UX/UI DESIGNER W GAMINGU
Chcesz rozpocząć karierę w branży gamedev? Na naszym kursie zdobędziesz umiejętności niezbędne w pracy UX/UI Designera.
Na kursie nauczysz się projektowania przyjaznych interfejsów gier oraz tworzenia interaktywnych prototypów. Będziesz pracować na prawdziwych case studies i korzystać z zaawansowanych narzędzi Figmy. Poznasz metody projektowania w gamedevie i wzbogacisz swoje portfolio o animacje oraz scenariusze playtestów. Otrzymasz też wskazówki przydatne podczas rozmowy kwalifikacyjnej na stanowisko UX/UI Designera.
Nasi najlepsi studenci będą mieli możliwość podjęcia współpracy z firmą Imponderabilia.dev, w ramach której uzyskają wsparcie w poszukiwaniu zatrudnienia w topowych firmach gamedevowych. Kursantom zostanie udzielony mentoring oraz wsparcie w zakresie stworzenia CV i portfolio.
Dla kogo jest ten kurs?
-
Graficy komputerowi i Web Designerzy Naucz się projektowania przyjaznych interfejsów, które przekładają się na satysfakcję z rozgrywki. Twórz interaktywne prototypy i sprawdź, jak testować zaprojektowane interfejsy.
-
UX/UI Designerzy z niewielkim doświadczeniem Rozwijaj warsztat UX/UI na podstawie case studies oraz swoich projektów. Korzystaj z zaawansowanych narzędzi Figmy i odnajdź swoje miejsce w branży gamedev. Dowiedz się, czego potrzebują użytkownicy, aby interfejs gry był dla nich funkcjonalny.
Poznaj swoją wykładowczynię
Barbara Okrasa
-
Ma 4-letnie doświadczenie w pracy jako UX/UI Designerka w branży gamingowej.
-
Obecnie pracuje na stanowisku UX/UI Designerki w firmie Flying Wild Hog.
-
Na co dzień zajmuje się m.in. projektowaniem wireframe’ów i interaktywnych prototypów, tworzeniem artystycznej koncepcji interfejsów, monitorowaniem jakości oraz prowadzeniem dokumentacji projektów.
-
W pracy skupia się przede wszystkim na projektowaniu przejrzystych, zrozumiałych
oraz konsekwentnych interfejsów. -
Jast absolwentka Akademii Sztuk Pięknych
w Łodzi na kierunku Grafika i Malarstwo.
PROGRAM
-
01
29.01
UX/UI Designer w branży gamedev
- Co to jest UX i UI design oraz czym różni się od game designu
- Definicja UX i UI
- Podobieństwa i różnice między game designem i UX/UI designem
- Charakterystyka zawodu UX/UI Designera w gamedevie
- Wyjaśnienie różnic między zawodami związanymi z UX/UI w gamedevie (artysta UI, UX Researcher, analityk gier, UX Lead)
- Wymagania na stanowisku UX/UI Designer w branży gamedev
- Współpraca z innymi działami i workflow
- Jak wygląda typowy workflow na stanowisku UX/UI Designera w branży gamedev?
- Jak przebiega komunikacja i współpraca programistów, Game Designerów i UX/UI Designerów
- Co to jest UX i UI design oraz czym różni się od game designu
-
02
31.01
Psychologia i profile graczy
- Zrozumienie motywacji i ograniczeń graczy
- Komunikowanie perspektyw graczy reszcie zespołu
- Tworzenie profili graczy
- 10 heurystyk Jacoba Nielsena
-
03
05.02
Art Bible i moodboardy
- Czym jest Art Bible i jaka jest jego rola w projektowaniu interfejsu?
- Zawartość Art Bible i znaczenie w projektowaniu UI gry
- Znaczenie i zasady budowanie moodboardu do projektu interfejsu w grze
- Co to jest i dlaczego warto poświęcić czas na moodboard?
- Jak wykorzystać Figmę do budowania moodboardu?
