EDYCJA WIDEO I KOREKCJA KOLORU — kurs online dla tych, którzy chcą nauczyć się montażu filmów i korekcji kolorów w DaVinci Resolve | SKVOT

EDYCJA WIDEO I KOREKCJA KOLORU

Kurs online, na którym poznasz oprogramowanie do montażu i korekcji barwnej DaVinci Resolve oraz rozwiniesz umiejętności przydatne na rynku pracy.
Lector
Dowiedz się więcej
Data:
22 stycznia 2024 – 21 marca 2024
Czas trwania:
8 tygodni
18 zajęć na żywo

Naucz się montażu filmów (krótkich metraży, teledysków, reklam) oraz korekcji barwnej w programie DaVinci Resolve.

Podczas kursu dowiesz się, jak umiejętności z zakresu montażu i operowania kolorem pomogą ci w realizacji artystycznej wizji realizowanego projektu.

Przygotujesz się do komunikacji z klientem, operatorem oraz reżyserem i stworzysz dwa klipy, które wzbogacą twoje portfolio oraz pomogą w zdobywaniu nowych zleceń.

Dla kogo jest ten kurs?

  • Osoby z podstawowym doświadczeniem w montażu i korekcji barwnej

    Poznasz lepiej program DaVinci Resolve i rozwiniesz umiejętności montażowe, dzięki którym zwiększysz swoją wartość na rynku pracy.
    Nauczysz się podstaw korekcji barwnej i uzyskasz lepsze efekty artystyczne. Przygotujesz się do realizacji zadań związanych z korekcją HDR i kinową.
    Dowiesz się, jak poprawić jakość materiałów wideo i zrozumiesz relację pomiędzy montażem a korekcją barwną.

  • Osoby amatorsko montujące filmy i teledyski

    Zdobędziesz wiedzę oraz doświadczenie podczas pracy z różnymi formami filmowymi. Usystematyzujesz też wiedzę na temat montażu, opanujesz obsługę popularnego w branży oprogramowania do korekcji koloru oraz przygotujesz finalne pliki ze zmontowanego wcześniej materiału.

  • Operatorzy filmowi i reżyserzy

    Pogłębisz wiedzę na temat podstaw postprodukcji. Zrozumiesz rolę montażystów oraz zakres ich działań. Jako reżyser, operator, producent lub fotograf zyskasz świadomość etapów, jakie musi przejść materiał wideo w procesie tworzenia filmu/klipu.

W trakcie kursu

  • • Poznasz techniki montażu i korekcji barwnej

  • • Stworzysz dwa klipy do portfolio

  • • Opanujesz obsługę DaVinci Resolve

  • • Nauczysz się eksportować efekty swojej pracy zgodnie z konkretnymi wymaganiami technicznymi

  • • Przygotujesz się do pracy z klientami

  • • Dowiesz się, jak powinna przebiegać kreatywna współpraca z reżyserem i operatorem

  • • Poznasz różne rodzaje trimmingu i pracę z klipami typu compound

  • • Zaczniesz korzystać z montażu równoległego, retrospekcji oraz dzielenia ekranu

  • • Dowiesz się, jak pracować z muzyką przy montażu i stosować efekty typu reverb, eq i dynamic vol

  • • Będziesz umieć wystabilizować ujęcie przy pomocy odpowiedniego trybu i parametrów

Poznaj swoich nowych wykładowców:

Hanna Rudkiewicz

  • Kolorystka w studiu postprodukcyjnym Black Photon

  • Pracuje przy filmach fabularnych, serialach, dokumentach, krótkich formach oraz teledyskach

  • Ma ponad 5–letnie doświadczenie w kontroli jakości obrazu, rekonstrukcji i korekcji koloru

  • Pracowała przy projektach, biorących udział w programie Polska Cyfrowa

  • Projekty, przy których pracuje często pojawiają się na polskich i międzynarodowych festiwalach np.: Jethica – Brooklyn Horror Film Festival, Newport Beach Film Festival, - LUFF Film Festival, - Mayhem Film Festival, American Film Festival, KRUK. - Czorny Woron Nie Śpi, EnergaCAMERIMAGE, Śubuk - Festiwal Polskich Filmów Fabularnych

Śubuk - rez. Jacek Lusiński
KRUK. Czorny Woron nie śpi - rez. Maciej Pieprzyca
Jak pokochałam gangstera - rez. Maciej Kawulski
Jethica - rez. Pete Ohs

Lector's name

Maciej Aleksander Bierut

  • Reżyser, scenarzysta, montażysta i producent reprezentowany przez agencję GIFTED, który swoją przygodę z tworzeniem filmów zaczął już w wieku 11 lat

  • Na co dzień zajmuje się reżyserią, scenopisarstwem i montażem projektów filmowych o charakterze artystycznym i komercyjnym

  • Współpracował z Vogue, Canal+, Wirtualną Polską, Kayax oraz twórcami takimi jak: Tomasz Kot, Piotr Głowacki, Julia Wieniawa, Czesław Mozil

