SOCIAL MEDIA MANAGER

Kurs online, dzięki któremu stworzysz skuteczną strategię w mediach społecznościowych i będziesz sprawnie zarządzać komunikacją, reklamą oraz społecznością.
Lector
Czytaj więcej
data
19 lutego – 05 czerwca
Czas trwania:
29 zajęć na żywo
15 tygodni

Doskonal umiejętność analizowania danych i statystyk z platform społecznościowych oraz stwórz niezawodną strategię zarządzania mediami społecznościowymi.

Media społecznościowe są nieodłącznym elementem życia codziennego i biznesowego. Dzięki nim możemy nawiązywać kontakt z ludźmi z całego świata, tworzyć społeczności i promować swoje produkty lub usługi. Jednak aby osiągnąć sukces, trzeba nimi umiejętnie zarządzać. Kurs „Social Media Manager” jest stworzony dla osób, które chcą skutecznie wykorzystywać media społecznościowe w celach biznesowych.

W trakcie kursu opanujesz strategie i techniki zarządzania mediami społecznościowymi, zaczniesz pozyskiwać i utrzymywać społeczność, tworzyć angażujące treści, prowadzić kampanie reklamowe i mierzyć efektywności swoich działań.

Dla kogo?

  • Osoby rozpoczynające przygodę z mediami społecznościowymi

    Kurs pomoże ci lepiej zrozumieć, jak działa każda z platform społecznościowych. Zaczniesz tworzyć skuteczne strategie w social mediach i opanujesz ich realizację krok po kroku. Dowiesz się, jak dobierać grupy docelowe, monitorować wyniki kampanii i jak dostosowywać strategie w zależności od ich skuteczności.

  • Osoby pracujące w zawodach pokrewnych (account managerowie, copywriterzy, content managerowie, blogerzy, osobowości medialne)

    W najbliższym czasie planujesz się przebranżowić, ale nie wiesz, od czego zacząć? Kurs pomoże ci opanować techniki kreowania grup docelowych w mediach społecznościowych z podziałem na platformy. Prowadzący opowiedzą o technicznych aspektach reklamowania biznesu oraz o różnicy pomiędzy kreacjami w social mediach a innymi platformami digitalowymi.

  • Osoby pracujące w social mediach (na stanowiskach menadżerskich)

    Chcesz uporządkować wiedzę i zdobyć nowe doświadczenie? Dzięki kursowi podniesiesz swoje kwalifikacje, aby móc wykonywać poważniejsze zadania i zwiększyć szanse na awans, rozpocząć pracę jako freelancer lub niezależnie zarządzać projektami. Opanujesz kreowanie grupy docelowej w Social Media z podziałem na platformy oraz poznasz tajniki reklamowania.

  • Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw

    Dzięki temu kursowi będziesz mieć szansę nauczyć się, jak skutecznie wypromować swoją firmę. Zbudujesz skuteczną strategię w mediach społecznościowych, zwiększysz widoczność swojego biznesu w przestrzeni internetowej oraz zaczniesz tworzyć wartościowe treści, które przyciągną nowych klientów.

Poznaj swoich nowych wykładowców

Nikodem Rudziński

  • ex-Social Media Manager w Polska Press Grupa, obsługującej kluczowych klientów i współpracującej z przodującymi markami mającymi ponad 50.000 obserwujących

  • Przez 5 lat obejmował stanowisko dyrektora marketingu w Polish VACC

  • Jest certyfikowanym specjalistą w obszarach: reklama programatyczna, Meta Ads, TikTok Ads, HTML5 & CSS3, Google Ads, Google Analytics 4

  • Ścieżkę zawodową skupia wokół digital marketingu, zarządzania projektem oraz komunikacji wizerunkowej

  • Strategie marketingowe, które tworzy skupiają się na osiąganiu konkretnych celów biznesowych dzięki holistycznemu podejściu do oczekiwań klienta

  • Aktualnie współpracuje z MTA Digital pełniąc funkcję Programmatic Specialist, gdzie specjalizuje się w zarządzaniu kampaniami reklamowymi dla największych klientów

Lector's name

Tymoteusz Tymiński

  • Dyrektor zarządzający w agencji Tripla.PRO

  • Licencjonowany Social Media Manager PRO, z akredytacją Forum Media Polska Sp. z o.o.

  • Były specjalista ds. projektów specjalnych w POLSKA PRESS GRUPA

  • Przez ponad 5 lat pracował w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego, gdzie prowadził profile mediów społecznościowych na platformach takich jak Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Flickr i Issuu. Dzięki jego pracy, profile na Facebooku, Twitterze i Instagramie znalazły się wśród trzech największych regionalnych profili w Polsce

  • Odpowiadał również za organizację dużych wydarzeń promocyjnych i ich promocję, a także tworzenie treści dla województwa

  • Doceniony nagrodą Grand Prix Kryształy PR w kategorii „Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych"

  • W agencji Socialtime zarządzał zespołem specjalistów ds. mediów społecznościowych. Był odpowiedzialny za przygotowywanie ofert dla klientów oraz realizację strategii komunikacji w mediach społecznościowych

