EDYCJA WIDEO I KOREKCJA KOLORU
Naucz się montażu filmów (krótkich metraży, teledysków, reklam) oraz korekcji barwnej w programie DaVinci Resolve.
Podczas kursu dowiesz się, jak umiejętności z zakresu montażu i operowania kolorem pomogą ci w realizacji artystycznej wizji realizowanego projektu.
Przygotujesz się do komunikacji z klientem, operatorem oraz reżyserem i stworzysz dwa klipy, które wzbogacą twoje portfolio oraz pomogą w zdobywaniu nowych zleceń.
Dla kogo jest ten kurs?
-
Osoby z podstawowym doświadczeniem w montażu i korekcji barwnej Poznasz lepiej program DaVinci Resolve i rozwiniesz umiejętności montażowe, dzięki którym zwiększysz swoją wartość na rynku pracy.
Nauczysz się podstaw korekcji barwnej i uzyskasz lepsze efekty artystyczne. Przygotujesz się do realizacji zadań związanych z korekcją HDR i kinową.
Dowiesz się, jak poprawić jakość materiałów wideo i zrozumiesz relację pomiędzy montażem a korekcją barwną. -
Osoby amatorsko montujące filmy i teledyski Zdobędziesz wiedzę oraz doświadczenie podczas pracy z różnymi formami filmowymi. Usystematyzujesz też wiedzę na temat montażu, opanujesz obsługę popularnego w branży oprogramowania do korekcji koloru oraz przygotujesz finalne pliki ze zmontowanego wcześniej materiału.
-
Operatorzy filmowi i reżyserzy Pogłębisz wiedzę na temat podstaw postprodukcji. Zrozumiesz rolę montażystów oraz zakres ich działań. Jako reżyser, operator, producent lub fotograf zyskasz świadomość etapów, jakie musi przejść materiał wideo w procesie tworzenia filmu/klipu.
W trakcie kursu
-
• Poznasz techniki montażu i korekcji barwnej
-
• Stworzysz dwa klipy do portfolio
-
• Opanujesz obsługę DaVinci Resolve
-
• Nauczysz się eksportować efekty swojej pracy zgodnie z konkretnymi wymaganiami technicznymi
-
• Przygotujesz się do pracy z klientami
-
• Dowiesz się, jak powinna przebiegać kreatywna współpraca z reżyserem i operatorem
-
• Poznasz różne rodzaje trimmingu i pracę z klipami typu compound
-
• Zaczniesz korzystać z montażu równoległego, retrospekcji oraz dzielenia ekranu
-
• Dowiesz się, jak pracować z muzyką przy montażu i stosować efekty typu reverb, eq i dynamic vol
-
• Będziesz umieć wystabilizować ujęcie przy pomocy odpowiedniego trybu i parametrów
Poznaj swoich nowych wykładowców:
Hanna Rudkiewicz
-
Kolorystka w studiu postprodukcyjnym Black Photon
-
Pracuje przy filmach fabularnych, serialach, dokumentach, krótkich formach oraz teledyskach
-
Ma ponad 5–letnie doświadczenie w kontroli jakości obrazu, rekonstrukcji i korekcji koloru
-
Pracowała przy projektach, biorących udział w programie Polska Cyfrowa
-
Projekty, przy których pracuje często pojawiają się na polskich i międzynarodowych festiwalach np.: Jethica – Brooklyn Horror Film Festival, Newport Beach Film Festival, - LUFF Film Festival, - Mayhem Film Festival, American Film Festival, KRUK. - Czorny Woron Nie Śpi, EnergaCAMERIMAGE, Śubuk - Festiwal Polskich Filmów Fabularnych
Maciej Aleksander Bierut
-
Reżyser, scenarzysta, montażysta i producent reprezentowany przez agencję GIFTED, który swoją przygodę z tworzeniem filmów zaczął już w wieku 11 lat
-
Na co dzień zajmuje się reżyserią, scenopisarstwem i montażem projektów filmowych o charakterze artystycznym i komercyjnym
-
Współpracował z Vogue, Canal+, Wirtualną Polską, Kayax oraz twórcami takimi jak: Tomasz Kot, Piotr Głowacki, Julia Wieniawa, Czesław Mozil
-
Zdobył nominację do nagrody Najlepszy Film Dokumentalny na Millenium Docs Against Gravity 2021 („W Centrum Komiksu”), nagrodę Grand Prix za najlepszy teledysk (BOKKA – Walk on Wire) oraz wyróżnienie Silver Selection na Berlin Music Video Awards 2022
-
Wierzy w edukację opartą na zajęciach praktycznych oraz zdobywaniu doświadczenia poprzez pracę z najlepszymi ekspertami z branży
-
Jest członkiem jury PL MVA 2023
PROGRAM
-
01
22.01.2024poniedziałek [montaż]18:00-19:30
Wprowadzenie i wstęp do montażu filmów w DaVinci Resolve
- Intro – montaż jako najpotężniejsze narzędzie twórców filmowych oraz realia pracy montażysty
- Zalety DaVinci Resolve – wiele programów w jednym
- Sprawna nawigacja po interfejsie – zapoznanie z zakładkami i ustawieniami programu
- Wskazówki do poprawnego importu materiału i ustawień projektu
- Czym się różni CUT page od TRIM page? Co jest szybsze, a co dokładniejsze?
- Przydatne skróty klawiszowe
-
02
25.01.2024 czwartek [korekcja koloru]18:00-19:30
Wprowadzenie i wstęp do korekcji kolorów w programie DaVinci Resolve
- Praca jako kolorysta – rola kolorysty w procesie postprodukcji obrazu, stakeholderzy w procesie
- Warunki do pracy – sprzęt i kalibracja
- Nawigacja po Color TAB w DaVinci Resolve
- Rodzaje i praca na nodach
-
03
29.01.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30
Montaż filmowy – część I – Narzędzia
- Etapy montażu – Logging, Assembly, First Cut, Fine Cut, Final Cut
- Workflow – przykłady
- Trimming, cięcia – selection edit, trim edit, dynamic trim
- Płynna praca na różnym sprzęcie. Tworzenie proxy i optimised media – jakie są różnice?
- Caching
- Timeline’y
- Compound clips & nested sequences – zastosowania
- Kluczowanie – keyframes
- Podstawy exportu
-
04
01.02.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30
Kolorysta jako przewodnik emocjonalny historii
- Rola koloru w opowiadaniu historii
- Szukanie i tworzenie looku
- Różnice w korekcji filmu fabularnego pełnometrażowego, serialu, dokumentu, teledysku, reklamy
- Praca na scopach (Parade, Waveform)
- Analiza kolorystyczna przykładów
-
05
05.02.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30
Montaż filmowy – część II – Storytelling
- Przygotowanie do pracy – scenariusz, storyboard, rozmowa z reżyserem, producentem i klientem
- Podstawowe pojęcia operatorskie – oś montażowa, kompozycje obrazu i kadrowanie.
- Różne style montażowe – radziecka szkoła montażu kontra współczesny montaż – Pancernik Potiomkin kontra Terminator 2
- Rytm i percepcja widza – żeby zmienić zakończenie, czasem wystarczy przemontować scenę w środku filmu
- Montaż równoległy, splitscreeny, flashbacki… popularne zabiegi montażowe do ciekawego opowiadania historii
- Ton filmu i prowadzenie warstwy emocjonalnej przez montaż
- Wybieranie dubli aktorskich
- Kiedy montaż działa, a kiedy nie? Analiza kina azjatyckiego na podstawie Chungking Express oraz kontrowersyjne filmy Neila Breena.
-
06
08.02.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30
Podstawowe narzędzia do korekcji barwnej w DaVinci Resolve
- one light / primary pass – działanie na całym obrazie
- color wheels vs. printer lights
- primaries vs. log vs. hdr wheels
- praca na krzywych
- second pass – działanie selektywne, maski, rodzaje kluczowania koloru
-
07
12.02.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30
Montaż filmowy – część III – Sztuka cięcia
- Naucz się zasad, żeby je łamać – podstawowe zasady poprawnych cięć
- Scene cut detection – potężne narzędzie, które przyspieszy żmudną pracę
- Match frame
- Cięcia i przejścia: match cut, smash cut, jump cut, cut to black, fade, crossfade, dissolve, wipe. morph cut
- Composite Mode
- Time remapping i Frame Interpolation
- Intuicja montażysty – dokładnie w którym momencie zrobić cięcie?
-
08
15.02.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30
Color science i teoria koloru
- rejestracja obrazu przez kamery
- teoria koloru
- praca z plikami RAW w DaVinci Resolve
- zarządzanie kolorem i poprawne przygotowanie projektu
- galeria stopklatek – porównywanie ujęć i kopiowanie korekcji
- wyrównywanie ujęć i ujednolicanie sceny
-
09
19.02.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30
Dźwięk i muzyka
- Praca z dźwiękiem – video tak samo ważne, jak audio
- Synchronizacja plików audio po waveformie i timecodzie
- Sound design – nierozłączna relacja między efektami dźwiękowymi a montażem
- L–cut i J–cut
- Podstawowe przejścia i efekty dźwiękowe: reverb, eq, dynamic vol
- Świat teledysków – jak montować pod muzykę?
- Rola muzyki w montażu – czy używać muzyki zastępczej (temp music)?
-
10
22.02.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30
Techniki i triki podczas korekcji sekwencji ujęć
- Higiena pracy – jak sprawdzać wiarygodność naszych oczu?
- Dbałość o jakość obrazu w całym procesie postprodukcji (porządek, sprawdzanie masek, kluczy)
- Korekcja przebiegu sceny, ruch, wpływ na spójność montażu
- Świadomość kontekstu sceny, ciągłość (np. Day for Night)
- Zachowywanie wiarygodności źródeł światła
-
11
26.02.2024 poniedziałek 18:00-19:30
Sesja Q&A
-
12
29.02.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30
Praca z OFX i ujęciami efektowymi
- Podstawowe efekty, które można wykonać podczas korekcji
- Beauty, sky replacement, day for night, praca z green screenem, usuwanie hot pixeli, beauty, clean–upy
- Ziarno, halacje, popularne pluginy
- Ujęcia efektowe ze specjalnymi maskami
- Magic maski – plusy i minusy, na co uważać, jak z nich korzystać
- Zarządzanie plikami proxy i cache z poziomu koloru, korzystanie z color cache, czyszczenie projektu
-
13
04.03.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30
Efekty, OFX i inne sztuczki
- Typografia i tekst
- Kiedy efekty pomagają w montażu? Przykłady razem z zastosowaniami
- Efekty Open FX – cała gama przydatnych narzędzi i efektów bez użycia Fusion tab
- Pluginy
- Stabilizacja – jakie ustawienia przyniosą najlepsze efekty, o czym pamiętać podczas realizacji ujęć?
-
14
07.03.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30
Różne podejścia do korekcji barwnej – film czarno–biały, HDR a SDR, kino a internet
- Przestrzenie barwne
- Wpływ specyfikacji finalnych plików na proces korekcji koloru (SDR/ HDR, kino / telewizja, kolor / czarno–biały)
- Czym jest LUT?
- Tworzenie i praca z LUTem, export i import LUTa do projektu
-
15
11.03.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30
Case Studies – montaż w praktyce
- Czym się różni montaż dokumentu, fabuły, reklamy a teledysku?
- Czy dokument pozwala na więcej swobody?
- „W Centrum Komiksu” – montaż filmu dokumentalnego, czyli jak przejść przez dziesiątki godzin wywiadów?
- Teledysk jako miejsce do próbowania nowych technik i trendów
- BOKKA – Walk On a Wire – krótki metraż ukryty w formie klipu? Jak budować emocje nie będąc ograniczonym przez dominującą muzykę?
- Reklama a kreatywny montaż
- Vibez #MAMWPŁYW – kampania inspirowana stylem montażowym filmu The Big Short – czy da się kreatywnie wykorzystać ujęcia stockowe?
-
16
14.03.2024 czwartek [korekcja koloru] 18:00-19:30
Praca z różnymi źródłami kamerowymi
- Cyfra vs. taśma, cechy i rejestracja obrazu
- Kamera a obiektyw, co wpływa na jakość obrazu
- Praca w logu a w ACES
- Praca z różnymi źródłami kamerowymi w jednym projekcie
-
17
18.03.2024 poniedziałek [montaż] 18:00-19:30
Export i dalszy workflow
- Zakładka Delivery
- Zaawansowane ustawienia exportu – na co zwracać uwagę i jakie są
- najpopularniejsze formaty
- Workflow z innymi programami – jak exportować timeline, XML i pliki projektu?
- Często spotykane problemy w postprodukcji
- Bugi, problemy techniczne i inne bolączki
-
18
21.03.2024 czwartek 18:00-19:30
Podsumowanie, inspiracje i rynek pracy
- Prezentacja wybranych projektów i omówienie
- Rynek pracy – jak znaleźć zlecenia, budowa portfolio i showreela. Różne ścieżki kariery kolorysty
- Poszukiwanie inspiracji dla montażystów – źródła wiedzy i know–how, komentarze twórców, analiza filmów
- Dalszy rozwój kolorysty – podcasty, szkolenia, przydatne fora
- Rynek pracy – jak przygotować portfolio na początku kariery? Jak szukać zleceń i wycenić swoją pracę w zależności od projektu i warunków?
- Jak uniknąć wypalenia?
Dowiedz się więcej
Wypełnij formularz, aby otrzymać więcej szczegółów na temat kursu.