Tworzenie marki modowej
Dorota Sajewicz CEO CENTRE EX CO-OWNER RISK MADE IN WARSAW
5 grudnia
25 stycznia

Branża modowa to nie tylko pomysły, kreatywność i wizja artystyczna, ale także biznes, strategia i liczby. Silną, odnoszącą sukcesy markę można stworzyć tylko poprzez umiejętne połączenie tych dwóch, pozornie rozbieżnych, światów.
Dorota Sajewicz, ex co-owner RISK made in Warsaw, ma za sobą wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi markami, którym podzieli się z tobą na swoim praktycznym kursie.
Razem z prowadzącą stworzysz kompleksowy plan rozwoju swojej marki, nauczysz się skutecznie zarządzać jej wizerunkiem i odnajdziesz równowagę między kreatywnymi a biznesowymi aspektami swojej działalności. Studenci, którzy pomyślnie ukończą kurs i zaliczą wszystkie zadania domowe, otrzymają także dodatkową indywidualną konsultację z prowadzącą.
Dowiedz się więcej
5 grudnia
25 stycznia
O wykładowcy
Dorota Sajewicz
CEO CENTREEX CO-OWNER RISK MADE IN WARSAW
Ma ponad 20-letnie doświadczenie w strategicznym zarządzaniu rozwojem firm, marek i produktów.
Od 2015 r. do 2018 r. była współwłaścicielką kultowej marki RISK Made in Warsaw, gdzie odpowiadała za rozwój finansowy i wzrost sprzedaży.
Współpracowała z takimi markami jak PLNY LALA i Femi Stories oraz z projektantami: Mariuszem Przybylskim czy Serafinem Andrzejakiem.
W 2019 r. założyła firmę konsultingową CENTRE. Skutecznie przeprowadziła ponad 40 projektów, wspierając założycieli startupów i scale-upów w ich celach strategicznych i krytycznych wyzwaniach operacyjnych.
Wcześniej – dyrektorka marketingu Coffeeheaven oraz współtwórczyni sukcesu tej marki na rynku polskim.
Zarządzała marketingiem i PR-em popularnych marek: NorthFish, Costa Coffee, Timex Polska, Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych „ProMarka”.
Dla kogo jest ten kurs?
DLA PROJEKTANTÓW MODY Zdobędziesz wiedzę na temat skutecznych strategii budowania rozpoznawalności i zwiększenia popularności swojej marki.
Dowiesz się, jak ustalać strategię cenową i sprzedawać swoje produkty oraz jak wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiesz się, jak dostosowywać swoje produkty do zmieniających się trendów i preferencji klientów, a także nauczysz się budować z nimi trwałe relacje, co zaprocentuje lojalnością wobec Twojej marki.
Dowiesz się, jak ustalać strategię cenową i sprzedawać swoje produkty oraz jak wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiesz się, jak dostosowywać swoje produkty do zmieniających się trendów i preferencji klientów, a także nauczysz się budować z nimi trwałe relacje, co zaprocentuje lojalnością wobec Twojej marki.
DLA PRZEDSIĘBIORCÓW Z BRANŻY MODOWEJ Poszerzysz swoją wiedzę z zakresu skutecznych strategii budowania rozpoznawalności marki i komunikacji z klientami. Poznasz różne techniki segmentacji rynku i określania grup docelowych. Dowiesz się, jak zarządzać produkcją i dostosujesz swoje produkty do potrzeb klientów, co przyczyni się do rozwoju biznesu.
DLA ABSOLWENTÓW STUDIÓW MODOWYCH Zdobędziesz praktyczne wskazówki dotyczące prowadzenia biznesu modowego, włączając w to aspekty administracyjne, prawne i logistyczne. Nauczysz się tworzenia spójnych strategii marki, łącząc kreatywne i biznesowe elementy oraz dowiesz się, jak efektywnie zarządzać finansami, co pozwoli ci na lepszą alokację środków i długoterminowe planowanie. Poznasz skuteczne strategie marketingowe, zwiększające widoczność marki i zdolność przyciągania klientów.
DLA OSÓB BEZ DOŚWIADCZENIA W BRANŻY, CHCĄCYCH ROZWIJAĆ MARKĘ MODOWĄ Dzięki kursowi zdobędziesz wiedzę na temat strategii tworzenia marki, co pozwoli na identyfikowanie nowych możliwości rozwoju. Nauczysz się wykorzystywać narzędzia marketingowe oraz zapoznasz się z podstawami zarządzania doświadczeniem klienta. Zrozumiesz specyfikę branży modowej wraz z biznesową składową oraz kluczowymi zasadami, których należy przestrzegać, aby uniknąć ryzyka bankructwa i skutecznie budować własną markę.
Dla dwóch najlepszych kursantów mamy nie lada gratkę. Po ukończeniu kursu, nasza wykładowczyni udzieli im biznesowej konsultacji 1:1. Będzie to okazja do uzyskania indywidualnych rad i wskazówek, dzięki którym przyśpieszą rozwój swojej marki osobistej.
program
5.12
godz. 18.00-20.00
O transformacji rynku modowego – gdzie jesteśmy dziś?
- O czym jest ten kurs?
- Dlaczego chcesz prowadzić markę modową?
- Dynamika obecnego rynku modowego oraz geneza zmian
- Dane rynkowe, gdzie jesteśmy teraz.
- Projektant a przedsiębiorca – wdrożenie do świata biznesu.
- Analiza mocnych i słabych stron – rozwój zespołu, rola lidera.
7.12 godz. 18.00-20.00
Marka i jej DNA – wizja, misja, historia marki. Odpowiedzialność społeczna.