  • Prowadzi profile na Facebooku i Instagramie dla podmiotów komercyjnych

PROGRAM

  • 01

    Social media a działalność biznesowa

    1. Wprowadzenie do roli Social Media Managera

    • Omówienie głównych zadań, odpowiedzialności i umiejętności wymaganych od Social Media Managera. Wyjaśnienie, dlaczego ta rola jest ważna dla sukcesu dzisiejszych firm.
    • Omówienie raportu: Digital 2023: Global Overview Report

    2. Rola mediów społecznościowych we współczesnym marketingu – ekosystem Meta, LinkedIn, YouTube, Twitter

    • Po co firmie media społecznościowe? Dobór odpowiedniego kanału komunikacji w mediach społecznościowych do prowadzonych działań
    • Omnichannel, czyli wszystko, wszędzie, naraz
  • 02

    Grupa docelowa i komunikacja

    3. Analiza marketingowa marki (SWOT, AIDA)

    • Analiza otoczenia rynku, w którym działa dana marka
    • Analiza SWOT
    • Analiza AIDA

    4. Definicja grupy docelowej i tworzenie persony

    • Wprowadzenie do grupy docelowej
    • Proces definiowania grupy docelowej
    • Wykorzystanie persony w strategiach marketingowych

    5. Magia personalizacji treści i komunikacji

    • Przedstawienie korzyści personalizacji dla zarówno klientów, jak i firm
    • Omówienie najlepszych praktyk w tworzeniu treści w mediach społecznościowych
    • Operowanie językiem korzyści

    6. Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi

    • Dlaczego kryzysy wybuchają w weekend – czym jest sytuacja kryzysowa w kontekście mediów społecznościowych?
    • Skuteczne zarządzanie sytuacjami kryzysowymi – reputacja i wizerunek marki
    • Omówienie przykładów znanych przypadków sytuacji kryzysowych w mediach społecznościowych
    • Reagowanie na sytuacje kryzysowe w mediach społecznościowych
    • Omówienie zasad skutecznej komunikacji w trakcie sytuacji kryzysowej w mediach społecznościowych
  • 03

    Budowanie zaangażowania i zaufania do marki

    7. Budowanie zaufania i zaangażowania w social mediach

    • Dlaczego zaufanie i zaangażowanie są kluczowe dla sukcesu w mediach społecznościowych?
    • Przedstawienie korzyści budowania zaufania i zaangażowania
    • Przedstawienie strategii budowania autentycznego wizerunku marki w mediach społecznościowych
    • Budowanie zaufania poprzez rekomendacje i opinie

    8. Jak dostarczać treści o wysokiej jakości, które przyciągają uwagę, angażują odbiorców i budują aktywną społeczność marki?

    • Omówienie strategii zwiększania zaangażowania odbiorców w mediach społecznościowych
    • Przedstawienie taktyk, takich jak konkursy, quizy, pytania do odbiorców, angażujących i zachęcających do interakcji
    • Omówienie znaczenia aktywnego słuchania i reagowania na komentarze, pytania i opinie społeczności
  • 04

    Pozycjonowanie marki w Social Mediach

    9. Tworzenie strony na Facebooku, Instagramie, LinkedInie i YouTubie

    • Jak tworzy się stronę firmową na Facebooku, Instagramie, LinkedInie oraz YouTube?
    • Jakie są wymagania do cover photo i logo?
    • Na co zwrócić szczególną uwagę?

    10. Omówienie Business Suite i YouTube Studio

    • Czym jest Business Suite, jak wygląda dashboard, z jakich narzędzi się składa i co można w nim robić?
    • Czym jest YouTube Studio, do czego służy i na jakie opcje pozwala?

    11. Sesja feedbackowa

    • omówienie dotychczasowych prac domowych
    • odpowiedzi na pytania
  • 05

    AI i narzędzia niezbędne w pracy Social Media Managera

    12. Canva – jak przygotowywać grafiki, prezentacje a nawet film?

    • Omówienie Canvy – dashboard, możliwości
    • Jak przygotować prostą grafikę?
    • Tworzenie przykładowej prezentacji
    • Prezentacja przygotowywania animacji wideo z muzyką

    13. ChatGPT + Midjourney – gamechanger branży social media

    • Omówienie czym jest ChatGPT, różnice między wersjami 1.0, 2.0, 3.0, 3.5 i 4.0
    • Pokazanie procesu generowania tekstu za pomocą ChatGPT 4.0 oraz na co zwrócić uwagę
    • Omówienie czym jest Midjourney, pokazanie różnic między wersjami od 1.0 do 5.2
    • Pokazanie procesu generowania obrazów za pomocą Midjourney + resizing obrazków

    14. Buffer – zarządzanie wieloma kontami w mediach społecznościowych

    • Omówienie czym jest Buffer i do czego służy
    • Pokazanie interfejsu narzędzia
    • Omówienie narzędzi dostępnych na Buffer
    • Podpinanie profilu social media pod konto na Buffer
    • Moderacja treści na Buffer
    • Generowanie raportów na Buffer
  • 06

