Identyfikacja wizualna marki od podstaw
Rafał Jagielski Art Director w Fumfel
13 zajęć na żywo, 7 tygodni17 stycznia
28 lutego
![](https://skvot-site-static.fra1.digitaloceanspaces.com/pl/ckeditor/landings/335-identyfikacja-wizualna-marki/lector-block-min.jpg)
Twórz kompleksowe tożsamości wizualne marek i projektuj elementy graficzne, które oddają ich charakter oraz wartości.
Branding jest kluczowy w kontekście budowania świadomości marki wśród odbiorców. Podczas kursu zrozumiesz, czym tak naprawdę jest identyfikacja wizualna, jak ją tworzyć i dlaczego odgrywa tak istotną rolę w funkcjonowaniu świadomych brandów. Poznaj techniki, z którymi twoje projekty nabiorą charakteru i będą odzwierciedlać wartości marki.
poniedziałki i środy
18:00 - 19:30
Dowiedz się więcej
17 stycznia
28 lutego
O wykładowcy
Rafał Jagielski
Art Director w FumfelMa 11-letnie doświadczenie w branży reklamowej
Pracował dla topowych agencji reklamowych: Saatchi & Saatchi, McCann, K2, Havas
W jego portfolio znajdują się projekty dla marek takich jak: Canal+, PZPN, IKEA, Nike, Muzeum Powstania Warszawskiego, Black Red White, Enea
TEN KURS JEST DLA CIEBIE, JEŚLI JESTEŚ...
JESTEŚ JUNIOR GRAPHIC DESIGNEREM Na kursie poznasz podstawowe elementy budowy tożsamości wizualnej zgodnej z charakterem klienta. Dowiesz się więcej o brandingu oraz jego roli w rozwoju firmy i otrzymasz cenne wskazówki pomocne podczas projektowania identyfikacji wizualnej.
JUNIOR MARKETEREM LUB SOCIAL MEDIA MANAGEREM Dowiesz się, jak tworzyć lub modyfikować poszczególne elementy identyfikacji wizualnej i poznasz możliwości oprogramowania graficznego. Staniesz się również wartościowym partnerem do rozmowy z grafikami, dzięki czemu lepiej zrozumiesz ich pracę i będziesz bardziej świadomy działań, jakie wykonują.
NARZĘDZIA
1. Adobe Illustrator - dla chętnych
2. Figma - program wymagany
3. Adobe Photoshop - dla chętnych
program
17.01 Środa
Cele Identyfikacji wizualnej
- Czym jest brand identity i jakie są jego funkcje?
- O strategii brandu i dlaczego jest ona tak ważna dla komunikacji
- Komponenty i typologia: logo, znak, kolor, font, grafika korporacyjna
- Jak zaprojektować dobry system identyfikacji?
- Cele identyfikacji: dla użytkownika, dla marki, dla marketingu
- Warsztat w oprogramowaniu — jak przygotować się do projektowania?
22.01 Poniedziałek
Marka – jak powstaje i czym się wyróżnia?
- Co warto wprowadzić do identyfikacji wizualnej, a czego unikać?
- Czas koncepcji, czyli jak nie stracić czasu na projektowanie
- Analiza brandów, strategii komunikacji wybranych marek jako wstęp do pracy domowej
- Jak pracować, aby dochodzić do dobrych pomysłów?
- Warsztat Figma/Adobe Illustrator — rozpoczęcie projektowania, jak przygotować moodboard, jak stworzyć mapę pomysłów, jak przyspieszyć swoją pracę?
24.01 Środa
Proces tworzenia identyfikacji wizualnej
- Jak zrozumieć potrzeby marki i co jest ważne?
- Jak rozmawiać z zespołem lub klientem, by lepiej zrozumieć zadanie?
- Jak stworzyć identyfikację, która rozwiązuje problemy istotne z perspektywy biznesu?
- Na jakie pytania odpowiada dobry brief?
- Jak analizować grupę docelową marki?
- Warsztat w Figma/Adobe Illustrator — jak tworzyć projekt krok po kroku, jak archiwizować swoją pracę, przygotowywać plik i panować nad całym procesem?
29.01 Poniedziałek
Koncepcja i pomysł graficzny
- Jak wykorzystać obecny charakter marki w celu wykreowania dobrych rozwiązań graficznych?
- Metoda poszukiwania, czyli jak szukać odpowiednich narzędzi dla odpowiedniego kreowania własnej marki?
- Metody wyrażania osobowości marki poprzez kolor, typografię i inne elementy identyfikacji wizualnej
- Praca narzędziowa — jak tworzyć potrzebne obrazki do tworzenia systemu projektowego?
- Warsztat Figma/Adobe Illustrator — jak tworzyć system, który pozwoli łatwiej kreować i rozwijać identyfikację, generować obrazki i udowodnić klientowi, że tworzony projekt ma wiele zastosowań?
