SOCIAL MEDIA MANAGER

Kurs online, z którym stworzysz skuteczną strategię w mediach społecznościowych oraz będziesz sprawnie zarządzać komunikacją, reklamą oraz społecznością.
Lector
Czytaj więcej
data
04 grudnia – 20 marca
Czas trwania:
14 tygodni
28 zajęć na żywo

Analizuj dane i statystyki z platform społecznościowych oraz twórz niezawodne strategie zarządzania social mediami.

Codzienność Social Media Managera to szukanie inspiracji, przekształcanie pomysłów w angażujące treści i budowanie wirtualnej społeczności. Jednak zanim osiągniesz sukces w mediach społecznościowych, naucz się nimi zarządzać, jak ekspert. W trakcie kursu dowiesz się, jak wykorzystać potencjał mediów społecznościowych w biznesie, nie tylko dla klientów, ale również dla własnej firmy.

Pod okiem prowadzących poznasz mechanizmy klasyfikacji konsumentów w mediach społecznościowych oraz nauczysz się identyfikować grupy docelowe dla marek, z którymi współpracujesz. Opanujesz zarządzanie organicznymi zasięgami, a także zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne do znalezienia pracy na stanowisku juniorskim. Poznasz także strategie współpracy z influencerami oraz wszystkie istotne techniczne aspekty płatnych kampanii. Przygotuj się na nowe wyzwania i rozwijaj się jako Social Media Manager!

Dla kogo jest ten kurs?

  • Switchersi i osoby, które dopiero rozpoczynają przygodę z social mediami

    Poznasz specyfikę każdej z platform społecznościowych,zaczniesz tworzyć skuteczne strategie i opanujesz ich realizację krok po kroku. Dowiesz się, jak dobierać grupy docelowe, monitorować wyniki kampanii i jak dostosowywać strategie w zależności od ich skuteczności.

  • Osoby z doświadczeniem pracy w social mediach

    Chcesz uporządkować wiedzę i zdobyć nowe doświadczenie? Dzięki kursowi podniesiesz swoje kwalifikacje, aby móc wykonywać poważniejsze zadania i zwiększyć szanse na awans, rozpocząć pracę jako freelancer lub niezależnie zarządzać projektami. Opanujesz kreowanie grup docelowych w social mediach z podziałem na platformy oraz poznasz tajniki tworzenia płatnych reklam.

  • Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw

    Nauczysz się skutecznie promować swoją firmę w mediach społecznościowych i zoptymalizujesz czas na nie poświęcany. Zbudujesz skuteczną strategię komunikacyjną, zwiększysz widoczność swojego biznesu w sieci oraz zaczniesz tworzyć wartościowe treści, które przyciągną nowych klientów. Dowiesz się, kiedy warto, a kiedy nie warto, inwestować w reklamy i poznasz sposoby na monitorowanie trendów w social mediach.

Poznaj swoich nowych wykładowców:

Przemysław Kasiura

  • Dyrektor ds. Marketingu w Top Level Tennis oraz Graphic Designer w Matterhorn Digital

  • Jako Social Media Manager (m.in. w GoldenSubmarine) był koordynatorem kampanii takich marek, jak: CEDC (Żubrówka, Husaria), Citi Handlowy, PayU, Żabka Polska, Grupa Żywiec (Specjal, Dziki Sad), PKN ORLEN (Verva Street Racing), Polski Związek Piłki Siatkowej oraz Bank Zachodni WBK (Santander Polska)

  • Zarządzał kampaniami promocyjnymi w niemal wszystkich mediach społecznościowych. Był odpowiedzialny za milionowe budżety swoich klientów

  • Aktualnie współpracuje z agencjami z Polski, Nowej Zelandii i Holandii, odpowiadając za zwrot z poniesionych inwestycji w social mediach

Lector's name

Marta Janus

  • Od ponad dwóch lat zajmuje się marketingiem w firmie Lidl Polska jako kierowniczka zespołu ds. social mediów

  • Współpracowała z takimi markami, jak Sephora, Nivea czy marki z grupy Nestle, gdzie była odpowiedzialna za influencer marketing

  • We wrześniu 2022 r. zdobyła certyfikat DIMAQ Professional Digital Marketing Qualification

  • Prelegentka na webinarach i konferencjach (m.in. Kongres For Social Media), autorka branżowych artykułów m.in. „Influencer marketing na przełomie 2020/2021”, „Influencerzy w czasach koronawirusa”, „Transmisje na żywo hitem w czasie pandemii”

PROGRAM

  • 01

    Social Media na tle innych działań marketingowych

    • W jakich branżach SMM najlepiej się sprawdza?
    • Jakie są inne działania marketingowe oprócz social mediów?
    • Podstawy rynku cyfrowego
    • Lejek sprzedażowy i CJM
  • 02

    Jak budować wizerunek marki w mediach społecznościowych? Część 1.

