UX/UI DESIGN W GAMINGU — kurs online dla tych, którzy chcą poznać specyfikę projektowania UX/UI w grach | SKVOT

UX/UI DESIGNER W GAMINGU

Kurs online, na którym nauczysz się projektowania przyjaznych interfejsów i zrozumiesz rolę UX/UI Designera w procesie projektowania gier.
Lector
Czytaj więcej
data
29 stycznia – 13 marca
Czas trwania:
7 tygodni
14 zajęć na żywo

Chcesz rozpocząć karierę w branży gamedev? Na naszym kursie zdobędziesz umiejętności niezbędne w pracy UX/UI Designera.

Na kursie nauczysz się projektowania przyjaznych interfejsów gier oraz tworzenia interaktywnych prototypów. Będziesz pracować na prawdziwych case studies i korzystać z zaawansowanych narzędzi Figmy. Poznasz metody projektowania w gamedevie i wzbogacisz swoje portfolio o animacje oraz scenariusze playtestów. Otrzymasz też wskazówki przydatne podczas rozmowy kwalifikacyjnej na stanowisko UX/UI Designera.

Nasi najlepsi studenci będą mieli możliwość podjęcia współpracy z firmą Imponderabilia.dev, w ramach której uzyskają wsparcie w poszukiwaniu zatrudnienia w topowych firmach gamedevowych. Kursantom zostanie udzielony mentoring oraz wsparcie w zakresie stworzenia CV i portfolio.

Dla kogo jest ten kurs?

  • Graficy komputerowi i Web Designerzy

    Naucz się projektowania przyjaznych interfejsów, które przekładają się na satysfakcję z rozgrywki. Twórz interaktywne prototypy i sprawdź, jak testować zaprojektowane interfejsy.

  • UX/UI Designerzy z niewielkim doświadczeniem

    Rozwijaj warsztat UX/UI na podstawie case studies oraz swoich projektów. Korzystaj z zaawansowanych narzędzi Figmy i odnajdź swoje miejsce w branży gamedev. Dowiedz się, czego potrzebują użytkownicy, aby interfejs gry był dla nich funkcjonalny.

Poznaj swoją wykładowczynię

Barbara Okrasa

  • Ma 4-letnie doświadczenie w pracy jako UX/UI Designerka w branży gamingowej.

  • Obecnie pracuje na stanowisku UX/UI Designerki w firmie Flying Wild Hog.

  • Na co dzień zajmuje się m.in. projektowaniem wireframe’ów i interaktywnych prototypów, tworzeniem artystycznej koncepcji interfejsów, monitorowaniem jakości oraz prowadzeniem dokumentacji projektów.

  • W pracy skupia się przede wszystkim na projektowaniu przejrzystych, zrozumiałych
    oraz konsekwentnych interfejsów.

  • Jast absolwentka Akademii Sztuk Pięknych
    w Łodzi na kierunku Grafika i Malarstwo.

Portfolio

PROGRAM

  • 01

    29.01

    UX/UI Designer w branży gamedev

    • Co to jest UX i UI design oraz czym różni się od game designu
      • Definicja UX i UI
      • Podobieństwa i różnice między game designem i UX/UI designem
    • Charakterystyka zawodu UX/UI Designera w gamedevie
      • Wyjaśnienie różnic między zawodami związanymi z UX/UI w gamedevie (artysta UI, UX Researcher, analityk gier, UX Lead)
      • Wymagania na stanowisku UX/UI Designer w branży gamedev
    • Współpraca z innymi działami i workflow
      • Jak wygląda typowy workflow na stanowisku UX/UI Designera w branży gamedev?
      • Jak przebiega komunikacja i współpraca programistów, Game Designerów i UX/UI Designerów
  • 02

    31.01

    Psychologia i profile graczy

    • Zrozumienie motywacji i ograniczeń graczy
    • Komunikowanie perspektyw graczy reszcie zespołu
    • Tworzenie profili graczy
    • 10 heurystyk Jacoba Nielsena
  • 03

