3D CHARACTER ARTIST — kurs online dla tych, którzy chcą odkryć dla siebie świat tworzenia postaci 3D | SKVOT

3D CHARACTER ARTIST

Rozbuduj portfolio o nowe projekty, opanuj niezbędne narzędzia artysty 3D i kształtuj przyszłość gamedevu dzięki praktycznemu kursowi online.
Lector
Czytaj więcej
data
7 maja – 18 lipca
Czas trwania:
19 zajęć na żywo
Wtorki i czwartki

Naucz się projektować realistyczne modele postaci i zacznij przygodę z gamedevem!

 

Wszyscy uczestnicy będą mieli możliwość wzięcia udziału w spotkaniu z przedstawicielem firmy Imponderabilia.dev, na którym poznają realia rekrutacji oraz pracy w branży gamedev.

Podczas kursu poznasz terminologię oraz narzędzia (Zbrush, Blender, Adobe Substance 3D Painter) profesjonalnych projektantów 3D. Przyjrzysz się też całemu procesowi tworzenia postaci od szkicu po gotowy projekt.

Zbierzesz referencje, które umożliwią ci rozpoczęcie pracy nad własnym projektem. Stworzysz też model popiersia oraz rendery, które wzbogacą twoje portfolio.

TEN KURS JEST DLA CIEBIE, JEŚLI…

  • DOPIERO ROZPOCZYNASZ PRZYGODĘ Z MODELOWANIEM 3D

    W trakcie kursu poznasz programy Blender, ZBrush i Adobe Substance 3D Painter, aby rozpocząć pracę w branży gamedev i zostać poszukiwanym artystą. Opanujesz sprawdzone techniki tworzenia postaci 3D zgodne z najnowszymi trendami oraz zasady tworzenia modelu HighPoly i LowPoly w programie ZBrush. Wzbogacisz też swoje portfolio o nowy projekt.

  • MASZ JUŻ PEWNE DOŚWIADCZENIE W MODELOWANIU 3D

    Zweryfikujesz swoją wiedzę i nauczysz się dobierać narzędzia odpowiednie do rodzaju projektu, jaki realizujesz. Poznasz konkretne funkcje programu ZBrush i otrzymasz cenne wskazówki, które ułatwią twoją pracę. Poprawisz też umiejętności z zakresu teksturowania 3D, które są niezbędne podczas tworzenia realistycznych modeli postaci.

  • JESTEŚ PRAKTYKUJĄCYM PROJEKTANTEM 2D I ILUSTRATOREM 2D

    Dowiesz się, jak przenieść umiejętności modelowania 2D do tworzenia realistycznych postaci 3D. Poznasz branżowe standardy oraz współczesne rozwiązania stosowane powszechnie w grafice 3D, dzięki czemu zaoszczędzisz czas i będziesz lepiej przygotowany do realizacji nowych zadań.

  • CHCESZ ROZPOCZĄĆ KARIERĘ W BRANŻY GAMEDEV

    Myślisz o zmianie ścieżki kariery i rozpoczęciu pracy jako projektant 3D? Na kursie otrzymasz wiedzę z zakresu modelowania 3D w sposób przystępny i uporządkowany. Zrozumiesz specyfikę pracy w branży gamedev jako 3D Character Artist i przekonasz się, czy ta praca jest dla ciebie.

Po kursie będziesz:

  • • Mieć w portfolio gotowy projekt popiersia 3D, który pomoże Ci podczas poszukiwania pracy jako 3D Character Artist

  • • Świadomie planować i wyceniać prace nad projektem

  • • Swobodnie poruszać się po interfejsie programów ZBrush oraz Blender

  • • Rozumieć podstawy anatomii niezbędne do stworzenia realistycznego modelu 3D

  • • Efektywnie używać technik rzeźbiarskich podczas realizacji projektów

  • • Teksturować przygotowany model oraz rozumieć działanie materiałów PBR

POZNAJ SWOJEGO PROWADZĄCEGO

Jakub Wajda

  • Obecnie pracuje na stanowisku Lead Character Artist w Fool’s Theory przy projekcie „The Witcher - Remake”.

  • Zajmuje się prowadzeniem działu Character Artu, utrzymywaniem spójnej wizji i stylistyki postaci, mentoringiem i udzielaniem feedbacku podopiecznym

  • Do 2020 r. pracował dla Carbon Studio przy projektach „VR – The Wizards” oraz „The Wizards Dark Times”

  • Ukończył z wyróżnieniem dyplom licencjacki na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach

Prace studentów z poprzedniej edycji
Martyna Sowa
Oskar Winkiel
Anna Borkowska
Alicja Skrzypczak
Mateusz Waszut

PROGRAM

  • 01

    7.05, wtorek18:30-20:30

    Być Artystą 3D

    • Omówienie specjalizacji i różnych stylistyk w 3D – gry, filmy, druk 3D, ilustracja
    • Jak przygotować się do projektu? Analiza poszczególnych etapów i zebranie materiałów referencyjnych
    • Wprowadzenie do PureRefa
  • 02

    9.05, czwartek18:30-20:30

    Highpoly vs. Lowpoly – podstawowe techniki tworzenia modelu. Wprowadzenie do ZBrusha i Blendera

    • Czym jest Digital Sculpting i czym różni się od modelowania Lowpoly?
    • Terminologia i podstawowe pojęcia
    • Podstawowe funkcje i różnice Zbrusha i Blendera
  • 03

    14.05, wtorek18:30-20:30

    Feedback session – przegląd prac

    • Przegląd prac i omówienie problemów oraz sposobów na poradzenie sobie z nimi
  • 04

