry edukacyjne, szkoleniowe lub integrujące, ale nie wiesz, od czego zacząć? Dzięki praktycznym ćwiczeniom poznasz proces tworzenia gier, zrozumiesz, na co warto zwrócić uwagę i w jaki sposób zaplanować pracę. Z łatwością dobierzesz odpowiednie narzędzia do poszczególnych etapów działania, przez co projektowanie i testowanie gry będzie czystą przyjemnością, a ty zyskasz autorskie narzędzie do swojej pracy!
Poznaj swojego prowadzącego

Rafał Sadowski
-
Senior Narrative Designer w Qloc
-
Od 14 lat zajmuje się projektowaniem gier, obecnie pracuje jako Lead Narrative Designer w Qloc
-
Zaczynał jako twórca planszówek, obecnie tworzy fabuły do rozgrywek komputerowych
-
Zajmuje się również designem w grach planszowych, jak i fabularnych, gdzie odpowiada za pomysł, projekt i test mechanik wchodzących w skład rozgrywki
-
Zdobył pierwsze miejsca w ogólnopolskich konkursach:
- na projekt gry planszowej (Galakta)
- na projekt komputerowej gry fabularnej (Orange Polska)
PROGRAM
-
01
23.0118:00–19:30
Wprowadzenie we współczesne gry planszowe
- Wprowadzenie – co sprawiło, że się tu spotykamy?
- Rynek współczesnych gier planszowych
- Różnorodne formy i tematy – gatunki i typy gier
- Podział ze względu na liczbę graczy i rodzaj interakcji
- Żargon w branży
-
02
25.01 18:00–19:30
Pomysł, szkic i pitch
- Pomysł dostosowany do odbiorcy – profil gracza
- Narzędzia: plansze, bierki/żetony, karty, kości
- Jak sobie radzić z kreatywnym chaosem, czyli przez ograniczenia do sukcesu
- Filary projektu i jak ich używać
- Win condition / lose condition
-
03
30.01 18:00–19:30
Mechanika
- Mechanika gry
- Rozgrywka solo
- Motywacja graczy i jak ją podtrzymać
- Q&A
-
04
01.02 18:00–19:30
Fantazja gry
- Czym jest „klimat” gry i skąd go wziąć?
- Budowanie immersji
- Wykorzystanie ustalonych elementów świata przedstawionego do budowy mechanik
-
05
06.0218:00–19:30
Gry typu „Ameritrash”
- Omówienie kilku klasycznych gier
- Charakterystyka gatunku
- Wyzwania
-
06
08.0218:00–19:30
Gry typu „Eurogra”
- Omówienie kilku klasycznych gier
- Charakterystyka gatunku
- Wyzwania
-
07
13.0218:00–19:30
Losowość i balans
- Pozytywne i negatywne przykłady losowości
- Do czego służy losowość
- Kiedy ją stosować, a kiedy nie
- Mit balansu
- Q&A
-
08
15.02 18:00–19:30
Prototypowanie
- Wizualizacja przestrzeni – od pomysłu po elementy dotykowe
- Triumwirat: pole – znacznik – karta
- Zarządzanie przestrzenią – stół
- Zarządzanie przestrzenią – pudełko
-
09
20.02 18:00–19:30
Grafika
- Przygotowanie moodboardu
- Stawki grafików i współpraca
- Gdzie szukać wsparcia?
- Study case – przykłady oryginalnej grafiki w grach planszowych
-
10
22.02 18:00–19:30
Sztuka pisania instrukcji
- Przykłady kilku instrukcji – case study
- Piktogramy
- Instrukcja jako zamknięte środowisko
-
11
27.02 18:00–19:30
Testy i iterowanie
- Czym są testy?
- Jak testować?
- Symetria
- Upraszczanie (streamlining)
- Usuwanie zawartości
- Q&A
-
12
29.0218:00–19:30
Stoły wirtualne, rozszerzona rzeczywistość i przyszłość gier planszowych
- Kwestie korzystania z narzędzi AI
- Stoły wirtualne
- AR w grach planszowych
- Living board/card games – gry „ewoluujące”
-
13
05.0318:00–19:30
Wydawnictwa, sprzedaż – kariera
- Formy wydania i finansowania gier – crowdfunding, Kickstarter, budżet
- Na co zwrócić uwagę – pułapki projektowania i sprzedaży
- Jak dobrze wypromować grę?
- Praca przy grach planszowych – rynek pracy
-
14
07.03 18:00–19:30
Zakończenie kursu
- Prezentacja kilku wybranych prototypów wykonanych w czasie kursu
- Informacja zwrotna
- Podsumowanie kursu
- Q&A
Dowiedz się więcej
Wypełnij formularz, aby poznać więcej szczegółów dotyczących kursu.