- Od logo i nazwy po budowanie wyrazistości marki.
- „Dlaczego” marki i zrozumienie rytmu marki w procesie rozwoju i interakcji z klientami. Sformułowanie misji bazując na teorii Simona Sineka (nadanie marce wartości storytellingowych).
- Skupienie na intencji. „Dlaczego” siłą i energią do działania.
- Historia marki – o czym ona jest, o czym opowiada i jaka ona jest?
- Klient, rynek – kto nim jest, jaki jest oraz reakcja rynku docelowego – jaka jest?
- Wdrożenie modelu Value Creation Plan.
12.12 godz. 18.00-20.00
Styl i koncepcja produktu. Inspiracje, moodboard, plan kolekcji. Zrównoważony rozwój.
- Jak pozycjonować swój produkt i markę na rynku?
- Inspiracje – gdzie ich szukać?
- Charakter marki i produktu. Czym się wyróżnić na rynku?
- Dlaczego twój produkt musi być spójny z historią, mieć osobowość i co to oznacza?
- Zrównoważony rozwój.
14.12 godz. 18.00-20.00
Planowanie: od pomysłu, przez kreację do produkcji. Partnerzy w procesie.
- Cykl życia firmy do czasu launchu kolekcji – planowanie rytmu i etapy działań.
- Dynamika Project Planu – praca od wizji do gotowej produkcji
- Etap kreatywny
- Etap technologiczny – modele współpracy produkcyjnej, etapy produkcji, kontrola jakości
- Cykl pracy – jak opanować różne etapy pracy twórczej w tym samym czasie?
- Praca zespołowa. 2-3 kolekcje na raz (wyzwania).
- Kto jest twoim partnerem? Jak współpracować?
19.12 godz. 18.00-20.00
Planowanie portfolio produktowego, cen oraz obliczanie marży
Zakres portfolio – co i dlaczego się tu znajduje?
- Nazwa
- Misja
- Historia
- Produkt i Cena
- Research rynku
- Plan Marketingowy
- Business Plan
21.12 godz. 18.00-20.00
Budżetowanie
- Zasady, zakres i ważność P&L, Cash Flow, CCC (Cash Conversion Cycle).
- Znaczenie gotówki w firmie w połączeniu z cyklem produkcja/sprzedaż produktów w modzie.
- Omówienie szablonu do planowania finansowego.
- Wsparcie: kto może mi pomóc i kogo mogę potrzebować?
9.01 godz. 18.00-20.00
Wprowadzenie marki lub kolekcji na rynek i jej sprzedaż
- Modele i sprzedaży – rola pokazów, targów, współpraca z platformami sprzedażowymi, marketplace’ami, sklepami, kontraktacje.
- Skupienie na działaniach online – sprzedaż online, stworzenie / rozwój sklepu e-commerce.
- Wdrożenie kolekcji: co trzeba zrobić na start?
- Visual Merchandising + storytelling.
- Przykłady e-commerce – plusy i minusy.
11.01 godz. 18.00-20.00
Kampania Proces przygotowania kampanii. Marketing & PR, media społecznościowe.
- Proces przygotowania kampanii – plan, historia, sesje zdjęciowe (lookbook, packshoty, wizerunek). Jak pracować z prawami do wizerunku oraz prawami autorskimi?
- Lejek marketingowy i działania na poszczególnym etapie lejka.
- Media społecznościowe.
- PR (komunikacja z mediami, praca z agencjami).
- Różne drogi podejścia do komunikacji i marketingu.
16.01 godz. 18.00-20.00
Budowanie relacji z klientami
- Identyfikacja klientów i budowanie z nimi relacji.
- Lojalność wobec marki.
- Waga społeczności.
- Praktyczne case study – wyjście z kryzysu dzięki społeczności.
18.01 godz. 18.00-20.00
Research rynku i praktyczna ocena wybranych marek z rynku modowego
- Ćwiczenie praktyczne w grupach + prezentacje wyników badań wraz z komentarzem prowadzącej. Podkreślenie:
- Znaczenia badań rynkowych i analizy konkurencji.
- Identyfikowanie luk w ofercie produktowej.
- Trendy biznesowe a twoja marka)
23.01 godz. 18.00-20.00
Rozwój marki
- Dylematy związane z rozwojem.
- Staranna współpraca może napędzać rozwój marki. Przykłady i ocena efektów.
- Skalowanie działalności – główne wyzwania
25.01 godz. 18.00-20.00
Prezentacja opracowanych biznesplanów i założeń dla marki
Tematy, które poruszymy podczas kursu
Marka i jej DNA
Omówimy istotne elementy marki, takie jak jej wizja, misja oraz historia. Zajmiemy się także działaniami CSR i odpowiedzialnością marki, czyli tym, jak firma angażuje się w działalność społeczną i ekologiczną i jak to wpływa na jej reputację i relacje z klientami.
Planowanie
W trakcie kursu zajmiemy się procesem tworzenia marki modowej – od pomysłu po zorganizowanie produkcji i dystrybucji towarów. Omówimy także proces pozyskiwania potencjalnych partnerów biznesowych i dostawców, którzy mogą pomóc twojej marce w osiągnięciu sukcesu.
Przygotowanie kampanii
Skuteczne planowanie kampanii to jeden z najważniejszych elementów budowania rozpoznawalności marki.
Podczas kursu skupimy się na kampaniach marketingowych i procesie przygotowania do nich. Omówimy zarówno marketing i PR, jak i strategie wykorzystania mediów społecznościowych do promocji marki i produktów.
Dowiedz się więcej
5 grudnia
25 stycznia
Zapisz się na kurs lub zadaj nam pytanie