SOCIAL MEDIA MANAGER

Analizuj dane i statystyki z platform społecznościowych oraz twórz niezawodne strategie zarządzania social mediami.
Codzienność Social Media Managera to szukanie inspiracji, przekształcanie pomysłów w angażujące treści i budowanie wirtualnej społeczności. Jednak zanim osiągniesz sukces w mediach społecznościowych, naucz się nimi zarządzać, jak ekspert. W trakcie kursu dowiesz się, jak wykorzystać potencjał mediów społecznościowych w biznesie, nie tylko dla klientów, ale również dla własnej firmy.
Pod okiem prowadzących poznasz mechanizmy klasyfikacji konsumentów w mediach społecznościowych oraz nauczysz się identyfikować grupy docelowe dla marek, z którymi współpracujesz. Opanujesz zarządzanie organicznymi zasięgami, a także zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne do znalezienia pracy na stanowisku juniorskim. Poznasz także strategie współpracy z influencerami oraz wszystkie istotne techniczne aspekty płatnych kampanii. Przygotuj się na nowe wyzwania i rozwijaj się jako Social Media Manager!
Dla kogo jest ten kurs?
-
Switchersi i osoby, które dopiero rozpoczynają przygodę z social mediami Poznasz specyfikę każdej z platform społecznościowych,zaczniesz tworzyć skuteczne strategie i opanujesz ich realizację krok po kroku. Dowiesz się, jak dobierać grupy docelowe, monitorować wyniki kampanii i jak dostosowywać strategie w zależności od ich skuteczności.
-
Osoby z doświadczeniem pracy w social mediach Chcesz uporządkować wiedzę i zdobyć nowe doświadczenie? Dzięki kursowi podniesiesz swoje kwalifikacje, aby móc wykonywać poważniejsze zadania i zwiększyć szanse na awans, rozpocząć pracę jako freelancer lub niezależnie zarządzać projektami. Opanujesz kreowanie grup docelowych w social mediach z podziałem na platformy oraz poznasz tajniki tworzenia płatnych reklam.
-
Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw Nauczysz się skutecznie promować swoją firmę w mediach społecznościowych i zoptymalizujesz czas na nie poświęcany. Zbudujesz skuteczną strategię komunikacyjną, zwiększysz widoczność swojego biznesu w sieci oraz zaczniesz tworzyć wartościowe treści, które przyciągną nowych klientów. Dowiesz się, kiedy warto, a kiedy nie warto, inwestować w reklamy i poznasz sposoby na monitorowanie trendów w social mediach.
Poznaj swoich nowych wykładowców:

Przemysław Kasiura
-
Dyrektor ds. Marketingu w Top Level Tennis oraz Graphic Designer w Matterhorn Digital
-
Jako Social Media Manager (m.in. w GoldenSubmarine) był koordynatorem kampanii takich marek, jak: CEDC (Żubrówka, Husaria), Citi Handlowy, PayU, Żabka Polska, Grupa Żywiec (Specjal, Dziki Sad), PKN ORLEN (Verva Street Racing), Polski Związek Piłki Siatkowej oraz Bank Zachodni WBK (Santander Polska)
-
Zarządzał kampaniami promocyjnymi w niemal wszystkich mediach społecznościowych. Był odpowiedzialny za milionowe budżety swoich klientów
-
Aktualnie współpracuje z agencjami z Polski, Nowej Zelandii i Holandii, odpowiadając za zwrot z poniesionych inwestycji w social mediach

Marta Janus
-
Od ponad dwóch lat zajmuje się marketingiem w firmie Lidl Polska jako kierowniczka zespołu ds. social mediów
-
Współpracowała z takimi markami, jak Sephora, Nivea czy marki z grupy Nestle, gdzie była odpowiedzialna za influencer marketing
-
We wrześniu 2022 r. zdobyła certyfikat DIMAQ Professional Digital Marketing Qualification
-
Prelegentka na webinarach i konferencjach (m.in. Kongres For Social Media), autorka branżowych artykułów m.in. „Influencer marketing na przełomie 2020/2021”, „Influencerzy w czasach koronawirusa”, „Transmisje na żywo hitem w czasie pandemii”
PROGRAM
-
01
Social Media na tle innych działań marketingowych
- W jakich branżach SMM najlepiej się sprawdza?
- Jakie są inne działania marketingowe oprócz social mediów?
- Podstawy rynku cyfrowego
- Lejek sprzedażowy i CJM
-
02
Jak budować wizerunek marki w mediach społecznościowych? Część 1.
- Jak marki budują swój wizerunek w SM?
