EDYCJA I MONTAŻ WIDEO — kurs online, dzięki któremu zdobędziesz nie tylko wiedzę, ale również narzędzia do tworzenia niesamowitych filmów | SKVOT

EDYCJA I MONTAŻ WIDEO

Praktyczny kurs online, dzięki któremu zdobędziesz nie tylko wiedzę, ale również narzędzia do tworzenia niesamowitych filmów.
Lector
Dowiedz się więcej
data
9 października – 18 stycznia
Czas trwania:
25 lekcji
poniedziałki i czwartki
18:30 - 20:00

Opanuj program Adobe Premiere Pro pod okiem eksperta – od podstaw po profesjonalne wykorzystanie tego narzędzia do tworzenia wciągających produkcji.

4 najbardziej aktywne osoby otrzymają od nas roczną darmową subskrypcje Adobe

Kurs „Edycja i montaż wideo” to nie tylko sucha teoria. Wyposażymy cię w przydatne umiejętności tworzenia projektów, montażu, postprodukcji i eksportu plików wideo oraz udowodnimy, że możesz pracować szybciej i efektywniej.

Pod okiem ekspertów, Jakuba Radosa oraz Bartłomieja Kłosiewicza, opanujesz sztukę storytellingu, która nada twoim produkcjom głębi i emocji. Dzięki poznanym na kursie technikom będziesz przygotowany do pracy przy profesjonalnych projektach. Poznasz moc praktycznych narzędzi i synergii między Adobe Premiere Pro i Adobe After Effects, co pozwoli ci poszerzyć swoje umiejętności w obszarze Motion Designu. Dzięki praktycznym zadaniom domowym stworzysz pięć projektów, które wzbogacą twoje portfolio.

Jesteś gotowy, aby wcielać w życie swoje kreatywne wizje i tworzyć wciągające produkcje?

Dla kogo jest ten kurs?

  • Dla osób rozpoczynających przygodę z edycją wideo

    Znasz już podstawy edycji wideo, ale chcesz zdobyć nowe umiejętności i rozwijać swoją pasję? W trakcie kursu opanujesz techniki edytorskie, które pozwolą ci tworzyć ciekawe historie za pomocą wideo. Dzięki praktycznym wskazówkom dowiesz się, jak prawidłowo pracować z materiałem, przeglądać go i sortować, a także jak dodawać akcenty, które sprawią, że twoje projekty będą prezentowały się profesjonalnie. Będziesz pracować z muzyką i wykonasz podstawowe udźwiękowienie, które nada twoim produkcjom wyjątkowego charakteru. Opanujesz podstawy korekcji kolorystycznej, które pozwolą ci doprowadzić twój montaż do perfekcji.

  • Dla blogerów i twórców treści

    W trakcie zajęć otrzymasz praktyczne porady, które pozwolą ci tworzyć filmy przyciągające uwagę i zachwycające twoich odbiorców. Zapomnij o angażowaniu osób trzecich do montażu wideo! Opanujesz samodzielny montaż materiałów, dzięki czemu zyskasz pełną kontrolę nad twórczością. Nie martw się słabą jakością materiałów – w trakcie kursu odkryjesz tajniki ich „naprawy”, aby twoje wideo zawsze prezentowały się profesjonalnie.

  • Dla aspirujących redaktorów

    Chcesz opanować efektywny workflow, który pozwoli ci szybciej realizować swoje projekty? W trakcie kursu poznasz techniki, które sprawią, że montaż stanie się szybszy. Opanujesz synchronizację dźwięku i obrazu, co nada twoim produkcjom profesjonalny wydźwięk. Będziesz również umiejętnie poruszać się po stockowych bazach, co pozwoli ci tworzyć niezwykłe i inspirujące treści.

  • Dla pracowników zawodów pokrewnych

    W trakcie kursu opanujesz sztukę edycji, dzięki której będziesz lepiej wyrażać siebie i przekazywać swoje emocje. Dowiesz się, jak z pozornie zwykłych fragmentów tworzyć wciągające treści i nauczysz się wykorzystywać zdobyte wiedzę i umiejętności, aby tworzyć oryginalne produkcje.

