Kurs online
REŻYSER REKLAMOWY
reżyser reklamowy
Poznaj kulisy współpracy z agencją reklamową, opracuj chwytliwy treatment i przedstaw swoją wizję reklamy

w Studio ATM w Warszawie
poniedziałki i środy,
18:30–20:30
Jeśli zastanawiasz się, jak wejść do świata reklamy i wyreżyserować swój pierwszy spot, to jesteś we właściwym miejscu.
Na praktycznym kursie stworzysz scenopis do reklamy, a następnie zrealizujesz go, wykorzystując jedynie potencjał swojego telefonu. Przygotujesz referencje wizualne oraz nauczysz się pracy z briefem reklamowym. Dowiesz się jak organizować plan zdjęciowy, przeprowadzać casting oraz komunikować z klientem.
Weźmiesz udział w warsztatach na żywo, podczas których doświadczysz pracy z profesjonalnym sprzętem i oświetleniem w prestiżowym studiu ATM w Warszawie.
Dla kogo jest ten kurs?
-
Dla filmowców (operatorów, reżyserów, producentów) W ramach kursu nauczysz się tworzyć strategie komunikacji z klientem. Poznasz zasady pisania dobrych treatmentów reklamowych i pracy z briefem. Odkryjesz najnowsze trendy w produkcji reklamowej oraz zyskasz doświadczenie w pracy z aktorami na planie zdjęciowym.
-
Dla dyrektorów kreatywnych, copywriterów, dyrektorów artystycznych Masz już doświadczenie w tworzeniu scenariuszy do reklam, ale chcesz postawić pierwsze kroki w pracy w produkcji? Na naszym kursie opanujesz narzędzia do montażu (Sun Tracer, Artimis Pro, LUT, Merge) oraz zrozumiesz jak wygląda proces postprodukcji reklamy. Zdobędziesz doświadczenie w pracy z aktorami oraz nauczysz się pracy z oświetleniem na planie zdjęciowym.
-
Dla początkujących filmowców bądź filmowców eventowych Pierwsze doświadczenia masz już za sobą i chcesz rozwijać się w branży reklamowej? Pod okiem eksperta napiszesz swój pierwszy treatment i scenariusz do reklamy, które zostaną częścią twojego portfolio. Odkryjesz najnowsze trendy w produkcji filmowej oraz poznasz wszystkie elementy struktury branżowej.
W trakcie kursu:

-
• stworzysz treatment reklamowy oraz przygotujesz referencje wizualne
-
• nauczysz się dobierać odpowiedni dźwięk i muzykę do reklamy
-
• opanujesz aplikacje do montażu, m.in.: Sun Tracer i Artimis Pro
-
• dowiesz się jak zorganizować casting, dobierać aktorów oraz współpracować z nimi na planie
-
• wzbogacisz swoje portfolio o scenariusz do reklamy, który zrealizujesz w trakcie zajęć
Wykładowca:

