EDYCJA I MONTAŻ WIDEO

Opanuj program Adobe Premiere Pro pod okiem eksperta – od podstaw po profesjonalne wykorzystanie tego narzędzia do tworzenia wciągających produkcji.
4-5 najbardziej aktywnych osób otrzyma od nas roczną darmową subskrypcje Adobe
Kurs „Edycja i montaż wideo” to nie tylko sucha teoria. Wyposażymy cię w przydatne umiejętności tworzenia projektów, montażu, postprodukcji i eksportu plików wideo oraz udowodnimy, że możesz pracować szybciej i efektywniej.
Pod okiem ekspertów, Jakuba Radosa oraz Bartłomieja Kłosiewicza, opanujesz sztukę storytellingu, która nada twoim produkcjom głębi i emocji. Dzięki poznanym na kursie technikom będziesz przygotowany do pracy przy profesjonalnych projektach. Poznasz moc praktycznych narzędzi i synergii między Adobe Premiere Pro i Adobe After Effects, co pozwoli ci poszerzyć swoje umiejętności w obszarze Motion Designu. Dzięki praktycznym zadaniom domowym stworzysz pięć projektów, które wzbogacą twoje portfolio.
Jesteś gotowy, aby wcielać w życie swoje kreatywne wizje i tworzyć wciągające produkcje?
Dla kogo jest ten kurs?
-
Dla osób rozpoczynających przygodę z edycją wideo Znasz już podstawy edycji wideo, ale chcesz zdobyć nowe umiejętności i rozwijać swoją pasję? W trakcie kursu opanujesz techniki edytorskie, które pozwolą ci tworzyć ciekawe historie za pomocą wideo. Dzięki praktycznym wskazówkom dowiesz się, jak prawidłowo pracować z materiałem, przeglądać go i sortować, a także jak dodawać akcenty, które sprawią, że twoje projekty będą prezentowały się profesjonalnie. Będziesz pracować z muzyką i wykonasz podstawowe udźwiękowienie, które nada twoim produkcjom wyjątkowego charakteru. Opanujesz podstawy korekcji kolorystycznej, które pozwolą ci doprowadzić twój montaż do perfekcji.
-
Dla blogerów i twórców treści W trakcie zajęć otrzymasz praktyczne porady, które pozwolą ci tworzyć filmy przyciągające uwagę i zachwycające twoich odbiorców. Zapomnij o angażowaniu osób trzecich do montażu wideo! Opanujesz samodzielny montaż materiałów, dzięki czemu zyskasz pełną kontrolę nad twórczością. Nie martw się słabą jakością materiałów – w trakcie kursu odkryjesz tajniki ich „naprawy”, aby twoje wideo zawsze prezentowały się profesjonalnie.
-
Dla aspirujących redaktorów Chcesz opanować efektywny workflow, który pozwoli ci szybciej realizować swoje projekty? W trakcie kursu poznasz techniki, które sprawią, że montaż stanie się szybszy. Opanujesz synchronizację dźwięku i obrazu, co nada twoim produkcjom profesjonalny wydźwięk. Będziesz również umiejętnie poruszać się po stockowych bazach, co pozwoli ci tworzyć niezwykłe i inspirujące treści.
-
Dla pracowników zawodów pokrewnych W trakcie kursu opanujesz sztukę edycji, dzięki której będziesz lepiej wyrażać siebie i przekazywać swoje emocje. Dowiesz się, jak z pozornie zwykłych fragmentów tworzyć wciągające treści i nauczysz się wykorzystywać zdobyte wiedzę i umiejętności, aby tworzyć oryginalne produkcje.
-
Dla właścicieli firm i specjalistów od marketingu Wykorzystaj moc montażu i edycji wideo, aby podbić rynek, przyciągnąć nowych klientów i zaznaczyć obecność swojej marki w sieci. Na kursie odkryjesz, jak wykorzystać potencjał różnych programów do edycji wideo, aby tworzyć unikalne i angażujące treści oraz nauczysz się profesjonalnego montażu filmów.
Poznaj swoich wykładowców

-
Montażysta wideo z 9-letnim doświadczeniem.
-
Współpracuje z kilkoma agencjami reklamowymi, m.in. JAḾEL, Screenstudios, a także z instytucjami Wajda School, czy Gdyńska Szkoła Filmowa.
