SOCIAL MEDIA MANAGER
Doskonal umiejętność analizowania danych i statystyk z platform społecznościowych oraz stwórz niezawodną strategię zarządzania mediami społecznościowymi.
Media społecznościowe są nieodłącznym elementem życia codziennego i biznesowego. Dzięki nim możemy nawiązywać kontakt z ludźmi z całego świata, tworzyć społeczności i promować swoje produkty lub usługi. Jednak aby osiągnąć sukces, trzeba nimi umiejętnie zarządzać. Kurs „Social Media Manager” jest stworzony dla osób, które chcą skutecznie wykorzystywać media społecznościowe w celach biznesowych.
W trakcie kursu opanujesz strategie i techniki zarządzania mediami społecznościowymi, zaczniesz pozyskiwać i utrzymywać społeczność, tworzyć angażujące treści, prowadzić kampanie reklamowe i mierzyć efektywności swoich działań.
Dla kogo?
-
Osoby rozpoczynające przygodę z mediami społecznościowymi Kurs pomoże ci lepiej zrozumieć, jak działa każda z platform społecznościowych. Zaczniesz tworzyć skuteczne strategie w social mediach i opanujesz ich realizację krok po kroku. Dowiesz się, jak dobierać grupy docelowe, monitorować wyniki kampanii i jak dostosowywać strategie w zależności od ich skuteczności.
-
Osoby pracujące w zawodach pokrewnych (account managerowie, copywriterzy, content managerowie, blogerzy, osobowości medialne) W najbliższym czasie planujesz się przebranżowić, ale nie wiesz, od czego zacząć? Kurs pomoże ci opanować techniki kreowania grup docelowych w mediach społecznościowych z podziałem na platformy. Prowadzący opowiedzą o technicznych aspektach reklamowania biznesu oraz o różnicy pomiędzy kreacjami w social mediach a innymi platformami digitalowymi.
-
Osoby pracujące w social mediach (na stanowiskach menadżerskich) Chcesz uporządkować wiedzę i zdobyć nowe doświadczenie? Dzięki kursowi podniesiesz swoje kwalifikacje, aby móc wykonywać poważniejsze zadania i zwiększyć szanse na awans, rozpocząć pracę jako freelancer lub niezależnie zarządzać projektami. Opanujesz kreowanie grupy docelowej w Social Media z podziałem na platformy oraz poznasz tajniki reklamowania.
-
Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw Dzięki temu kursowi będziesz mieć szansę nauczyć się, jak skutecznie wypromować swoją firmę. Zbudujesz skuteczną strategię w mediach społecznościowych, zwiększysz widoczność swojego biznesu w przestrzeni internetowej oraz zaczniesz tworzyć wartościowe treści, które przyciągną nowych klientów.
Poznaj swoich nowych wykładowców
Nikodem Rudziński
-
ex-Social Media Manager w Polska Press Grupa, obsługującej kluczowych klientów i współpracującej z przodującymi markami mającymi ponad 50.000 obserwujących
-
Przez 5 lat obejmował stanowisko dyrektora marketingu w Polish VACC
-
Jest certyfikowanym specjalistą w obszarach: reklama programatyczna, Meta Ads, TikTok Ads, HTML5 & CSS3, Google Ads, Google Analytics 4
-
Ścieżkę zawodową skupia wokół digital marketingu, zarządzania projektem oraz komunikacji wizerunkowej
-
Strategie marketingowe, które tworzy skupiają się na osiąganiu konkretnych celów biznesowych dzięki holistycznemu podejściu do oczekiwań klienta
-
Aktualnie współpracuje z MTA Digital pełniąc funkcję Programmatic Specialist, gdzie specjalizuje się w zarządzaniu kampaniami reklamowymi dla największych klientów
Tymoteusz Tymiński
-
Dyrektor zarządzający w agencji Tripla.PRO
-
Licencjonowany Social Media Manager PRO, z akredytacją Forum Media Polska Sp. z o.o.
-
Były specjalista ds. projektów specjalnych w POLSKA PRESS GRUPA
-
Przez ponad 5 lat pracował w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego, gdzie prowadził profile mediów społecznościowych na platformach takich jak Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Flickr i Issuu. Dzięki jego pracy, profile na Facebooku, Twitterze i Instagramie znalazły się wśród trzech największych regionalnych profili w Polsce
-
Odpowiadał również za organizację dużych wydarzeń promocyjnych i ich promocję, a także tworzenie treści dla województwa
-
Doceniony nagrodą Grand Prix Kryształy PR w kategorii „Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych"
-
W agencji Socialtime zarządzał zespołem specjalistów ds. mediów społecznościowych. Był odpowiedzialny za przygotowywanie ofert dla klientów oraz realizację strategii komunikacji w mediach społecznościowych
-
Prowadzi profile na Facebooku i Instagramie dla podmiotów komercyjnych
PROGRAM
-
01
Social media a działalność biznesowa
1. Wprowadzenie do roli Social Media Managera
- Omówienie głównych zadań, odpowiedzialności i umiejętności wymaganych od Social Media Managera. Wyjaśnienie, dlaczego ta rola jest ważna dla sukcesu dzisiejszych firm.
