UX/UI Designer — kurs online dla tych, którzy chcą odkryć dla siebie sztukę tworzenia niezapomnianych doświadczeń cyfrowych | SKVOT

UX/UI Designer

Kształtuj cyfrową rzeczywistość jako UX/UI Designer i odkryj sztukę tworzenia niezapomnianych doświadczeń cyfrowych!
Lector
Czytaj więcej
data
10 października – 15 lutego 2024 r.
17:30 -19:00
Czas trwania:
7 modułów
33 lekcje

Zostań niezastąpionym UX/UI Designerem dzięki praktycznemu kursowi online.

Zapomnij o nudnych wykładach – dzięki kursowi zdobędziesz niezbędne umiejętności do projektowania interfejsów, które przyciągną użytkowników i zapoznasz się z narzędziami wykorzystywanymi w codziennej pracy: Jira, Trello, ClickUp, Figma, Axure, MURAL, FigJam, Miro, UsabilityHub, Optimal Workshop.

W trakcie zajęć przejdziesz przez wszystkie etapy procesu projektowego, przygotujesz kompletną analizę biznesową, badania, prototyp oraz końcową dokumentację. Wpłyniesz na lepsze doświadczenia użytkownika, co przełoży się na wzrost jego zaangażowania, wydłużenie czasu spędzanego na stronie i większą liczbę konwersji.

Dla kogo jest ten kurs?

  • Dla osób, które chcą się przebranżowić

    Zrozumiesz rolę, zadania i środowisko, w jakim pracuje UX Designer. Poznasz podstawy budowy i wdrażania aplikacji oraz możliwości specjalizacji. Dzięki praktycznym zajęciom rozbudujesz swoje portfolio i zdobędziesz doświadczenie potrzebne do pracy UX/UI Designera.

  • Dla aspirujących projektantów stron internetowych i UX/UI z około 6-miesięcznym doświadczeniem

    Zdobędziesz wiedzę z zakresu UX Researchu i poznasz praktyczne przykłady wykorzystywania pozyskanych danych oraz zastosowania miękkich umiejętności do stawiania hipotez. Stworzysz dokumentację UX-ową, zrozumiesz „Edge case’y” i ścieżki użytkownika.

  • Dla projektantów graficznych

    Dowiesz się, jak poprawnie planować pracę nad projektem interfejsu. Opanujesz oprogramowania i główne narzędzia pracy projektantów UX/UI. Rozbudujesz swoje portfolio i dowiesz się, jak pozyskiwać klientów.

Poznaj swoich wykładowców

Kacper Rzosiński

  • UX Designer w Allegro.pl

  • Związany z branżą UX/UI od 2013 roku

  • Pracował dla Microsoftu, KDPW oraz Euromastera

  • We współpracy z Norweską Radą Ministrów stworzył platformę do zarządzania projektami Nordic Innovation.

Lector's name

Paulina Antecka-Staśkiewicz

  • Od ponad 7 lat pracuje w branży IT

  • Pracowała dla Ostendi Global, Hrlink, Wedding.pl oraz NTConsult

  • Od 2019 roku prowadzi warsztaty z projektowania elementów UI, makietowania oraz Figmy

  • Pracowała m.in. nad narzędziem do Low Code dla backend developerów i narzędziem do budowania i wysyłki newsletterów

Portfolio

PROGRAM

  • 01

    Moduł 1: Wprowadzenie do UX/UI

    1. UX Designer / UI Designer – metodologie i framework pracy

    10.10.2023 - wtorek 17:30 - 19:00

    • Visual Designer, Interaction Designer, UX Researcher, UX Designer, UI Designer, Product Designer – kim są te osoby?
    • Różnice między obszarami UX i UI.
    • Jedna rola scalająca dwa światy. Jak te procesy łączą się przy pracy z produktami cyfrowymi i fizycznymi?
    • Prace na produktach fizyczno-cyfrowych.
    • Różnice między pracą w agencji (wiele produktów), a praca wokół jednego produktu
  • 02

    Moduł 2: Discovery

    2. Czym jest projektowanie?

    12.10.2023 - czwartek 17:30 - 19:00

    • Projektowanie kontra wymyślanie.
    • Proces tworzenia produktu w zespole IT.
    • Proces tworzenia produktu w studiu projektowym.

