Tworzenie modeli 3D do gier - Blender — kurs online | SKVOT

TWORZENIE MODELI
3D DO GIER - BLENDER

Opanuj sztukę modelowania i renderowania oraz urzeczywistnij swoje kreatywne wizje.
Lector
Czytaj więcej
data
21 sierpnia - 14 października
Czas trwania:
16 zajęć
9 tygodni
Poniedziałki i środy

Poznaj najpopularniejsze narzędzie do modelowania 3D. Opanuj Blendera i przygotuj się do pracy w gamedevie.

Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami oraz zrozum proces kreacji modeli 3D od „A” do „Z”. Zdobądź podstawy projektowania grafiki 3D i naucz się przekładać swoje pomysły na projekty, które dodadzą charakteru każdej grze. Poznaj wszystkie możliwości Blendera, opanuj podstawy teksturowania oraz stwórz wybrany model obiektu 3D, który wzbogaci twoje portfolio.

TEN KURS JEST DLA CIEBIE, JEŚLI JESTEŚ…

  • GRAFIKIEM 2D LUB 3D Z NIEWIELKIM DOŚWIADCZENIEM

    Rozwiń umiejętności z zakresu projektowania 3D. Zdobądź wiedzę potrzebną do tworzenia zaawansowanych modeli assetów, co ułatwi ci rozpoczęcie kariery w gamedevie.

  • CONTENT CREATOREM LUB TWÓRCĄ WIDEO

    Wejdź na wyższy level tworzenia contentu i popraw jakość projektowanych materiałów. Wykorzystaj zdobytą wiedzę do tworzenia gier, ożyw swoje filmy oraz projekty dzięki grafice 3D.

  • OSOBĄ POSZUKUJĄCĄ NOWEJ ŚCIEŻKI

    Kręci cię świat gier? Chcesz zostać ich twórcą? Ten kurs to świetny start w branży gamedev. Opanuj przydatne programy, uporządkuj zdobytą dotychczas wiedzę i twórz elementy do gier.

POZNAJ SWOJEGO PROWADZĄCEGO

Jan Kasperczyk

  • Senior 3D Weapon and Hard Surface Artist w Room 8 Studio, które obsługuje 7 z 10 największych deweloperów gier na świecie

  • Aktualnie pracuje przy Call of Duty

  • Ma na koncie współpracę przy takich tytułach jak Microsoft flight Simulator czy Silent Hill 2: Remake

  • Pracował przy projektach VR w branży gamedev, archviz oraz IT jako Senior Asset Artist w Bloober Team SA

Portfolio
Carbine Stock AR-15
Flintlock Repeating Pistol with Lorenzoni Action
AK-47 Modified Rifle
Old Silver Ring
Apocalyptic close combat wrench
Material Study pt 03
Material Study pt 2
Brick Wall material study

Po kursie:

  • • Nauczysz się tworzyć szczegółowe modele 3D – od prostych obiektów po skomplikowane struktury

  • • Zdobędziesz umiejętność teksturowania modeli, co jest kluczowe dla realistycznego wyglądu obiektów w grach

  • • Poznasz techniki oświetlania scen i renderowania końcowych obrazów w celu uzyskania profesjonalnie wyglądających modeli

  • • Zaczniesz świadomie stosować zasady fizyki w modelowaniu

  • • Zyskasz podstawy dobrej kompozycji wizualnej i estetyki, które wpływają na ostateczny wygląd modeli oraz gier

Prace studentów z poprzednich edycji
Natalia Szymanek
Jakub Kirszner
Hubert Szatanik
Maciej Rachuba
Wiktor Szymczak

PROGRAM

  • 01

    21.08, środa18:30-20:00

    Wstęp do grafiki 3D – interfejs i nawigacja

    • Plusy i minusy grafiki 3D. Zastosowanie i cała prawda o programach do tworzenia 3D
    • Funkcje Blendera
    • Przestrzeń 3D
    • Nawigacja w przestrzeni 3D
    • Konfiguracja ustawień i skrótów klawiszowych
    • Konfigurowanie interfejsu według własnych potrzeb i charakteru pracy
    • Konfigurowanie sposobu wyświetlania obiektów w scenie 3D
    • Praca ze skrótami klawiszowymi
    • Instalacja dodatkowych pluginów
  • 02

    26.08, poniedziałek18:30-20:00

    Podstawy pracy z obiektami

    • Zaznaczanie, dodawanie, usuwanie i grupowanie obiektów
    • Zarządzanie hierarchią obiektów w scenie i tworzenie kolekcji
    • Praca w trybie obiektu oraz w trybie edycji
    • Komponenty obiektu / bryły: wierzchołki, krawędzie, płaszczyzny
    • Piwoty, transformacje, praca z kursorem i zakładką transformacji
    • Modelowanie poligonowe na bazie materiałów referencyjnych
    • Import/export modeli 3D z plików zewnętrznych (.fbx, .obj)
    • Import/export modeli 3D z plików natywnych .blend
  • 03

    28.08, środa18:30-20:00

    Podstawy modelowania

    • Workflow modelowania w branży
    • Typy narzędzi oraz przydatne funkcje w modelowaniu
    • Techniki modelowania typu non – destructive [modyfikatory]
    • Modelowanie organiczne – podstawy sculptingu i omówienie zastosowań
    • Dodatkowe techniki wspomagające modelowanie organiczne
    • Retopologia i jak z niej korzystać?
    • Omówienie możliwości wyspecjalizowanych zewnętrznych pluginów (addons) do modelowania
  • 04