- Omówienie raportu: Digital 2023: Global Overview Report
2. Rola mediów społecznościowych we współczesnym marketingu – ekosystem Meta, LinkedIn, YouTube, Twitter
- Po co firmie media społecznościowe? Dobór odpowiedniego kanału komunikacji w mediach społecznościowych do prowadzonych działań
- Omnichannel, czyli wszystko, wszędzie, naraz
-
02
Grupa docelowa i komunikacja
3. Analiza marketingowa marki (SWOT, AIDA)
- Analiza otoczenia rynku, w którym działa dana marka
- Analiza SWOT
- Analiza AIDA
4. Definicja grupy docelowej i tworzenie persony
- Wprowadzenie do grupy docelowej
- Proces definiowania grupy docelowej
- Wykorzystanie persony w strategiach marketingowych
5. Magia personalizacji treści i komunikacji
- Przedstawienie korzyści personalizacji dla zarówno klientów, jak i firm
- Omówienie najlepszych praktyk w tworzeniu treści w mediach społecznościowych
- Operowanie językiem korzyści
6. Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi
- Dlaczego kryzysy wybuchają w weekend – czym jest sytuacja kryzysowa w kontekście mediów społecznościowych?
- Skuteczne zarządzanie sytuacjami kryzysowymi – reputacja i wizerunek marki
- Omówienie przykładów znanych przypadków sytuacji kryzysowych w mediach społecznościowych
- Reagowanie na sytuacje kryzysowe w mediach społecznościowych
- Omówienie zasad skutecznej komunikacji w trakcie sytuacji kryzysowej w mediach społecznościowych
-
03
Budowanie zaangażowania i zaufania do marki
7. Budowanie zaufania i zaangażowania w social mediach
- Dlaczego zaufanie i zaangażowanie są kluczowe dla sukcesu w mediach społecznościowych?
- Przedstawienie korzyści budowania zaufania i zaangażowania
- Przedstawienie strategii budowania autentycznego wizerunku marki w mediach społecznościowych
- Budowanie zaufania poprzez rekomendacje i opinie
8. Jak dostarczać treści o wysokiej jakości, które przyciągają uwagę, angażują odbiorców i budują aktywną społeczność marki?
- Omówienie strategii zwiększania zaangażowania odbiorców w mediach społecznościowych
- Przedstawienie taktyk, takich jak konkursy, quizy, pytania do odbiorców, angażujących i zachęcających do interakcji
- Omówienie znaczenia aktywnego słuchania i reagowania na komentarze, pytania i opinie społeczności
-
04
Pozycjonowanie marki w Social Mediach
9. Tworzenie strony na Facebooku, Instagramie, LinkedInie i YouTubie
- Jak tworzy się stronę firmową na Facebooku, Instagramie, LinkedInie oraz YouTube?
- Jakie są wymagania do cover photo i logo?
- Na co zwrócić szczególną uwagę?
10. Omówienie Business Suite i YouTube Studio
- Czym jest Business Suite, jak wygląda dashboard, z jakich narzędzi się składa i co można w nim robić?
- Czym jest YouTube Studio, do czego służy i na jakie opcje pozwala?
11. Sesja feedbackowa
- omówienie dotychczasowych prac domowych
- odpowiedzi na pytania
-
05
AI i narzędzia niezbędne w pracy Social Media Managera
12. Canva – jak przygotowywać grafiki, prezentacje a nawet film?
- Omówienie Canvy – dashboard, możliwości
- Jak przygotować prostą grafikę?