  • Dla właścicieli firm i specjalistów od marketingu

    Wykorzystaj moc montażu i edycji wideo, aby podbić rynek, przyciągnąć nowych klientów i zaznaczyć obecność swojej marki w sieci. Na kursie odkryjesz, jak wykorzystać potencjał różnych programów do edycji wideo, aby tworzyć unikalne i angażujące treści oraz nauczysz się profesjonalnego montażu filmów.

Poznaj swoich wykładowców

  • Montażysta wideo z 9-letnim doświadczeniem.

  • Współpracuje z kilkoma agencjami reklamowymi, m.in. JAḾEL, Screenstudios, a także z instytucjami Wajda School, czy Gdyńska Szkoła Filmowa.

  • Współpracował przy tworzeniu reklam, relacji z eventów i making-of’ów dla takich marek, jak: Peugeot, Volkswagen, L'Oréal, Plus+, Santander, Pytanie na Śniadanie, MINI.

  • Uczestniczył przy tworzeniu filmów fabularnych, dokumentalnych, teledysków, reklam, reportaży i vlogów.

  • Filmy, które montował, brały udział w polskich i międzynarodowych festiwalach.

  • Absolwent Wydziału Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Obecnie student V roku Montażu Filmowego w PWSFTviT w Łodzi.

Portfolio
Showreel
Trailer pełnometrażowego dokumentu “Polaków Portret Własny”
Event MINI
Program motoryzacyjny Peugeot
Event L’Oreal
Making of Scenografowie.pl
Making of Praska Kawy Palarnia

Lector's name
  • Video Editor w CD Projekt RED.

  • Współtworzył reklamy dla takich marek jak: Siepomaga, Miasto Poznań, Amica, Wydawnictwo Czwarta Strona, Klunkry Wielkopolskie.

  • W marketingu kreatywnym pracuje od pięciu lat. W tym czasie pełnił funkcję Production Managera w branży reklamowej.

  • Doświadczenie zdobywał w firmach Motion Brand oraz Live Motion Games.

  • Zajmuje się tworzeniem materiałów wideo promujących gry CD Projekt RED w mediach społecznościowych (YouTube, TikTok).

Portfolio
AnsweRED – Episode 2: Kajetan and Maciej | Cinematics
 Builder Simulator - Launch Trailer
Siepomaga
Natalia Szroeder "Powinnam"
seria filmów do kampanii "Fenymenalni"

PROGRAM

  • 01

    Montaż filmowy — wprowadzenie
    1/ Czym jest montaż filmowy? Case studies — wspólnie

    • Zapoznanie i przedstawienie się
    • Funkcja montażu wideo – case studies
    • Case studies – własne realizacje krok po kroku
    • Co w naszych realizacjach stanowiło wyzwanie?
    • Zapowiedź treści obecnych na kursie
  • 02

    Pierwszy projekt — Adobe Premiere Pro
    2/ WARSZTATY: Tworzymy nowy projekt

    • Okno początkowe Adobe Premiere
    • Okno zakładania projektu
    • Menu kontekstowe (File, Edit, Clip)
    • Okno edit, omówienie layout (Timeline)
    • Workspace
    • Import plików, tworzenie prostej sekwencji
    • Przedstawienie podstawowych narzędzi (cut, move)
    • Podstawowy export

    Praca domowa: Stworzenie własnego layoutu i zapisanie workspace. Import materiału nr 1 (jedno ujęcie), ucięcie początku i końca. Export.

  • 03

    WARSZTATY: Okno project, sequence, effects control i effects

    • Rodzaje importów
    • Tworzenie binów
    • Labels, Metadata Display
    • Tworzenie sekwencji
    • Sequence Presets, Settings, Seq Name
    • Klatkaż i rozdzielczość
    • Okna Source i Program
    • Podstawowe funkcje Effects Control (motion, opacity)
    • Podstawowe funkcje panelu Effects — transitions

    Praca domowa: Import materiału nr 1 (5 ujęć) do projektu, założenie sekwencji full HD i zmontowanie kilku ujęć. Dodatnie video transitions i export.