- Od czego zacząć i gdzie szukać inspiracji do moodboardu? (Pomocne strony, Wzorowanie się na Art Bible i zasady budowania moodbaordu)
- Projektowanie moodboardu do gry w Figmie
- Zasady projektowania moodboardu w Figmie
- Czym jest Art Bible i jaka jest jego rola w projektowaniu interfejsu?
-
04
07.02
Design system i style guide
- Design system i jego części składowe
- Intro
- Style guide
- UI Component Library
- Wspólne tworzenie podstawowego szablonu design systemu w Figmie na podstawie otrzymanych elementów interfejsu
- Design system i jego części składowe
-
05
12.02
Flowchart i Wireframes w Figmie
- Podstawy tworzenia flowchartu i wireframe’ów oraz ich znaczenie w projektowaniu na potrzeby gier
- Rola i zastosowanie
- Podstawy techniczne tworzenia flowchartu i wireframe’ów
- Wspólne projektowanie flowchartu w Figmie
- Podstawy tworzenia flowchartu i wireframe’ów oraz ich znaczenie w projektowaniu na potrzeby gier
-
06
14.02
Rola interaktywnego prototypu w projekcie gry
- Co to jest prototyp i dlaczego przydaje się w procesie projektowym gry?
- Wspólne podpinanie pierwszych, podstawowych interakcji do prototypu na bazie zaprojektowanych wireframe’ów
- Zaawansowane interakcje i ustawienia w prototypie w Figmie
- Ustawienia prototypu
- Udostępnianie prototypu
-
07
19.02
Onboarding gracza i FTUE
- Co to jest FTUE? (First time User Experience)?
- Dlaczego FTUE ma wpływ na retencję?
- Co to jest onboarding?
- Dobre praktyki w projektowaniu onboardingu
- Różne typy i podejścia do onboardingu w grze
-
08
21.02
Projektowanie pod klawiaturę, mysz i kontroler
- Zasady projektowania pod różne typy kontrolerów
- Dorabianie do wireframe’ów niezbędnych elementów nawigacji dostosowanej pod klawiaturę, myszi kontroler
- Hinty
- Cursory
-
09
26.02
Projektowanie makiety UI
- Projektowanie makiety UI w Figmie na podstawie wcześniej zaprojektowanych wireframe’ów
- Dobre praktyki przydatne przy budowaniu biblioteki kolorów, fontów i efektów
-
10
28.02
Accessibility w grach
- Sesja Q&A
- Co to jest dostępność (Accessibility) w grach?
- Wartość dostępności w grze
- Podstawowe ustawienia dostępności w grze
- Opisywanie makiety w Figmie
- Zasady opisywania mockupu
- Używanie znaczników
- O czym pamiętać?
-
11
04.03
Playtesty
- Tajniki playtestów
- Co to są playtesty i czym różnią się od typowych testów użyteczności?
- Jak je zaplanować i poprawnie przeprowadzić playtesty?
- Jak wyciągnąć wnioski i zaplanować poprawki?
- Tajniki playtestów
-
12
06.03
Case Study – dobre i złe praktyki z obszaru UX/UI
- Omówienie na przykładach dobrych i złych praktyk UX/UI
- Zasady prawidłowego prezentowania swojego projektu
- Agenda
- Udostępnianie ekranu z projektem
- Komentarze
- Notatki
- Przykłady prezentacji
-
13
11.03
Przegląd projektów UI uczestników
- Co to jest interaction design i jaka jest jego rola w projektowaniu gier?
- Wspólne projektowanie prostej animacji w Figmie
-
14
13.03
Ścieżki kariery
- Q&A
- Jak przygotować się na rozmowę kwalifikacyjną na stanowisko UX/UI Designer?
- Jak zaprojektować portfolio?
- Co umieścić w CV?
Uzyskaj więcej informacji
Wypełnij i prześlij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą i przedstawi więcej szczegółów o przebiegu kursu i jego cenie.