    2.09, poniedziałek18:30-20:00

    Q&A i ćwiczenia

  • 05

    4.09, środa18:30-20:00

    Modelowanie HP to LP cz. 1

    • Omówienie koncepcji modelowania HP to LP
    • Podstawowy opis high poly to low poly workflow
    • Przedstawienie części wiedzy teoretycznej na temat modeli HP
  • 06

    9.09, poniedziałek18:30-20:00

    Modelowanie HP to LP cz. 2

    • Przedstawienie części wiedzy teoretycznej na temat modeli LP
  • 07

    11.09, środa18:30-20:00

    Q&A i ćwiczenia

  • 08

    16.09, poniedziałek18:30-20:00

    UV Mapping

    • Omówienie zagadnienia map UV – czym są, jak i do czego się ich używa?
    • Rozdzielczość mapy, texel density, margin, padding
    • Pakowanie mapy UV oraz dodatkowe możliwości eksportu
    • Kanały map UV oraz ich zastosowania
  • 09

    18.09, środa18:30-20:00

    Materiały i shadery

    • Wstęp do PBR
    • Omówienie typów materiałów i ich specyfiki
    • Import tekstur z Quixel Bridge
  • 10

    23.09, poniedziałek18:30-20:00

    Teksturowanie i baking map cz. 1

    • Przygotowanie modeli LP i HP pod eksport i baking
    • Eksport z Blendera do Substance Paintera
    • Interface, import i baking w Substance Painterze
    • Podstawy teksturowania w Substance Painterze oraz jego zastosowanie
    • Integracja Photoshopa z workflow teksturowania
  • 11

    25.09, środa18:30-20:00

    Teksturowanie i baking map cz. 2

    • Walidacja poprawnych wyników bakingu tekstur
    • Podstawowe teksturowanie w Substance Painterze oraz jego zastosowanie
    • Praca z maskowaniem (ID, Geometry, Photoshop)
    • Integracja Photoshopa z workflow teksturowania
    • Logika materiałów w Painterze
    • Teksturowanie modelu docelowego
  • 12

    30.09, poniedziałek18:30-20:00

    Zaawansowane techniki teksturowania w Substance Painterze

    • Tworzenie smart materials
    • Rozbudowane techniki maskowania
    • Generatory oraz filtry
    • Korzystanie z materiałów źródłowych (Megascans)
    • Wykorzystanie poznanych technik w praktyce
  • 13

    2.10, środa18:30-20:00

    Sesja Q&A

  • 14

    7.10, poniedziałek18:30-20:00

    Rendering i oświetlenie cz. 1

    • Historia grafiki 3D i renderingu
    • Technologie renderingu w grafice 3D i gamedevie
    • Klasyka oświetlenia w fotografii i kinematografii
    • Oświetlenie w klasycznych konfiguracjach w świecie 3D
    • Nauka oświetlenia prezentacji assetów
    • Cechy oświetlenia, które nadają renderom żywego i kinematograficznego nastroju
  • 15

    9.10, środa18:30-20:00

    Rendering i oświetlenie cz. 2

    • Krótkie wyjaśnienie zagadnień oraz nawiązanie do sztuki klasycznej, fotografii oraz kinematografii
    • Elementy interfejsu odpowiedzialne za rendering oraz postprodukcję w Blenderze
    • Prezentacja pełnej gamy możliwości dostępnych narzędzi na przykładach
    • Testowanie wszystkich opcji renderingu i postprodukcji na przykładach z lekcji
  • 16

    14.10, poniedziałek18:30-20:00

    Rozwój zawodowy + ćwiczenie

    • Co po kursie?
    • Możliwe ścieżki rozwoju
    • Portfolio a CV
    • Gdzie szukać pracy?
    • Jak przygotować się do procesu rekrutacyjnego?

Dowiedz się więcej

Wypełnij poniższy formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą, aby przekazać informacje o przebiegu i cenie kursu.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
     

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.

WYMAGANE OPROGRAMOWANIE

  • Blender

    • Windows 8.1, 10 i 11
    • macOS 10.15 Intel · 11.0 Apple Silicon
    • Wymaga 64-bitowego procesora
    • RAM: 8 GB
  • Substance 3D Painter

    • Windows
    • Windows 7 (SP1+), Windows 10 i Windows 11, tylko wersje 64-bitowe
    • Procesor: Intel Core i3 or AMD Ryzen 3
    • Procesory graficzne obsługujące DX10, DX11 i DX12
    • Pamięć: 8 GB RAM pamięci na dysku i 10 GB dostępnej przestrzeni na dysku
    • Karta graficzna: Nvidia Geforce GTX 1060 - Nvidia Quadro M2000 - AMD Radeon RX 580
    • MacOS
    • Wymaga 64-bitowego procesora i systemu operacyjnego (system operacyjny 10.14 (Mojave))
    • Procesor: Intel Core i7
    • Pamięć: 8 GB RAM
    • Karta graficzna: MD Radeon Pro 5300M
    • Miejsce na dysku: 10 GB dostępnej przestrzeni
    • Dodatkowe uwagi: Only vanilla Apple configurations are officially supported
  • Marmoset

    • Windows 10 – 11, wersje 64-bitowe
    • Procesor Intel i5 lub AMD Ryzen 5, lub lepszy
    • 8 GB RAM
    • Karta graficzna Nvidia GeForce RTX 2000 – 4000 lub AMD Radeon RX 6000, lub lepsza kompatybilne z DirectX 11 i 12
    • MacOS 12.5 Monterey lub 13 Ventura
    • Procesor Quad-core Intel, 2.5 GHz
  • Photoshop

    • Windows 8.1, 10 i 11
    • macOS 10.15 Intel · 11.0 Apple Silicon
    • Wymaga 64-bitowego procesora
    • RAM: 8 GB