IDENTYFIKACJA WIZUALNA MARKI OD PODSTAW

Kurs online na żywo, na którym zrozumiesz, czym jest branding oraz jak przebiega tworzenie identyfikacji wizualnej marki. Nauczysz się też tworzenia koncepcji kreatywnych przy pomocy metody twórczego myślenia.
Lector
Czytaj więcej
data
3 stycznia - 14 lutego
Czas trwania:
13 zajęć na żywo
7 tygodni

Twórz kompleksowe tożsamości wizualne marek i projektuj elementy graficzne, które oddają ich charakter oraz wartości.

Branding jest kluczowy w kontekście budowania świadomości marki wśród odbiorców. Podczas kursu zrozumiesz, czym tak naprawdę jest identyfikacja wizualna, jak ją tworzyć i dlaczego odgrywa tak istotną rolę w funkcjonowaniu świadomych brandów.

Dla kogo?

  • Junior Graphic Designerzy

    Na kursie poznasz podstawowe elementy budowy tożsamości wizualnej zgodnej z charakterem klienta. Dowiesz się więcej o brandingu oraz jego roli w rozwoju firmy i otrzymasz cenne wskazówki pomocne podczas projektowania identyfikacji wizualnej.

  • Projektanci UX/UI i projektanci stron internetowych

    Nauczysz się utrzymywać spójność wizualną oraz komunikacyjną witryny i poprawisz doświadczenia użytkowników, którzy korzystają z twoich rozwiązań. Zrozumiesz potrzeby klientów i wykorzystasz tę wiedzę w swoich projektach.

  • Marketingowcy/social media managerowie/osoby zajmujące się promocją

    Dowiesz się, jak tworzyć głos marki od strony wizualnej i poszerzać jej zasięgi dzięki dopracowanej oraz spójnej identyfikacji wizualnej. Nauczysz się również rozpoznawać wartości firm oraz przedstawiać je w swoich materiałach.

Poznaj prowadzącego:

Rafał Jagielski

  • Art Director, Designer, Fotograf we własnym brandzie Fumfel.

  • Pracował dla takich marek jak Canal+, PZPN, Legia Tenis, IKEA, Nike, Muzeum Powstania Warszawskiego, Black Red White, Enea, Interpadel.

  • Stworzył komunikację dla Muzeum Powstania Warszawskiego.

  • Współpracował jako fotograf z PZPN.

  • Wierzy, że praca Art Directora powinna polegać przede wszystkim na wymyślaniu nowych koncepcji kreatywnych.

Portfolio

WYMAGANIA PROGRAMOWE

  • Adobe Illustrator (wersja 27.8.1 lub nowsza)

    • System Windows:
    • Wielordzeniowy procesor firmy Intel (64-bitowy) z SSE 4.2 lub nowszą wersją, lub procesor AMD Athlon 64 z SSE 4.2, lub nowszą wersją.
    • Windows 11 i Windows 10 (64-bitowy) wersje V21H1 i V20H2, lub Windows Server w wersji V1607 (2016) i V1809 (2019).
    • 8 GB pamięci RAM (zalecane 16 GB)
    • 2 GB dostępnego miejsca na dysku twardym
    • Wyświetlacz o rozdzielczości 1080×768
    • Co najmniej 1 GB pamięci VRAM (zalecane 4 GB)

    • System macOS:
    • Wielordzeniowy procesor Intel (64-bitowy) z SSE 4.2 lub nowszą wersją.
    • macOS Catalina (wersja 10.15) lub nowszy
    • 8 GB pamięci RAM (zalecane 16 GB)
    • 3 GB dostępnego miejsca na dysku twardym
    • Wyświetlacz o rozdzielczości 1080×768
    • Co najmniej 1 GB pamięci VRAM (zalecane 2 GB)
  • Figma

    • Procesor: Intel Core i3 3,1 GHz lub szybszy.
    • Pamięć: 4 GB RAM lub więcej.
    • Przechowywanie: 250 GB HDD lub więcej.
    • Karta graficzna: Nvidia Geforce 940M lub lepsza.
    • System operacyjny: Windows 7 SP1 64-bitowy lub nowszy/macOS 10.12 Sierra, lub nowszy.
    • Rozdzielczość ekranu: 1280×720 pikseli lub wyższa.
  • Adobe Photoshop (wersja 24.6-24.7)

