NARRATIVE DESIGNER

Kurs online, dzięki któremu wejdziesz do świata gamedevu i wykorzystasz swój pisarski potencjał do tworzenia narracji w grach.
Lector
Czytaj więcej
data
24 października 2023 – 23 stycznia 2024
Czas trwania:
22 zajęć na żywo
11 tygodni

Zdobądź praktyczne umiejętności pisania scenariuszy, projektuj systemy narracyjne, nadzoruj dialogi i teksty w grach. Twórz fantastyczne światy za pomocą słów spójne z gameplay’em.

Narrative Designerzy odgrywają jedną z ważniejszych ról w procesie tworzenia gier. To oni decydują o tym, w jaki sposób będzie prezentowana fabuła, kształtowane postacie bohaterów oraz czy unikatowy lore jest angażujący dla graczy. Na kursie dowiesz się, jak kreować spójne z gameplay’em fantastyczne światy, które z czasem zaczną żyć własnym życiem, nauczysz się za pomocą słowa tworzyć bohaterów od A do Z, pisać angażujące dialogi i łączyć fabułę z rozgrywką w spójną całość.

Wykorzystaj swój twórczy potencjał i zostań Narrative Designerem!

Nasi najlepsi studenci będą mieli możliwość, podjęcia współpracy z firmą Imponderabilia.dev, w ramach której uzyskają wsparcie w poszukiwaniu zatrudnienia w najlepszych firmach game dev'owych. Kursantom zostanie udzielony mentoring oraz wsparcie w zakresie stworzenia CV i portfolio.

Dla kogo?

  • Pisarze, copywriterzy, scenarzyści, redaktorzy, dziennikarze

    Chcesz przenieść się na lepiej płatne stanowisko, ale nie wiesz, od czego zacząć? Zrozumiesz, na czym polega branża gamedev i jakie obowiązki ma Narrative Designer, a także przećwiczysz całą ścieżkę tworzenia narracji w grze. Pod okiem specjalistki stworzysz efektywne portfolio i poznasz możliwości rozwoju w branży.

  • Projektanci i twórcy gier

    Opanujesz narzędzia twórczego pisania, które pozwolą ci przejść na stanowisko Narrative Designera. Dowiesz się, jak jasno i zrozumiale dzielić się swoimi pomysłami z innymi członkami zespołu oraz jak tworzyć ciekawe fabuły gier, które przyciągają i zatrzymują gracza.

  • Specjaliści w dziedzinie tworzenia gier

    Wiesz, jak przebiega proces tworzenia gier, a twoje pomysły mogą wzbogacić świat przedstawiony. Poznając charakterystykę pracy Narrative Designera poszerzysz swoje możliwości twórcze. Na praktycznych zajęciach nauczysz się profesjonalnie budować lore i łączyć fabułę z rozgrywką.

Poznaj swoich prowadzących:

Magdalena Kucenty

  • Writer & Narrative Designer w Starward Industries i w RedDeer.Games

  • W branży gier pracuje od czterech lat, a jako pisarka od ponad ośmiu lat

  • Współpracowała z takimi firmami jak: CD Projekt RED i 11 Bit Studios

  • W 2021 roku wydała książkę pt.: „Zodiaki. Genokracja”

  • Pisze opowiadania o tematyce fantastycznej

  • Zajmuje się projektowaniem i pisaniem warstwy fabularnej gier, pisaniem dialogów i projektowaniem questów

  • Trzykrotnie nominowana do nagrody Janusza A. Zajdla i do nagrody im. Jerzego Żuławskiego

  • Zasiadała w jury na konkursie literackim „Kryształowy Smok”

Wykładowca wspomagający:

Lector's name

Dorian Loewe

  • Game Designer z wieloletnim doświadczeniem i COO studia projektowego Take IT Studio!

  • Od 10 lat pracuje w branży gier, przekuwając swoją pasję w karierę

  • W 2020 roku założył studio projektowe Take IT Studio!, gdzie odpowiada za game design i produkcję

  • Pracował przy tworzeniu gry Chernobylite (oraz jako Project Manager i Game Designer w innych projektach The Farm 51)

  • Jako Game Designer współtworzył grę mobilną Sky Baron: War of Nations, która osiągnęła ponad milion pobrań w serwisie Google Play

Portfolio
The Invincible | Yasna Story Trailer
The Invincible - Official Trailer
The Invincible - Chronicles vol. 2

WYMAGANIA PROGRAMOWE

  • Unity

    • Windows
    • Windows 7 (SP1+), Windows 10 i Windows 11, tylko wersje 64-bitowe.
    • Procesor: Architektura X64 z obsługą zestawu instrukcji SSE2
    • Procesory graficzne obsługujące DX10, DX11 i DX12

    • MacOS
    • Mojave 10.14+ (edytor Intel), lub Big Sur 11.0 (edytor silikonowy Apple)
    • Architektura X64 z obsługą zestawu instrukcji SSE2 (procesory Intel), lub Apple M1 lub nowszy (procesory Apple oparte na krzemie)
    • Metal-capable Intel and AMD GPUs
  • MidJourney