TOMASZ CHRAPUSTA
-
Reżyser filmowy i absolwent Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie.
-
Zrealizował kampanie dla takich marek jak: MasterCard, IKEA, Samsung, L’Oréal, Casio, Honor, LG oraz Huawei.
-
Przy tworzeniu reklam współpracował z takimi osobami jak: Robert Lewandowski, Małgorzata Kożuchowska, Marieta Żukowska, Pezet, Natalia Szroeder czy Katarzyna Sokołowska.
-
Zdobywca Grand Prix i nagrody specjalnej 5. edycji konkursu Papaya Young Directors.
-
Napisał i wyreżyserował teledysk „Lone in the Dark”, który wygrał Los Angeles CineFest oraz „Taki Pooost”, który zdobył nagrodę Best Concept na festiwalu Gosh! w Paryżu.
-
Znalazł się w gronie „najbardziej kreatywnych osób przed trzydziestką” wg. portalu Onet Muzyka.
PROGRAM
-
01
10.01, środa18:30–20:30
Od briefu do treatmentu
- Wszystko, co musisz wiedzieć o procesie tworzenia reklamy i jakie są jej rodzaje
- Umiejętności potrzebne do roli dyrektora reklamy
- Co to jest Animatik?
- Jak stworzyć dobry brief i treatment? Strona językowa i graficzna treatmentu
- Tworzenie scenariusza do reklamy
-
02
15.01, poniedziałek18:30–20:30
Urzeczywistnienie wizji
- Tworzenie storyboardów
- Jak pracować nad Shooting Boardem?
- Timingowanie reklamy – jak poprawnie rozpisać czasówkę?
- Co to jest Stillmatic?
- Oś kontaktu i oś kamery – jak wybrać kąt widzenia kamery?
- Kompozycja kadrów – jakie wybrać, by uzyskać najlepsze efekty?
- Emocje w kadrach – ciągłość wizualna
-
03
17.01, środa18:30–20:30
Planowanie produkcji
- Wybór ekipy produkcyjnej i sprzętu (kamery i obiektywów)
- Jak zadbać o dobrą współpracę z operatorem?
- Dobór techniki (kran, camera car itd.) do reklamy
- Rozwiązywanie problemów produkcyjnych (ograniczenia budżetowe lub czasowe)
- Ustalanie harmonogramu produkcji (liczba dni zdjęciowych)
-
04
22.01, poniedziałek18:30–20:30
Preprodukcja – praca w terenie
- Organizacja castingu – najlepsze praktyki
- Dobra współpraca z reżyserem obsady
- Jak zrobić przejrzystą dokumentację produkcyjną?
- Budowa i odbiór scenografii – przydatne narzędzia
- Współpraca z supervisorem, scenografem i kostiumografem
-
05
24.01, środa18:30–20:30
Praca z aktorem
- Jak dawać uwagi aktorskie?
- Prowadzenie naturszczyków i statystów
- Najpopularniejsze mity na temat pracy z aktorami
- Praca nad dialogiem
- Charakteryzacja aktorów
- Treatment i jego elementy
-
06
29.01, poniedziałek18:30–20:30
Światło
- Natura światła (rodzaje lamp, mierniki światła)
- Ustawienie oświetlenia scenicznego – jaką temperaturę wybrać?
- Jak wybrać najlepszą ekspozycję
- Naświetlanie taśmy filmowej
- Pion oświetleniowy
- Oświetlenie greenscreena lub bluescreena
-
07
31.01, środa18:30–20:30
Plan zdjęciowy
- Plan zdjęciowy
- Przebieg planu i reagowanie w trudnych sytuacjach
- Współpraca z agencją i klientem
- Walka z presją i komunikacja na planie
- Referencje wizualne – najlepsze praktyki wyboru
-
03.02, sobota
LIVE! Warsztaty na żywo w Studio ATM w Warszawie
-
08
05.02, poniedziałek18:30–20:30
Montaż i korekcja koloru
- Wszystkie etapy postprodukcji
- Montaż reklamy
- Efektowne przejścia montażowe
- Przydatne narzędzia w korekcji koloru (LUT, MERGE)
-
09
07.02, środa18:30–20:30
VFX
- Korzystanie z greenscreena lub bluescreena
- Digital Matte Painting – wszystko, co musisz wiedzieć
- Postacie i rekwizyty
- CGI – proces powstawania (modelowanie, animacja itd.)
-
10
12.02, poniedziałek18:30–20:30
Nowe technologie i udźwiękowienie reklamy
- Nowe technologie w branży filmowej
- Udźwiękowienie reklamy
- Muzyka stockowa czy komponowana?
- Praca z kompozytorem i jak go briefować?
-
11
14.02, środa18:30–20:30
Jak wejść do branży?
- Jak najlepiej dostać się do przemysłu reklamowego?
- Którą branżę reklamować? – omówienie opcji
-
12
19.02, poniedziałek 18:30–20:30
Feedback session
- Prezentacja przygotowanych treatmentów
- Sesja feedbackowa
Chcesz poznać więcej szczegółów?
Wypełnij poniższy formularz, a my oddzwonimy najszybciej jak to możliwe