-
Współpracował przy tworzeniu reklam, relacji z eventów i making-of’ów dla takich marek, jak: Peugeot, Volkswagen, L'Oréal, Plus+, Santander, Pytanie na Śniadanie, MINI.
-
Uczestniczył przy tworzeniu filmów fabularnych, dokumentalnych, teledysków, reklam, reportaży i vlogów.
-
Filmy, które montował, brały udział w polskich i międzynarodowych festiwalach.
-
Absolwent Wydziału Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Obecnie student V roku Montażu Filmowego w PWSFTviT w Łodzi.

-
Video Editor w CD Projekt RED.
-
Współtworzył reklamy dla takich marek jak: Siepomaga, Miasto Poznań, Amica, Wydawnictwo Czwarta Strona, Klunkry Wielkopolskie.
-
W marketingu kreatywnym pracuje od pięciu lat. W tym czasie pełnił funkcję Production Managera w branży reklamowej.
-
Doświadczenie zdobywał w firmach Motion Brand oraz Live Motion Games.
-
Zajmuje się tworzeniem materiałów wideo promujących gry CD Projekt RED w mediach społecznościowych (YouTube, TikTok).
PROGRAM
-
01
Montaż filmowy — wprowadzenie
1/ Czym jest montaż filmowy? Case studies — wspólnie- Zapoznanie i przedstawienie się
- Funkcja montażu wideo – case studies
- Case studies – własne realizacje krok po kroku
- Co w naszych realizacjach stanowiło wyzwanie?
- Zapowiedź treści obecnych na kursie
-
02
Pierwszy projekt — Adobe Premiere Pro
2/ WARSZTATY: Tworzymy nowy projekt- Okno początkowe Adobe Premiere
- Okno zakładania projektu
- Menu kontekstowe (File, Edit, Clip)
- Okno edit, omówienie layout (Timeline)
- Workspace
- Import plików, tworzenie prostej sekwencji
- Przedstawienie podstawowych narzędzi (cut, move)
- Podstawowy export
Praca domowa: Stworzenie własnego layoutu i zapisanie workspace. Import materiału nr 1 (jedno ujęcie), ucięcie początku i końca. Export.
-
03
WARSZTATY: Okno project, sequence, effects control i effects
- Rodzaje importów
- Tworzenie binów
- Labels, Metadata Display
- Tworzenie sekwencji
- Sequence Presets, Settings, Seq Name
- Klatkaż i rozdzielczość
- Okna Source i Program
- Podstawowe funkcje Effects Control (motion, opacity)
- Podstawowe funkcje panelu Effects — transitions
Praca domowa: Import materiału nr 1 (5 ujęć) do projektu, założenie sekwencji full HD i zmontowanie kilku ujęć. Dodatnie video transitions i export.
-
04
WARSZTATY: Narzędzia timeline
- Selection tool
- Razor
- Ripple edit, snap, trim
- Timeline display settings
- Tracks video i audio
- Unlink
- Labels
- Keyboard shortcuts
- Kontynuacja panelów effects control i effects (video effects)
Praca domowa: Import materiału nr 1 (5 ujęć), dodanie ujęć na timelinie, montaż i dodanie video efektu.
-
05
WARSZTATY: Keyframes
- Adjustment layer
- Keyframes — linear, breizier
- Clip speed
- Kontynuacja video effects: lens flare, crop
Praca domowa: Praca na timelinie nr 1., animacja wcześniej użytych efektów
-
06
Sesja Q&A / feedbackowa
-
07
WARSZTATY: Storytelling
- Prezentacja wybranych scen i ich analiza dramaturgiczna
- Wielkości planów
- Rodzaje cięć
- Rytm
- Montaż równoległy
- Zastosowanie zasad dramaturgii do krótkich form
Praca domowa: Import materiału nr 2, montaż i znalezienie w nim historii.