    • System operacyjny. Microsoft Windows 7 lub nowszy.
    • Edytor. Procesor Intel lub AMD.
    • BARAN. co najmniej 4 GB.
    • Dysk twardy. 5 GB wolnego miejsca na dysku.
  • Figma

    • Procesor: Intel Core i3 3,1 GHz lub szybszy.
    • Pamięć: 4 GB RAM lub więcej.
    • Przechowywanie: 250 GB HDD lub więcej.
    • Karta graficzna: Nvidia Geforce 940M lub lepsza.
    • System operacyjny: Windows 7 SP1 64-bitowy lub nowszy/MacOS 10.12 Sierra, lub nowszy.
    • Rozdzielczość ekranu: 1280 x 720 pikseli lub wyższa.
albo

PROGRAM

  • 01

    24.10

    Wprowadzenie do kursu

    • Czym jest projektowanie narracji i czym różni się od projektowania gameplay’u?
    • Typy gier
    • Typy fabuły
    • Rodzaje graczy
    • Proces tworzenia gry: od pomysłu do wydania
  • 02

    26.10

    Rola narracji w grach

    • Kim jest projektant narracji i jakie zadania rozwiązuje?
    • Rola projektanta narracji w procesie tworzenia gry
    • Korzyści przemyślanej narracji
    • Sposoby prowadzenia gracza
    • Budowanie założeń fabularnych
  • 03

    07.11

    Fabuła a gameplay

    • Podstawowe zależności między fabułą a rozgrywką
    • Praca z game designerami
    • Wyzwania związane z dopasowaniem fabuły do medium
    • Uwzględnienie fabularnego konfliktu
  • 04

    09.11

    Budowanie świata gry

    • Word building
    • Świat do fabuły, czy fabuła do świata?
    • Korzyści researchu
  • 05

    14.11

    Tworzenie postaci

    • Archetypy
    • Pierwsze koncepty, określenie charakteru postaci
    • Najważniejsze cechy postaci
  • 06

    16.11

    Droga bohatera

    • Jak tworzymy konspekt?
    • Po co tworzymy konspekt?
    • Praca z generatorem AI
  • 07

    21.11

    Pierwsze koncepty

    • Format GDD
    • Opisy pod koncept postaci
    • Opisy pod koncept świata
  • 08

    23.11

    Główna fabuła a zadania poboczne

    • Założenia głównej fabuły
    • Projektowanie zadań i działań pobocznych
    • Zadania poboczne – czy są potrzebne?
    • Rodzaje zadań pobocznych
  • Q&A / Sesja feedbackowa

  • 09

    28.11

    Wstęp do narzędzi projektowych

    • Praca z Miro – moodboardy
    • Tworzenie dokumentacji projektowej
    • Systemy gier i interakcje z projektantami gier
    • System zadań i dialogów
  • 10

    30.11

    Pitch gry

    • Jak pitchować swój pomysł na grę?
    • Agenda
    • USP
    • Współpraca z działem marketingu
  • 11

    05.12

    Reżyseria w grach

    • Format reżyserski scenariusza gry
    • Suspens i tajemnica
    • Chemia między bohaterami
  • 12

    07.12

    Pisanie dialogów cz. 1

    • Czym jest dialog?
    • Dialogi techniczne
    • Struktura dialogu
    • Charakterystyka postaci w dialogu
  • 13

    12.12

    Narzędzia projektowania dialogów

    • Grafy
    • Twine
    • Blueprinty
  • 14

    14.12

    Pisanie dialogów cz. 2

    • Branching
    • Belki
    • Alternatywne wersje wydarzeń
  • 15

    19.12

    Implementacja dialogów

    • Uwagi reżyserskie do własnego scenariusza
    • Praca z aktorami
    • Przykłady kwestii dialogowych i adekwatnych komentarzy
    • Praca z generatorem AI
  • Q&A / Sesja feedbackowa

  • 16

    21.12

    Projektowanie questów cz. 1

    • Struktura questu
    • Quest główny a poboczny
  • 17

    04.01

    Projektowanie questów cz. 2

    • Narzędzia do projektowania questów
    • Realizacja questu na podstawie blueprintu
  • 18

    09.01

    Warsztaty na silniku gry „Unity” cz. 1

    • Wstęp do silnika gry
    • Gotowe poziomy i modele
    • Wykorzystanie assetów
  • 19

    11.01

    Warsztaty na silniku gry „Unity” cz. 2

    • Dalsza praca nad projektem
    • Tutorial krok po kroku – prolog gry
  • 20

    16.01

    Praca z feedbackiem

    • Konstruktywny feedback to dobry feedback
    • Nie obrażaj się
    • Ani nie hejtuj!
  • 21

    18.01

    Rozwój zawodowy

    • Przejrzyście i ciekawie
    • Więcej, nie znaczy lepiej
    • CV i list motywacyjny
    • Branża i możliwe ścieżki rozwoju
  • Q&A / Sesja feedbackowa

  • 22

    23.01

    Rozmowy testowe

    • Przykładowa rozmowa rekrutacyjna
    • Na co uważać?
    • Czym się wyróżnić?

Zapisz się na kurs

Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie i zapisać się na niego, wypełnij formularz.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.