KURS ONLINE
UX/UI DESIGN W GAMINGU
BARBARA OKRASA
UX/UI DESIGNER FLYING WILD HOG
Naucz się projektowania interfejsów gier przyjaznych dla użytkowników i zwiększających satysfakcję z rozgrywki.
Na naszym praktycznym kursie poznasz specyfikę projektowania UX/UI w grach oraz nauczysz się,
jak przygotowywać interaktywne prototypy elementów interfejsu. Otrzymasz też cenne wskazówki pomocne podczas rozmowy kwalifikacyjnej na stanowisko UX/UI Designera.
Nasi najlepsi studenci będą mieli możliwość, by podjąć współpracę z firmą Imponderabilia.dev, w ramach której uzyskają wsparcie w poszukiwaniu zatrudnienia w topowych firmach gamedevowych. Kursantom zostanie udzielony mentoring oraz wsparcie w zakresie stworzenia CV i portfolio.
O prowadzącej
Barbara Okrasa
UX/UI Designer, Flying Wild Hogw pracy jako UX/UI Designer w branży gamingowej
oraz prowadzeniem dokumentacji projektów
oraz konsekwentnych interfejsów.
Ten kurs jest dla:
WEB DESIGNERÓW Naucz się projektowania przyjaznych interfejsów, które wpływają na satysfakcję z rozgrywki. Poznaj możliwości Figmy oraz terminy używane przez projektantów. Zacznij tworzyć prototypy i przeprowadzaj playtesty podczas procesu projektowego.
Z BRANŻĄ GAMEDEV, KTÓRE CHCĄ ZACZĄĆ PROJEKTOWANIE INTERFEJSÓW Zrozum rolę UX/UI Designera w procesie projektowania gier oraz naucz się wykorzystywać cyfrowe narzędzia, ułatwiające pracę. Podczas kursu zostaniesz wprowadzony w podstawy projektowania interfejsów oraz poznasz specjalistyczne słownictwo używane w branży.
program
- Co to jest UX i UI design i czym różni się od game designu?
- definicja UX i UI
- podobieństwa i różnice między game designem i UX/UI designem
- Charakterystyka zawodu UX/UI Designera w gamedevie
- wyjaśnienie różnic między zawodami związanymi z UX/UI w gamedevie (UI artysta, UX Researcher, analityk gier, UX Lead)
- wymagania na stanowisku UX/UI Designer w gamedevie
- Współpraca z innymi działami i workflow.
- jak wygląda typowy workflow na stanowisku UX/UI Designer w gamedevie?
- jak się komunikują i współpracują ze sobą programiści, Game Designerzy i UX/UI Designerzy
- Co to jest proces projektowy?
- rola procesu projektowego w projektowaniu UX/UI w gamedevie.
- różne podejścia do procesu projektowego.
- składowe procesu projektowego.
- Jak formować własny proces projektowy na potrzeby projektu?
- formowanie własnego procesu projektowego.
- wykorzystanie procesu projektowego.
- Tajniki researchu
- zalety researchu.
- typy researchu.
- poprawne przeprowadzanie researchu.
- Podstawy tworzenia User Flow i jego znaczenie w projektowaniu
- rola i zastosowanie.
- podstawy techniczne tworzenia User Flow.
- Podstawy projektowania wireframe’ów na potrzeby gry
- przydatność w procesie projektowym.
- podstawy techniczne.
- Nawigacja po programie Figma.
- nawigacja.
- strony.
- sekcje.
- tryby.
- Wspólne projektowanie User Flow do gry połączone z poznawaniem podstawowych narzędzi w Figmie.
- podstawowe kształty i kolory.
- umieszczanie i edytowanie fontów.
- komponenty i instancje.
- frame’y i grupy.
- Co to jest prototyp i dlaczego jest przydatny w procesie projektowym?
- Wspólne podpinanie pierwszych interakcji do prototypu na bazie wireframe’ów Mid-Fi
- podstawowe interakcje w prototypie.
- podstawowe ustawienia prototypu.
- udostępnianie prototypu.
- Co to jest design system i jego części składowe?.
- Style Guide
- UI Component Library
- Wspólne tworzenie podstawowego szablonu design systemu w Figmie.
- intro
- Style Guide
- UI Component Library
- Zasady ustawiania kompozycji
- Zasady używania kolorów
- tworzenie biblioteki kolorów w Figmie
- Zasady odległości w projektowaniu
- Zasady używania typografii
- tworzenie biblioteki fontów w Figmie
- Zasady projektowania pod różne typy kontrolerów.
- Wspólne dorabianie niezbędnych elementów nawigacji wersji dostosowanej pod klawiaturę i mysz i kontroler.
- hinty.
- kursory.
- Sesja Q&A.
- Co to jest dostępność (Accessibility) w grach?.
- wartość dostępności w grze
- podstawowe ustawienia dostępności w grze
- Opisywanie mockupu w Figmie.
- zasady opisywania mockupu
- używanie znaczników
- o czym pamiętać?
- Zasady prawidłowego prezentowania swojego projektu
- agenda
- udostępnianie ekranu z projektem
- komentarze
- notatki
- przykłady prezentacji
- 10-minutowe prezentacje wybranych mockupów uczestników
- prezentacje i feedback od prowadzącego i grupy
- Tajniki playtestów
- co to są playtesty i czym różnią się od typowych testów użyteczności?
- jak je zaplanować i poprawnie przeprowadzić?
- jak wyciągnąć wnioski i zaplanować poprawki?
- Co to jest Interaction Design i jego rola w projektowaniu gier?
- Wspólne projektowanie prostej animacji w Figmie
- Q&A
- Jak przygotować się na rozmowę kwalifikacyjną na stanowisko UX/UI Designer?
- Jak zaprojektować portfolio?
- Co umieścić w CV?
Co zyskasz po kursie?
Praktyczne warsztaty oraz zadania domowe sprawią, że w portfolio umieścisz spójny wizualnie projekt jednego flow z gry, który zwiększy twoją atrakcyjność na rynku pracy.
Dzięki regularnemu kontaktowi z wykładowcą poznasz lepiej pracę UX/UI Designera oraz będziesz mieć okazję zadać pytania osobie z dużym doświadczeniem w branży gamedev. Dowiesz się też więcej o ścieżce kariery oraz gdzie zdobywać zlecenia.
Nauczysz się obsługi Figmy – narzędzia do projektowania interfejsów, które jest powszechnie wykorzystywane w branży gamedev.
Format nauki
Weź udział w zajęciach online, odtwarzaj nagrania z lekcji kiedy tylko chcesz, rozmawiaj z prowadzącym na Discordzie i wymieniaj doświadczenia z innymi uczestnikami kursu.
Potrzebne materiały znajdziesz na Google Classroom, a co więcej – będziesz mieć dożywotni dostęp do wszystkich kanałów komunikacji.
W ramach kursu przygotowaliśmy dla ciebie wykłady teoretyczne, rozwijające warsztaty oraz wiele zadań domowych, które pozwolą ci sprawdzić zdobyte umiejętności w praktyce. Po ukończeniu kursu otrzymasz certyfikat uczestnictwa lub dyplom Skvota.

Wymagania
- Do uczestnictwa w kursie wymagane jest bezpłatne konto w Figmie, które możesz założyć tutaj.