-
08
WARSZTATY: Essential graphics
- Stworzenie textu (pokazanie kilku sposobów)
- Zapoznanie się z oknem „Essential Graphics”
- Odpowiednie umiejscowienie napisów — praca na effects control
- Opcje „fill”, „shadow”, „background” oraz „mask in text”
- Stworzenie nowych napisów na istniejącym video oraz dodanie do niego efektu „dissolve” z poznanego już katalogu efektów „transitions” / effect „roll”
- Pokazanie opcji kopiowania (na kilka sposobów)
- Skopiowanie stworzonego napisu i jego edycja
- Zapoznanie się z zakładką „Capitols” w oknie „Text”
- Stworzenie napisów i pokazanie różnicy między napisami a tekstem
- Tworzenie i edycja napisów pod footage
- Eksport i import plików .srt oraz wyjaśnienie znaczenia tych plików
Praca domowa: Import materiał nr 2, dodanie napisów, dodanie subtitles do wypowiedzi
-
09
WARSZTATY: Praca z plikiem dźwiękowym
- Po co ten klaps?
- Synchronizacja (waveform, timecode)
- Sequence settings, tracks
- Merge, multicam
- Audio Effects
- EQ, denoiser, reverb
Praca domowa: Import materiału nr 2, synchronizacja, edycja pojedynczych plików audio.
-
10
WARSZTATY: Udźwiękowienie materiału
- Audio Clip Mixer
- Wyrównywanie poziomów
- Wartości dB, clip meter, przester
- Kreatywne metody pracy z dźwiękiem
- Adobe Audition
Praca domowa: Materiał nr 2, synchronizacja, montaż materiału, montaż dźwięku i wyrównanie poziomów.
-
11
Montaż muzyki
- Bazy stock
- Funkcja muzyki w montażu, workflow pracy z muzyką
- Metody montażu muzyki
- Formaty muzyki, kompresja
- Keyframes vol lvl
Praca domowa: materiał nr 2, znalezienie muzyki, montaż muzyki do wcześniej zmontowanego materiału.
-
12
WARSZTATY: Color correction
- Zapoznanie się z oknem „Lumetri Scopes”
- Zapoznanie się z efektem „Lumetri Color”
- wytłumaczenie podstawowych pojęć: „ekspozycja” „kontrast” „Hue” „saturacja”
- Omówienie odpowiedniego workflow pracy podczas kolorkorekcji
- Zapoznanie się z zakładką „Basic Correction” oraz zrozumienie relacji Lumetri Color i Lumetri Scopes
Praca domowa: materiał nr 2, korekcja koloru wcześniej zmontowanego materiału.
-
13
WARSZTATY: Color grading
- Zapoznanie się z HSL Secondary
- Nauka tworzenia maski na podstawie Lumetri Color
- Wykorzystywanie masek w kolor korekcji
- Pokazanie gotowych LUT-ów znajdujących się w Premiere Pro
- Color grading a dramaturgia
Praca domowa: materiał nr 2, color grading wcześniej wstępnie pokolorowanego materiału, wyrównanie
-
14
Sesja Q&A / feedbackowa
-
15
WARSZTATY: Maskowanie
- Free draw bezier — kolejny krok w effects control
- Mask Feather, Opacity, Expansion
- Invert
- Wycinanie obiektu na statycznych ujęciach
- Mask Path — trackowanie maski
- Blend Mode
Praca domowa: materiał nr 3, import materiału, stworzenie nowej sekwencji, wycięcie obiektu na ujęciu statycznym, maskowanie ruchomego obiektu.
-
16
WARSZTATY: After Effects — podstawy, tworzenie kompozycji w Premiere Pro
- Dynamics Link
- Tworzenie kompozycji wewnątrz sekwencji Premiere Pro
- Podstawy After Effects: czym jest kompozycja, czym jest pre-kompozycja?
- Poprawny workflow montażu i postprodukcji przy wykorzystaniu Premiere PRO i After Effects równocześnie
- Tworzenie i animacja figur w After Effects
Praca domowa: materiał nr 3, stworzenie kompozycji w Premiere Pro, stworzenie belki (lower thirds) w After Effects.
-
17
WARSZTATY: After Effects — Rotobrush, jako wygodna alternatywa dla maskowania
- Stworzenie kompozycji w After Effects na footage’u
- Praca z rotobrushem, stworzenie maski
Praca domowa: materiał #3, import materiału, stworzenie nowej sekwencji, stworzenie kompozycji, przy pomocy rotobrusha, maskowanie obiektu.
