IDENTYFIKACJA WIZUALNA MARKI OD PODSTAW

Twórz kompleksowe tożsamości wizualne marek i projektuj elementy graficzne, które oddają ich charakter oraz wartości.
Branding jest kluczowy w kontekście budowania świadomości marki wśród odbiorców. Podczas kursu zrozumiesz, czym tak naprawdę jest identyfikacja wizualna, jak ją tworzyć i dlaczego odgrywa tak istotną rolę w funkcjonowaniu świadomych brandów.
Dla kogo?
-
Junior Graphic Designerzy Na kursie poznasz podstawowe elementy budowy tożsamości wizualnej zgodnej z charakterem klienta. Dowiesz się więcej o brandingu oraz jego roli w rozwoju firmy i otrzymasz cenne wskazówki pomocne podczas projektowania identyfikacji wizualnej.
-
Projektanci UX/UI i projektanci stron internetowych Nauczysz się utrzymywać spójność wizualną oraz komunikacyjną witryny i poprawisz doświadczenia użytkowników, którzy korzystają z twoich rozwiązań. Zrozumiesz potrzeby klientów i wykorzystasz tę wiedzę w swoich projektach.
-
Marketingowcy/social media managerowie/osoby zajmujące się promocją Dowiesz się, jak tworzyć głos marki od strony wizualnej i poszerzać jej zasięgi dzięki dopracowanej oraz spójnej identyfikacji wizualnej. Nauczysz się również rozpoznawać wartości firm oraz przedstawiać je w swoich materiałach.
Poznaj prowadzącego:

Rafał Jagielski
-
Art Director, Designer, Fotograf we własnym brandzie Fumfel.
-
Pracował dla takich marek jak Canal+, PZPN, Legia Tenis, IKEA, Nike, Muzeum Powstania Warszawskiego, Black Red White, Enea, Interpadel.
-
Stworzył komunikację dla Muzeum Powstania Warszawskiego.
-
Współpracował jako fotograf z PZPN.
-
Wierzy, że praca Art Directora powinna polegać przede wszystkim na wymyślaniu nowych koncepcji kreatywnych.
WYMAGANIA PROGRAMOWE
-
Adobe Illustrator (wersja 27.8.1 lub nowsza)
- System Windows:
- Wielordzeniowy procesor firmy Intel (64-bitowy) z SSE 4.2 lub nowszą wersją, lub procesor AMD Athlon 64 z SSE 4.2, lub nowszą wersją.
- Windows 11 i Windows 10 (64-bitowy) wersje V21H1 i V20H2, lub Windows Server w wersji V1607 (2016) i V1809 (2019).
- 8 GB pamięci RAM (zalecane 16 GB)
- 2 GB dostępnego miejsca na dysku twardym
- Wyświetlacz o rozdzielczości 1080×768
- Co najmniej 1 GB pamięci VRAM (zalecane 4 GB)
- System macOS:
- Wielordzeniowy procesor Intel (64-bitowy) z SSE 4.2 lub nowszą wersją.
- macOS Catalina (wersja 10.15) lub nowszy
- 8 GB pamięci RAM (zalecane 16 GB)
- 3 GB dostępnego miejsca na dysku twardym
- Wyświetlacz o rozdzielczości 1080×768
- Co najmniej 1 GB pamięci VRAM (zalecane 2 GB)
-
Figma
- Procesor: Intel Core i3 3,1 GHz lub szybszy.
- Pamięć: 4 GB RAM lub więcej.
- Przechowywanie: 250 GB HDD lub więcej.
- Karta graficzna: Nvidia Geforce 940M lub lepsza.
- System operacyjny: Windows 7 SP1 64-bitowy lub nowszy/macOS 10.12 Sierra, lub nowszy.
- Rozdzielczość ekranu: 1280×720 pikseli lub wyższa.