    16.05, czwartek18:30-20:30

    Od prostej kuli do skomplikowanej anatomii. Podstawowe funkcje rzeźbiarskie w Zbrushu

    • Jak utrzymać porządek w projekcie?
    • Modelowanie organiczne i anatomia
    • Dynamesh i subdivision levels – sposoby na zagęszczanie siatki
  • 05

    21.05, wtorek18:30-20:30

    Twarde powierzchnie. Podstawowe techniki modelarskie w ZBrushu

    • Modelowanie hard surface – jak poradzić sobie z technicznymi i równymi formami?
    • Zremresher i poligrupy – podstawowe funkcje do precyzyjnego modelowania
  • 06

    23.05, czwartek18:30-20:30

    Feedback session – przegląd prac

    • Przegląd prac i omówienie problemów oraz sposobów na poradzenie sobie z nimi
  • 07

    8.05, wtorek18:30-20:30

    Dodawanie faktur i detali. Techniki wykończeniowe w ZBrushu

    • Detailing modelu
    • Funkcje layers, surface i alphy
  • 08

    4.06, wtorek18:30-20:30

    Dodatkowe funkcje ZBrusha

    • Omówienie dodatkowych funkcjonalności
    • Przydatne pluginy
    • Polishing Modelu
    • Pozowanie modelu
    • Dyskusja o mistrzach w zawodzie – czyli artyści, którymi warto się inspirować
  • 09

    6.06, czwartek18:30-20:30

    Podstawy blendera

    • Podstawowe funkcje blendera
    • Modyfikatory w blenderze
    • Poprawna Topologia
  • 10

    11.06, wtorek18:30-20:30

    Feedback session – przegląd prac

    • Przegląd prac i omówienie problemów oraz sposobów na poradzenie sobie z nimi
  • 11

    13.06, czwartek18:30-20:30

    Na czym polega retopologia i jak ją poprawnie wykonać

    • Retopologia – czyli jak z Highpoly do Lowpoly. Upraszczanie modelu o dużej ilości poligonów do niskiej ilości.
  • 12

    18.06, wtorek18:30-20:30

    Przygotowanie modelu pod texturowanie

    • UV Mapping,
    • Podział na Material ID,
    • Texel density
  • 13

    27.06, czwartek18:30-20:30

    Feedback session — przegląd prac

    • Przegląd prac i omówienie problemów oraz sposobów na poradzenie sobie z nimi
    • Omówienie pracy w zespole przy projektach komercyjnych
  • 14

    2.07, wtorek18:30-20:30

    Jak poruszać się w Adobe Substance 3D Painterze, jak rozpocząć texturowanie

    • Setup projektu w Adobe Substance 3D Painterze
    • Baking Textur
    • Podstawowe funkcje substance paintera
  • 15

    4.07, czwartek18:30-20:30

    Funkcjonalność Substance 3D Paintera oraz techniki teksturowania

    • Podstawowe funkcje Adobe Substance 3D Paintera
    • Rodzaje map
    • Materiały PBR
    • Layering
  • 16

    9.07, wtorek18:30-20:30

    Feedback session – przegląd prac

    • Przegląd prac i omówienie problemów oraz sposobów na poradzenie sobie z nimi
  • 17

    11.07, czwartek18:30-20:30

    Renderowanie

    • Ożywianie naszej postaci
    • Renderowanie
    • Kompozycja i światło
  • 18

    16.07, wtorek18:30-20:30

    Feedback session – prezentacja stworzonych prac

    • Przegląd prac i omówienie problemów oraz sposobów na poradzenie sobie z nimi
  • 19

    18.07, czwartek18:30-20:30

    Co po kursie?

    • Przygotowanie portfolio
    • Możliwe ścieżki rozwoju
    • Dobre praktyki pracy

Potrzebujesz więcej szczegółów?


Wypełnij poniższy formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą, aby przekazać informacje o przebiegu i cenie kursu.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
 

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.

WYMAGANE OPROGRAMOWANIE

  • Adobe Substance 3D Painter

    Windows:

    • Windows 7 (SP1+), Windows 10 i Windows 11, tylko wersje 64-bitowe
    • Procesor: Intel Core i3 or AMD Ryzen 3
    • Procesory graficzne obsługujące DX10, DX11 i DX12
    • Pamięć: 8 GB RAM pamięci na dysku i 10 GB dostępnej przestrzeni na dysku
    • Karta graficzna: Nvidia Geforce GTX 1060 - Nvidia Quadro M2000 - AMD Radeon RX 580

    MacOS:

    • Wymaga 64-bitowego procesora i systemu operacyjnego (system operacyjny 10.14 (Mojave))
    • Procesor: Intel Core i7
    • Pamięć: 8 GB RAM
    • Karta graficzna: MD Radeon Pro 5300M
    • Miejsce na dysku: 10 GB dostępnej przestrzeni
    • Dodatkowe uwagi: Only vanilla Apple configurations are officially supported
  • ZBrush

    Windows:

    • Windows 10 i Windows 11, tylko wersje 64-bitowe
    • Procesor: Intel i7/i9 i nowsze lub AMD Ryzen i nowsze
    • RAM: 4 GB (6+ GB rekomendowane)
    • HDD: 20 GB wolnej przestrzeni

    MacOS:

    • System operacyjny 10.14 (Mojave)
    • Procesor: Intel i7/i9 i nowsze
    • RAM: 4 GB (6+ GB rekomendowane)
    • HDD: 20 GB wolnej przestrzeni
  • Blender

    • Windows 8.1, 10 i 11
    • macOS 10.15 Intel · 11.0 Apple Silicon
    • Wymaga 64-bitowego procesora
    • RAM: 8 GB