  • Zdobył nominację do nagrody Najlepszy Film Dokumentalny na Millenium Docs Against Gravity 2021 („W Centrum Komiksu”), nagrodę Grand Prix za najlepszy teledysk (BOKKA – Walk on Wire) oraz wyróżnienie Silver Selection na Berlin Music Video Awards 2022

  • Wierzy w edukację opartą na zajęciach praktycznych oraz zdobywaniu doświadczenia poprzez pracę z najlepszymi ekspertami z branży

  • Jest członkiem jury PL MVA 2023

BOKKA - Walk On a Wire
W Centrum Komiksu
Martin Lange - Kłamiesz
Vibez #MAMWPŁYW

PROGRAM

  • 01

    22.01.2024poniedziałek [montaż]18:00-19:30

    Wprowadzenie i wstęp do montażu filmów w DaVinci Resolve

    • Intro – montaż jako najpotężniejsze narzędzie twórców filmowych oraz realia pracy montażysty
    • Zalety DaVinci Resolve – wiele programów w jednym
    • Sprawna nawigacja po interfejsie – zapoznanie z zakładkami i ustawieniami programu
    • Wskazówki do poprawnego importu materiału i ustawień projektu
    • Czym się różni CUT page od TRIM page? Co jest szybsze, a co dokładniejsze?
    • Przydatne skróty klawiszowe
  • 02

    25.01.2024 czwartek [korekcja koloru]18:00-19:30

    Wprowadzenie i wstęp do korekcji kolorów w programie DaVinci Resolve

    • Praca jako kolorysta – rola kolorysty w procesie postprodukcji obrazu, stakeholderzy w procesie
    • Warunki do pracy – sprzęt i kalibracja
    • Nawigacja po Color TAB w DaVinci Resolve
    • Rodzaje i praca na nodach
  • 03

    29.01.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30

    Montaż filmowy – część I – Narzędzia

    • Etapy montażu – Logging, Assembly, First Cut, Fine Cut, Final Cut
    • Workflow – przykłady
    • Trimming, cięcia – selection edit, trim edit, dynamic trim
    • Płynna praca na różnym sprzęcie. Tworzenie proxy i optimised media – jakie są różnice?
    • Caching
    • Timeline’y
    • Compound clips & nested sequences – zastosowania
    • Kluczowanie – keyframes
    • Podstawy exportu
  • 04

    01.02.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30

    Kolorysta jako przewodnik emocjonalny historii

    • Rola koloru w opowiadaniu historii
    • Szukanie i tworzenie looku
    • Różnice w korekcji filmu fabularnego pełnometrażowego, serialu, dokumentu, teledysku, reklamy
    • Praca na scopach (Parade, Waveform)
    • Analiza kolorystyczna przykładów
  • 05

    05.02.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30

    Montaż filmowy – część II – Storytelling

    • Przygotowanie do pracy – scenariusz, storyboard, rozmowa z reżyserem, producentem i klientem
    • Podstawowe pojęcia operatorskie – oś montażowa, kompozycje obrazu i kadrowanie.
    • Różne style montażowe – radziecka szkoła montażu kontra współczesny montaż – Pancernik Potiomkin kontra Terminator 2
    • Rytm i percepcja widza – żeby zmienić zakończenie, czasem wystarczy przemontować scenę w środku filmu
    • Montaż równoległy, splitscreeny, flashbacki… popularne zabiegi montażowe do ciekawego opowiadania historii
    • Ton filmu i prowadzenie warstwy emocjonalnej przez montaż
    • Wybieranie dubli aktorskich
    • Kiedy montaż działa, a kiedy nie? Analiza kina azjatyckiego na podstawie Chungking Express oraz kontrowersyjne filmy Neila Breena.
  • 06

    08.02.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30

    Podstawowe narzędzia do korekcji barwnej w DaVinci Resolve

    • one light / primary pass – działanie na całym obrazie
    • color wheels vs. printer lights
    • primaries vs. log vs. hdr wheels
    • praca na krzywych
    • second pass – działanie selektywne, maski, rodzaje kluczowania koloru
  • 07

    12.02.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30

    Montaż filmowy – część III – Sztuka cięcia

    • Naucz się zasad, żeby je łamać – podstawowe zasady poprawnych cięć
    • Scene cut detection – potężne narzędzie, które przyspieszy żmudną pracę
    • Match frame
    • Cięcia i przejścia: match cut, smash cut, jump cut, cut to black, fade, crossfade, dissolve, wipe. morph cut
    • Composite Mode
    • Time remapping i Frame Interpolation
    • Intuicja montażysty – dokładnie w którym momencie zrobić cięcie?
  • 08

    15.02.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30

    Color science i teoria koloru

    • rejestracja obrazu przez kamery
    • teoria koloru
    • praca z plikami RAW w DaVinci Resolve
    • zarządzanie kolorem i poprawne przygotowanie projektu
    • galeria stopklatek – porównywanie ujęć i kopiowanie korekcji
    • wyrównywanie ujęć i ujednolicanie sceny
  • 09