- Tworzenie przykładowej prezentacji
- Prezentacja przygotowywania animacji wideo z muzyką
13. ChatGPT + Midjourney – gamechanger branży social media
- Omówienie czym jest ChatGPT, różnice między wersjami 1.0, 2.0, 3.0, 3.5 i 4.0
- Pokazanie procesu generowania tekstu za pomocą ChatGPT 4.0 oraz na co zwrócić uwagę
- Omówienie czym jest Midjourney, pokazanie różnic między wersjami od 1.0 do 5.2
- Pokazanie procesu generowania obrazów za pomocą Midjourney + resizing obrazków
14. Buffer – zarządzanie wieloma kontami w mediach społecznościowych
- Omówienie czym jest Buffer i do czego służy
- Pokazanie interfejsu narzędzia
- Omówienie narzędzi dostępnych na Buffer
- Podpinanie profilu social media pod konto na Buffer
- Moderacja treści na Buffer
- Generowanie raportów na Buffer
-
06
Czas na akcję! Przygotowywanie i publikacja postów
15. Kalendarz contentowy – planowanie postów od A do Z
- Omówienie Planer Marketera 2023 od GetResponse
- Omówienie różnicy między RTM a marketingiem kalendarzowym
- Prezentacja strategii godzin publikowania postu – kiedy publikować, żeby trafić na peak
16. Tworzenie angażującego contentu i przegląd formatów postów – jak tworzyć posty, które przyciągną uwagę? Warsztat z przygotowywania harmonogramu postów
- Jak kreatywnie wykorzystać Stories, Reels - naklejki, reakcje, muzyka
- Hashtagi, oznaczenia, emoji w poście
- Przegląd dostępnych formatów postów na FB oraz IG
- Przygotowanie harmonogramu postów w Canvie
- Zasady tworzenia skutecznych grafik i filmów (mobile first, 20% tekstu, zdjęcia ze stocka, reguła oczywistości, wyrazistość)
-
07
Meta Ads Manager - szkolenie
17. Szkolenie Meta Ads Manager 101 – część 1
- Jak promować posty na Facebooku? Meta Ads Manager
- Targetowanie, czyli grupa docelowa
- Budżet
- Harmonogram wyświetlania reklam
- Tworzenie reklamy krok po kroku
- Przegląd celów kampanii reklamowych
- Wyjaśnienie podziału kampania -> zestaw reklam -> reklama
- Ograniczenia reklamy na Facebooku – czego nie wolno promować?
- Dark Post a zwykły post
18. Szkolenie Meta Ads Manager 101 – część 2
- Grupy niestandardowych odbiorców
- Grupy lookalike
- Jak uruchomić remarketing na Facebooku? Pixel Facebooka
- Kreator zdarzeń pixela na stronie
- Remarketing ze strony WWW
19. Szkolenie Meta Ads Manager 101 – część 3
- Przedstawienie lejka sprzedażowego
- Lead Ads
-
08
Analiza i interpretacja danych oraz automatyzacja
20. Automatyzacja działań na social media
- Czym jest i co daje automatyzacja w SM?
- Jakie działania warto zautomatyzować, pracując w SM?
- Automatyzacja płatnych kampanii
- Moderacja
- Obsługa klienta - automatyzacja chatu Messenger
- Ustawianie automatycznego blokowania konkretnych komentarzy
-
09
Zbuduj relacje z klientami!
21. Czym jest Social selling -
- Wprowadzenie do social sellingu – czym jest i dlaczego jest ważny w budowaniu relacji z klientami? Przedstawienie korzyści, jakie przynosi wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie sprzedaży
- Zrozumienie potrzeb klienta w kontekście social sellingu
- Zasady współpracy pomiędzy działem marketingu a działem sprzedaży
-
10
Praca z infuencerami
22. Praca z influencerami
- Strategie współpracy z influencerami
- Wpływ influencer marketingu na budowanie marki i zasięg w mediach społecznościowych
- Kampanie influencer marketingowe: planowanie, wdrażanie i monitorowanie efektów
-
11
Prawo a media społecznościowe
23. Prawne ramy działania w mediach społecznościowych: regulacje, zasady i obowiązki
- Ochrona danych osobowych i prywatności w social mediach
- Omówienie przepisów dotyczących reklamy i promocji w mediach społecznościowych
- Zasad dotyczących odpowiedzialności platform społecznościowych za treści publikowane przez użytkowników
- Wyjaśnienie oznaczeń reklamowych (#ad, #sponsored) i zasad przejrzystości komunikacji marketingowej
- Omówienie polityk moderacji i zasad usuwania nieodpowiednich treści
24. Prawo autorskie w social media – case study
- Wyjaśnienie zasad dotyczących praw autorskich i własności intelektualnej w kontekście mediów społecznościowych
- Omówienie obowiązków i ograniczeń dotyczących publikacji cudzej własności intelektualnej (np. zdjęć, filmów, muzyki) na platformach społecznościowych
- Przedstawienie sposobów unikania naruszeń praw autorskich i praw własności intelektualnej
-
12
Rozwój zawodowy
25. Rynek pracy a social media
26. Praca Social Media Managera jako freelancera
- Jak wygląda praca jako freelancer?
- Założenie konta na useme.com
- Własna strona internetowa
- Budowanie marki osobistej na LinkedIn
27. Sesja Q&A
-
13
Prezentacja strategii tworzonych podczas kurs, podsumowanie
28. Prezentacja strategii tworzonych podczas kurs, podsumowanie
-
14
Certyfikacja Meta Certified Digital Marketing Associate
29. Próbny test Meta Certified Digital Associate + Q&A
- W trakcie tych zajęć prowadzący zaprezentuje przykładowe przejście przez dwa próbne testy wraz z omówieniem, przygotowujące do certyfikowanego egzaminu Meta Certified Digital Associate.
Zapisz się na kurs
Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie i zapisać się na niego, wypełnij formularz.