NARRATIVE DESIGNER — kurs online, dzięki któremu wejdziesz do świata gamedevu | SKVOT

NARRATIVE DESIGNER

> Katarzyna Władyka
Lead Quest Designer
w Fool’s Theory
wtorki i czwartki
18:30-20:00
Sprawdź szczegóły
4 lipca – 17 września
photo

Katarzyna Władyka

Pracuje jako Lead Quest Designer w Fool’s Theory nad remakiem „Wiedźmina” oraz grą „The Thaumaturge”
hero photo
W CD Projekt RED pracowała na stanowisku Quest Designera i współpracowała przy grze „Cyberpunk 2077”
hero photo
Jako Narrative QA Coordinator w CD Projekt RED koordynowała zespół QA oraz dbała o jakość narracji i implementacji przy grze „Wiedźminie 3: Dziki Gon” oraz dodatkach „Serce z Kamienia” i „Krew i Wino”
hero photo
Razem ze współtwórcami gier „Wiedźmin 3: Dziki Gon” i „Cyberpunk 2077” zdobyła takie nagrody jak: Golden Joystick Awards (Best Storytelling), The Game Awards 2015 (Game of the Year, Best RPG), SXSW Gaming Awards (Game of the Year), Gamescom Award 2020 (Best PC Game, Best Role-Playing Game)
hero photo
Pracuje jako Lead Quest Designer w Fool’s Theory nad remakiem „Wiedźmina” oraz grą „The Thaumaturge”
hero photo
W CD Projekt RED pracowała na stanowisku Quest Designera i współpracowała przy grze „Cyberpunk 2077”
hero photo
Jako Narrative QA Coordinator w CD Projekt RED koordynowała zespół QA oraz dbała o jakość narracji i implementacji przy grze „Wiedźminie 3: Dziki Gon” oraz dodatkach „Serce z Kamienia” i „Krew i Wino”
hero photo
Razem ze współtwórcami gier „Wiedźmin 3: Dziki Gon” i „Cyberpunk 2077” zdobyła takie nagrody jak: Golden Joystick Awards (Best Storytelling), The Game Awards 2015 (Game of the Year, Best RPG), SXSW Gaming Awards (Game of the Year), Gamescom Award 2020 (Best PC Game, Best Role-Playing Game)
hero photo

Ten kurs jest dla ciebie, jeśli jesteś:

/ 1
POCZĄTKUJĄCYM PROJEKTANTEM I TWÓRCĄ GIER
Dopiero zaczynasz swoją przygodę z projektowaniem i tworzeniem gier? Na kursie poznasz proces powstawania narracji oraz zakres obowiązków narrative designera. Poszerzysz też zdobytą już wiedzę i zyskasz umiejętność pracy z historią oraz narracją. Nauczysz się trafniej weryfikować i oceniać potencjał tworzonych produkcji.
/ 2
SPECJALISTĄ W DZIEDZINIE TWORZENIA GIER
Zrozumiesz, czym kierować się, wybierając tematy do projektów narracyjnych. Opanujesz zaawansowane techniki pracy z tekstem i proces tworzenia narracji. Dowiesz się, na czym polega praca narrative designera, co ułatwi ci komunikację i współpracę w zespole.
/ 3
PISARZEM LUB INNĄ OSOBĄ PRACUJĄCĄ Z TEKSTEM
Zastanawiasz się, jak wygląda proces tworzenia narracji w grach? Na kursie zgłębisz tajniki pracy narrative designera i poznasz specyfikę gamedevu. Opanujesz narzędzia, takie jak Miroboard, Articy, Twine oraz Inky. Stworzysz portfolio i poznasz sposoby na skuteczną autopromocję.
/ 1
Początkującym projektantem i twórcą gier
Dopiero zaczynasz swoją przygodę z projektowaniem i tworzeniem gier? Na kursie poznasz proces powstawania narracji oraz zakres obowiązków narrative designera. Poszerzysz też zdobytą już wiedzę i zyskasz umiejętność pracy z historią oraz narracją. Nauczysz się trafniej weryfikować i oceniać potencjał tworzonych produkcji.
/ 2
Specjalistą w dziedzinie tworzenia gier
Zrozumiesz, czym kierować się, wybierając tematy do projektów narracyjnych. Opanujesz zaawansowane techniki pracy z tekstem i proces tworzenia narracji. Dowiesz się, na czym polega praca narrative designera, co ułatwi ci komunikację i współpracę w zespole.
/ 3
Pisarzem lub inną osobą pracującą z tekstem
Zastanawiasz się, jak wygląda proces tworzenia narracji w grach? Na kursie zgłębisz tajniki pracy narrative designera i poznasz specyfikę gamedevu. Opanujesz narzędzia, takie jak Miroboard, Articy, Twine oraz Inky. Stworzysz portfolio i poznasz sposoby na skuteczną autopromocję.

