NARRATIVE DESIGNER
Poznaj rolę narrative designera i odkryj nowe możliwości twórcze.
Poznaj proces projektowania, twórz emocjonującą fabułę oraz wciągające światy. Naucz się analizować motywacje graczy oraz wdrażać zdobytą wiedzę w procesie tworzenia scenariuszy do gier. Po kursie wzbogacisz swoje portfolio o oryginalne opisy postaci oraz dialogi, dobry pitch, Game Design Document, a także plan budżetu gry.
Każdego uczestnika czeka indywidualna sesja feedbackowa z prowadzącą.
Dla kogo?
-
Pisarze, copywriterzy, scenarzyści, redaktorzy, dziennikarze Chcesz wiedzieć, jak przebiega proces tworzenia narracji w grach? Sprawdź, na czym polega praca narrative designera, poznaj specyfikę branży gamedev oraz opanuj narzędzia, które wspierają projektowanie narracji. Stwórz autorskie portfolio i zweryfikuj własne pomysły na rozgrywkę.
-
Początkujący projektanci i twórcy gier Poszerz wiedzę z zakresu procesów tworzenia gier. Zyskaj nowe umiejętności pracy z tekstem, historią i narracją. Naucz się trafniej weryfikować i oceniać potencjał danej produkcji.
-
Specjaliści w dziedzinie tworzenia gier Poznaj pracę narrative designera i poszerz swoje możliwości twórcze. Opanuj pracę z tekstem i proces tworzenia narracji. Zyskaj lepsze rozeznanie w pracy nad fabułą do gier, co pozytywnie wpłynie na efektywność komunikacji w zespole.
Poznaj swoją prowadzącą
Katarzyna Władyka
-
Lead Quest Designer w Fool’s Theory
-
Ma ponad 10 lat doświadczenia pracy w branży. Obecnie pracuje jako Lead Quest Designer w Fool’s Theory nad remakiem „Wiedźmina” oraz grą „The Thaumaturge”.
-
W CD Projekt RED pracowała na stanowisku Quest Designera i współpracowała przy grze „Cyberpunk 2077”.
-
Jako Narrative QA Coordinator w CD Projekt RED dbała o jakość narracji i implementacji przy grze „Wiedźminie 3: Dziki Gon” oraz dodatkach „Serce z Kamienia” i „Krew i Wino”. Koordynowała również zespół QA.
-
Razem ze współtwórcami gier „Wiedźmin 3: Dziki Gon” i „Cyberpunk 2077” zdobyła takie nagrody jak: Golden Joystick Awards (Best Storytelling), The Game Awards 2015 (Game of the Year, Best RPG), D.I.C.E. Awards (Outstanding Achievement in Story), SXSW Gaming Awards (Game of the Year), Gamescom Award 2020 (Best PC Game, Best Role-Playing Game), Steam Awards 2022 (Labor of Love Award).
PROGRAM
-
01
4.07 18:30-20:00
Wprowadzenie do narrative designu
- Poznajmy się!
- Krótka historia gier wideo
- Gry jako nowe medium artystyczne
- Narracja w grach i jej różnorodne formy
- Kim w tym wszystkim jest narrative designer?
- Writer, narrative designer, quest designer – czym się zajmują?
- Q&A
-
02
9.07 18:30-20:00
Proces tworzenia gry
- Rodzaje gier, ich budżet i scope
- Etapy produkcji
- Metodologie produkcji: Waterfall, Agile i SCRUM
- Narrative designer a produkcja
- Case Study: „Cyberpunk 2077: Never Fade Away”, „Violence”
- Co jest najtrudniejsze w robieniu gier?
- Q&A
-
03
11.07 18:30-20:00
Podstawy budowania fabuły
- Fabuła krok po kroku
- Gatunki fabularne
- Struktura opowieści
- Hero’s Journey, Heroine’s Journey, Story Circle i inne narzędzia pomocne w projektowaniu fabuł
- Analiza wybranych przykładów
- Q&A
Dowiedz się więcej i skorzystaj z promocji
Wypełnij poniższy formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą, aby przekazać informacje o przebiegu i cenie kursu.
WYMAGANIA PROGRAMOWE
-
Wymagane programy:
- Google (Sheets, Slides, Docs) – darmowy
- Miroboard – darmowy
-
Programy dodatkowe:
- Articy – wersja darmowa z ograniczeniami
- Twine – darmowy
- Inky – 30-dniowy darmowy okres próbny