Level Design
Łukasz Maj Principal Level Designer w Crytek
23 zajęcia, 13 tygodni
Wciągająca rozgrywka to nie tylko dobrze napisany scenariusz, ale również wizualne doznania gracza. Naucz się level designu i zacznij tworzyć ujmujące i przyciągające ciekawością światy, do których chętnie będą powracali gracze.
Opanuj sztukę przekładania wizji projektu na grywalną przestrzeń i wpływaj na proces tworzenia leveli od prototypu aż po finalną wersję.
Poznaj silnik Unreal Engine 5 i wejdź do świata gameDev jako level designer.
Na naszym praktycznym kursie zdobędziesz zarówno wiedzę techniczną na temat planowania pracy i tworzenia interaktywnych map, jak i wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii gracza.
O wykładowcy
Łukasz Maj
Principal Level Designer w CrytekTEN KURS JEST DLA CIEBIE, JESLI JESTEŚ...
Co zyskasz po kursie?
program
- Czym zajmuje się level designer?
- Jakie są różnice między level designem i level artem?
- Zakres obowiązków LD
- Współpraca z zespołem
- Elementy składowe procesu tworzenia leveli
- Etapy produkcji podczas tworzenia lokacji
- Budżet czasowy
- Programy wspomagające organizację pracy level designera
- Wprowadzenie do interfejsu UE5
- Organizacja pracy – nazewnictwo, struktura folderów etc.
- Narzędzia używane przez level designera w UE5
- Tips and tricks
- Pierwszy projekt
- Techniki używane do prowadzenia gracza
- Kompozycja przestrzeni
- Język wizualny
- Metryki
- Narracja środowiskowa (environmental storytelling)
- Praca z terenem
- Dodawanie materiałów do terenu
- Wykorzystanie terenu do stworzenia kompozycji przestrzeni
- Skala świata, ustalanie odległości pomiędzy kluczowymi lokacjami
- Filary Gry
- Przepływ i tempo gry (flow & pacing)
- Dokumentacja level designu
- Definicja poszczególnych wydarzeń (gameplay beats)
- Rodzaje gameplayu
- Implementacja celu gracza
- Obiekty interaktywne
- Interakcja gracza z otoczeniem
- Jak wprowadzać mechaniki do przestrzeni gry
- Percepcja
- Rodzaje graczy
- Styl gry graczy (player play style)
- Motywacja i jej rodzaje
- Tworzenie przestrzeni wspierającej różne playstyle
- Tworzenie przestrzeni liniowej i nieliniowej
- Używanie koloru jako narzędzia wpływającego na nastrój gracza
- Tworzenie przestrzeni, która wpływa na emocje oraz zachowanie gracza
- Struktura trzyaktowa (3 act structure)
- Podróż bohatera
- Przekazywanie elementów narracyjnych poprzez gameplay
- Ton narracji
- Czy designer powinien odbierać kontrolę graczowi w trakcie gry?
- Archetypy NPCów w grze
- Przygotowanie pomysłu na misję do gry
- Tworzenie przebiegu misji
- Checklista do tworzenia misji
- Co robić, czego nie robić?
- Tworzenie przestrzeni combatowej
- Implementacja przeciwników
- Metryki pojedynków (combat metrics)
- Dodawanie wertykalności do przestrzeni combatowej
- Checklista
- Implementacja AI w grze
- Tworzenie przestrzeni pod combat
- Skryptowanie pojedynków z przeciwnikami
- Implementowanie fal przeciwników
- Tworzenie scenariusza misji
- Planowanie poszczególnych wydarzeń
- Stworzenie mapy 2D odzwierciedlającej przebieg misji
- Flow i tempo misji (mission flow & pacing)
- Cele gracza
- Implementacja layoutu w przestrzeni 3D
- Rozmieszczenie przestrzenne zaplanowanych wydarzeń
- Skala, prowadzenie gracza
- Różnice między tworzeniem przestrzeni na zewnątrz oraz wewnątrz
- Tranzycja pomiędzy przestrzenią (Transition space)
- Assety modułowe
- Architektura w pracy level designer
- Tworzenie blockoutu wnętrza z wykorzystaniem assetów modułowych
- Skala, metryki i elementy gameplayowe
- Tranzycja pomiędzy przestrzenią otwartą a zamkniętą
- Prefaby, grupy, instancje leveli
- Wprowadzenie do Blueprintów
- Level blueprints vs actor blueprints
- Planowanie i implementacja zagadek
- LD – dobre praktyki
- Implementacja gameplayu
- Iteracja blockoutu
- Dodawanie zagadek
- Implementacja combat encounterów
- Dodawanie elementów tworzących żywy i responsywny świat
- Integracja audio, sequencer, destrukcja, system cząsteczkowy
- Używanie oświetlenia na potrzeby gameplayowe
- Playtesting, feedback
- Optymalizacja levelu
- Implementacja elementów wzbogacających gameplay
- Playtesting
- Dodawanie oświetlenia
- Optymalizacja poziomu
- Portfolio level designera
- Co powinno być w CV level designera
- Proces rekrutacyjny
- Rozmowa kwalifikacyjna
Sprzęt
Unreal Engine 5
Dodatkowe Assety:
- Low Poly Style Deluxe 2: Tropical Environment
- Advanced Locomotion System V4
- Low Poly Shooter Pack - Free Sample
Wymagania sprzętowe:
- Unreal Engine 5
Minimalne wymagania:
- Windows:
10 64-bit (Version 20H2) - Pamięć RAM:
8 GB - Procesor:
Intel Core i5-8400 AMD Ryzen 5 2600 - Karta graficzna:
NVIDIA GeForce GTX 1060 AMD Radeon RX 590 - Miejsce na dysku:
45 GB (wymagany SSD)
Zalecane parametry:
- Windows:
10 64-bit (Version 20H2) - Pamięć RAM:
16 GB - Procesor:
Intel Core i7-8700 AMD Ryzen 5 3600 - Karta graficzna:
NVIDIA GeForce RTX 2080 AMD Radeon RX 6700 - Miejsce na dysku:
45 GB (wymagany SSD)
Format pracy
Bierz udział w zajęciach online, odtwarzaj nagrania z lekcji w dogodnym dla Ciebie momencie, rozmawiaj na Discordzie z prowadzącym i wymieniaj się doświadczeniami z innymi uczestnikami kursu.
Wszystkie potrzebne materiały będą znajdować się na platformie Google Classroom, dostęp do której będziesz miał nawet po ukończeniu kursu. W trakcie nauki czekają cię nie tylko ćwiczenia, ale również wykłady, warsztaty i panele. Każdy uczestnik otrzyma certyfikat uczestnictwa w kursie, a na wybitnych studentów czekają dyplomy!