PROGRAM

1
WPROWADZENIE DO NARRATIVE DESIGNU
4.07
18:30-20:00
  • Poznajmy się!
  • Krótka historia gier wideo
  • Gry jako nowe medium artystyczne
  • Narracja w grach i jej różnorodne formy
  • Kim w tym wszystkim jest narrative designer?
  • Writer, narrative designer, quest designer – czym się zajmują?
  • Q&A
2
PROCES TWORZENIA GRY
9.07
18:30-20:00
  • Rodzaje gier, ich budżet i scope
  • Etapy produkcji
  • Metodologie produkcji: Waterfall, Agile i SCRUM
  • Narrative Designer a produkcja
  • Case Study: „Cyberpunk 2077: Never Fade Away”, „Violence”
  • Co jest najtrudniejsze w robieniu gier?
  • Q&A
3
PODSTAWY BUDOWANIA FABUŁY
11.07
18:30-20:00
  • Fabuła krok po kroku
  • Gatunki fabularne
  • Struktura opowieści
  • Hero’s Journey, Heroine’s Journey, Story Circle i inne narzędzia pomocne w projektowaniu fabuł
  • Analiza wybranych przykładów
  • Q&A
4
NARRACJA W GRACH
16.07
18:30-20:00
  • Gatunki gier
  • Wpływ rozgrywki na narrację i wpływ narracji na rozgrywkę
  • Typy narracji w grach i ich wpływ na mechanikę
  • Storytelling w grach
  • Q&A
5
PITCH GRY
18.07
18:30-20:00
  • Co to jest pitch?
  • Etapy pracy nad fabułą: Logline, Synopsis, Treatment
  • Analiza loglines popularnych gier
  • Jak przejść od pomysłu do wykonania?
  • Q&A
6
WARSZTATY: PRZYGOTOWANIE PITCHU GRY
23.07
18:30-20:00
  • Przygotowanie pitchu do projektu gry we wskazanym typie rozgrywki i gatunku, osadzonym we wskazanym settingu
  • Sesja feedbackowa
7
NARZĘDZIA DO PROJEKTOWANIA
25.07
18:30-20:00
  • Narzędzia Narrative Designera
  • Metody pracy z wybranymi narzędziami – od czego zacząć?
  • Q&A
8
NARZĘDZIA DO IMPLEMENTACJI
30.07
18:30-20:00
  • Narzędzia w projektowaniu gier i narracji
  • Wybór narzędzia a proces twórczy
  • Q&A
9
ŚWIATOTWÓRSTWO
1.08
18:30-20:00
  • Na czym polega światotwórstwo?
  • Narzędzia wspierające budowanie świata
  • Adaptacja w grach
  • Analiza kilku światów z gier
  • Q&A
10
WARSZTATY: ŚWIATOTWÓRSTWO
6.08
18:30-20:00
  • Przygotowanie dokumentacji dla projektu gry we wskazanym typie rozgrywki i gatunku, osadzonym we wskazanym settingu
  • Sesja feedbackowa
11
PROJEKTOWANIE QUESTÓW
8.08
18:30-20:00
  • Projektowanie głównej fabuły
  • Strukturalne części głównej fabuły
  • Zadania poboczne
  • Projektowanie zadań
  • Case Study: „Cyberpunk 2077: Never Fade Away”, „Heroes”, „Violence”
  • Q&A
12
WARSZTATY: PROJEKTOWANIE QUESTÓW
20.08
18:30-20:00
  • Projektowanie struktury fabularnej side questów w formie diagramu
  • Sesja feedbackowa
13
PROJEKTOWANIE POSTACI
22.08
18:30-20:00
  • Rola postaci w fabule
  • Archetypy postaci, stereotypy, klisze
  • Protagonista i Antagonista
  • Motywacja postaci, motywacja gracza
  • Postacie główne, drugoplanowe
  • Studium przypadku
14
WARSZTATY: PROJEKTOWANIE POSTACI
27.08
18:30-20:00
  • Przygotowanie charakterystyki protagonisty i antagonisty do projektu gry
  • Sesja feedbackowa
15
DIALOGI
29.08
18:30-20:00
  • Czym jest Story Beat?
  • Dialog, monolog, czat, one-liner i bark
  • Dialogi a rozgrywka
  • Projektowanie sceny dialogowej
  • Case Study: wspólna analiza wybranego dialogu
  • Q&A
16
WARSZTATY: PRZYGOTOWANIE STRUKTUR DIALOGOWYCH
3.09
18:30-20:00
  • Przygotowanie struktur dialogowych
  • Sesja feedbackowa
17
LOKALIZACJA I DUBBING
5.09
18:30-20:00
  • Format screenplay
  • Scenariusze przerywników filmowych i storyboards
  • Lokalizacja
  • Dubbing i praca z aktorem
  • Wykorzystanie narzędzi AI w pracy
  • Q&A
18
GAME DESIGN DOCUMENT
10.09
18:30-20:00
  • Czym jest Game Design Document?
  • Analiza wybranych przykładów
  • Q&A
19
WARSZTATY: IMPLEMENTOWANIE DIALOGÓW
12.09
18:30-20:00
  • Implementacja wcześniej przygotowanej sceny dialogowej w wybranym narzędziu
  • Q&A
20
MOŻLIWOŚCI ROZWOJU KARIERY I PREZENTACJA WYBRANYCH PRAC
17.09
18:30-20:00
  • Podsumowanie kursu, prezentacja wybranych prac (dla chętnych)
  • Możliwości branżowe
  • Jak przygotować CV, list motywacyjny i portfolio?
  • Jak przygotować się do rozmów rekrutacyjnych?
  • Q&A