-
18
Efektywne zarządzanie materiałem wideo
- Rodzaje dysków, HDD i SSD
- Tworzenie backup materiału
- Media Cache
- Scratch disk
- Tworzenie plików proxy, formaty i kontenery plików
- Segregacja materiału na dysku
Praca domowa: Przygotowanie pliku proxy z materiału 8k
-
19
WARSZTATY: Ultra Key — wycinanie greenscreena
- Teoria: Co to jest green screen i dlaczego jest tak ważny podczas procesu postprodukcji?
- Poprawne wycinanie green screena za pomocą efektu „Ultra Key”
- Nauka radzenia sobie z niedoskonałościami wynikającymi ze złego przygotowania green-screena
- Scenariusz 1: naprawa źle oświetlonego lub pogiętego green-screena
- Scenariusz 2: za pomocą efektu „Corner Pin” – manipulacja footagem, tak, aby pasował pod green screen
-
20
WARSZTATY: Stylizowanie materiałów filmowych — jak stworzyć wiarygodny VHS?
- Praca na Lumetri Color oraz Curves
- Zapoznanie się z efektem „Vignette” praz „Channel Blur”
- Tworzenie filmowego ziarna na Adjustment Layer
- Edycja istniejącej sekwencji – zmiana rozdzielczości na 4:3
- Stworzenie kaszet filmowych
- Zapisanie presetu i nauczenie się jak eksportować i Importować presety
Praca domowa: materiał nr 4, import materiału, stworzenie nowej sekwencji, wystylizowanie video na VHS, z wykorzystaniem efektów rewind i posterize time.
-
21
WARSZTATY: tworzenie własnych przejść i speed rampy — dynamizowanie montażu
- Tworzenie transitions na podstawie panel opacity
- Panel speed
- Speed rampy
- Kreatywne sposoby dynamizowania materiału
Praca domowa: materiał nr 5, import materiału, stworzenie nowej sekwencji, zastosowanie dynamicznych przejść
-
22
Sesja Q&A / feedbackowa
-
23
WARSZTATY: Eksport i tworzenie collecta
- Formaty i kontenery plików
- Settings exportu (video, audio, captions)
- Eksport na różne platformy
- Tworzenie Collecta
- Adobe Media Encoder
- Przygotowywanie plików AAF, XML, EDL
Praca domowa: szlifowanie wcześniej wykorzystywanych materiałów, od nr 1 do nr 5 (5 zmontowanych materiałów będących podstawą portfolio).
-
24
WARSZTATY: Techniki pracy z klientem
- Sposoby pracy z klientem
- Jakie pytania zadawać przygotowując się do projektu?
- Praca z poprawkami klienta
- Jak poradzić sobie z montażowym stresem?
Praca domowa: szlifowanie wcześniej wykorzystywanych materiałów, od nr 1 do nr 5 (5 zmontowanych materiałów będących podstawą portfolio).
-
25
Analiza trendów montażowych i rynek pracy
- Jak znaleźć zlecenia montażowe?
- Stawki i wycena pracy
- Showreel promocyjny
- Doświadczenie wykładowców przy różnych projektach montażowych
Praca domowa: szlifowanie wcześniej wykorzystywanych materiałów, od nr 1 do nr 5 (5 zmontowanych materiałów będących podstawą portfolio).
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
-
→
System Windows
- Procesor Intel 7 Generacji lub nowszy (albo odpowiednik AMD)
- Microsoft Windows 10/11 (64-bit)
- 16/32 GB pamięci RAM albo więcej
- 5 GB dostępnego miejsca, wbudowany dysk SSD
- Wyświetlacz 1920x1080 albo 3840x 2160
- 4 GB / 6GB pamięci GPU albo więcej
- Sterowniki dźwięku i ekranu, zgodne ze standardem Microsoft DirectX 12;
- Odtwarzacz Windows Media Player (w przypadku importowania plików Windows Media);
Niewymagane, ale pomocne: minimum dwa monitory
-
→
macOS
- Procesor Intel 7 Generacji lub Apple M1/M2
- macOS 11, macOS 12 (12.4 lub nowszy)
- 16 GB / 32 GB pamięci RAM albo więcej
- 4 GB/ 6 GB pamięci GPU albo więcej
- 6 GB dostępnego miejsca, dysk SSD
- Wyświetlacz 1920x1080 albo 3840x 2160
Niewymagane, ale pomocne: minimum dwa monitory
Zapisz się na kurs
Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie i zapisać się na niego, wypełnij formularz.