    19.02.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30

    Dźwięk i muzyka

    • Praca z dźwiękiem – video tak samo ważne, jak audio
    • Synchronizacja plików audio po waveformie i timecodzie
    • Sound design – nierozłączna relacja między efektami dźwiękowymi a montażem
    • L–cut i J–cut
    • Podstawowe przejścia i efekty dźwiękowe: reverb, eq, dynamic vol
    • Świat teledysków – jak montować pod muzykę?
    • Rola muzyki w montażu – czy używać muzyki zastępczej (temp music)?
  • 10

    22.02.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30

    Techniki i triki podczas korekcji sekwencji ujęć

    • Higiena pracy – jak sprawdzać wiarygodność naszych oczu?
    • Dbałość o jakość obrazu w całym procesie postprodukcji (porządek, sprawdzanie masek, kluczy)
    • Korekcja przebiegu sceny, ruch, wpływ na spójność montażu
    • Świadomość kontekstu sceny, ciągłość (np. Day for Night)
    • Zachowywanie wiarygodności źródeł światła
  • 11

    26.02.2024 poniedziałek 18:00-19:30

    Sesja Q&A

  • 12

    29.02.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30

    Praca z OFX i ujęciami efektowymi

    • Podstawowe efekty, które można wykonać podczas korekcji
    • Beauty, sky replacement, day for night, praca z green screenem, usuwanie hot pixeli, beauty, clean–upy
    • Ziarno, halacje, popularne pluginy
    • Ujęcia efektowe ze specjalnymi maskami
    • Magic maski – plusy i minusy, na co uważać, jak z nich korzystać
    • Zarządzanie plikami proxy i cache z poziomu koloru, korzystanie z color cache, czyszczenie projektu
  • 13

    04.03.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30

    Efekty, OFX i inne sztuczki

    • Typografia i tekst
    • Kiedy efekty pomagają w montażu? Przykłady razem z zastosowaniami
    • Efekty Open FX – cała gama przydatnych narzędzi i efektów bez użycia Fusion tab
    • Pluginy
    • Stabilizacja – jakie ustawienia przyniosą najlepsze efekty, o czym pamiętać podczas realizacji ujęć?
  • 14

    07.03.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30

    Różne podejścia do korekcji barwnej – film czarno–biały, HDR a SDR, kino a internet

    • Przestrzenie barwne
    • Wpływ specyfikacji finalnych plików na proces korekcji koloru (SDR/ HDR, kino / telewizja, kolor / czarno–biały)
    • Czym jest LUT?
    • Tworzenie i praca z LUTem, export i import LUTa do projektu
  • 15

    11.03.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30

    Case Studies – montaż w praktyce

    • Czym się różni montaż dokumentu, fabuły, reklamy a teledysku?
    • Czy dokument pozwala na więcej swobody?
    • „W Centrum Komiksu” – montaż filmu dokumentalnego, czyli jak przejść przez dziesiątki godzin wywiadów?
    • Teledysk jako miejsce do próbowania nowych technik i trendów
    • BOKKA – Walk On a Wire – krótki metraż ukryty w formie klipu? Jak budować emocje nie będąc ograniczonym przez dominującą muzykę?
    • Reklama a kreatywny montaż
    • Vibez #MAMWPŁYW – kampania inspirowana stylem montażowym filmu The Big Short – czy da się kreatywnie wykorzystać ujęcia stockowe?
  • 16

    14.03.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30

    Praca z różnymi źródłami kamerowymi

    • Cyfra vs. taśma, cechy i rejestracja obrazu
    • Kamera a obiektyw, co wpływa na jakość obrazu
    • Praca w logu a w ACES
    • Praca z różnymi źródłami kamerowymi w jednym projekcie
  • 17

    18.03.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30

    Export i dalszy workflow

    • Zakładka Delivery
    • Zaawansowane ustawienia exportu – na co zwracać uwagę i jakie są
    • najpopularniejsze formaty
    • Workflow z innymi programami – jak exportować timeline, XML i pliki projektu?
    • Często spotykane problemy w postprodukcji
    • Bugi, problemy techniczne i inne bolączki
  • 18

    21.03.2024 czwartek 18:00-19:30

    Podsumowanie, inspiracje i rynek pracy

    • Prezentacja wybranych projektów i omówienie
    • Rynek pracy – jak znaleźć zlecenia, budowa portfolio i showreela. Różne ścieżki kariery kolorysty
    • Poszukiwanie inspiracji dla montażystów – źródła wiedzy i know–how, komentarze twórców, analiza filmów
    • Dalszy rozwój kolorysty – podcasty, szkolenia, przydatne fora
    • Rynek pracy – jak przygotować portfolio na początku kariery? Jak szukać zleceń i wycenić swoją pracę w zależności od projektu i warunków?
    • Jak uniknąć wypalenia?

Dowiedz się więcej

Wypełnij formularz, aby otrzymać więcej szczegółów na temat kursu.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe