Kurs online

REŻYSER REKLAMOWY

Tomasz Chrapusta
reżyser reklamowy

 

Poznaj kulisy współpracy z agencją reklamową, opracuj chwytliwy treatment i przedstaw swoją wizję reklamy

Lector
Czytaj więcej
Termin:
10 stycznia–19 lutego
Czas trwania:
12 zajęć + warsztaty na żywo
w Studio ATM w Warszawie
poniedziałki i środy,
18:30–20:30

Jeśli zastanawiasz się, jak wejść do świata reklamy i wyreżyserować swój pierwszy spot, to jesteś we właściwym miejscu.

Na praktycznym kursie stworzysz scenopis do reklamy, a następnie zrealizujesz go, wykorzystując jedynie potencjał swojego telefonu. Przygotujesz referencje wizualne oraz nauczysz się pracy z briefem reklamowym. Dowiesz się jak organizować plan zdjęciowy, przeprowadzać casting oraz komunikować z klientem.

Weźmiesz udział w warsztatach na żywo, podczas których doświadczysz pracy z profesjonalnym sprzętem i oświetleniem w prestiżowym studiu ATM w Warszawie.

Dla kogo jest ten kurs?

  • Dla filmowców (operatorów, reżyserów, producentów)

    W ramach kursu nauczysz się tworzyć strategie komunikacji z klientem. Poznasz zasady pisania dobrych treatmentów reklamowych i pracy z briefem. Odkryjesz najnowsze trendy w produkcji reklamowej oraz zyskasz doświadczenie w pracy z aktorami na planie zdjęciowym.

  • Dla dyrektorów kreatywnych, copywriterów, dyrektorów artystycznych

    Masz już doświadczenie w tworzeniu scenariuszy do reklam, ale chcesz postawić pierwsze kroki w pracy w produkcji? Na naszym kursie opanujesz narzędzia do montażu (Sun Tracer, Artimis Pro, LUT, Merge) oraz zrozumiesz jak wygląda proces postprodukcji reklamy. Zdobędziesz doświadczenie w pracy z aktorami oraz nauczysz się pracy z oświetleniem na planie zdjęciowym.

  • Dla początkujących filmowców bądź filmowców eventowych

    Pierwsze doświadczenia masz już za sobą i chcesz rozwijać się w branży reklamowej? Pod okiem eksperta napiszesz swój pierwszy treatment i scenariusz do reklamy, które zostaną częścią twojego portfolio. Odkryjesz najnowsze trendy w produkcji filmowej oraz poznasz wszystkie elementy struktury branżowej.

W trakcie kursu:

  • • stworzysz treatment reklamowy oraz przygotujesz referencje wizualne

  • • nauczysz się dobierać odpowiedni dźwięk i muzykę do reklamy

  • • opanujesz aplikacje do montażu, m.in.: Sun Tracer i Artimis Pro

  • • dowiesz się jak zorganizować casting, dobierać aktorów oraz współpracować z nimi na planie

  • • wzbogacisz swoje portfolio o scenariusz do reklamy, który zrealizujesz w trakcie zajęć

Wykładowca:

TOMASZ CHRAPUSTA

  • Reżyser filmowy i absolwent Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie.

  • Zrealizował kampanie dla takich marek jak: MasterCard, IKEA, Samsung, L’Oréal, Casio, Honor, LG oraz Huawei.

  • Przy tworzeniu reklam współpracował z takimi osobami jak: Robert Lewandowski, Małgorzata Kożuchowska, Marieta Żukowska, Pezet, Natalia Szroeder czy Katarzyna Sokołowska.

  • Zdobywca Grand Prix i nagrody specjalnej 5. edycji konkursu Papaya Young Directors.

  • Napisał i wyreżyserował teledysk „Lone in the Dark”, który wygrał Los Angeles CineFest oraz „Taki Pooost”, który zdobył nagrodę Best Concept na festiwalu Gosh! w Paryżu.

  • Znalazł się w gronie „najbardziej kreatywnych osób przed trzydziestką” wg. portalu Onet Muzyka.