    • System Windows:
    • Wielordzeniowy procesor Intel® lub AMD z obsługą 64-bitową
    • Windows 10 (64-bitowy) w wersji 20H2 lub nowszej
    • Pamięć RAM 8 GB (zalecane 16 GB)
    • GPU z obsługą instrukcji DirectX 12
    • 1,5 GB pamięci VRAM
    • Wyświetlacz o rozdzielczości 1280×800
    • 20 GB wolnego miejsca na dysku twardym

    • MacOS:
    • Wielordzeniowy procesor Intel® z obsługą 64-bitową
    • macOS Big Sur (wersja 11.0) lub nowszy
    • 8 GB pamięci RAM
    • Procesor graficzny z obsługą funkcji Metal
    • 1,5 GB pamięci VRAM
    • Wyświetlacz o rozdzielczości 1280×800
    • 20 GB wolnego miejsca na dysku twardym

PROGRAM

  • 01

    03.01 18:00-19:30

    Czym jest identyfikacja wizualna marki?

    • Czym jest identyfikacja wizualna?
    • Logo, znak, kolor, font, grafika korporacyjna
    • Cele identyfikacji wizualnej
  • 02

    08.01 18:00-19:30

    Marka: jak powstaje i czym się wyróżnia?

    • Jak powstaje marka?
    • Wartości marki
    • Siła, percepcja, mitologia
    • Trendy w brandingu w 2024 roku
    • Komunikacja i strategia PR
  • 03

    10.01 18:00-19:30

    Współpraca z klientami

    • Etapy rozwoju identyfikacji: od poznania klienta do projektu w portfolio
    • Specyfika tworzenia identyfikacji: po stronie klienta, w dużej agencji, w studiu, identyfikacja autorska
    • Czy identyfikacja powinna rozwiązywać problemy klienta?
    • Na jakie pytania odpowiada dobry brief?
    • Ekonomika procesu: terminy, kwoty, rentowność, sprzedaż dodatkowa
  • 04

    15.01 18:00-19:30

    Koncepcja i pomysł graficzny

    • Idee i obrazy
    • Badania – gdzie i czego szukać?
    • Jak rozwijać twórcze myślenie?
    • Praca w Adobe Photoshop i Illustrator
  • 05

    17.01 18:00-19:30

    Kompozycja i typografia

    • Rola fontu
    • Rozmieszczenie fontów
    • Typografia: odstępy, śledzenie, ton i zestaw znaków
    • Ile fontów można użyć w identyfikacji?
    • Licencje – gdzie znaleźć fonty?
    • Dobre i złe fonty – jak rozpoznać?
  • 06

    22.01 18:00-19:30

    Sesja Q&A

  • 07

    24.01 18:00-19:30

    Projektowanie logo od A do Z

    • Rodzaje logo
    • Czy logo powinno wyrażać wartości marki?
    • Trendy w projektowaniu logo
    • Praca w Figmie
    • Logo i znak – o czym pamiętać przy projektowaniu tych elementów?
  • 08

    29.01 18:00-19:30

    Rola koloru i grafiki w identyfikacji wizualnej marki

    • Jak kolor i grafika wpływają na identyfikację?
    • Kolor: jak opracować korporacyjną paletę i kierować się nią podczas tworzenia identyfikacji wizualnej?
    • Key Visual: wzory i grafika abstrakcyjna
    • Efekty specjalne: ruch, grafika 3D i fotografia
    • Praca w Adobe Illustrator i Photoshop
  • 09

    31.01 18:00-19:30

    Tożsamość marki, brandbook i prezentacja

    • Czy wybór medium ma wpływ na identyfikację?
    • Idealny brandbook – struktura dobrej prezentacji
    • Opowiadanie historii
  • 10

    05.02 18:00-19:30

    Sesja Q&A

  • 11

    07.02 18:00-19:30

    Jak zdobywać klientów i wyceniać swoje prace?

    • Czego marki oczekują od projektantów?
    • Jak szukać ciekawych i dobrze płatnych zleceń?
    • Jak wyceniać swoją pracę?
    • Jak tworzyć ofertę?
  • 12

    12.02 18:00-19:30

    Budowanie portfolio i własnego wizerunku

    • Jak budować markę własną, znaleźć niszę i kreować swój wizerunek?
    • O czym warto pamiętać przy komunikacji z klientami?
    • Najpopularniejsze błędy podczas przygotowywania materiałów dla klientów
  • 13

    14.02 18:00-19:30

    Omówienie prac końcowych

    • Omówienie prac końcowych, wskazówki na koniec
    • Prezentacja wybranych projektów

Dowiedz się więcej

Wypełnij formularz, aby poznać więcej szczegółów dotyczących kursu.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „Dowiedz się więcej” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.