cały program

NARRATIVE
DESIGNER

Katarzyna Władyka
4 lipca – 17 września

Wypełnij poniższy formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą, aby przekazać informacje o przebiegu i cenie kursu.
Błędna nazwa
 

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.

Co zyskasz po kursie?

photo
Portfolio
Stworzysz Game Design Document i przygotujesz prototyp lub prostą grę tekstową, co nie tylko wzbogaci twoje portfolio, ale również pomoże ci postawić pierwszy krok w karierze narrative designera.
photo
Autopromocja
Poznasz zasady profesjonalnego pitchingu, dzięki czemu prezentacja pomysłów firmom z branży gamedev będzie przychodziła ci z łatwością.
photo
Komunikacja
Zdobędziesz umiejętność skutecznej komunikacji, co ułatwi współpracę, prezentowanie pomysłów oraz budowanie relacji w zespole.
photo
Portfolio
Stworzysz Game Design Document i przygotujesz prototyp lub prostą grę tekstową, co nie tylko wzbogaci twoje portfolio, ale również pomoże ci postawić pierwszy krok w karierze narrative designera.
photo
Autopromocja
Poznasz zasady profesjonalnego pitchingu, dzięki czemu prezentacja pomysłów firmom z branży gamedev będzie przychodziła ci z łatwością.
photo
Komunikacja
Zdobędziesz umiejętność skutecznej komunikacji, co ułatwi współpracę, prezentowanie pomysłów oraz budowanie relacji w zespole.

Format pracy

Bierz udział w zajęciach online na żywo lub odtwarzaj nagrania z lekcji w dogodnym momencie.

Rozmawiaj na Discordzie z prowadzącą i wymieniaj się doświadczeniami z innymi uczestnikami kursu.
W ramach kursu masz zagwarantowany dożywotni dostęp do materiałów, które znajdziesz na Google Classroom.
Czekają na Ciebie nie tylko ćwiczenia, ale również wykłady, live testing oraz sesje QA. Każdy kursant otrzyma certyfikat uczestnictwa, a na najlepsi dyplomy.
photo
photo
photo