PROGRAM

  • 01

    10.01, środa18:30–20:30

    Od briefu do treatmentu

    • Wszystko, co musisz wiedzieć o procesie tworzenia reklamy i jakie są jej rodzaje
    • Umiejętności potrzebne do roli dyrektora reklamy
    • Co to jest Animatik?
    • Jak stworzyć dobry brief i treatment? Strona językowa i graficzna treatmentu
    • Tworzenie scenariusza do reklamy
  • 02

    15.01, poniedziałek18:30–20:30

    Urzeczywistnienie wizji

    • Tworzenie storyboardów
    • Jak pracować nad Shooting Boardem?
    • Timingowanie reklamy – jak poprawnie rozpisać czasówkę?
    • Co to jest Stillmatic?
    • Oś kontaktu i oś kamery – jak wybrać kąt widzenia kamery?
    • Kompozycja kadrów – jakie wybrać, by uzyskać najlepsze efekty?
    • Emocje w kadrach – ciągłość wizualna
  • 03

    17.01, środa18:30–20:30

    Planowanie produkcji

    • Wybór ekipy produkcyjnej i sprzętu (kamery i obiektywów)
    • Jak zadbać o dobrą współpracę z operatorem?
    • Dobór techniki (kran, camera car itd.) do reklamy
    • Rozwiązywanie problemów produkcyjnych (ograniczenia budżetowe lub czasowe)
    • Ustalanie harmonogramu produkcji (liczba dni zdjęciowych)
  • 04

    22.01, poniedziałek18:30–20:30

    Preprodukcja – praca w terenie

    • Organizacja castingu – najlepsze praktyki
    • Dobra współpraca z reżyserem obsady
    • Jak zrobić przejrzystą dokumentację produkcyjną?
    • Budowa i odbiór scenografii – przydatne narzędzia
    • Współpraca z supervisorem, scenografem i kostiumografem
  • 05

    24.01, środa18:30–20:30

    Praca z aktorem

    • Jak dawać uwagi aktorskie?
    • Prowadzenie naturszczyków i statystów
    • Najpopularniejsze mity na temat pracy z aktorami
    • Praca nad dialogiem
    • Charakteryzacja aktorów
    • Treatment i jego elementy
  • 06

    29.01, poniedziałek18:30–20:30

    Światło

    • Natura światła (rodzaje lamp, mierniki światła)
    • Ustawienie oświetlenia scenicznego – jaką temperaturę wybrać?
    • Jak wybrać najlepszą ekspozycję
    • Naświetlanie taśmy filmowej
    • Pion oświetleniowy
    • Oświetlenie greenscreena lub bluescreena
  • 07

    31.01, środa18:30–20:30

    Plan zdjęciowy

    • Plan zdjęciowy
    • Przebieg planu i reagowanie w trudnych sytuacjach
    • Współpraca z agencją i klientem
    • Walka z presją i komunikacja na planie
    • Referencje wizualne – najlepsze praktyki wyboru
  • 03.02, sobota

    LIVE! Warsztaty na żywo w Studio ATM w Warszawie

  • 08

    05.02, poniedziałek18:30–20:30

    Montaż i korekcja koloru

    • Wszystkie etapy postprodukcji
    • Montaż reklamy
    • Efektowne przejścia montażowe
    • Przydatne narzędzia w korekcji koloru (LUT, MERGE)
  • 09

    07.02, środa18:30–20:30

    VFX

    • Korzystanie z greenscreena lub bluescreena
    • Digital Matte Painting – wszystko, co musisz wiedzieć
    • Postacie i rekwizyty
    • CGI – proces powstawania (modelowanie, animacja itd.)
  • 10

    12.02, poniedziałek18:30–20:30

    Nowe technologie i udźwiękowienie reklamy

    • Nowe technologie w branży filmowej
    • Udźwiękowienie reklamy
    • Muzyka stockowa czy komponowana?
    • Praca z kompozytorem i jak go briefować?
  • 11

    14.02, środa18:30–20:30

    Jak wejść do branży?

    • Jak najlepiej dostać się do przemysłu reklamowego?
    • Którą branżę reklamować? – omówienie opcji
  • 12

    19.02, poniedziałek 18:30–20:30

    Feedback session

    • Prezentacja przygotowanych treatmentów
    • Sesja feedbackowa

Chcesz poznać więcej szczegółów?

Wypełnij poniższy formularz, a my oddzwonimy najszybciej jak to możliwe

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.