  • 04

    WARSZTATY: Narzędzia timeline

    • Selection tool
    • Razor
    • Ripple edit, snap, trim
    • Timeline display settings
    • Tracks video i audio
    • Unlink
    • Labels
    • Keyboard shortcuts
    • Kontynuacja panelów effects control i effects (video effects)

    Praca domowa: Import materiału nr 1 (5 ujęć), dodanie ujęć na timelinie, montaż i dodanie video efektu.

  • 05

    WARSZTATY: Keyframes

    • Adjustment layer
    • Keyframes — linear, breizier
    • Clip speed
    • Kontynuacja video effects: lens flare, crop

    Praca domowa: Praca na timelinie nr 1., animacja wcześniej użytych efektów

  • 06

    Sesja Q&A / feedbackowa

  • 07

    WARSZTATY: Storytelling

    • Prezentacja wybranych scen i ich analiza dramaturgiczna
    • Wielkości planów
    • Rodzaje cięć
    • Rytm
    • Montaż równoległy
    • Zastosowanie zasad dramaturgii do krótkich form

    Praca domowa: Import materiału nr 2, montaż i znalezienie w nim historii.

  • 08

    WARSZTATY: Essential graphics

    • Stworzenie textu (pokazanie kilku sposobów)
    • Zapoznanie się z oknem „Essential Graphics”
    • Odpowiednie umiejscowienie napisów — praca na effects control
    • Opcje „fill”, „shadow”, „background” oraz „mask in text”
    • Stworzenie nowych napisów na istniejącym video oraz dodanie do niego efektu „dissolve” z poznanego już katalogu efektów „transitions” / effect „roll”
    • Pokazanie opcji kopiowania (na kilka sposobów)
    • Skopiowanie stworzonego napisu i jego edycja
    • Zapoznanie się z zakładką „Capitols” w oknie „Text”
    • Stworzenie napisów i pokazanie różnicy między napisami a tekstem
    • Tworzenie i edycja napisów pod footage
    • Eksport i import plików .srt oraz wyjaśnienie znaczenia tych plików

    Praca domowa: Import materiał nr 2, dodanie napisów, dodanie subtitles do wypowiedzi

  • 09

    WARSZTATY: Praca z plikiem dźwiękowym

    • Po co ten klaps?
    • Synchronizacja (waveform, timecode)
    • Sequence settings, tracks
    • Merge, multicam
    • Audio Effects
    • EQ, denoiser, reverb

    Praca domowa: Import materiału nr 2, synchronizacja, edycja pojedynczych plików audio.

  • 10

    WARSZTATY: Udźwiękowienie materiału

    • Audio Clip Mixer
    • Wyrównywanie poziomów
    • Wartości dB, clip meter, przester
    • Kreatywne metody pracy z dźwiękiem
    • Adobe Audition

    Praca domowa: Materiał nr 2, synchronizacja, montaż materiału, montaż dźwięku i wyrównanie poziomów.

  • 11

    Montaż muzyki

    • Bazy stock
    • Funkcja muzyki w montażu, workflow pracy z muzyką
    • Metody montażu muzyki
    • Formaty muzyki, kompresja
    • Keyframes vol lvl

    Praca domowa: materiał nr 2, znalezienie muzyki, montaż muzyki do wcześniej zmontowanego materiału.

  • 12

    WARSZTATY: Color correction

    • Zapoznanie się z oknem „Lumetri Scopes”
    • Zapoznanie się z efektem „Lumetri Color”
    • wytłumaczenie podstawowych pojęć: „ekspozycja” „kontrast” „Hue” „saturacja”
    • Omówienie odpowiedniego workflow pracy podczas kolorkorekcji
    • Zapoznanie się z zakładką „Basic Correction” oraz zrozumienie relacji Lumetri Color i Lumetri Scopes

    Praca domowa: materiał nr 2, korekcja koloru wcześniej zmontowanego materiału.

  • 13

    WARSZTATY: Color grading

    • Zapoznanie się z HSL Secondary
    • Nauka tworzenia maski na podstawie Lumetri Color
    • Wykorzystywanie masek w kolor korekcji
    • Pokazanie gotowych LUT-ów znajdujących się w Premiere Pro
    • Color grading a dramaturgia

    Praca domowa: materiał nr 2, color grading wcześniej wstępnie pokolorowanego materiału, wyrównanie

  • 14

    Sesja Q&A / feedbackowa

  • 15

    WARSZTATY: Maskowanie

    • Free draw bezier — kolejny krok w effects control
    • Mask Feather, Opacity, Expansion
    • Invert
    • Wycinanie obiektu na statycznych ujęciach
    • Mask Path — trackowanie maski
    • Blend Mode

    Praca domowa: materiał nr 3, import materiału, stworzenie nowej sekwencji, wycięcie obiektu na ujęciu statycznym, maskowanie ruchomego obiektu.

  • 16

    WARSZTATY: After Effects — podstawy, tworzenie kompozycji w Premiere Pro

    • Dynamics Link
    • Tworzenie kompozycji wewnątrz sekwencji Premiere Pro
    • Podstawy After Effects: czym jest kompozycja, czym jest pre-kompozycja?
    • Poprawny workflow montażu i postprodukcji przy wykorzystaniu Premiere PRO i After Effects równocześnie
    • Tworzenie i animacja figur w After Effects

    Praca domowa: materiał nr 3, stworzenie kompozycji w Premiere Pro, stworzenie belki (lower thirds) w After Effects.

  • 17

    WARSZTATY: After Effects — Rotobrush, jako wygodna alternatywa dla maskowania

    • Stworzenie kompozycji w After Effects na footage’u
    • Praca z rotobrushem, stworzenie maski

    Praca domowa: materiał #3, import materiału, stworzenie nowej sekwencji, stworzenie kompozycji, przy pomocy rotobrusha, maskowanie obiektu.

  • 18

    Efektywne zarządzanie materiałem wideo

    • Rodzaje dysków, HDD i SSD
    • Tworzenie backup materiału
    • Media Cache
    • Scratch disk
    • Tworzenie plików proxy, formaty i kontenery plików
    • Segregacja materiału na dysku

    Praca domowa: Przygotowanie pliku proxy z materiału 8k

  • 19

    WARSZTATY: Ultra Key — wycinanie greenscreena

    • Teoria: Co to jest green screen i dlaczego jest tak ważny podczas procesu postprodukcji?
    • Poprawne wycinanie green screena za pomocą efektu „Ultra Key”
    • Nauka radzenia sobie z niedoskonałościami wynikającymi ze złego przygotowania green-screena
      • Scenariusz 1: naprawa źle oświetlonego lub pogiętego green-screena
      • Scenariusz 2: za pomocą efektu „Corner Pin” – manipulacja footagem, tak, aby pasował pod green screen
  • 20

    WARSZTATY: Stylizowanie materiałów filmowych — jak stworzyć wiarygodny VHS?

    • Praca na Lumetri Color oraz Curves
    • Zapoznanie się z efektem „Vignette” praz „Channel Blur”
    • Tworzenie filmowego ziarna na Adjustment Layer
    • Edycja istniejącej sekwencji – zmiana rozdzielczości na 4:3
    • Stworzenie kaszet filmowych
    • Zapisanie presetu i nauczenie się jak eksportować i Importować presety

    Praca domowa: materiał nr 4, import materiału, stworzenie nowej sekwencji, wystylizowanie video na VHS, z wykorzystaniem efektów rewind i posterize time.

  • 21

    WARSZTATY: tworzenie własnych przejść i speed rampy — dynamizowanie montażu

    • Tworzenie transitions na podstawie panel opacity
    • Panel speed
    • Speed rampy
    • Kreatywne sposoby dynamizowania materiału

    Praca domowa: materiał nr 5, import materiału, stworzenie nowej sekwencji, zastosowanie dynamicznych przejść

  • 22

    Sesja Q&A / feedbackowa

  • 23

    WARSZTATY: Eksport i tworzenie collecta

    • Formaty i kontenery plików
    • Settings exportu (video, audio, captions)
    • Eksport na różne platformy
    • Tworzenie Collecta
    • Adobe Media Encoder
    • Przygotowywanie plików AAF, XML, EDL

    Praca domowa: szlifowanie wcześniej wykorzystywanych materiałów, od nr 1 do nr 5 (5 zmontowanych materiałów będących podstawą portfolio).

