EDYCJA WIDEO I KOREKCJA KOLORU

Naucz się montażu filmów (krótkich metraży, teledysków, reklam) oraz korekcji barwnej w programie DaVinci Resolve.
Przemyślany montaż oraz poparta wizją korekcja barwna wpływają na ostateczny odbiór materiałów wideo i są istotnym przekaźnikiem emocji. Na tym kursie zdobędziesz umiejętności, dzięki którym twoje materiały będą wyróżniać się na tle innych realizacji. Uzyskasz efekt, który sprawi, że odbiorcy poczują dokładnie to, co zakładałeś podczas realizacji projektu.
Poznasz ogromne możliwości programu DaVinci Resolve i wzbogacisz swój warsztat narzędzi wykorzystywanych podczas postprodukcji materiałów wideo. Zyskasz również świadomość istotnej funkcji jaką pełnią montaż oraz korekcja barwna.
Dla kogo jest ten kurs?
-
Początkujący montażyści Poznasz lepiej program DaVinci Resolve i rozwiniesz umiejętności montażowe, dzięki którym zwiększysz swoją wartość na rynku pracy. Nauczysz się podstaw korekcji barwnej i uzyskasz lepsze efekty artystyczne. Przygotujesz się do realizacji zadań związanych z korekcją HDR i kinową.
-
Montażyści z niewielkim doświadczeniem Zdobędziesz wiedzę oraz doświadczenie podczas pracy z różnymi formami filmowymi. Usystematyzujesz też wiedzę na temat montażu, opanujesz obsługę popularnego w branży oprogramowania do korekcji koloru oraz przygotujesz finalne pliki ze zmontowanego wcześniej materiału.
-
Osoby pracujące w pokrewnych branżach Zyskasz wiedzę na temat podstaw postprodukcji i będziesz bardziej świadomy tego, co dzieje się z materiałem wideo po nagraniu. Zrozumiesz rolę montażystów oraz zakres ich działań. Dzięki temu wasz kontakt będzie o wiele efektywniejszy, a realizacja projektów przebiegnie sprawniej.
-
Osoby z niewielkim doświadczeniem w korekcji barwnej Zdobędziesz wiedzę, która przekłada się bezpośrednio na jakość twoich materiałów wideo. Zrozumiesz też relację zachodzącą pomiędzy montażem a korekcją koloru w kontekście finalnego efektu realizowanych przez ciebie projektów.
Poznaj swoich nowych wykładowców:

Hanna Rudkiewicz
-
Kolorystka w studiu postprodukcyjnym Black Photon
-
Pracuje przy filmach fabularnych, serialach, dokumentach, krótkich formach oraz teledyskach
-
Ma ponad 5–letnie doświadczenie w kontroli jakości obrazu, rekonstrukcji i korekcji koloru
-
Pracowała przy projektach, biorących udział w programie Polska Cyfrowa
-
Projekty, przy których pracuje często pojawiają się na polskich i międzynarodowych festiwalach np.: Jethica – Brooklyn Horror Film Festival, Newport Beach Film Festival, - LUFF Film Festival, - Mayhem Film Festival, American Film Festival, KRUK. - Czorny Woron Nie Śpi, EnergaCAMERIMAGE, Śubuk - Festiwal Polskich Filmów Fabularnych

Maciej Aleksander Bierut
-
Reżyser, scenarzysta, montażysta i producent reprezentowany przez agencję GIFTED, który swoją przygodę z tworzeniem filmów zaczął już w wieku 11 lat
-
Na co dzień zajmuje się reżyserią, scenopisarstwem i montażem projektów filmowych o charakterze artystycznym i komercyjnym
-
Współpracował z Vogue, Canal+, Wirtualną Polską, Kayax oraz twórcami takimi jak: Tomasz Kot, Piotr Głowacki, Julia Wieniawa, Czesław Mozil
-
Zdobył nominację do nagrody Najlepszy Film Dokumentalny na Millenium Docs Against Gravity 2021 („W Centrum Komiksu”), nagrodę Grand Prix za najlepszy teledysk (BOKKA – Walk on Wire) oraz wyróżnienie Silver Selection na Berlin Music Video Awards 2022
-
Wierzy w edukację opartą na zajęciach praktycznych oraz zdobywaniu doświadczenia poprzez pracę z najlepszymi ekspertami z branży
-
Jest członkiem jury PL MVA 2023
PROGRAM
-
01
22.01.2024poniedziałek [montaż]18:00-19:30
Wprowadzenie i wstęp do montażu filmów w DaVinci Resolve
- Intro – montaż jako najpotężniejsze narzędzie twórców filmowych oraz realia pracy montażysty
- Zalety DaVinci Resolve – wiele programów w jednym
- Sprawna nawigacja po interfejsie – zapoznanie z zakładkami i ustawieniami programu
- Wskazówki do poprawnego importu materiału i ustawień projektu
- Czym się różni CUT page od TRIM page? Co jest szybsze, a co dokładniejsze?
