SOCIAL MEDIA MANAGER – kurs online, dzięki któremu stworzysz skuteczną strategię w mediach społecznościowych | SKVOT

SOCIAL MEDIA MANAGER

Kurs online, z którym stworzysz skuteczną strategię w mediach społecznościowych oraz będziesz sprawnie zarządzać komunikacją, reklamą oraz społecznością.
Lector
Czytaj więcej
data
04 grudnia – 20 marca
Czas trwania:
14 tygodni
28 zajęć na żywo

Analizuj dane i statystyki z platform społecznościowych oraz twórz niezawodne strategie zarządzania social mediami.

Codzienność Social Media Managera to szukanie inspiracji, przekształcanie pomysłów w angażujące treści i budowanie wirtualnej społeczności. Jednak zanim osiągniesz sukces w mediach społecznościowych, naucz się nimi zarządzać, jak ekspert. W trakcie kursu dowiesz się, jak wykorzystać potencjał mediów społecznościowych w biznesie, nie tylko dla klientów, ale również dla własnej firmy.

Pod okiem prowadzących poznasz mechanizmy klasyfikacji konsumentów w mediach społecznościowych oraz nauczysz się identyfikować grupy docelowe dla marek, z którymi współpracujesz. Opanujesz zarządzanie organicznymi zasięgami, a także zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne do znalezienia pracy na stanowisku juniorskim. Poznasz także strategie współpracy z influencerami oraz wszystkie istotne techniczne aspekty płatnych kampanii. Przygotuj się na nowe wyzwania i rozwijaj się jako Social Media Manager!

Dla kogo jest ten kurs?

  • Switchersi i osoby, które dopiero rozpoczynają przygodę z social mediami

    Poznasz specyfikę każdej z platform społecznościowych,zaczniesz tworzyć skuteczne strategie i opanujesz ich realizację krok po kroku. Dowiesz się, jak dobierać grupy docelowe, monitorować wyniki kampanii i jak dostosowywać strategie w zależności od ich skuteczności.

  • Osoby z doświadczeniem pracy w social mediach

    Chcesz uporządkować wiedzę i zdobyć nowe doświadczenie? Dzięki kursowi podniesiesz swoje kwalifikacje, aby móc wykonywać poważniejsze zadania i zwiększyć szanse na awans, rozpocząć pracę jako freelancer lub niezależnie zarządzać projektami. Opanujesz kreowanie grup docelowych w social mediach z podziałem na platformy oraz poznasz tajniki tworzenia płatnych reklam.

  • Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw

    Nauczysz się skutecznie promować swoją firmę w mediach społecznościowych i zoptymalizujesz czas na nie poświęcany. Zbudujesz skuteczną strategię komunikacyjną, zwiększysz widoczność swojego biznesu w sieci oraz zaczniesz tworzyć wartościowe treści, które przyciągną nowych klientów. Dowiesz się, kiedy warto, a kiedy nie warto, inwestować w reklamy i poznasz sposoby na monitorowanie trendów w social mediach.

Poznaj swoich nowych wykładowców:

Przemysław Kasiura

  • Dyrektor ds. Marketingu w Top Level Tennis oraz Graphic Designer w Matterhorn Digital

  • Jako Social Media Manager (m.in. w GoldenSubmarine) był koordynatorem kampanii takich marek, jak: CEDC (Żubrówka, Husaria), Citi Handlowy, PayU, Żabka Polska, Grupa Żywiec (Specjal, Dziki Sad), PKN ORLEN (Verva Street Racing), Polski Związek Piłki Siatkowej oraz Bank Zachodni WBK (Santander Polska)

  • Zarządzał kampaniami promocyjnymi w niemal wszystkich mediach społecznościowych. Był odpowiedzialny za milionowe budżety swoich klientów

  • Aktualnie współpracuje z agencjami z Polski, Nowej Zelandii i Holandii, odpowiadając za zwrot z poniesionych inwestycji w social mediach

  • Meta Certified Media Buying Professional

Lector's name

Marta Janus

  • Od ponad dwóch lat zajmuje się marketingiem w firmie Lidl Polska jako kierowniczka zespołu ds. social mediów

  • Współpracowała z takimi markami, jak Sephora, Nivea czy marki z grupy Nestle, gdzie była odpowiedzialna za influencer marketing

  • We wrześniu 2022 r. zdobyła certyfikat DIMAQ Professional Digital Marketing Qualification

  • Prelegentka na webinarach i konferencjach (m.in. Kongres For Social Media), autorka branżowych artykułów m.in. „Influencer marketing na przełomie 2020/2021”, „Influencerzy w czasach koronawirusa”, „Transmisje na żywo hitem w czasie pandemii”

