PROJEKTANT GIER PLANSZOWYCH — kurs online, podczas którego poznasz i zrozumiesz proces tworzenia gier planszowych | SKVOT

PROJEKTANT GIER PLANSZOWYCH

Kurs online, dzięki któremu poznasz i zrozumiesz proces tworzenia gier planszowych od szukania pomysłu po prezentację prototypu.
Lector
Czytaj więcej
Data
9 maja – 27 czerwca
Czas trwania
14 zajęć
7 tygodni

Kostka jest jedna, a pionki są dwa… ale czy zawsze?

 

Każdy kursant otrzyma zestaw materiałów i narzędzi do wykonania prototypu gry planszowej.

Poznaj proces projektowania planszówek – od kreowania pomysłu po prezentację sprzedażową i stworzenie własnego prototypu. Podczas praktycznego kursu zapoznasz się z projektowaniem poszczególnych aspektów gry, które będziesz testować i udoskonalać. Poznasz narzędzia i sposoby, dzięki którym planszówka będzie grywalna, dopasowana do oczekiwań odbiorców i pozytywnie przejdzie przez weryfikację wydawniczą.

Ten kurs jest dla…

  • Entuzjastów gier planszowych

    Masz pomysł na własną grę, ale nie wiesz, od czego zacząć? Na kursie poznasz proces tworzenia gier planszowych, proces wydawniczy oraz sam rynek. Dowiesz się, w jaki sposób weryfikować swoje pomysły oraz jak określić potencjalnego odbiorcę twojego tytułu, a także poznasz najczęściej popełniane błędy oraz sposoby ich uniknięcia.

  • Osób chcących zmienić branżę lub dowiedzieć się więcej o projektowaniu planszówek

    Zdobędziesz kompleksową wiedzę z zakresu procesu powstawania gier . Zrozumiesz najczęściej popełniane błędy na etapie produkcyjnym i dowiesz się, jak ich unikać. Nauczysz się oceniać projekty i weryfikować grę na etapie testów. Poznasz najnowsze trendy branżowe i zyskasz rozeznanie w rynku gier planszowych.

  • Trenerów i nauczycieli

    Masz kreatywne pomysły na gry edukacyjne, szkoleniowe lub integrujące, ale nie wiesz, od czego zacząć? Dzięki praktycznym ćwiczeniom poznasz proces tworzenia gier, zrozumiesz, na co warto zwrócić uwagę i w jaki sposób zaplanować pracę. Z łatwością dobierzesz odpowiednie narzędzia do poszczególnych etapów działania, przez co projektowanie i testowanie gry będzie czystą przyjemnością, a ty zyskasz autorskie narzędzie do swojej pracy!

Poznaj swojego prowadzącego

Rafał Sadowski

  • Senior Narrative Designer w Qloc

  • Od 14 lat zajmuje się projektowaniem gier, obecnie pracuje jako Lead Narrative Designer w Qloc

  • Zaczynał jako twórca planszówek, obecnie tworzy fabuły do rozgrywek komputerowych

  • Zajmuje się również designem w grach planszowych, jak i fabularnych, gdzie odpowiada za pomysł, projekt i test mechanik wchodzących w skład rozgrywki

  • Zdobył pierwsze miejsca w ogólnopolskich konkursach:

     
    • na projekt gry planszowej (Galakta)
    • na projekt komputerowej gry fabularnej (Orange Polska)

Portfolio
Hard West II
Destinies
Faerie
Faerie
Hard West II
Sniper Ghost Warrior III

PROGRAM

  • Podczas kursu będziemy korzystać z:

    • Pakietu Google (Sheets, Slides, Docs)
  • 01

    9.05 18:00–19:30

    Wprowadzenie we współczesne gry planszowe

    • Wprowadzenie – co sprawiło, że się tu spotykamy?
    • Rynek współczesnych gier planszowych
    • Różnorodne formy i tematy – gatunki i typy gier
    • Podział ze względu na liczbę graczy i rodzaj interakcji
    • Żargon w branży
  • 02

    14.05 18:00–19:30

    Pomysł, szkic i pitch

    • Pomysł dostosowany do odbiorcy – profil gracza
    • Narzędzia: plansze, bierki/żetony, karty, kości
    • Jak sobie radzić z kreatywnym chaosem, czyli przez ograniczenia do sukcesu
    • Filary projektu i jak ich używać
    • Win condition / lose condition
  • 03

    16.0518:00–19:30

    Mechanika

    • Mechanika gry
    • Rozgrywka solo
    • Motywacja graczy i jak ją podtrzymać
    • Q&A
  • 04

    21.05 18:00–19:30

    Fantazja gry

    • Czym jest „klimat” gry i skąd go wziąć?
    • Budowanie immersji
    • Wykorzystanie ustalonych elementów świata przedstawionego do budowy mechanik
  • 05

    23.0518:00–19:30

    Gry typu „Ameritrash”

    • Omówienie kilku klasycznych gier
    • Charakterystyka gatunku
    • Wyzwania
  • 06

    28.0518:00–19:30

    Gry typu „Eurogra”

    • Omówienie kilku klasycznych gier
    • Charakterystyka gatunku
    • Wyzwania
  • 07

    4.06 18:00–19:30

    Losowość i balans

    • Pozytywne i negatywne przykłady losowości
    • Do czego służy losowość
    • Kiedy ją stosować, a kiedy nie
    • Mit balansu
    • Q&A
  • 08

    06.06 18:00–19:30

    Prototypowanie

    • Wizualizacja przestrzeni – od pomysłu po elementy dotykowe
    • Triumwirat: pole – znacznik – karta
    • Zarządzanie przestrzenią – stół
    • Zarządzanie przestrzenią – pudełko
  • 09

    11.06 18:00–19:30

    Grafika

    • Przygotowanie moodboardu
    • Stawki grafików i współpraca
    • Gdzie szukać wsparcia?
    • Study case – przykłady oryginalnej grafiki w grach planszowych
  • 10

    13.06 18:00–19:30

    Sztuka pisania instrukcji

    • Przykłady kilku instrukcji – case study
    • Piktogramy
    • Instrukcja jako zamknięte środowisko
  • 11

    18.06 18:00–19:30

    Testy i iterowanie

    • Czym są testy?
    • Jak testować?
    • Symetria
    • Upraszczanie (streamlining)
    • Usuwanie zawartości
    • Q&A
  • 12

    20.06 18:00–19:30

    Stoły wirtualne, rozszerzona rzeczywistość i przyszłość gier planszowych

    • Kwestie korzystania z narzędzi AI
    • Stoły wirtualne
    • AR w grach planszowych
    • Living board/card games – gry „ewoluujące”
  • 13

    25.0618:00–19:30

    Wydawnictwa, sprzedaż – kariera

    • Formy wydania i finansowania gier – crowdfunding, Kickstarter, budżet
    • Na co zwrócić uwagę – pułapki projektowania i sprzedaży
    • Jak dobrze wypromować grę?
    • Praca przy grach planszowych – rynek pracy
  • 14

    27.06 18:00–19:30

    Zakończenie kursu

    • Prezentacja kilku wybranych prototypów wykonanych w czasie kursu
    • Informacja zwrotna
    • Podsumowanie kursu
    • Q&A

Dowiedz się więcej o kursie

Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z Tobą tak szybko, jak to możliwe i udzieli szczegółowych informacji na temat przebiegu i ceny kursu.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.