- Przydatne skróty klawiszowe
-
02
25.01.2024 czwartek [korekcja koloru]18:00-19:30
Wprowadzenie i wstęp do korekcji kolorów w programie DaVinci Resolve
- Praca jako kolorysta – rola kolorysty w procesie postprodukcji obrazu, stakeholderzy w procesie
- Warunki do pracy – sprzęt i kalibracja
- Nawigacja po Color TAB w DaVinci Resolve
- Rodzaje i praca na nodach
-
03
29.01.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30
Montaż filmowy – część I – Narzędzia
- Etapy montażu – Logging, Assembly, First Cut, Fine Cut, Final Cut
- Workflow – przykłady
- Trimming, cięcia – selection edit, trim edit, dynamic trim
- Płynna praca na różnym sprzęcie. Tworzenie proxy i optimised media – jakie są różnice?
- Caching
- Timeline’y
- Compound clips & nested sequences – zastosowania
- Kluczowanie – keyframes
- Podstawy exportu
-
04
01.02.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30
Kolorysta jako przewodnik emocjonalny historii
- Rola koloru w opowiadaniu historii
- Szukanie i tworzenie looku
- Różnice w korekcji filmu fabularnego pełnometrażowego, serialu, dokumentu, teledysku, reklamy
- Praca na scopach (Parade, Waveform)
- Analiza kolorystyczna przykładów
-
05
05.02.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30
Montaż filmowy – część II – Storytelling
- Przygotowanie do pracy – scenariusz, storyboard, rozmowa z reżyserem, producentem i klientem
- Podstawowe pojęcia operatorskie – oś montażowa, kompozycje obrazu i kadrowanie.
- Różne style montażowe – radziecka szkoła montażu kontra współczesny montaż – Pancernik Potiomkin kontra Terminator 2
- Rytm i percepcja widza – żeby zmienić zakończenie, czasem wystarczy przemontować scenę w środku filmu
- Montaż równoległy, splitscreeny, flashbacki… popularne zabiegi montażowe do ciekawego opowiadania historii
- Ton filmu i prowadzenie warstwy emocjonalnej przez montaż
- Wybieranie dubli aktorskich
- Kiedy montaż działa, a kiedy nie? Analiza kina azjatyckiego na podstawie Chungking Express oraz kontrowersyjne filmy Neila Breena.
-
06
08.02.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30
Podstawowe narzędzia do korekcji barwnej w DaVinci Resolve
- one light / primary pass – działanie na całym obrazie
- color wheels vs. printer lights
- primaries vs. log vs. hdr wheels
- praca na krzywych
- second pass – działanie selektywne, maski, rodzaje kluczowania koloru
-
07
12.02.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30
Montaż filmowy – część III – Sztuka cięcia
- Naucz się zasad, żeby je łamać – podstawowe zasady poprawnych cięć
- Scene cut detection – potężne narzędzie, które przyspieszy żmudną pracę
- Match frame
- Cięcia i przejścia: match cut, smash cut, jump cut, cut to black, fade, crossfade, dissolve, wipe. morph cut
- Composite Mode
- Time remapping i Frame Interpolation
- Intuicja montażysty – dokładnie w którym momencie zrobić cięcie?
-
08
15.02.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30
Color science i teoria koloru
- rejestracja obrazu przez kamery
- teoria koloru
- praca z plikami RAW w DaVinci Resolve
- zarządzanie kolorem i poprawne przygotowanie projektu
- galeria stopklatek – porównywanie ujęć i kopiowanie korekcji
- wyrównywanie ujęć i ujednolicanie sceny
-
09
19.02.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30
Dźwięk i muzyka
- Praca z dźwiękiem – video tak samo ważne, jak audio
- Synchronizacja plików audio po waveformie i timecodzie
- Sound design – nierozłączna relacja między efektami dźwiękowymi a montażem
- L–cut i J–cut
- Podstawowe przejścia i efekty dźwiękowe: reverb, eq, dynamic vol
- Świat teledysków – jak montować pod muzykę?
