wtorki i czwartki, 18:00–19:30
Fotografia statyczna czy praca z modelem?
Naucz się robić kreatywne zdjęcia produktowe – twoją mentorką będzie Katarzyna Kornas, fotografka z wieloletnim doświadczeniem zdobytym podczas pracy z dużymi markami.
Oko, szkiełko, kreatywność i technika – to atrybuty współczesnego fotografa. Wyróżnij się i wypracuj swój indywidualny styl fotografowania. Opanuj kompozycję obrazu i oświetlenia w fotografii statycznej oraz w pracy z modelem eksponującym produkt. Rozbudź swoją kreatywność i zacznij zarabiać na swojej pasji.
Dla kogo jest ten kurs?
-
Dla fotografów pracujących w reklamie oraz zajmujących się fotografią komercyjną lub artystyczną, którzy chcą rozwinąć spójny styl fotograficzny oraz udoskonalić swoje umiejętności postprodukcyjne w programach Adobe oraz Capure One. Podczas kursu dowiesz się, jak: budować swoją pewność siebie, prowadzić negocjacje z klientem oraz tworzyć zdrowe relacje z zespołem.
-
Dla influencerów i content creatorów, którzy chcą podkręcić profesjonalizm w tworzeniu treści oraz w komunikacji w mediach społecznościowych. Podczas kursu dowiesz się, jak przyciągnąć uwagę dzięki treściom wizualnym oraz rozwiniesz biegłość w używaniu programów wspierających obróbkę zdjęć.
-
Dla osób interesujących się fotografią modową, które chcą rozwinąć swoje zdolności techniczne dzięki pracy z zaawansowanymi opcjami programów takich jak Adobe Photoshop oraz Capture One. Podczas kursu dowiesz się, w jaki sposób kształtować swój styl fotograficzny oraz poznasz pracę fotografa od kuchni.
Po kursie będziesz umieć:

-
• tworzyć moodboardy, listy „task to do” potrzebne w preprodukcji
-
• swobodnie poruszać się po programach Adobe Photoshop i Capture One
-
• organizować plan zdjęciowy
-
• dobierać sprzęt do potrzeb
-
• poruszać się w zagadnieniach technicznych od lamp po kompozycję
-
• rozmawiać i prowadzić negocjacje z klientem na planie i poza nim
-
• budować zdrową relację z zespołem
-
• budować portfolio oraz własną markę osobistą
Wykładowczyni:

KATARZYNA KORNAS
-
Fotografka z 10-letnim doświadczeniem
-
Studiowała fotografię modową na University of the Arts London – London College of Fashion
-
Pracowała w LPP SA
-
Pracowała przy tworzeniu internetowych treści fotograficznych, graficznych i wideo dla marek
-
Współtworzyła identyfikację wizualną takich marek jak: Vogue Polska, Vanity Teen, Apart, Tymbark, Reserved, Neonail, WK Dzik oraz Viva Magazyn!
PROGRAM
-
Wymagania: znajomość podstaw fotografii, posiadanie sprzętu fotograficznego
(aparat, ewentualnie aparat w telefonie z funkcją ustawień manualnych)Oprogramowanie:
- program Adobe Photoshop - wersja płatna
- program Capture One - wersja płatna
- Canva - podstawowa darmowa wersja
- Unfold - podstawowa darmowa wersja
- VSCO - podstawowa darmowa wersja
-
01
9.01, wtorek18:00-19:30
BLOK I
Fotografia jako środek wyrazu – przygotowanie technicznie- Czym jest dla nas fotografia?
- Dobór odpowiedniego sprzętu do potrzeb
- Omówienie trybów pracy aparatu – ISO, pomiar światła, przysłona, balans bieli, czas
-
02
11.01, czwartek18:00-19:30
Typy fotografii – kim jesteśmy, dokąd zmierzamy i czego szukamy?
- Omówienie typów fotografii takich jak:
- portret
- moda (również fotografia bielizny, sesje dziecięce)
- reklama
- packshot
- Zdjęcia dla klientów
- Twoje ID, czyli rozmowa o wypracowaniu stylu i charakteru
- Omówienie typów fotografii takich jak:
-
03
16.01, wtorek18:00-19:30
BLOK II Preprodukcja
Przygotowanie do zdjęć- Research dotyczący projektu, inspiracje oraz sprzęt potrzebny do wykonania zdjęć
- Gdzie szukać inspirujących referencji – popularne źródła
- Granica między inspiracją a plagiatem
- Tworzenie moodboardu
-
04
18.01, czwartek18:00-19:30
Technicznie o przestrzeni, świetle i jego możliwościach (gościnny wykład Adama Duraja)
- Studio czy plener?
