NARRATIVE DESIGNER — kurs online | SKVOT

NARRATIVE DESIGNER

Wejdź do gamedevu i twórz gry z unikalną fabułą oraz oryginalnymi dialogami.
Lector
Czytaj więcej
Daty:
4 lipca – 17 września
Czas trwania:
20 zajęć
12 tygodni
Wtorki i czwartki
18:30-20:00

Poznaj rolę narrative designera i odkryj nowe możliwości twórcze.

Poznaj proces projektowania, twórz emocjonującą fabułę oraz wciągające światy. Naucz się analizować motywacje graczy oraz wdrażać zdobytą wiedzę w procesie tworzenia scenariuszy do gier. Po kursie wzbogacisz swoje portfolio o oryginalne opisy postaci oraz dialogi, dobry pitch, Game Design Document, a także plan budżetu gry.

Każdego uczestnika czeka indywidualna sesja feedbackowa z prowadzącą.

Dla kogo?

  • Pisarze, copywriterzy, scenarzyści, redaktorzy, dziennikarze

    Chcesz wiedzieć, jak przebiega proces tworzenia narracji w grach? Sprawdź, na czym polega praca narrative designera, poznaj specyfikę branży gamedev oraz opanuj narzędzia, które wspierają projektowanie narracji. Stwórz autorskie portfolio i zweryfikuj własne pomysły na rozgrywkę.

  • Początkujący projektanci i twórcy gier

    Poszerz wiedzę z zakresu procesów tworzenia gier. Zyskaj nowe umiejętności pracy z tekstem, historią i narracją. Naucz się trafniej weryfikować i oceniać potencjał danej produkcji.

  • Specjaliści w dziedzinie tworzenia gier

    Poznaj pracę narrative designera i poszerz swoje możliwości twórcze. Opanuj pracę z tekstem i proces tworzenia narracji. Zyskaj lepsze rozeznanie w pracy nad fabułą do gier, co pozytywnie wpłynie na efektywność komunikacji w zespole.

Poznaj swoją prowadzącą

Katarzyna Władyka

  • Lead Quest Designer w Fool’s Theory

  • Ma ponad 10 lat doświadczenia pracy w branży. Obecnie pracuje jako Lead Quest Designer w Fool’s Theory nad remakiem „Wiedźmina” oraz grą „The Thaumaturge”.

  • W CD Projekt RED pracowała na stanowisku Quest Designera i współpracowała przy grze „Cyberpunk 2077”.

  • Jako Narrative QA Coordinator w CD Projekt RED dbała o jakość narracji i implementacji przy grze „Wiedźminie 3: Dziki Gon” oraz dodatkach „Serce z Kamienia” i „Krew i Wino”. Koordynowała również zespół QA.

  • Razem ze współtwórcami gier „Wiedźmin 3: Dziki Gon” i „Cyberpunk 2077” zdobyła takie nagrody jak: Golden Joystick Awards (Best Storytelling), The Game Awards 2015 (Game of the Year, Best RPG), D.I.C.E. Awards (Outstanding Achievement in Story), SXSW Gaming Awards (Game of the Year), Gamescom Award 2020 (Best PC Game, Best Role-Playing Game), Steam Awards 2022 (Labor of Love Award).

Portfolio
The Thaumaturge | Dear Wiktor - Story Trailer
The Thaumaturge | Salutors - Lelek
The Thaumaturge | Salutors - Weles

PROGRAM

  • 01

    4.07 18:30-20:00

    Wprowadzenie do narrative designu

    • Poznajmy się!
    • Krótka historia gier wideo
    • Gry jako nowe medium artystyczne
    • Narracja w grach i jej różnorodne formy
    • Kim w tym wszystkim jest narrative designer?
    • Writer, narrative designer, quest designer – czym się zajmują?
    • Q&A
  • 02

    9.07 18:30-20:00

    Proces tworzenia gry

    • Rodzaje gier, ich budżet i scope
    • Etapy produkcji
    • Metodologie produkcji: Waterfall, Agile i SCRUM
    • Narrative designer a produkcja
    • Case Study: „Cyberpunk 2077: Never Fade Away”, „Violence”
    • Co jest najtrudniejsze w robieniu gier?
    • Q&A
  • 03

    11.07 18:30-20:00

    Podstawy budowania fabuły

    • Fabuła krok po kroku
    • Gatunki fabularne
    • Struktura opowieści
    • Hero’s Journey, Heroine’s Journey, Story Circle i inne narzędzia pomocne w projektowaniu fabuł
    • Analiza wybranych przykładów
    • Q&A
  • 04

    16.07 18:30-20:00

    Narracja w grach

    • Gatunki gier
    • Wpływ rozgrywki na narrację i wpływ narracji na rozgrywkę
    • Typy narracji w grach i ich wpływ na mechanikę
    • Storytelling w grach
    • Q&A
  • 05