- Rola muzyki w montażu – czy używać muzyki zastępczej (temp music)?
-
10
22.02.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30
Techniki i triki podczas korekcji sekwencji ujęć
- Higiena pracy – jak sprawdzać wiarygodność naszych oczu?
- Dbałość o jakość obrazu w całym procesie postprodukcji (porządek, sprawdzanie masek, kluczy)
- Korekcja przebiegu sceny, ruch, wpływ na spójność montażu
- Świadomość kontekstu sceny, ciągłość (np. Day for Night)
- Zachowywanie wiarygodności źródeł światła
-
11
26.02.2024 poniedziałek 18:00-19:30
Sesja Q&A
-
12
29.02.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30
Praca z OFX i ujęciami efektowymi
- Podstawowe efekty, które można wykonać podczas korekcji
- Beauty, sky replacement, day for night, praca z green screenem, usuwanie hot pixeli, beauty, clean–upy
- Ziarno, halacje, popularne pluginy
- Ujęcia efektowe ze specjalnymi maskami
- Magic maski – plusy i minusy, na co uważać, jak z nich korzystać
- Zarządzanie plikami proxy i cache z poziomu koloru, korzystanie z color cache, czyszczenie projektu
-
13
04.03.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30
Efekty, OFX i inne sztuczki
- Typografia i tekst
- Kiedy efekty pomagają w montażu? Przykłady razem z zastosowaniami
- Efekty Open FX – cała gama przydatnych narzędzi i efektów bez użycia Fusion tab
- Pluginy
- Stabilizacja – jakie ustawienia przyniosą najlepsze efekty, o czym pamiętać podczas realizacji ujęć?
-
14
07.03.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30
Różne podejścia do korekcji barwnej – film czarno–biały, HDR a SDR, kino a internet
- Przestrzenie barwne
- Wpływ specyfikacji finalnych plików na proces korekcji koloru (SDR/ HDR, kino / telewizja, kolor / czarno–biały)
- Czym jest LUT?
- Tworzenie i praca z LUTem, export i import LUTa do projektu
-
15
11.03.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30
Case Studies – montaż w praktyce
- Czym się różni montaż dokumentu, fabuły, reklamy a teledysku?
- Czy dokument pozwala na więcej swobody?
- „W Centrum Komiksu” – montaż filmu dokumentalnego, czyli jak przejść przez dziesiątki godzin wywiadów?
- Teledysk jako miejsce do próbowania nowych technik i trendów
- BOKKA – Walk On a Wire – krótki metraż ukryty w formie klipu? Jak budować emocje nie będąc ograniczonym przez dominującą muzykę?
- Reklama a kreatywny montaż
- Vibez #MAMWPŁYW – kampania inspirowana stylem montażowym filmu The Big Short – czy da się kreatywnie wykorzystać ujęcia stockowe?
-
16
14.03.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30
Praca z różnymi źródłami kamerowymi
- Cyfra vs. taśma, cechy i rejestracja obrazu
- Kamera a obiektyw, co wpływa na jakość obrazu
- Praca w logu a w ACES
- Praca z różnymi źródłami kamerowymi w jednym projekcie
-
17
18.03.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30
Export i dalszy workflow
- Zakładka Delivery
- Zaawansowane ustawienia exportu – na co zwracać uwagę i jakie są
- najpopularniejsze formaty
- Workflow z innymi programami – jak exportować timeline, XML i pliki projektu?
- Często spotykane problemy w postprodukcji
- Bugi, problemy techniczne i inne bolączki
-
18
21.03.2024 czwartek 18:00-19:30
Podsumowanie, inspiracje i rynek pracy
- Prezentacja wybranych projektów i omówienie
- Rynek pracy – jak znaleźć zlecenia, budowa portfolio i showreela. Różne ścieżki kariery kolorysty
- Poszukiwanie inspiracji dla montażystów – źródła wiedzy i know–how, komentarze twórców, analiza filmów
- Dalszy rozwój kolorysty – podcasty, szkolenia, przydatne fora
- Rynek pracy – jak przygotować portfolio na początku kariery? Jak szukać zleceń i wycenić swoją pracę w zależności od projektu i warunków?
- Jak uniknąć wypalenia?
Dowiedz się więcej
Wypełnij formularz, aby otrzymać więcej szczegółów na temat kursu.