31.01 Środa
Identyfikacja wizualna cz. 1 – fonty
- Rola fontu
- Jak rozmieszczone są fonty
- Typografia: odstępy, śledzenie, ton i zestaw znaków
- Ile fontów można użyć w identyfikacji?
- Licencje – gdzie znaleźć fonty?
- Jak odróżnić dobry font od złego?
- Warsztat w Figma/Adobe Illustrator – w jaki sposób wykorzystywać fonty, tworzyć komunikaty, dobierać kroje pisma?
05.02 Poniedziałek
Sesja Q&A
07.02 Środa
Identyfikacja wizualna cz. 2 – logo
- Czy logo powinno wyrażać ideę i znaczenie identyfikacji?
- O czym należy pamiętać, tworząc logo i znak?
- Jak projektować identyfikację, aby działała ona na wielu kanałach?
- Krótka historia znaków graficznych
- Jak system wizualny, czyli projekt z prostym logo również istnieje
- Warsztat Figma/Adobe Illustrator – jak tworzyć logo i system wizualny, który pozwoli kreować wizerunek?
12.02 Poniedziałek
Identyfikacja wizualna cz. 3 – kolor i grafika
- Jak kolor i grafika wpływają na identyfikację?
- Techniki łączenia fontów i koloru dla skuteczniejszej identyfikacji wizualnej
- Jak dobierać zdjęcia, aby nadawały projektowi wartość
- Jak łączyć typografię, font oraz kolory i tworzyć ciekawe kreacje wizualne?
- Warsztat w Figmie/Adobe Illustrator – jak dobierać i wykorzystywać kolory, w jaki sposób łączyć typografię z kolorami, zdjęciami i innymi elementami graficznymi?
14.02 Środa
Przejawy tożsamości, brandbook i prezentacja
- Czy wybór medium wpływa na identyfikację?
- Istotne aspekty „brand guidelines” i konsekwentne utrzymywanie ich podczas procesu tworzenia
- Zarządzanie, a idealny brandbook. Struktura dobrej prezentacji
- Jak utrzymać porządek w projekcie i się nie pogubić?
- Warsztat w Figmie/Adobe Illustrator – jak stworzyć dobrą prezentację?
19.02 Poniedziałek
Identyfikacja wizualna w praktyce – warsztat
- Warsztat Figma/Adobe Illustrator – jak tworzyć spójną komunikację w SM i dostarczać kolejne grafiki potrzebne klientowi oraz do prezentacji produktu.
21.02 Środa
Prezentacja wybranych projektów + Sesja Q&A
- Prezentacja 3 wybranych (wcześniej zgłoszonych) prac i feedback na żywo
- Sesja Q&A
26.02 Poniedziałek
Budowanie portfolio
- Prezentacja 3 wybranych (wcześniej zgłoszonych) prac i feedback na żywo
- Jak stworzyć swoje pierwsze portfolio?
- Co jest ważne w prezentacji portfolio?
- Jak wyróżnić się na tle innych projektantów?
- Jak, na podstawie wymogów zlecenia, oszacować czas na wykonanie zadania (harmonogram prac) oraz wycenić swoją pracę?
- Jak tworzyć ofertę?
- Najpopularniejsze błędy podczas przygotowywania materiałów dla klientów
28.02 Środa
Ścieżki kariery
- Prezentacja wybranych projektów (kolejne 3 zgłoszone projekty)
- Czego w dzisiejszych czasach marki oczekują od projektantów?
- Jak szukać angażujących i lukratywnych ofert?
- Dobre rady dla projektantów
Co zyskasz po kursie?
Opanujesz szereg narzędzi, które są przydatne podczas projektowania identyfikacji wizualnej: Adobe Illustrator, Figma, Adobe Photoshop. Dzięki temu twoje projekty będą jeszcze lepsze.
Dowiesz się, jak tworzyć spójne materiały graficzne zgodne z wartościami marek. Poprawisz też doświadczenia użytkowników poprzez lepsze zrozumienie ich potrzeb.
Dzięki praktycznym ćwiczeniom i projektom, realizowanym w trakcie zajęć, stworzysz projekt, który wzbogaci twoje portfolio i pomoże ci zdobywać nowe, dobrze płatne zlecenia.
Format pracy
Bierz udział w zajęciach online, odtwarzaj nagrania z lekcji w dogodnym dla siebie momencie, rozmawiaj na Discordzie z prowadzącym i wymieniaj się doświadczeniami z innymi uczestnikami kursu. Wszystkie potrzebne materiały będą znajdować się na Google Classroom – zyskasz dożywotni dostęp do tych treści!
![](https://skvot-site-static.fra1.digitaloceanspaces.com/pl/ckeditor/landings/graphic-design-w-praktyce/collage-min.jpg)
Dowiedz się więcej
17 stycznia
28 lutego
Wypełnij formularz, aby uzyskać więcej szczegółów o kursie i jego cenie.