    3. Narzędzia poznawania procesów u klienta

    17.10.2023 - wtorek  17:30 - 19:00

    • Analiza projektowa w IT.
    • Blue Print.
    • Event Storming.
    • Architecture (Card Sorting).
    • Persony/Aktorzy.

    4. Badania UX vs. badania marketingowe

    19.10.2023 - czwartek 17:30 - 19:00

    • Po co robić badania UX?
    • Różnice między Badaniami UX a marketingowymi.
    • Piramida potrzeb użytkownika.
    • Badania jakościowe kontra ilościowe.
    • Ankiety i analizy zaangażowania.
    • Moderowanie i niemoderowanie.

    5. Pozyskiwanie i analiza modeli biznesowych

    24.10.2023 - wtorek 17:30 - 19:00

    • Analiza interesariuszy.
    • Model biznesowy.
    • Narzędzia wspomagające biznes.

    6. Desk Research – optymalizacja procesu badawczego

    26.10.2023 - czwartek 17:30 - 19:00

    • Skąd pozyskiwać dane?
    • Gradacja trafności danych.
    • Ścieżka poznawcza.
    • Analiza ekspercka heurystyk.

    7. Analiza konkurencji

    31.10.2023 - wtorek 17:30 - 19:00

    • Tabela analizy.
    • Brand Gap.

    8. Metody prowadzenia wywiadów

    02.11.2023 - czwartek  17:30 - 19:00

    • IDI, Diady, Triady.
    • Budowanie scenariusza wywiadów.
    • Karta Badania.

    9. Poszukiwanie respondentów

    07.11.2023 - wtorek 17:30 - 19:00

    • Grupy social media – wskazówki.
    • Strony do testowania.
    • Badania w stylu: „Przetestuj to sam” – model Kruga (5-12 osób).
    • Tworzenie grupy odbiorczej.
    • Stare techniki, czyli „idź do kawiarni”.

    10. Scenariusz badania

    09.11.2023 - czwartek  17:30 - 19:00

    • Karta badania.
    • Pytania badawcze.
    • Hipotezy badawcze.
    • Scenariusz badania potrzeb i audytu.
    • Badanie zapotrzebowania.

    11. Sesja Q&A

    14.11.2023 - wtorek 17:30 - 19:00

  • 03

    Moduł 3: Define

    12. Synteza na etapie „Define”

    16.11.2023 - czwartek 17:30 - 19:00

    • Synteza pozyskanych danych do artefaktów UX.
    • Przygotowanie person.
    • Mapowanie istniejącego Customer User Journey i określenie tzw. focus area.
    • Definicja user stories i user tasks.

    13. Przetwarzanie wiedzy projektowej

    21.11.2023 - wtorek 17:30 - 19:00

    • Organizacja i współdzielenie dokumentacji UX.
    • Raportowanie wyników.

    14. Empatyzacja i warsztaty z interesariuszami

    23.11.2023 - czwartek 17:30 - 19:00

    • Empathy map.
    • User Journey.
  • 04

    Moduł 4: Ideate

    15. Warsztaty – wprowadzenie i planowanie

    28.11.2023 - wtorek  17:30 - 19:00

    • Przygotowanie warsztatu Design Thinking.
    • Określenie celu warsztatu.

    16. Facylitacja warsztatów – część 1

    30.11.2023 - czwartek  17:30 - 19:00

    • Prowadzenie warsztatu – dobre i złe praktyki.

    17. Facylitacja warsztatów – część 2

    05.12.2023 - wtorek  17:30 - 19:00

    • Praktyka.

    18. Artefakty na etapie ideate

    07.12.2023 - czwartek  17:30 - 19:00

    • Analiza CUJ każdej z grup.
    • Określenie design challenge.
    • Ideacja (HMWs).
    • Priorytetyzacja.

