FOTOGRAFIA KREATYWNA

Katarzyna Kornas
fotografka z 10-letnim doświadczeniem
Lector
Czytaj więcej
Termin:
9 stycznia – 29 lutego
Czas trwania:
16 zajęć
wtorki i czwartki, 18:00–19:30

Fotografia statyczna czy praca z modelem?

Naucz się robić kreatywne zdjęcia produktowe – twoją mentorką będzie Katarzyna Kornas, fotografka z wieloletnim doświadczeniem zdobytym podczas pracy z dużymi markami.

Oko, szkiełko, kreatywność i technika – to atrybuty współczesnego fotografa. Wyróżnij się i wypracuj swój indywidualny styl fotografowania. Opanuj kompozycję obrazu i oświetlenia w fotografii statycznej oraz w pracy z modelem eksponującym produkt. Rozbudź swoją kreatywność i zacznij zarabiać na swojej pasji.

Dla kogo jest ten kurs?

  • Dla fotografów pracujących w reklamie oraz zajmujących się fotografią komercyjną lub artystyczną,

    którzy chcą rozwinąć spójny styl fotograficzny oraz udoskonalić swoje umiejętności postprodukcyjne w programach Adobe oraz Capure One. Podczas kursu dowiesz się, jak: budować swoją pewność siebie, prowadzić negocjacje z klientem oraz tworzyć zdrowe relacje z zespołem.

  • Dla influencerów i content creatorów,

    którzy chcą podkręcić profesjonalizm w tworzeniu treści oraz w komunikacji w mediach społecznościowych. Podczas kursu dowiesz się, jak przyciągnąć uwagę dzięki treściom wizualnym oraz rozwiniesz biegłość w używaniu programów wspierających obróbkę zdjęć.

  • Dla osób interesujących się fotografią modową,

    które chcą rozwinąć swoje zdolności techniczne dzięki pracy z zaawansowanymi opcjami programów takich jak Adobe Photoshop oraz Capture One. Podczas kursu dowiesz się, w jaki sposób kształtować swój styl fotograficzny oraz poznasz pracę fotografa od kuchni.

Po kursie będziesz umieć:

  • • tworzyć moodboardy, listy „task to do” potrzebne w preprodukcji

  • • swobodnie poruszać się po programach Adobe Photoshop i Capture One

  • • organizować plan zdjęciowy

  • • dobierać sprzęt do potrzeb

  • • poruszać się w zagadnieniach technicznych od lamp po kompozycję

  • • rozmawiać i prowadzić negocjacje z klientem na planie i poza nim

  • • budować zdrową relację z zespołem

  • • budować portfolio oraz własną markę osobistą

Wykładowczyni:

Michał Korejba

KATARZYNA KORNAS

  • Fotografka z 10-letnim doświadczeniem

  • Studiowała fotografię modową na University of the Arts London – London College of Fashion

  • Pracowała w LPP SA

  • Pracowała przy tworzeniu internetowych treści fotograficznych, graficznych i wideo dla marek

  • Współtworzyła identyfikację wizualną takich marek jak: Vogue Polska, Vanity Teen, Apart, Tymbark, Reserved, Neonail, WK Dzik oraz Viva Magazyn!

Portfolio

PROGRAM

  • Wymagania: znajomość podstaw fotografii, posiadanie sprzętu fotograficznego
    (aparat, ewentualnie aparat w telefonie z funkcją ustawień manualnych)

    Oprogramowanie:

    • program Adobe Photoshop - wersja płatna
    • program Capture One - wersja płatna
    • Canva - podstawowa darmowa wersja
    • Unfold - podstawowa darmowa wersja
    • VSCO - podstawowa darmowa wersja
  • 01

    9.01, wtorek18:00-19:30

    BLOK I
    Fotografia jako środek wyrazu – przygotowanie technicznie

    • Czym jest dla nas fotografia?
    • Dobór odpowiedniego sprzętu do potrzeb
    • Omówienie trybów pracy aparatu – ISO, pomiar światła, przysłona, balans bieli, czas
  • 02

    11.01, czwartek18:00-19:30

    Typy fotografii – kim jesteśmy, dokąd zmierzamy i czego szukamy?

    • Omówienie typów fotografii takich jak:
      • portret
      • moda (również fotografia bielizny, sesje dziecięce)
      • reklama
      • packshot
    • Zdjęcia dla klientów
    • Twoje ID, czyli rozmowa o wypracowaniu stylu i charakteru
  • 03

    16.01, wtorek18:00-19:30

    BLOK II Preprodukcja
    Przygotowanie do zdjęć

    • Research dotyczący projektu, inspiracje oraz sprzęt potrzebny do wykonania zdjęć
    • Gdzie szukać inspirujących referencji – popularne źródła
    • Granica między inspiracją a plagiatem
    • Tworzenie moodboardu
  • 04

    18.01, czwartek18:00-19:30

    Technicznie o przestrzeni, świetle i jego możliwościach (gościnny wykład Adama Duraja)

    • Studio czy plener?
    • Skauting lokalizacji
    • Dobór i omówienie oświetlenia
  • 05

    23.01, wtorek18:00-19:30

    BLOK III Postprodukcja
    Wprowadzenie do Capture One

    • Wprowadzenie do interfejsu Capture One i jego podstawowych funkcji
    • Praca z balansem bieli, korekcją koloru oraz ekspozycją
    • Kadrowanie i kompozycja zdjęć
    • Eksport i formaty zdjęć
  • 06

    25.01, czwartek18:00-19:30

    Capture One – zaawansowana edycja i możliwości

    • Ostrość i redukcja szumów
    • Dodawanie i usuwanie obiektów
    • Przygotowywanie predefiniowanych styli
    • Nakładanie znaków wodnych
  • 07

    30.01, wtorek18:00-19:30

    BLOK IV Edycja i retusz zdjęć: Adobe Photoshop
    Wprowadzenie do programu Photoshop

    • Interfejs programu – nawigacja, najistotniejsze funkcje i dlaczego warto uczyć się programów w języku angielskim
  • 08

    1.02, czwartek18:00-19:30

    Szczegółowe funkcje – Photoshop w akcji

    • Funkcje:
      • Zaznaczanie elementów, usuwanie ich
      • Poznanie podstawowych narzędzi pracy w programie
      • Praca na warstwach/maskach
      • Efekty – filtry, pędzle, tekstury
      • Retusz skóry, usuwanie niedoskonałości, wygładzenie cery
  • 09

    6.02, wtorek18:00-19:30

    BLOK V Social Media
    Tworzenie spójnego wizerunku wizualnego w mediach społecznościowych

    • Prezentacja siebie w sieci – omówienie istoty roli fotografa w świecie mediów społecznościowych
    • Jak stworzyć spójny i rozpoznawalny wizerunek w mediach społecznościowych?
    • Wybór stylu i tonu zdjęć zgodnych z marką
    • Znaczenie kreatywności w wyróżnianiu się w tłumie treści
    • Jak angażować widzów za pomocą zdjęć w mediach społecznościowych, czyli budowanie relacji i dialogu z użytkownikami poprzez fotografie
    • Wykorzystanie konkursów, quizów i interaktywnych treści do zwiększenia zaangażowania
  • 10

    8.02, czwartek18:00-19:30

    Przygotowanie materiałów do publikacji w mediach społecznościowych – programy ułatwiające publikacje

    • Dobór i przygotowanie zdjęć do mediów społecznościowych
    • Wybór odpowiednich zdjęć do publikacji na różnych platformach
    • Wykorzystanie programów takich jak Canva, Unfold czy VSCO do prezentacji swoich prac w mediach społecznościowych
    • Prawa autorskie i licencje
  • 11

    13.02, wtorek18:00-19:30

    BLOK VI Na planie
    Praca na planie

    • Role na planie zdjęciowym oraz budowanie dobrej współpracy
    • Jak przygotować się do sesji zdjęciowej i na co zwrócić uwagę podczas pakowania sprzętu?
    • Sprzęt – kable i laptop
    • Jak zorganizować pracę podczas sesji tetheringu?
  • 12

    15.02, czwartek18:00-19:30

    Teamplay, czyli współpraca z zespołem podczas trwania planu zdjęciowego.

    • Praca z modelką/modelem na planie
    • Fotograf jak reżyser, czyli jak przewodzić sesji zdjęciowej i osiągnąć zamierzony efekt od A do Z.
  • 13

    20.02, wtorek18:00-19:30

    BLOK VII Portfolio i klient
    Portfolio

    • Znaczenie posiadania profesjonalnego portfolio w karierze fotografa
    • Jak portfolio pomaga w prezentowaniu umiejętności i stylu pracy
    • Wybór zdjęć do portfolio. Jak dokonywać selekcji zdjęć?
    • Segmentacja i dostosowanie portfolio do konkretnej grupy docelowej
    • Organizacja i układ zdjęć w portfolio
    • Dodawanie opisów i notatek do zdjęć, wyjaśniających kontekst i inspiracje. Jakie informacje warto uwzględnić, aby ułatwić zrozumienie kontekstu?
    • Prawa autorskie i ochrona – zabezpieczanie prac przed nieautoryzowanym użyciem.
  • 14

    22.02, czwartek18:00-19:30

    Kontakt z klientem

    • Kontakt z klientem na planie – komunikacja biznesowa
    • Przygotowanie do sesji zdjęciowej – na co zwrócić uwagę podczas pakowania
  • 15

    27.02, wtorek18:00-19:30

    BLOK VIII Projekt podsumowujący
    Projekt podsumowujący: ocena i analiza wykonanej sesji zdjęciowej część 1

    • Omówienie moodboardów, pomysłów i kolejnych kroków procesu realizacji projektów
    • Pomoc prowadzącego w procesie tworzenia projektów
  • 16

    29.02, czwartek18:00-19:30

    Projekt podsumowujący: ocena i analiza wykonanej sesji zdjęciowej część 2

    • Omówienie powstałych prac
    • Q&A
    • Ocena

Chcesz poznać więcej szczegółów?

Wypełnij poniższy formularz, a my oddzwonimy najszybciej jak to możliwe

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.