  • 24

    WARSZTATY: Techniki pracy z klientem

    • Sposoby pracy z klientem
    • Jakie pytania zadawać przygotowując się do projektu?
    • Praca z poprawkami klienta
    • Jak poradzić sobie z montażowym stresem?

    Praca domowa: szlifowanie wcześniej wykorzystywanych materiałów, od nr 1 do nr 5 (5 zmontowanych materiałów będących podstawą portfolio).

  • 25

    Analiza trendów montażowych i rynek pracy

    • Jak znaleźć zlecenia montażowe?
    • Stawki i wycena pracy
    • Showreel promocyjny
    • Doświadczenie wykładowców przy różnych projektach montażowych

    Praca domowa: szlifowanie wcześniej wykorzystywanych materiałów, od nr 1 do nr 5 (5 zmontowanych materiałów będących podstawą portfolio).

WYMAGANIA SPRZĘTOWE I PROGRAMOWE

  • System Windows

    • Procesor Intel 7 Generacji lub nowszy (albo odpowiednik AMD)
    • Microsoft Windows 10/11 (64-bit)
    • 16/32 GB pamięci RAM albo więcej
    • 5 GB dostępnego miejsca, wbudowany dysk SSD
    • Wyświetlacz 1920x1080 albo 3840x 2160
    • 4 GB / 6GB pamięci GPU albo więcej
    • Sterowniki dźwięku i ekranu, zgodne ze standardem Microsoft DirectX 12;
    • Odtwarzacz Windows Media Player (w przypadku importowania plików Windows Media);

    Niewymagane, ale pomocne: minimum dwa monitory

  • macOS

    • Procesor Intel 7 Generacji lub Apple M1/M2
    • macOS 11, macOS 12 (12.4 lub nowszy)
    • 16 GB / 32 GB pamięci RAM albo więcej
    • 4 GB/ 6 GB pamięci GPU albo więcej
    • 6 GB dostępnego miejsca, dysk SSD
    • Wyświetlacz 1920x1080 albo 3840x 2160

    Niewymagane, ale pomocne: minimum dwa monitory

  • ADOBE PREMIERE PRO

    • Procesor wielordzeniowy Intel z obsługą 64-bitów
    • Microsoft Windows 10 (64 bit) wersja 1803 i nowsze
    • macOS wersja 10.13 lub nowsza
    • Pamięć RAM 16 GB (32 GB rekomendowane)
    • Karta graficzna z 2GB RAM
  • ADOBE MEDIA ENCODER

    • Procesor wielordzeniowy Intel z obsługą 64-bitów
    • Microsoft Windows 10 (64 bit) wersja 1803 i nowsze
    • macOS wersja 10.13 lub nowsza
    • Pamięć RAM 16 GB (32 GB rekomendowane)
    • Karta graficzna z 2GB RAM
  • ADOBE MEDIA AUDITION

    • Procesor wielordzeniowy Intel z obsługą 64-bitów
    • Microsoft Windows 10 (64 bit) wersja 1803 i nowsze
    • macOS wersja 10.13 lub nowsza
    • Pamięć RAM 16 GB (32 GB rekomendowane)
    • Karta graficzna z 2GB RAM
  • ADOBE AFTER EFFECTS

    • Wymaga 64-bitowego procesora
    • Microsoft Windows 10 (64 bit) wersja 1803 i nowsze
    • macOS wersja 10.13 lub nowsza
    • Pamięć RAM 16 GB (32 GB rekomendowane)
    • Karta graficzna z 2GB RAM

Zapisz się na kurs

Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie i zapisać się na niego, wypełnij formularz.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.