PROGRAM

  • 01

    Poniedziałek 04.12.23 18:00

    Social Media na tle innych działań marketingowych - Przemek

    • W jakich branżach SMM najlepiej się sprawdza
    • Jakie są inne działania marketingowe oprócz Social Media?
    • Podstawy rynku cyfrowego
    • Lejek sprzedażowy
  • 02

    Środa 06.12.2318:00

    Jak budować wizerunek marki w mediach społecznościowych? - część 1 - Marta

    • Pokazanie jak marki budują swój wizerunek w SM
    • Sposoby komunikacji marki z publicznością
    • Głos i ton marki
    • Storytelling - kreatywność i jej rozwój w ramach marki
  • 03

    Poniedziałek 11.12.23 18:00

    Meta, czyli czym jest Facebook, Instagram i Whatsapp? - Przemek

    • Jakie są największe zalety i wady Meta?
    • Jakie kreacje najlepiej się sprawdzają na Facebooku i Instagramie?
    • Kto korzysta z tych platform?
    • Trendy platform
    • Algorytmy i ich zasady działania
  • 04

    Środa 13.12.23 18:00

    O TikToku

  • 05

    Środa 03.01.24 18:00

    YouTube, X, LinkedIn i inne ciekawe platformy

    • Czym różnią się pozostałe platformy od Meta?
    • O czym i jak publikuje się na YouTube, LinkedIn czy X?
    • Kiedy warto skierować główny wektor komunikacji na platformy inne niż Meta?
    • Trendy platform
    • Algorytmy
  • 06

    Poniedziałek 08.01.24 18:00

    Jak budować wizerunek marki w mediach społecznościowych?

    • Spójność marki w SM- czy jest ważna
    • Podstawa działań w SM czyli strategia od podstaw
  • 07

    Środa 10.01.2418:00

    Grupa docelowa - koncepcja i kryteria doboru

    • Dlaczego ważne jest dla nas zrozumienie odbiorców i jak pomaga to w komunikacji biznesowej
    • Jakimi kryteriami kierujemy się określając grupę celową
    • Jak dobrze określić grupę docelową, a tym samym – odpowiednio dobrać komunikację reklamową
    • Segmentacja odbiorców
    • Rola odbiorców w określaniu kanałów i sposobów komunikacji
  • 08

    Poniedziałek 15.01.24 18:00

    Czym różni się komunikacja organiczna od płatnej?

    • Kiedy warto, a kiedy nie warto wydawać pieniędzy?
    • Czy komunikacja organiczna ma sens z punktu widzenia biznesowego?
    • Czym różni się promowanie w Meta Business Suite a w Menadżerze Reklam?
    • Menadżer reklam - wszystko co musisz o nim wiedzieć
    • Struktura własności konta firmowego w Meta
  • 09

    Środa 17.01.24 18:00

    Źródła informacji na temat grup docelowych i jak je określać

    • Skąd czerpać informacje o grupach docelowych?
    • Narzędzia i sposoby badania grupy docelowej: jakościowe/ilościowe
    • Jak stworzyć portret grupy docelowej
    • Case studies
  • 10

    Poniedziałek 22.01.24 18:00

    Reklamowanie w Meta

    • Jak stworzyć i poprawnie wprowadzić ustawienia w Menadżerze Firmy
    • Czym jest konto reklamowe?
    • Jak podpiąć konta na Facebooku i Instagramie do Konta Firmowego?
    • Jak dodać osoby do zarządzania Kontem Firmowym?
  • 11

    Poniedziałek 24.01.24 18:00

    Social Selling w marketingu

    • Co to jest Social Selling?
    • Dlaczego warto się na niego zdecydować?
    • Jak sprzedawać, dzięki social media?
    • Jak sprawdzić social selling index?
  • 12

    Poniedziałek 29.01.24 18:00

    Reklamowanie w Meta

    • Jak wykonać poprawnie kampanię w wybranym celu reklamowym?
    • Jak mądrze dobrać budżet, harmonogram, umiejscowienia oraz grupę docelową?
    • Czym jest remarketing i jak się go używa?
  • 13

    Poniedziałek 31.01.24 18:00

    Sesja feedbackowa - Przemek i Marta

    • omówienie dotychczasowych prac domowych
    • odpowiedzi na pytania
  • 14

    Poniedziałek 05.02.24 18:00

    Reklamowanie na LinkedInie

    • Jak zakłada się konto reklamowe na LinkedInie?
    • W jaki sposób dobiera się grupę docelową w Menadżerze Kampanii?
    • Jakie możliwości targetowania daje Linkedin Ads?
    • Jakie formaty masz do wyboru?
    • Linkedin Insight Tag, czyli Linkedinowy Pixel Facebookowy
  • 15