- Sposoby komunikacji marki z publicznością
- Głos i ton marki
- Storytelling – kreatywność i jej rozwój w ramach marki
-
03
Meta, czyli czym jest Facebook, Instagram i WhatsApp?
- Jakie są największe zalety i wady Mety?
- Jakie kreacje najlepiej sprawdzają się na Facebooku i Instagramie i kto korzysta z tych platform?
- Trendy platform
- Algorytmy i płatne narzędzia
-
04
Jak budować wizerunek marki w mediach społecznościowych? Część 2.
- Spójność marki w SM – czy jest ważna?
- Co robić i czego nie robić, gdy markę dosięga wizerunkowy kryzys?
- Case studies
-
05
YouTube, Twitter, LinkedIn i inne ciekawe platformy
- Czym różnią się pozostałe platformy od Mety?
- O czym i jak publikuje się na YouTubie, LinkedInie czy Twitterze?
- Kiedy warto skierować główny wektor komunikacji na platformy inne niż Meta?
- Trendy platform
- Algorytmy i płatne narzędzia
- Twitter Ads
Praca domowa: Jakie inne platformy mogą być idealne dla Twojego biznesu? Zastanów się nad tym i napisz kilka zdań, jaka platforma będzie idealna i dlaczego?
-
06
Grupa docelowa. Koncepcja i kryteria doboru
- Dlaczego ważne jest dla nas zrozumienie odbiorców i jak pomaga to w komunikacji biznesowej?
- Jakimi kryteriami kierujemy się, określając grupę celową?
- Jak dobrze określić grupę docelową, a tym samym dobrać odpowiednią komunikację reklamową?
- Segmentacja odbiorców
- Rola odbiorców w określaniu kanałów i sposobów komunikacji
-
07
Czym różni się komunikacja organiczna od płatnej?
- Kiedy warto, a kiedy nie warto wydawać pieniędzy?
- Czy komunikacja organiczna ma sens z punktu widzenia biznesowego?
- Czym różni się promowanie w Meta Business Suite a w Menadżerze Reklam?
- Menadżer reklam – wszystko, co musisz o nim wiedzieć
Praca domowa: Czy Twój biznes/klient wymaga płatnych kampanii, czy wystarczy tylko organiczne i bezpłatnej komunikowanie? Uzasadnij swoją odpowiedź.
-
08
Źródła informacji na temat grup docelowych i jak je określać
- Skąd czerpać informacje o grupach docelowych?
- Narzędzia i sposoby badania grupy docelowej: jakościowe/ilościowe
- Jak stworzyć portret grupy docelowej?
- Case studies
Praca domowa: Określ swoją grupę docelową wg wybranych kryteriów poznanych na zajęciach i omów przykłady na kolejnym spotkaniu.
-
09
Reklamowanie w Meta. Część 1.
- Jak stworzyć i poprawnie wprowadzić ustawienia w Menadżerze Firmy (konta reklamowe, podpięcie fanpage’y, metody płatności itp.)?
- Warsztaty z programami
-
10
Social Selling w marketingu
- Co to jest social selling?
- Dlaczego warto się na niego zdecydować?
- Jak sprzedawać, dzięki social media?
- Jak sprawdzić social selling index?
- Social media a sprzedaż
-
11
Reklamowanie w Meta. Część 2.
- Jak poprawnie wykonać kampanię w wybranym celu reklamowym?
- Jak mądrze dobrać budżet, harmonogram, umiejscowienia oraz grupę docelową?
- Jak tworzy się content reklamowy i co jest w nim istotne?
- Menedżer firmy – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć
Praca domowa: Stwórz własny testowy Menedżer Firmy, dodaj wykładowcę do osób zarządzających nim, ustaw metodę płatności, dodaj konto reklamowe i ustaw kampanię reklamową na potrzeby wcześniej ustalonego klienta.
-
12
Sesja feedbackowa
- Omówienie dotychczasowych prac domowych
- Odpowiedzi na pytania
-
13
Reklamowanie na LinkedInie
- Jak zakłada się konto reklamowe na LinkedInie?
- W jaki sposób dobiera się grupę docelową w Menedżerze Kampanii?
- Jak kierować kampanię?
- Reklama karuzelowa
- Płatna reklama na LinkedInie – jakie formaty masz do wyboru?
- Menedżer kampanii LinkedIn
Praca domowa: Stwórz własne konto reklamowe na LinkedInie, dodaj wykładowcę do osób zarządzających nim, ustaw metodę płatności i ustaw kampanię reklamową na potrzeby wcześniej ustalonego klienta.
-
14
Występ gościnny: Pozycjonowanie marki a social media
-
15
Reklamowanie na YouTubie
- Jak są możliwości w promowaniu na YouTubie? Reklamy TrueView
- Metody kierowania reklam na YouTubie
- Formaty reklam na YouTubie
- Jakie cele reklamowe są najskuteczniejsze na Google Ads dla YouTube’a?