    • Jak marki budują swój wizerunek w SM?
    • Sposoby komunikacji marki z publicznością
    • Głos i ton marki
    • Storytelling – kreatywność i jej rozwój w ramach marki
  • 03

    Meta, czyli czym jest Facebook, Instagram i WhatsApp?

    • Jakie są największe zalety i wady Mety?
    • Jakie kreacje najlepiej sprawdzają się na Facebooku i Instagramie i kto korzysta z tych platform?
    • Trendy platform
    • Algorytmy i płatne narzędzia
  • 04

    Jak budować wizerunek marki w mediach społecznościowych? Część 2.

    • Spójność marki w SM – czy jest ważna?
    • Co robić i czego nie robić, gdy markę dosięga wizerunkowy kryzys?
    • Case studies
  • 05

    YouTube, Twitter, LinkedIn i inne ciekawe platformy

    • Czym różnią się pozostałe platformy od Mety?
    • O czym i jak publikuje się na YouTubie, LinkedInie czy Twitterze?
    • Kiedy warto skierować główny wektor komunikacji na platformy inne niż Meta?
    • Trendy platform
    • Algorytmy i płatne narzędzia
    • Twitter Ads

    Praca domowa: Jakie inne platformy mogą być idealne dla Twojego biznesu? Zastanów się nad tym i napisz kilka zdań, jaka platforma będzie idealna i dlaczego?

  • 06

    Grupa docelowa. Koncepcja i kryteria doboru

    • Dlaczego ważne jest dla nas zrozumienie odbiorców i jak pomaga to w komunikacji biznesowej?
    • Jakimi kryteriami kierujemy się, określając grupę celową?
    • Jak dobrze określić grupę docelową, a tym samym dobrać odpowiednią komunikację reklamową?
    • Segmentacja odbiorców
    • Rola odbiorców w określaniu kanałów i sposobów komunikacji
  • 07

    Czym różni się komunikacja organiczna od płatnej?

    • Kiedy warto, a kiedy nie warto wydawać pieniędzy?
    • Czy komunikacja organiczna ma sens z punktu widzenia biznesowego?
    • Czym różni się promowanie w Meta Business Suite a w Menadżerze Reklam?
    • Menadżer reklam – wszystko, co musisz o nim wiedzieć

    Praca domowa: Czy Twój biznes/klient wymaga płatnych kampanii, czy wystarczy tylko organiczne i bezpłatnej komunikowanie? Uzasadnij swoją odpowiedź.

  • 08

    Źródła informacji na temat grup docelowych i jak je określać

    • Skąd czerpać informacje o grupach docelowych?
    • Narzędzia i sposoby badania grupy docelowej: jakościowe/ilościowe
    • Jak stworzyć portret grupy docelowej?
    • Case studies

    Praca domowa: Określ swoją grupę docelową wg wybranych kryteriów poznanych na zajęciach i omów przykłady na kolejnym spotkaniu.

  • 09

    Reklamowanie w Meta. Część 1.

    • Jak stworzyć i poprawnie wprowadzić ustawienia w Menadżerze Firmy (konta reklamowe, podpięcie fanpage’y, metody płatności itp.)?
    • Warsztaty z programami
  • 10

    Social Selling w marketingu

    • Co to jest social selling?
    • Dlaczego warto się na niego zdecydować?
    • Jak sprzedawać, dzięki social media?
    • Jak sprawdzić social selling index?
    • Social media a sprzedaż
  • 11

    Reklamowanie w Meta. Część 2.

    • Jak poprawnie wykonać kampanię w wybranym celu reklamowym?
    • Jak mądrze dobrać budżet, harmonogram, umiejscowienia oraz grupę docelową?
    • Jak tworzy się content reklamowy i co jest w nim istotne?
    • Menedżer firmy – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

    Praca domowa: Stwórz własny testowy Menedżer Firmy, dodaj wykładowcę do osób zarządzających nim, ustaw metodę płatności, dodaj konto reklamowe i ustaw kampanię reklamową na potrzeby wcześniej ustalonego klienta.

  • 12

    Sesja feedbackowa

    • Omówienie dotychczasowych prac domowych
    • Odpowiedzi na pytania
  • 13

    Reklamowanie na LinkedInie

    • Jak zakłada się konto reklamowe na LinkedInie?
    • W jaki sposób dobiera się grupę docelową w Menedżerze Kampanii?
    • Jak kierować kampanię?
    • Reklama karuzelowa
    • Płatna reklama na LinkedInie – jakie formaty masz do wyboru?
    • Menedżer kampanii LinkedIn

    Praca domowa: Stwórz własne konto reklamowe na LinkedInie, dodaj wykładowcę do osób zarządzających nim, ustaw metodę płatności i ustaw kampanię reklamową na potrzeby wcześniej ustalonego klienta.

