3DS MAX - MODELOWANIE I WIZUALIZACJE ARCHITEKTONICZNE
Wizualizacja wnętrz to proces, który wymaga nie tylko wyobraźni przestrzennej, ale również umiejętności technicznych. Na naszym kursie dowiesz się, jak w praktyce wykorzystać możliwości programu Autodesk 3ds Max i tworzyć projekty, które zachwycają swoją szczegółowością oraz spełniają oczekiwania klientów.
Weź udział w kursie, na którym poznasz podstawowe elementy modelowania poszczególnych pomieszczeń. Opanuj też technikę teksturowania, eksportowania formatów, ustawiania ostrości i kamer oraz zasady związane z poprawną ekspozycją projektu.
Oprócz aspektów technicznych poruszymy też kwestie wyróżnienia się na tle konkurencji, wyceny projektów oraz współpracy z klientami. Będziesz również płynnie korzystać z możliwości Autodesk 3ds Max i stworzysz pierwszy projekt do portfolio.
Dla kogo?
-
POCZĄTKUJĄCY I PRAKTYKUJĄCY PROJEKTANCI WNĘTRZ Przekuj doświadczenie w pracy z rysunkiem na samodzielne wykonywanie wizualizacji obiektów architektonicznych. Odśwież umiejętności pracy z Autodesk 3ds Max i docieraj ze swoją pracą do nowych klientów.
-
POCZĄTKUJĄCY GRAFICY 3D Poznaj metody tworzenia realistycznych i zaawansowanych efektów wizualnych w Autodesk 3ds Max, Adobe Photoshop i Marvelous Designer 12. Zdobądź doświadczenie w projektowaniu i stwórz pierwszą pracę do portfolio. Popraw umiejętność komunikacji z klientem i poznaj metody prezentacji gotowych projektów.
Poznaj prowadzącego:
Piotr Kostyła
CG Artist & Architect
-
Grafik 3D z 10-letnim doświadczeniem, który na co dzień tworzy wizualizacje dla architektów
-
Współpracuje z firmą BSH Hausgeräte (Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH)
-
Jego projekt „Winter Garden” został wybrany przez portal Poliigon.com najlepszym renderem kwietnia 2022
-
Portal RebusFarm wybrał go artystą maja 2022 roku
PROGRAM
-
01
Podstawy 3ds MAX
- Interfejs i organizacja przestrzeni roboczej
- skróty klawiaturowe, skrypty, pluginy
- Import plików, praca na layoutach
- Splines, podstawowe bryły i poruszanie obiektów (pivoty, obracanie, skalowanie)
- Grupowanie, kopiowanie
-
02
Modelowanie mieszkania na podstawie zaimportowanego rzutu
- Import i skalowanie rzutu mieszkania
- Modelowanie konstrukcji mieszkania – kilka sposobów
- Modelowanie sufitu i podłóg (modelowanie podłogi przy pomocy floor generator)
-
03
Modelowanie drzwi i okien
- Modelowanie drzwi i okien i parapetów
- Rozmieszczenie modeli w odpowiednich miejscach
- Zaprezentowanie możliwości użycia skryptów/pluginów do modelowania okien i drzwi
-
04
Salon i kuchnia – modelowanie cz. 1
- Modelowanie kuchni
- Modelowanie stołu i krzeseł
-
05
Salon i kuchnia – modelowanie cz. 2
- Modelowanie kanapy
- Modelowanie poduszek
- Modelowanie stolika i szafek
-
06
Salon i kuchnia – modelowanie cz. 3
- Modelowanie dywanu
- Modelowanie opraw oświetleniowych/lamp
-
07
Sypialnia – modelowanie cz. 1
- Modelowanie mebli
- Modelowanie opraw
-
08
Sypialnia – modelowanie cz. 2
- Modelowanie łóżka
- Modelowanie kołdry i poduszek przy pomocy Marvelous Designer 12
-
09
Łazienka – modelowanie
- Modelowanie płytek
- Modelowanie mebli
- Modelowanie luster i opraw
-
10
Dodatki – modelowanie
- Modelowanie zasłon, firanek i żaluzji
- Modelowanie dodatków do wyposażenia oraz otoczenia na zewnątrz (rośliny, ozdoby, książki itp.)
-
11
Sesja Q&A
-
12
Kamery
- Tworzenie kamer w Corona Renderer
- Ustawienia kamer – zagadnienia z zakresu fotografii
- Ustawienia ujęć pod rendery – omówienie kompozycji, prezentacja przykładów, a także porównanie dobrych i złych kadrów
-
13
Global illumination, czyli światło podstawowe – Corona Sun&Sky, HDRI
- Praca ze światłem na „białej scenie” (model bez nadanych materiałów) z wykorzystanie renderowania Corona Interactive. Zmiany ustawień w Coronie Interactive (tone maping)
- Prezentacja działania oraz ustawień Corona Sun&Sky
- Prezentacja działania, ustawień oraz HDRI
-
14
Światła dodatkowe – Corona Lights
- Prezentacja rodzajów świateł dodatkowych – corona light
- Włączanie i wyłączanie świateł
- Wykorzystanie świateł dodatkowych w naszej scenie (oprawy, podświetlenie blatu kuchennego)
- Wykonanie białych renderów z dodatkowymi światłami
-
15
Podstawowe materiały Corona Renderer – teoria i przykłady
- Podstawy tworzenia materiałów w Corona Renderer – prezentacja przykładów
- Rodzaje materiałów – prezentacja najbardziej przydatnych przykładów
- Slate Material Editor – ustawienia interfejsu
- Prezentacja biblioteki materiałów Corony oraz stron z gotowymi materiałami do pobrania
-
16
Zaawansowane materiały Corona Renderer i sposoby teksturowania – teoria i przykłady
- Tworzenie bardziej zaawansowanych materiałów w Corona Renderer – prezentacja przykładów
- Sposoby teksturowania modeli
-
17
Nadawanie materiałów na nasz model
- Tworzenie tekstur modelu
- Teksturowanie modeli
- Dopracowanie materiałów oraz oświetlenia w teksturowanej scenie przy pomocy podglądu
-
18
Renderowanie
- Różnice między Corona Interactive Render a Corona Render
- Ustawienia renderowania – rozdzielczość, noise level, denoiser, render elements
- Corona LightMix
- Tips & Tricks
- Przygotowanie podglądów renderów – rendery w małej rozdzielczości oraz wprowadzenie ewentualnych korekt
- Wypuszczenie finalnych RAW renders
-
19
Sesja Q&A
-
20
Postprodukcja
- Postprodukcja w PS na podstawie wygenerowanych kanałów z Corony
- Wstawianie postaci w PS
- Dodatkowe efekty – wyostrzanie, winieta, rozmycie itp
- Eksport finalnych renderów
-
21
Branżowe know-how
- Jak wybić się z tłumu?
- Wycena projektu
- Dobre praktyki – podpisywanie umowy, zaliczka, korekty, deadline
-
→
WYMAGANIA PROGRAMOWE
- 3ds max 2022
- Corona Renderer 9
- Photoshop 2024
- Marvelous Designer 12
Zapisz się na kurs
Wypełnij formularz, aby poznać więcej szczegółów i zapisać się na kurs.