UX Writing od podstaw
Paulina Bednarek Senior UX Writerka w STS
8 modułów, 13 zajęć, 2 sesje Q&A
Chcesz opanować sztukę pisania tekstów, które nie tylko informują, ale także angażują i przekonują użytkowników? Zdobądź solidne podstawy UX Writingu na kursie „UX Writing od podstaw” i odkryj moc słów w projektowaniu interfejsów!
Opanujesz zasady tworzenia tekstów interfejsowych, komunikacji z użytkownikami i dostosowywania treści do ich potrzeb. Poznasz przydatne narzędzia do codziennej pracy UX Writera, takie jak: Miro, Figma, Maze, Mangools, Hotjar i wiele innych. W trakcie kursu dowiesz się, jak zadbać o skuteczną komunikację marki i jak projektować treści na ekrany urządzeń mobilnych. Poznasz sposoby doboru metodologii do problemu badawczego, analizy i implementacji wyników. Wejdź do cyfrowego świata i zostaw po sobie ślad w branży UX Writingu!
wtorki i czwartki
18:00 - 19:30
O wykładowczyni
Paulina Bednarek
Seniour UX WRITERK W STSTEN KURS JEST DLA CIEBIE, JEŚLI…
JESTEŚ PROJEKTANTEM UX I UI Nauczysz się umiejętne zarządzać treściami w projekcie oraz tworzyć jasne, zrozumiałe i skuteczne komunikaty w interfejsie użytkownika. Zrozumiesz również, jakie znaczenie mają zadania UX Writera, co pozwoli na jeszcze lepszą współpracę zespołową.
JESTEŚ WEB DESIGNEREM Dzięki kursowi dowiesz się, jakie znaczenie mają treści w projektach. Rozwiniesz umiejętności, dając sobie nowe możliwości do eksploracji i poznasz sprawdzone sposoby na efektywną współpracę z UX Writerami.
NARZĘDZIA
program
- Różnorodność zadań i kompetencji
- Simple vs sexy words
- Przegląd i omówienie najważniejszych pojęć
- Co było pierwsze: tekst czy projekt?
- Etapy pracy z tekstem: od koncepcji do realizacji
- Projektowanie Content First
- Informacyjny zawrót głowy
- Kompetencje czytelnicze i komputerowe
- Okoliczności i schematy czytania
- Akty i szumy komunikacyjne
- Ścieżka użytkownika
- Formularze: etykiety, placeholdery, infotipy, walidacje, helpery
- Komunikaty błędu, sukcesu, informacyjne i ostrzeżenia
- Landing Page: nagłówki i akapity
- Opcje wyboru: przyciski opcji i checkboxy
- Nawigacja: menu, linki, przyciski
- Wiadomości: e-mail i SMS
- Prosty język
- Język użytkowników
- Dostępność (WCAG)
- Inkluzywność
- Optymalizacja treści pod kątem SEO
- Reguły konwersacyjne
- Heurystyki Nielsena
- Prawa UX
- Praca z makietami
- Współtworzenie projektu
- Wtyczki, widżety i skróty klawiszowe
- Głos i ton marki
- Wytyczne językowe
- Voice chart
- Słowniczek
- Audyt
- Wzorce tekstowe
- Content Design System
- Ekosystem treści
- Definicja skuteczności tekstu
- Metody mierzenia skuteczności
- Ilościowe i jakościowe metody badania treści
- Narzędzie do badań
- Analiza, przedstawienie i wprowadzenie wyników
- Budowa promptów
- Narzędzia i wtyczki z wykorzystaniem AI
- AI a prawa autorskie
- Oczekiwania vs. rzeczywistość
- Rola UX Writera w zespole
- Priorytetyzacja tematów
- Kultura UX w organizacji
- Budowa portfolio
- Etat a freelance
- Gdzie szukać pracy i zleceń?
- Wycena pracy i rodzaj umowy
- Możliwości rozwoju
- Przyszłość UX Writingu
- Lista lektur, podcastów, szkoleń i społeczności
- Inspirujące osoby
Format pracy
Bierz udział w zajęciach online, odtwarzaj nagrania z lekcji w dogodnym dla siebie momencie, rozmawiaj na Discordzie z prowadzącym i wymieniaj się doświadczeniami z innymi uczestnikami kursu. Wszystkie potrzebne materiały będą znajdować się na Google Classroom – zyskasz dożywotni dostęp do tych treści!