  • 14

    Występ gościnny: Pozycjonowanie marki a social media

  • 15

    Reklamowanie na YouTubie

    • Jak są możliwości w promowaniu na YouTubie? Reklamy TrueView
    • Metody kierowania reklam na YouTubie
    • Formaty reklam na YouTubie
    • Jakie cele reklamowe są najskuteczniejsze na Google Ads dla YouTube’a?
    • Jakie kreacje sprawdzają się w utrzymywaniu uwagi na YouTubie?
    • Konto reklamowe Google Ads

    Praca domowa: Stwórz własne konto reklamowe na Google Ads, dodaj wykładowcę do osób zarządzających nim, ustaw metodę płatności i ustaw kampanię reklamową na potrzeby wcześniej ustalonego klienta.

  • 16

    Organiczne angażowanie w SM

    • Podstawy marketingu efektywnościowego
    • Kampanie kształtowania marki i wydajności
    • Typy kampanii według celów
    • Jakie posty i dlaczego właśnie one zostały viralem? Case study
    • Poznanie zasad, które ułatwią tworzyć posty, które angażują

    Praca domowa: Stwórz post lub jego opisowy projekt, bazując na zasadach poznanych na zajęciach

  • 17

    Content reklamowy

    • Jak tworzyć content stworzony pod reklamę?
    • Co jest istotne w kreacji video, a co w statykach?
    • Różne rodzaje treści – infografiki, recenzje produktów i usług, badania i raporty branżowe, FAQ i inne
    • Nauka na przykładach. Analiza dobrych i złych praktyk

    Praca domowa: Stwórz statyczną treść reklamową lub scenariusz do treści wideo dla swojego klienta.

  • 18

    Regularny dialog ze społecznością

    • Jak prowadzić dialog ze społecznością?
    • Social media = Społeczność
    • Mikronarracje mają moc!
    • Zaangażowana społeczność liczy na więcej
    • Scenariusze komunikacji – dobre przykłady

    Praca domowa: Stwórz scenariusz komunikacji w wybranym kanale na dłuższy i określony czas, plan tygodnia/miesiąca.

  • 19

    Sesja Feedbackowa

    • Omówienie dotychczasowych prac domowych
    • Odpowiedzi na pytania
  • 20

    Automatyzacja w SM

    • Czym jest i co daje automatyzacja w SM?
    • Jakie działania warto zautomatyzować, pracując w SM?
    • Publikowanie treści, płatne kampanie, moderacja i obsługa klienta
    • Analityka i raportowanie

    Praca domowa: Zaproponuj zautomatyzowanie min. jednego procesu w pracy SMM

  • 21

    Analityka w reklamach

    • Poznanie wskaźników analitycznych w narzędziach reklamowych
    • Dostosowywanie kolumn do łatwiejszego czytania wyników
    • Jak mierzyć konwersje?
    • Analiza prawdziwych kampanii reklamowych

    Praca domowa: Sprawdzian z wiedzy teoretycznej o wskaźnikach + analiza realnych wyników (case study) i próba wyciągnięcia mądrych wniosków.

  • 22

    Czym jest Influencer marketing? Kto to influencer?

    • Podstawy influencer marketingu
    • Rodzaje influencerów
    • Wyszukiwanie i selekcja
    • Metryki i ocena wydajności

    Praca domowa: Wybierz influencera do promocji wskazanego biznesu i uzasadnij, dlaczego wybrałeś właśnie jego. Stwórz brief dla influencera.

  • 23

    Moderacja społeczności i radzenie sobie z kryzysami

    • Jak radzić sobie z negatywnymi komentarzami w wiadomościach prywatnych i komentarzach?
    • Jakie są dobre wskazówki w ciągłym utrzymywaniu profesjonalizmu w sytuacjach kryzysowych?
    • Jak efektywnie gasić pożary?

    Praca domowa: Odpowiedz na kilka realnych komentarzy/wiadomości prywatnych w taki sposób, aby „pożar” został jak najszybciej ugaszony.

  • 24

    Jak współpracować z influencerami, aby sprzedawać oraz aby nie płacić kar?

    • Jakie korzyści można z tego czerpać?
    • Prawne aspekty współpracy
    • Marka osobista
  • 25

    Rynek pracy a Social Media?

    • Analiza ofert pracy z Rocket Jobs
    • Przykłady dobrego portfolio
    • Jak wygląda praca w agencji?
    • Zatrudnienie – możliwe miejsca pracy

    Praca domowa: Przygotowanie końcowej strategii dla SM

  • 26

    Praca Social Mediowca – firma, agencja i freelancing

    • Jak wygląda praca jako klient?
    • Jak wygląda praca jako freelancer?
    • Poszukiwanie klientów
  • 27

    Menedżer mediów społecznościowych, czyli kto?

    • Czym różni się praca w agencji marketingowej a praca w dziale marketingu firmy?
    • Jakie są plusy i minusy pracy po obu stronach
  • 28

    Prezentacja strategii dla SM tworzonych w trakcie trwania kursu, podsumowanie kursu

Zapisz się na kurs

Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie i zapisać się na niego, wypełnij formularz.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.