    18.0718:30-20:00

    Pitch gry

    • Co to jest pitch?
    • Etapy pracy nad fabułą: Logline, Synopsis, Treatment
    • Analiza loglines popularnych gier
    • Jak przejść od pomysłu do wykonania?
    • Q&A
  • 06

    23.0718:30-20:00

    Warsztaty: przygotowanie pitchu gry

    • Przygotowanie pitchu do projektu gry we wskazanym typie rozgrywki i gatunku, osadzonym we wskazanym settingu
    • Sesja feedbackowa
  • 07

    25.07 18:30-20:00

    Narzędzia do projektowania

    • Narzędzia narrative designera
    • Metody pracy z wybranymi narzędziami – od czego zacząć?
    • Q&A
  • 08

    30.07 18:30-20:00

    Narzędzia do implementacji

    • Narzędzia w projektowaniu gier i narracji
    • Wybór narzędzia a proces twórczy
    • Q&A
  • 09

    1.08 18:30-20:00

    Światotwórstwo

    • Na czym polega światotwórstwo?
    • Narzędzia wspierające budowanie świata
    • Adaptacja w grach
    • Analiza kilku światów z gier
    • Q&A
  • 10

    6.0818:30-20:00

    Warsztaty: światotwórstwo

    • Przygotowanie dokumentacji dla projektu gry we wskazanym typie rozgrywki i gatunku, osadzonym we wskazanym settingu
    • Sesja feedbackowa
  • 11

    8.08 18:30-20:00

    Projektowanie questów

    • Projektowanie głównej fabuły
    • Strukturalne części głównej fabuły
    • Zadania poboczne
    • Projektowanie zadań
    • Case Study: „Cyberpunk 2077: Never Fade Away”, „Heroes”, „Violence”
    • Q&A
  • 12

    20.08 18:30-20:00

    Warsztaty: projektowanie questów

    • Projektowanie struktury fabularnej side questów w formie diagramu
    • Sesja feedbackowa
  • 13

    22.0818:30-20:00

    Projektowanie postaci

    • Rola postaci w fabule
    • Archetypy postaci, stereotypy, klisze
    • Protagonista i Antagonista
    • Motywacja postaci, motywacja gracza
    • Postacie główne, drugoplanowe
    • Studium przypadku
  • 14

    27.0818:30-20:00

    Warsztaty: projektowanie postaci

    • Przygotowanie charakterystyki protagonisty i antagonisty do projektu gry
    • Sesja feedbackowa
  • 15

    29.0818:30-20:00

    Dialogi

    • Czym jest Story Beat?
    • Dialog, monolog, czat, one-liner i bark
    • Dialogi a rozgrywka
    • Projektowanie sceny dialogowej
    • Case Study: wspólna analiza wybranego dialogu
    • Q&A
  • 16

    3.0918:30-20:00

    Warsztaty: przygotowanie struktur dialogowych

    • Przygotowanie struktur dialogowych
    • Sesja feedbackowa
  • 17

    5.09 18:30-20:00

    Lokalizacja i dubbing

    • Format screenplay
    • Scenariusze przerywników filmowych i storyboards
    • Lokalizacja
    • Dubbing i praca z aktorem
    • Wykorzystanie narzędzi AI w pracy
    • Q&A
  • 18

    10.0918:30-20:00

    Game Design Document

    • Czym jest Game Design Document?
    • Analiza wybranych przykładów
    • Q&A
  • 19

    12.0918:30-20:00

    Warsztaty: implementowanie dialogów

    • Implementacja wcześniej przygotowanej sceny dialogowej w wybranym narzędziu
    • Q&A
  • 20

    17.09 18:30-20:00

    Możliwości rozwoju kariery i prezentacja wybranych prac

    • Podsumowanie kursu, prezentacja wybranych prac (dla chętnych)
    • Możliwości branżowe
    • Jak przygotować CV, list motywacyjny i portfolio?
    • Jak przygotować się do rozmów rekrutacyjnych?
    • Q&A

Dowiedz się więcej i skorzystaj z promocji

Wypełnij poniższy formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą, aby przekazać informacje o przebiegu i cenie kursu.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
 

Promocja "SKVOT SPRING SALE" na drugi, tańszy kurs trwa do 31 maja 2024 r. Liczba miejsc ograniczona. Szczegóły w regulaminie.

   

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.

WYMAGANIA PROGRAMOWE

  • Wymagane programy:

    • Google (Sheets, Slides, Docs) – darmowy
    • Miroboard – darmowy
  • Programy dodatkowe:

    • Articy – wersja darmowa z ograniczeniami
    • Twine – darmowy
    • Inky – 30-dniowy darmowy okres próbny