FIGMA
Paulina Antecka-Staśkiewicz UX/UI Designer
Kurs dla tych, którzy chcą projektować produkty cyfrowe według własnych zasad
Wyobraź sobie świat pełen intuicyjnych rozwiązań. Nowe środowisko, a ty poruszasz się w nim bez większych problemów, chcesz takich doznań? Stwórz je sobie! Opanuj Figmę i miej wpływ na przyszłość interfejsów.
Naucz się tworzyć użytkowe przyciski i ikony, które będą zachwycały swoją funkcjonalnością. Dzięki kursowi poznasz, jak za pomocą prototypowania tworzyć funkcjonalne interakcje oraz nauczysz się korzystać z najbardziej przydatnych wtyczek do tworzenia własnych efektów. Dowiesz się jak używać siatki modułowej i automatycznego układu, co znacząco wpłynie na sprawność twojej pracy. Pod okiem prowadzącej poznasz wszystkie funkcjonalności, nabierzesz płynności w pracy i przygotujesz własny projekt.
Nauczysz się korzystać z najbardziej przydatnych wtyczek do tworzenia własnych efektów, używać siatki modułowej i automatycznego układu. Pod okiem prowadzącej stworzysz klikalny prototyp aplikacji z animacją i interaktywnymi przyciskami składający się z wireframesów, komponentów, zdefiniowanych stylów oraz zbudowanej przez ciebie biblioteki widoków aplikacji.
PAULINA ANTECKA-STAŚKIEWICZ
- Założycielka firmy Let’s UXit świadczącej usługi UX/UI w biznesie,
- Od ponad siedmiu lat pracuje w branży IT – przez ten czas wdrożyła różnorodne produkty cyfrowe, usługi i koncepcje oparte na innowacjach,
- Wszechstronna badaczka i projektantka doświadczeń użytkownika z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu komercyjnych produktów cyfrowych,
- Pracowała dla m.in. Ostendi Global, Hrlink, Wedding.pl, NTConsult,
- Z zamiłowania jest szkoleniowcem – jako trener pracuje od 2019 r. W tym czasie zdążyła poprowadzić warsztaty z projektowania elementów UI, makietowania oraz Figmy,
- Pracowała m.in. nad narzędziem do Low Code dla backendowców, narzędziem do automatyzacji procesów miękkiego HR, narzędziem do budowy i wysyłania newsletterów.
Poznasz nowe narzędzie do projektowania stron i opanujesz swobodne poruszanie się w nim. Zdobędziesz doświadczenie w projektowaniu produktów cyfrowych i poszerzysz swoje CV o znajomość nowego narzędzia. Ten kurs może być również „strzałem w dziesiątkę” dla osób, które planują się przebranżowić. Poznasz nie tylko aplikację, ale i wszystkie jej funkcje.
Opanujesz swobodne poruszanie się w Figmie. Dzięki kursowi praca w aplikacji przestanie być czasochłonna i chaotyczna. Usystematyzujesz wiedzę i zyskasz wydajność w działaniu. Zajęcia pozwolą ci również poznać nowości w branży.
Poszerzysz swoje horyzonty, ucząc się kolejnego programu oraz nowych rozwiązań. Kurs pozwoli uporządkować pracę i nauczy cię korzystać ze wszystkich dostępnych funkcji, które oferuje Figma, aby projektowanie było przyjemne i efektywne.
Kompleksowo opanujesz Figmę – nowe narzędzie do projektowania interfejsów.. Poznasz sposoby poruszania się po aplikacji, dzięki którym twoja praca stanie się efektywna i efektowna. Zrozumiesz, czym jest doznanie użytkownika i nauczysz się je uwzględniać w projektowaniu. Poprzez opanowanie tego programu, podniesiesz swoją atrakcyjność na rynku pracy.
12.10
18:30 - 20:00
- Wprowadzenie
- Omówienie interfejsu Figmy
- Stosowane funkcje Figmy
17.10
18:30 - 20:00
- Zrozumienie koncepcji i znaczenia auto layoutu w Figmie
- Praktyka stosowania podstawowych technik auto layoutu w projektach
- Praktyczne ćwiczenia z auto layoutem
19.10
18:30 - 20:00
- Zaawansowane techniki auto layoutu na podstawie rzeczywistych przykładów
- Odkrywanie wskazówek i trików pozwalających optymalizować projekty przy użyciu auto layoutu
- Praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem auto layoutu
24.10
18:30 - 20:00
- Pojęcia związane z systemem projektowym i ich rola w Figmie
- Tworzenie i zarządzanie stylami i zmiennymi, aby utrzymać spójność projektów
26.10
18:30 - 20:00
- Nauka tworzenia, edycji i ponownego wykorzystywania komponentów w bibliotekach
- Praktyczne wskazówki pracy na komponentach i ich instancjach
07.11
18:30 - 20:00
- Właściwości komponentów
- Praktyczne ćwiczenia dotyczące zaawansowanej pracy z komponentami
09.11
18:30 - 20:00
- Pogłębienie wiedzy na temat właściwości komponentów
- Zrozumienie pojęcia wariantów i ich zastosowań w projektowaniu
- Nauka tworzenia i wykorzystywania wariantów wzbogacających system projektowy
- Praktyczne ćwiczenia, które pomogą utrwalić wiedzę i umiejętności związane z wariantami
- Techniki organizowania i nazywania komponentów i wariantów
14.11
18:30 - 20:00
- Praca w zespołach nad projektami, które pozwolą w praktyce zweryfikować zdobytą wiedzę
16.11
18:30 - 20:00
- Poznanie podstaw prototypowania i tworzenia animacji w Figmie
- Zrozumienie sposobów tworzenia interaktywnych i zaangażowanych doświadczeń użytkownika
- Praktyczne ćwiczenia prototypowania i animacji w Figmie
21.11
18:30 - 20:00
- Zastosowanie technik prototypowania do tworzenia funkcjonalnych i realistycznych interakcji
- Wykorzystanie ćwiczeń praktycznych do tworzenia różnorodnych prototypów
23.11
18:30 - 20:00
- Zrozumienie znaczenia dokumentacji i specyfikacji w projektach projektowania
- Nauka przygotowywania zasobów projektowych do przekazania programistom i zaangażowanym w proces innym osobom
- Omówienie narzędzi i metod ułatwiających proces przekazywania projektu
28.11
18:30 - 20:00
- Prezentacja i omówienie projektów uczestników
- Omówienie popularnych wtyczek
- Eksploracja społeczności Figmy
- Rekomendacje: przyjmowanie feedbacku w pracy projektanta
- W ramach kursu stworzysz interaktywne projekty interfejsu z wykorzystaniem biblioteki opracowanej na zajęciach.
- Stworzony projekt wzbogaci twoje portfolio, a dzięki nieustannej praktyce będziesz biegle poruszać się po aplikacji Figma.
W trakcie kursu poznasz funkcje Figmy, zarówno podstawowe jak i zaawansowane. Nauczysz się korzystać z i pomocnych wtyczek, rozpoczniesz pracę z komponentami, wariantami oraz auto layoutem.
Poprzez wizualizację swoich pomysłów i tworzenie interaktywnych prototypów nauczysz się myśleć krytycznie i będziesz szybciej identyfikować potencjalne problemy. Dzięki pracy zespołowej przestaniesz tracić czas na setki poprawek podczas tworzenia layoutu.
Na kursie stworzysz interaktywny projekt, który umieścisz w portfolio. Praca stanie się bardziej usystematyzowana i przede wszystkim skuteczniejsza.
Dołącz do kursu “Figma” i wejdź na wyższy poziom projektowania.