    Czas na akcję! Przygotowywanie i publikacja postów

    15. Kalendarz contentowy – planowanie postów od A do Z

    • Omówienie Planer Marketera 2023 od GetResponse
    • Omówienie różnicy między RTM a marketingiem kalendarzowym
    • Prezentacja strategii godzin publikowania postu – kiedy publikować, żeby trafić na peak

    16. Tworzenie angażującego contentu i przegląd formatów postów – jak tworzyć posty, które przyciągną uwagę? Warsztat z przygotowywania harmonogramu postów

    • Jak kreatywnie wykorzystać Stories, Reels - naklejki, reakcje, muzyka
    • Hashtagi, oznaczenia, emoji w poście
    • Przegląd dostępnych formatów postów na FB oraz IG
    • Przygotowanie harmonogramu postów w Canvie
    • Zasady tworzenia skutecznych grafik i filmów (mobile first, 20% tekstu, zdjęcia ze stocka, reguła oczywistości, wyrazistość)
  • 07

    Meta Ads Manager - szkolenie

    17. Szkolenie Meta Ads Manager 101 – część 1

    • Jak promować posty na Facebooku? Meta Ads Manager
    • Targetowanie, czyli grupa docelowa
    • Budżet
    • Harmonogram wyświetlania reklam
    • Tworzenie reklamy krok po kroku
    • Przegląd celów kampanii reklamowych
    • Wyjaśnienie podziału kampania -> zestaw reklam -> reklama
    • Ograniczenia reklamy na Facebooku – czego nie wolno promować?
    • Dark Post a zwykły post

    18. Szkolenie Meta Ads Manager 101 – część 2

    • Grupy niestandardowych odbiorców
    • Grupy lookalike
    • Jak uruchomić remarketing na Facebooku? Pixel Facebooka
    • Kreator zdarzeń pixela na stronie
    • Remarketing ze strony WWW

    19. Szkolenie Meta Ads Manager 101 – część 3

    • Przedstawienie lejka sprzedażowego
    • Lead Ads
  • 08

    Analiza i interpretacja danych oraz automatyzacja

    20. Automatyzacja działań na social media

    • Czym jest i co daje automatyzacja w SM?
    • Jakie działania warto zautomatyzować, pracując w SM?
    • Automatyzacja płatnych kampanii
    • Moderacja
    • Obsługa klienta - automatyzacja chatu Messenger
    • Ustawianie automatycznego blokowania konkretnych komentarzy
  • 09

    Zbuduj relacje z klientami!

    21. Czym jest Social selling -

    • Wprowadzenie do social sellingu – czym jest i dlaczego jest ważny w budowaniu relacji z klientami? Przedstawienie korzyści, jakie przynosi wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie sprzedaży
    • Zrozumienie potrzeb klienta w kontekście social sellingu
    • Zasady współpracy pomiędzy działem marketingu a działem sprzedaży
  • 10

    Praca z infuencerami

    22. Praca z influencerami

    • Strategie współpracy z influencerami
    • Wpływ influencer marketingu na budowanie marki i zasięg w mediach społecznościowych
    • Kampanie influencer marketingowe: planowanie, wdrażanie i monitorowanie efektów
  • 11

    Prawo a media społecznościowe

    23. Prawne ramy działania w mediach społecznościowych: regulacje, zasady i obowiązki

    • Ochrona danych osobowych i prywatności w social mediach
    • Omówienie przepisów dotyczących reklamy i promocji w mediach społecznościowych
    • Zasad dotyczących odpowiedzialności platform społecznościowych za treści publikowane przez użytkowników
    • Wyjaśnienie oznaczeń reklamowych (#ad, #sponsored) i zasad przejrzystości komunikacji marketingowej
    • Omówienie polityk moderacji i zasad usuwania nieodpowiednich treści

    24. Prawo autorskie w social media – case study

    • Wyjaśnienie zasad dotyczących praw autorskich i własności intelektualnej w kontekście mediów społecznościowych
    • Omówienie obowiązków i ograniczeń dotyczących publikacji cudzej własności intelektualnej (np. zdjęć, filmów, muzyki) na platformach społecznościowych
    • Przedstawienie sposobów unikania naruszeń praw autorskich i praw własności intelektualnej
  • 12

    Rozwój zawodowy

    25. Rynek pracy a social media

    26. Praca Social Media Managera jako freelancera

    • Jak wygląda praca jako freelancer?
    • Założenie konta na useme.com
    • Własna strona internetowa
    • Budowanie marki osobistej na LinkedIn

    27. Sesja Q&A

  • 13

    Prezentacja strategii tworzonych podczas kurs, podsumowanie

    28. Prezentacja strategii tworzonych podczas kurs, podsumowanie

  • 14

    Certyfikacja Meta Certified Digital Marketing Associate

    29. Próbny test Meta Certified Digital Associate + Q&A

    • W trakcie tych zajęć prowadzący zaprezentuje przykładowe przejście przez dwa próbne testy wraz z omówieniem, przygotowujące do certyfikowanego egzaminu Meta Certified Digital Associate.

Zapisz się na kurs

Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie i zapisać się na niego, wypełnij formularz.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
 

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.