    19. Wybór kierunków działania

    12.12.2023 - wtorek 17:30 - 19:00

    • Priorytetyzacja działań.
    • Impact vs. difficulty.
    • MoSCoW.
    • Analiza SWOT.
  • 05

    Moduł 5: Prototype

    20. Platformy i Nośniki

    14.12.2023 - czwartek 17:30 - 19:00

    • Standardy wymagań iOS/Android/Tablet/Iwatch/VR/VUI.

    21. WCAG/Accessibility

    19.12.2023 - wtorek  17:30 - 19:00

    • WCAG 2.0.
    • Kontrasty.
    • Ustawa dla fundacji i ngos.
    • Wielkości tekstów i teksty alternatywne.
    • Screenreader – dlaczego H1 i H2 są ważne?
    • Haptic response.

    Break (przerwa)


    22. Wzorce projektowe w UX

    09.01.2024 - wtorek 17:30 - 19:00

    • Typy i budowa aplikacji.
    • Aplikacje monolityczne i mikroserwisy.
    • Elementy interfejsu użytkownika.
    • Siatki, design tokeny, typografia.
    • Wprowadzenie do design systemów.

    23. Wprowadzenie do Figmy

    11.01.2024 - czwartek 17:30 - 19:00

    • Przygotowanie pliku.
    • Dobre praktyki pracy w Figmie.
    • Auto Layout.

    24. Komponenty

    16.01.2024 - wtorek 17:30 - 19:00

    • Współczesne metody implementacji UI.
    • Wprowadzenie do komponentów.
    • Stany komponentów.
    • Dokumentacja komponentu.

    25. Handover do developmentu

    18.01.2024 - czwartek  17:30 - 19:00

    • Odpowiednie przygotowanie pliku:
      • układ widoków;
      • flow widoków;
      • adnotacje;
      • linki do prototypów danych flow.
    • Jak powinien być skonstruowany design system?
    • Jira – Plugin do Figmy.
    • Backlog i sprints.

    26. Interaktywne prototypy

    23.01.2024 - wtorek 17:30 - 19:00

    • Projektowanie aplikacji w Figmie.
    • Interaktywne prototypy.

    27. Axure

    25.01.2024 - czwartek  17:30 - 19:00

    • Przejście przez interface.
    • Od Figmy do Axure.
    • Prototypy.

    28. Synteza na etapie „Prototype”

    30.01.2024 - wtorek 17:30 - 19:00

    • Paper prototypes i wstępna walidacja.
    • Synteza do artefaktów UX.
    • Przygotowanie user flow.
    • Przygotowanie interaktywnych prototypów i scenariuszy badań.

    29. Sesja Q&A

    01.02.2024 - czwartek 17:30 - 19:00

  • 06

    Moduł 6: Test

    30. Analityka internetowa z Google Marketing Platform (warsztaty)

    06.02.2024 - wtorek 17:30 - 19:00

    • Wprowadzenie do Google Analytics, Tag Manager i Looker Studio.
    • Testy A/B.
    • Ustawianie zbierania danych w aplikacji.
    • Przygotowywanie raportów produktowych.

    31. Raportowanie wyników badań

    08.02.2024 - czwartek 17:30 - 19:00

    • Przygotowanie scenariusza badań.
    • Symulacja IDI i usability testu.

    32. Sesja Q&A

    13.02.2024 - wtorek 17:30 - 19:00

  • 07

    Moduł 7: Rynek pracy

    33. Rynek pracy dla UX/UI Designera

    15.02.2024 - czwartek 17:30 - 19:00

    • Modele zatrudnienia i pracy UX.
    • Omówienie ról i możliwych kierunków specjalizacji.
    • Poszukiwanie pracy i wymagane materiały przy aplikowaniu.

Zapisz się na kurs

Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie, wypełnij formularz. Dzięki temu, nasz doradca skontaktuje się z tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.