-
Adobe Photoshop (wersja 24.6-24.7)
- System Windows:
- Wielordzeniowy procesor Intel® lub AMD z obsługą 64-bitową
- Windows 10 (64-bitowy) w wersji 20H2 lub nowszej
- Pamięć RAM 8 GB (zalecane 16 GB)
- GPU z obsługą instrukcji DirectX 12
- 1,5 GB pamięci VRAM
- Wyświetlacz o rozdzielczości 1280×800
- 20 GB wolnego miejsca na dysku twardym
- MacOS:
- Wielordzeniowy procesor Intel® z obsługą 64-bitową
- macOS Big Sur (wersja 11.0) lub nowszy
- 8 GB pamięci RAM
- Procesor graficzny z obsługą funkcji Metal
- 1,5 GB pamięci VRAM
- Wyświetlacz o rozdzielczości 1280×800
- 20 GB wolnego miejsca na dysku twardym
PROGRAM
-
01
03.01 18:00-19:30
Czym jest identyfikacja wizualna marki?
- Czym jest identyfikacja wizualna?
- Logo, znak, kolor, font, grafika korporacyjna
- Cele identyfikacji wizualnej
-
02
08.01 18:00-19:30
Marka: jak powstaje i czym się wyróżnia?
- Jak powstaje marka?
- Wartości marki
- Siła, percepcja, mitologia
- Trendy w brandingu w 2024 roku
- Komunikacja i strategia PR
-
03
10.01 18:00-19:30
Współpraca z klientami
- Etapy rozwoju identyfikacji: od poznania klienta do projektu w portfolio
- Specyfika tworzenia identyfikacji: po stronie klienta, w dużej agencji, w studiu, identyfikacja autorska
- Czy identyfikacja powinna rozwiązywać problemy klienta?
- Na jakie pytania odpowiada dobry brief?
- Ekonomika procesu: terminy, kwoty, rentowność, sprzedaż dodatkowa
-
04
15.01 18:00-19:30
Koncepcja i pomysł graficzny
- Idee i obrazy
- Badania – gdzie i czego szukać?
- Jak rozwijać twórcze myślenie?
- Praca w Adobe Photoshop i Illustrator
-
05
17.01 18:00-19:30
Kompozycja i typografia
- Rola fontu
- Rozmieszczenie fontów
- Typografia: odstępy, śledzenie, ton i zestaw znaków
- Ile fontów można użyć w identyfikacji?
- Licencje – gdzie znaleźć fonty?
- Dobre i złe fonty – jak rozpoznać?
-
06
22.01 18:00-19:30
Sesja Q&A
-
07
24.01 18:00-19:30
Projektowanie logo od A do Z
- Rodzaje logo
- Czy logo powinno wyrażać wartości marki?
- Trendy w projektowaniu logo
- Praca w Figmie
- Logo i znak – o czym pamiętać przy projektowaniu tych elementów?
-
08
29.01 18:00-19:30
Rola koloru i grafiki w identyfikacji wizualnej marki
- Jak kolor i grafika wpływają na identyfikację?
- Kolor: jak opracować korporacyjną paletę i kierować się nią podczas tworzenia identyfikacji wizualnej?
- Key Visual: wzory i grafika abstrakcyjna
- Efekty specjalne: ruch, grafika 3D i fotografia
- Praca w Adobe Illustrator i Photoshop
-
09
31.01 18:00-19:30
Tożsamość marki, brandbook i prezentacja
- Czy wybór medium ma wpływ na identyfikację?
- Idealny brandbook – struktura dobrej prezentacji
- Opowiadanie historii
-
10
05.02 18:00-19:30
Sesja Q&A
-
11
07.02 18:00-19:30
Jak zdobywać klientów i wyceniać swoje prace?
- Czego marki oczekują od projektantów?
- Jak szukać ciekawych i dobrze płatnych zleceń?
- Jak wyceniać swoją pracę?
- Jak tworzyć ofertę?
-
12
12.02 18:00-19:30
Budowanie portfolio i własnego wizerunku
- Jak budować markę własną, znaleźć niszę i kreować swój wizerunek?
- O czym warto pamiętać przy komunikacji z klientami?
- Najpopularniejsze błędy podczas przygotowywania materiałów dla klientów
-
13
14.02 18:00-19:30
Omówienie prac końcowych
- Omówienie prac końcowych, wskazówki na koniec
- Prezentacja wybranych projektów
Dowiedz się więcej
Wypełnij formularz, aby poznać więcej szczegółów dotyczących kursu.