- Skauting lokalizacji
- Dobór i omówienie oświetlenia
-
05
23.01, wtorek18:00-19:30
BLOK III Postprodukcja
Wprowadzenie do Capture One- Wprowadzenie do interfejsu Capture One i jego podstawowych funkcji
- Praca z balansem bieli, korekcją koloru oraz ekspozycją
- Kadrowanie i kompozycja zdjęć
- Eksport i formaty zdjęć
-
06
25.01, czwartek18:00-19:30
Capture One – zaawansowana edycja i możliwości
- Ostrość i redukcja szumów
- Dodawanie i usuwanie obiektów
- Przygotowywanie predefiniowanych styli
- Nakładanie znaków wodnych
-
07
30.01, wtorek18:00-19:30
BLOK IV Edycja i retusz zdjęć: Adobe Photoshop
Wprowadzenie do programu Photoshop- Interfejs programu – nawigacja, najistotniejsze funkcje i dlaczego warto uczyć się programów w języku angielskim
-
08
1.02, czwartek18:00-19:30
Szczegółowe funkcje – Photoshop w akcji
- Funkcje:
- Zaznaczanie elementów, usuwanie ich
- Poznanie podstawowych narzędzi pracy w programie
- Praca na warstwach/maskach
- Efekty – filtry, pędzle, tekstury
- Retusz skóry, usuwanie niedoskonałości, wygładzenie cery
- Funkcje:
-
09
6.02, wtorek18:00-19:30
BLOK V Social Media
Tworzenie spójnego wizerunku wizualnego w mediach społecznościowych- Prezentacja siebie w sieci – omówienie istoty roli fotografa w świecie mediów społecznościowych
- Jak stworzyć spójny i rozpoznawalny wizerunek w mediach społecznościowych?
- Wybór stylu i tonu zdjęć zgodnych z marką
- Znaczenie kreatywności w wyróżnianiu się w tłumie treści
- Jak angażować widzów za pomocą zdjęć w mediach społecznościowych, czyli budowanie relacji i dialogu z użytkownikami poprzez fotografie
- Wykorzystanie konkursów, quizów i interaktywnych treści do zwiększenia zaangażowania
-
10
8.02, czwartek18:00-19:30
Przygotowanie materiałów do publikacji w mediach społecznościowych – programy ułatwiające publikacje
- Dobór i przygotowanie zdjęć do mediów społecznościowych
- Wybór odpowiednich zdjęć do publikacji na różnych platformach
- Wykorzystanie programów takich jak Canva, Unfold czy VSCO do prezentacji swoich prac w mediach społecznościowych
- Prawa autorskie i licencje
-
11
13.02, wtorek18:00-19:30
BLOK VI Na planie
Praca na planie- Role na planie zdjęciowym oraz budowanie dobrej współpracy
- Jak przygotować się do sesji zdjęciowej i na co zwrócić uwagę podczas pakowania sprzętu?
- Sprzęt – kable i laptop
- Jak zorganizować pracę podczas sesji tetheringu?
-
12
15.02, czwartek18:00-19:30
Teamplay, czyli współpraca z zespołem podczas trwania planu zdjęciowego.
- Praca z modelką/modelem na planie
- Fotograf jak reżyser, czyli jak przewodzić sesji zdjęciowej i osiągnąć zamierzony efekt od A do Z.
-
13
20.02, wtorek18:00-19:30
BLOK VII Portfolio i klient
Portfolio- Znaczenie posiadania profesjonalnego portfolio w karierze fotografa
- Jak portfolio pomaga w prezentowaniu umiejętności i stylu pracy
- Wybór zdjęć do portfolio. Jak dokonywać selekcji zdjęć?
- Segmentacja i dostosowanie portfolio do konkretnej grupy docelowej
- Organizacja i układ zdjęć w portfolio
- Dodawanie opisów i notatek do zdjęć, wyjaśniających kontekst i inspiracje. Jakie informacje warto uwzględnić, aby ułatwić zrozumienie kontekstu?
- Prawa autorskie i ochrona – zabezpieczanie prac przed nieautoryzowanym użyciem.
-
14
22.02, czwartek18:00-19:30
Kontakt z klientem
- Kontakt z klientem na planie – komunikacja biznesowa
- Przygotowanie do sesji zdjęciowej – na co zwrócić uwagę podczas pakowania
-
15
27.02, wtorek18:00-19:30
BLOK VIII Projekt podsumowujący
Projekt podsumowujący: ocena i analiza wykonanej sesji zdjęciowej część 1- Omówienie moodboardów, pomysłów i kolejnych kroków procesu realizacji projektów
- Pomoc prowadzącego w procesie tworzenia projektów
-
16
29.02, czwartek18:00-19:30
Projekt podsumowujący: ocena i analiza wykonanej sesji zdjęciowej część 2
- Omówienie powstałych prac
- Q&A
- Ocena
Chcesz poznać więcej szczegółów?
Wypełnij poniższy formularz, a my oddzwonimy najszybciej jak to możliwe