    05.02

    Art Bible i moodboardy

    • Czym jest Art Bible i jaka jest jego rola w projektowaniu interfejsu?
      • Zawartość Art Bible i znaczenie w projektowaniu UI gry
    • Znaczenie i zasady budowanie moodboardu do projektu interfejsu w grze
      • Co to jest i dlaczego warto poświęcić czas na moodboard?
      • Jak wykorzystać Figmę do budowania moodboardu?
      • Od czego zacząć i gdzie szukać inspiracji do moodboardu? (Pomocne strony, Wzorowanie się na Art Bible i zasady budowania moodbaordu)
    • Projektowanie moodboardu do gry w Figmie
      • Zasady projektowania moodboardu w Figmie
  • 04

    07.02

    Design system i style guide

    • Design system i jego części składowe
      • Intro
      • Style guide
      • UI Component Library
    • Wspólne tworzenie podstawowego szablonu design systemu w Figmie na podstawie otrzymanych elementów interfejsu
  • 05

    12.02

    Flowchart i Wireframes w Figmie

    • Podstawy tworzenia flowchartu i wireframe’ów oraz ich znaczenie w projektowaniu na potrzeby gier
      • Rola i zastosowanie
      • Podstawy techniczne tworzenia flowchartu i wireframe’ów
    • Wspólne projektowanie flowchartu w Figmie
  • 06

    14.02

    Rola interaktywnego prototypu w projekcie gry

    • Co to jest prototyp i dlaczego przydaje się w procesie projektowym gry?
    • Wspólne podpinanie pierwszych, podstawowych interakcji do prototypu na bazie zaprojektowanych wireframe’ów
    • Zaawansowane interakcje i ustawienia w prototypie w Figmie
      • Ustawienia prototypu
      • Udostępnianie prototypu
  • 07

    19.02

    Onboarding gracza i FTUE

    • Co to jest FTUE? (First time User Experience)?
    • Dlaczego FTUE ma wpływ na retencję?
    • Co to jest onboarding?
    • Dobre praktyki w projektowaniu onboardingu
    • Różne typy i podejścia do onboardingu w grze
  • 08

    21.02

    Projektowanie pod klawiaturę, mysz i kontroler

    • Zasady projektowania pod różne typy kontrolerów
    • Dorabianie do wireframe’ów niezbędnych elementów nawigacji dostosowanej pod klawiaturę, myszi kontroler
      • Hinty
      • Cursory
  • 09

    26.02

    Projektowanie makiety UI

    • Projektowanie makiety UI w Figmie na podstawie wcześniej zaprojektowanych wireframe’ów
    • Dobre praktyki przydatne przy budowaniu biblioteki kolorów, fontów i efektów
  • 10

    28.02

    Accessibility w grach

    • Sesja Q&A
    • Co to jest dostępność (Accessibility) w grach?
      • Wartość dostępności w grze
      • Podstawowe ustawienia dostępności w grze
    • Opisywanie makiety w Figmie
      • Zasady opisywania mockupu
      • Używanie znaczników
      • O czym pamiętać?
  • 11

    04.03

    Playtesty

    • Tajniki playtestów
      • Co to są playtesty i czym różnią się od typowych testów użyteczności?
      • Jak je zaplanować i poprawnie przeprowadzić playtesty?
      • Jak wyciągnąć wnioski i zaplanować poprawki?
  • 12

    06.03

    Case Study – dobre i złe praktyki z obszaru UX/UI

    • Omówienie na przykładach dobrych i złych praktyk UX/UI
    • Zasady prawidłowego prezentowania swojego projektu
      • Agenda
      • Udostępnianie ekranu z projektem
      • Komentarze
      • Notatki
      • Przykłady prezentacji
  • 13

    11.03

    Przegląd projektów UI uczestników

    • Co to jest interaction design i jaka jest jego rola w projektowaniu gier?
    • Wspólne projektowanie prostej animacji w Figmie
  • 14

    13.03

    Ścieżki kariery

    • Q&A
    • Jak przygotować się na rozmowę kwalifikacyjną na stanowisko UX/UI Designer?
    • Jak zaprojektować portfolio?
    • Co umieścić w CV?

Uzyskaj więcej informacji

Wypełnij i prześlij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą i przedstawi więcej szczegółów o przebiegu kursu i jego cenie.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe