Kurs online, na którym poznasz tajniki level designu NA ŻYWO
NA ŻYWOLevel Design
Łukasz Maj Principal Level Designer w Crytek
21 ZAJĘĆ, 9 tygodniPoznaj silnik Unreal Engine 5 i wejdź do świata gamedev jako level designer.
Na kursie zdobędziesz zarówno wiedzę techniczną na temat planowania pracy i tworzenia interaktywnych map, jak i informacje z zakresu psychologii gracza.
Łukasz Maj
Principal Level Designer w CrytekTEN KURS JEST DLA CIEBIE, JEŚLI JESTEŚ...
program
- Speedapp to polska firma, działająca na zagranicznych rynkach. Zajmuje się łączeniem wykwalifikowanych specjalistów z różnych obszarów IT (m.in. gamedev) z globalnym biznesem oraz innowacyjnymi start-upami (wielu spośród ich klientów jest z branży high-tech). Dzięki nawiązanej współpracy, w ramach ćwiczeń ostatniego modułu zajęciowego:
- przejdziesz przez modelową ścieżkę rekrutacyjną,
- poznasz najlepszy sposób przygotowania się do rozmowy rekrutacyjnej,
- dowiesz się, w jaki sposób odpowiadać na niewłaściwie zadane pytania i jak je rozpoznawać,
Dla chętnych: możliwość umieszczenia ich CV w bazie speedapp i dołączenia do aktywnej rekrutacji.
- Czym zajmuje się Level Designer?
- Jakie są różnice między Level Designem i Level Artem?
- Zakres obowiązków LD
- Współpraca z resztą zespołu
- Zakres kursu
- Elementy składowe procesu tworzenia leveli
- Etapy produkcji podczas tworzenia lokacji
- Budżet czasowy
- Programy wspomagające organizację pracy Level Designera
- Przygotowanie pomysłu i przebiegu misji –planowanie poszczególnych wydarzeń
- Wprowadzenie do interfejsu UE5
- Organizacja pracy – nazewnictwo, struktura folderów etc
- Narzędzia używane przez Level Designera w UE5
- Praca z terenem
- Dodawanie materiałów do terenu
- Techniki używane do prowadzenia gracza
- Kompozycja przestrzeni
- Język wizualny
- Metryki
- Narracja środowiskowa (environmental storytelling)
- Tworzenie blockoutu z wykorzystaniem prostych brył
- Implementacja zarysu w przestrzeni 3D
- Skala świata, ustalanie odległości pomiędzy kluczowymi lokacjami
- Filary Gry
- Rodzaje graczy
- Wybory graczy
- Styl gry graczy (player play style)
- Definicja poszczególnych wydarzeń (gameplay beats)
- Przepływ i tempo gry (flow & pacing)
- Wprowadzanie nowych mechanik
- Blueprinty
- Obiekty interaktywne
- Interakcja gracza z otoczeniem
- Jak wprowadzać mechaniki do przestrzeni gry
- Percepcja
- Refuge and Prospect space
- Postrzeganie przestrzeni
- Rodzaje przestrzeni
- Motywacja i jej rodzaje
- Risk vs. Reward (Ryzyko i Nagroda)
- Teoria koloru
- Tworzenie przestrzeni liniowej i nieliniowej
- Używanie koloru jako narzędzia wpływającego na nastrój gracza
- Tworzenie przestrzeni, która wpływa na emocje oraz zachowanie gracza
- Risk and Reward
- Tworzenie przestrzeni combatowej
- Implementacja przeciwników
- Metryki pojedynków (combat metrics)
- Dodawanie wertykalności do przestrzeni combatowej
- Checklista
- Implementacja AI w grze
- Tworzenie przestrzeni pod combat
- Skryptowanie pojedynków z przeciwnikami
- Różnice między tworzeniem przestrzeni na zewnątrz oraz wewnątrz
- Nawigacja w level designie
- Tranzycja pomiędzy przestrzenią (Transition space)
- Assety modułowe
- Architektura w pracy Level Designer
- Praca z modularnymi assetami
- Organizacja pracy z modularnymi assetami
- Level Instance
- Grupowanie elementów
- Layers
- Rodzaje przestrzeni tranzycyjnej w praktyce
- Planowanie i implementacja zagadek
- Depth vs complexity
- Cele gracza i ich rodzaje
- Perspektywa gracza (postaw się na miejscu gracza)
- Difficulty Curve and Forgetting Curve
- Implementacja zagadki
- Pressure plate and Pushable object
- Obiekty interaktywne
- Implementacja celu gracza
- Combat część 2
- Sequencer
- Destrukcja
- Elementy tworzące żywy i responsywny świat
- Ustawianie combatu część 2
- Fale przeciwników
- Reinforcement mechanic w praktyce
- Jak używać sequencera
- Fracture tool – Destrukcja w Unreal Engine
- Optymalizacja levelu
- Playtesting
- Feedback
- Jak udostępnić level?
- LD – Dobre praktyki
- Dodawanie elementów tworzących żywy i responsywny świat
- Optymalizacja levelu
- Pakowanie projektu
- Level Design Document
- Portfolio Level Designera
- Co powinno być w CV Level Designera
- Proces rekrutacyjny
- Rozmowa kwalifikacyjna
Co zyskasz po kursie?
Format pracy
Bierz udział w zajęciach online, odtwarzaj nagrania z lekcji w dogodnym dla Ciebie momencie, rozmawiaj na Discordzie z prowadzącym i wymieniaj się doświadczeniami z innymi uczestnikami kursu.
Wszystkie potrzebne materiały będą znajdować się na platformie Google Classroom, dostęp do której będziesz miał nawet po ukończeniu kursu. W trakcie nauki czekają cię nie tylko ćwiczenia, ale również wykłady, warsztaty i panele. Każdy uczestnik otrzyma certyfikat uczestnictwa w kursie, a na wybitnych studentów czekają dyplomy!
Sprzęt
Unreal Engine 5
Dodatkowe Assety:
- Advanced Locomotion System V4
Wymagania sprzętowe:
- Unreal Engine 5
Minimalne wymagania:
- Windows:
10 64-bit (Version 20H2) - Pamięć RAM:
8 GB - Procesor:
Intel Core i5-8400 AMD Ryzen 5 2600 - Karta graficzna:
NVIDIA GeForce GTX 1060 AMD Radeon RX 590 - Miejsce na dysku:
45 GB (wymagany SSD)
Zalecane parametry:
- Windows:
10 64-bit (Version 20H2) - Pamięć RAM:
16 GB - Procesor:
Intel Core i7-8700 AMD Ryzen 5 3600 - Karta graficzna:
NVIDIA GeForce RTX 2080 AMD Radeon RX 6700 - Miejsce na dysku:
45 GB (wymagany SSD)