    Poniedziałek 07.02.2418:00

    Organiczne angażowanie w SM - Marta

    • Podstawy marketingu efektywnościowego
    • Kampanie kształtowania marki i wydajności
    • Typy kampanii według celów
    • Jakie posty i dlaczego zostały viralem - CASE STUDY
    • Poznanie zasad, które ułatwią tworzyć posty, które angażują
  • 16

    Poniedziałek 12.02.2418:00

    Content reklamowy

    • Jak tworzyć content stworzony pod reklamę?
    • Co jest istotne w kreacji video, a co w statykach?
    • Nauka na przykładach - analiza dobrych i złych praktyk
    • Canva i jej zastosowanie w praktyce
    • Jakie są dobre schematy dla copy posta oraz statycznej kreacji
  • 17

    Poniedziałek 14.02.2418:00

    Regularna komunikacja ze społecznością w Social Media

    • Jak prowadzić dialog ze społecznością
    • Social media = Społeczność
    • Mikronarracje mają moc!
    • Zaangażowana społeczność liczy na więcej
    • Scenariusze komunikacji - dobre przykłady
  • 18

    Poniedziałek 19.02.2418:00

    Sesja Feedbackowa - Przemek i Marta

    • omówienie dotychczasowych prac domowych
    • odpowiedzi na pytania
  • 19

    Poniedziałek 21.02.2418:00

    Automatyzacja w SM

    • Czym jest i co daje automatyzacja w SM?
    • Jakie działania warto zautomatyzować, pracując w SM?
    • Publikowanie treści
    • Płatne kampanie
    • Moderacja
    • Obsługa klienta
    • Analityka i raportowanie
  • 20

    Poniedziałek 26.02.24 18:00

    Analityka w reklamach

    • Poznanie wskaźników analitycznych w narzędziach reklamowych
    • Dostosowywanie kolumn do łatwiejszego czytania wyników
    • Jak mierzyć konwersje?
    • Analiza prawdziwych kampanii reklamowych

    Praca domowa: Zaproponuj zautomatyzowanie min. jednego procesu w pracy SMM

  • 21

    Poniedziałek 28.02.24 18:00

    Czym jest Influencer marketing? Kto to influencer?

    • Podstawy influencer marketingu
    • Rodzaje influencerów
    • Wyszukiwanie i selekcja
    • Metryki i ocena wydajności
  • 22

    Poniedziałek 04.03.2418:00

    Moderacja społeczności i radzenie sobie z kryzysami

    • Jak radzić sobie z negatywnymi komentarzami w wiadomościach prywatnych i komentarzach?
    • Jakie są dobre wskazówki w ciągłym utrzymywaniu profesjonalizmu w sytuacjach kryzysowych?
    • Jak efektywnie gasić pożary?
  • 23

    Poniedziałek 06.03.24 18:00

    Jak współpracować z influencerami, by sprzedawać oraz by nie płacić kar!

    • Jakie korzyści można z tego czerpać
    • Prawne aspekty współpracy
    • Marka osobista
  • 24

    Poniedziałek 11.03.2418:00

    Menedżer mediów społecznościowych - czyli kto? Praca w firmie, agencji i na freelancing

    • Czym różni się praca w agencji marketingowej a praca w dziale marketingu firmy?
    • Jakie są plusy i minusy pracy po obu stronach
    • Jak wygląda praca w agencji?
    • Jak wygląda praca jako klient?
    • Jak wygląda praca jako freelancer?
  • 25

    Poniedziałek 13.03.2418:00

    Rynek pracy a Social Media

    • Analiza ofert pracy z Rocket Jobs / Linkedin / Pracuj.pl
    • Przykłady dobrego portfolio
    • Zatrudnienie - możliwe miejsca pracy
    • Poszukiwanie klientów
    • Wskazówki dot. planowania dalszej kariery w SM
  • 26

    Poniedziałek 18.03.2418:00

    AI w Social Media

    • Czym jest AI
    • AI w social mediach case studies
    • Wykorzystanie AI w Social Media: Kreacje
    • Wykorzystanie AI w Social Media: Kampanie reklamowe
    • Influencer marketing i AI - przykłady
    • AI w SM a kwestie prawne
  • 27

    Poniedziałek 20.03.2418:00

    Podsumowanie kursu - Przemek i Marta

    • podsumowanie kursu
    • omówienie prac domowych
    • Q&A
  • 28

    Poniedziałek 25.03.24 18:00

    Prezentacje prac finalnych - Przemek i Marta

    • prezentacja strategii dla SM stworzonych przez kursantów (kursanci wcześniej zgłaszali chęć prezentacji swojego projektu)
    • feedback prowadzących

Zapisz się na kurs

Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie i zapisać się na niego, wypełnij formularz.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.