- Jakie kreacje sprawdzają się w utrzymywaniu uwagi na YouTubie?
- Konto reklamowe Google Ads
Praca domowa: Stwórz własne konto reklamowe na Google Ads, dodaj wykładowcę do osób zarządzających nim, ustaw metodę płatności i ustaw kampanię reklamową na potrzeby wcześniej ustalonego klienta.
-
16
Organiczne angażowanie w SM
- Podstawy marketingu efektywnościowego
- Kampanie kształtowania marki i wydajności
- Typy kampanii według celów
- Jakie posty i dlaczego właśnie one zostały viralem? Case study
- Poznanie zasad, które ułatwią tworzyć posty, które angażują
Praca domowa: Stwórz post lub jego opisowy projekt, bazując na zasadach poznanych na zajęciach
-
17
Content reklamowy
- Jak tworzyć content stworzony pod reklamę?
- Co jest istotne w kreacji video, a co w statykach?
- Różne rodzaje treści – infografiki, recenzje produktów i usług, badania i raporty branżowe, FAQ i inne
- Nauka na przykładach. Analiza dobrych i złych praktyk
Praca domowa: Stwórz statyczną treść reklamową lub scenariusz do treści wideo dla swojego klienta.
-
18
Regularny dialog ze społecznością
- Jak prowadzić dialog ze społecznością?
- Social media = Społeczność
- Mikronarracje mają moc!
- Zaangażowana społeczność liczy na więcej
- Scenariusze komunikacji – dobre przykłady
Praca domowa: Stwórz scenariusz komunikacji w wybranym kanale na dłuższy i określony czas, plan tygodnia/miesiąca.
-
19
Sesja Feedbackowa
- Omówienie dotychczasowych prac domowych
- Odpowiedzi na pytania
-
20
Automatyzacja w SM
- Czym jest i co daje automatyzacja w SM?
- Jakie działania warto zautomatyzować, pracując w SM?
- Publikowanie treści, płatne kampanie, moderacja i obsługa klienta
- Analityka i raportowanie
Praca domowa: Zaproponuj zautomatyzowanie min. jednego procesu w pracy SMM
-
21
Analityka w reklamach
- Poznanie wskaźników analitycznych w narzędziach reklamowych
- Dostosowywanie kolumn do łatwiejszego czytania wyników
- Jak mierzyć konwersje?
- Analiza prawdziwych kampanii reklamowych
Praca domowa: Sprawdzian z wiedzy teoretycznej o wskaźnikach + analiza realnych wyników (case study) i próba wyciągnięcia mądrych wniosków.
-
22
Czym jest Influencer marketing? Kto to influencer?
- Podstawy influencer marketingu
- Rodzaje influencerów
- Wyszukiwanie i selekcja
- Metryki i ocena wydajności
Praca domowa: Wybierz influencera do promocji wskazanego biznesu i uzasadnij, dlaczego wybrałeś właśnie jego. Stwórz brief dla influencera.
-
23
Moderacja społeczności i radzenie sobie z kryzysami
- Jak radzić sobie z negatywnymi komentarzami w wiadomościach prywatnych i komentarzach?
- Jakie są dobre wskazówki w ciągłym utrzymywaniu profesjonalizmu w sytuacjach kryzysowych?
- Jak efektywnie gasić pożary?
Praca domowa: Odpowiedz na kilka realnych komentarzy/wiadomości prywatnych w taki sposób, aby „pożar” został jak najszybciej ugaszony.
-
24
Jak współpracować z influencerami, aby sprzedawać oraz aby nie płacić kar?
- Jakie korzyści można z tego czerpać?
- Prawne aspekty współpracy
- Marka osobista
-
25
Rynek pracy a Social Media?
- Analiza ofert pracy z Rocket Jobs
- Przykłady dobrego portfolio
- Jak wygląda praca w agencji?
- Zatrudnienie – możliwe miejsca pracy
Praca domowa: Przygotowanie końcowej strategii dla SM
-
26
Praca Social Mediowca – firma, agencja i freelancing
- Jak wygląda praca jako klient?
- Jak wygląda praca jako freelancer?
- Poszukiwanie klientów
-
27
Menedżer mediów społecznościowych, czyli kto?
- Czym różni się praca w agencji marketingowej a praca w dziale marketingu firmy?
- Jakie są plusy i minusy pracy po obu stronach
-
28
Prezentacja strategii dla SM tworzonych w trakcie trwania kursu, podsumowanie kursu
Zapisz się na kurs
Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie i zapisać się na niego, wypełnij formularz.