AI Copywriting

Kurs „AI Copywriting” pomoże ci rozwijać twórczy potencjał i nauczy cię świadomego korzystania z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji.
W trakcie szkolenia poznasz rodzaje copywritingu i wybierzesz ten, który najbardziej cię interesuje. Dowiesz się, czym jest brief kreatywny i jak wpływa na proces tworzenia treści. Rozwiniesz swój potencjał i poznasz różne, mniej znane, sposoby generowania pomysłów. Na zajęciach warsztatowych stworzysz scenariusz filmu reklamowego oraz tzw. „big idea”. Kurs przygotuje cię także do pracy w zespole kreatywnym i otworzy przed tobą nowe ścieżki rozwoju. Poznasz kulisy pracy w agencji marketingowej oraz perspektywę pracy freelancera.
Osoby, które osiągną najlepszy wynik na kursie zaprosimy na rozmowę rekrutacyjną do Laba Group.
Dla kogo jest ten kurs?
-
Dopiero zaczynasz swoją przygodę w copywritingu Rozwiniesz swoją kreatywność i zaczniesz tworzyć angażujące treści. Dowiesz się, na czym polega praca copywritera i poznasz jego główne zadania i obowiązki. Poznasz różne techniki stosowane przez doświadczonych copywriterów i zobaczysz, jak wygląda praca w agencjach kreatywnych i marketingowych.
-
Jesteś początkującym copywriterem Wnikniesz głębiej w specyfikę zawodu copywritera i zainspirujesz się do tworzenia dobrych tekstów. Poznasz nowe metody i techniki pracy nad kreatywnymi pomysłami. Wdrożysz metody profilowania klientów, aby precyzyjnie dopasowywać pod nich swoje komunikaty. Będziesz wiedział, jak wykorzystać technologię AI, by wspierała cię w tworzeniu tekstów wysokiej jakości.
-
Jesteś freelancerem Poznasz sposób pracy w zorganizowanych firmach i dowiesz się, jak współpracować z zespołem kreatywnym. Nauczysz się przedstawiać pomysły współpracownikom i klientom, broniąc swoich idei. Zaznajomisz się z aktualnymi trendami w copywritingu i będziesz wiedział, w jakim kierunku chcesz się rozwijać.
-
Pracujesz w zawodach pokrewnych Zdobędziesz solidne podstawy w dziedzinie kreatywnego copywritingu i będziesz dalej rozwijać się w tym kierunku. Zaczniesz opracowywać nazwy, hasła, teksty, pisać scenariusze reklam i przedstawiać własne pomysły przełożonym. Poznasz sposoby na wykorzystanie sztucznej inteligencji, które zdecydowanie ułatwią ci pracę. Dodatkowo zyskasz perspektywę nowej pracy - będziesz mógł przebranżowić się na stanowisko copywritera.
Poznaj swoich nowych wykładowców

Zuzanna Wiącek
-
Senior Copywriter w Publicis Worldwide Poland
-
Pracowała i pracuje dla wielu branż (m.in.: retail, beauty, food, employer branding, finanse, produkty dla dzieci), tworząc kampanie 360 i teksty do wielu kanałów komunikacji
-
W swoim portfolio ma projekty dla marek takich jak Garnier, Avon, BNP Paribas, Tymbark, Winiary, Komputronik, Pracuj.pl, Toys"R"Us czy Cartoon Network
-
Na swoim koncie ma wiele nagród - Złote Spinacze, PR Wings i Golden Arrow
-
Ma prawie 10 lat doświadczenia pracy w agencjach oraz z klientami indywidualnymi

Bartosz Walat
-
Senior Copywriter w VMLY&R
-
Pomysłodawca kampanii reklamowych dla marek: Adidas, Lotto, Amol, Lay’s czy Opel. Dyrektor ds. informacji Radia Park FM, PR Manager Warszawskiej Szkoły Filmowej, autor programów telewizyjnych dla stacji TTV, TVS, TVP.
-
Zdobył nagrody „KTR” i „Effie”. W 2022 roku został zaproszony do grona 18 twórców wizualnych z całego świata, promowanych przez berliński butik kreatywny Kuriosis. Od 2023 roku egzemplarze jego prac oferuje Carl Gallery w Dubaju.
-
Był dwukrotnym półfinalistą międzynarodowego konkursu reżyserskiego Papaya Young Directors i został wyróżniony przez Akademię Telewizyjną za autorski program publicystyczny „Format"
-
Podczas debiutu na konferencji I Love Marketing & Technology 2023 zajął 3. miejsce i otrzymał ocenę 5,39, a na Seo & Content Camp otrzymał nagrodę dla najlepszego prelegenta i ocenę 5,85

Łukasz Czubak
-
Head Copywriter w agencji Czuły Copywriter
Head of Creative w FutureOf [X] -
Tworzył strategie i kampanie reklamowe m.in. dla marek: Netflix, McDonalds, Allegro, Grupy Żywiec, Martini, ING, Huawei, Tymbark, Ceneo, Alior Bank, BP Poland.
-
Ma prawie 15 lat doświadczenia w branży i pracował w agencjach takich jak: GONG, Rhapsody Media, NoMonday, Ancymony, Symbol Studio, CHALLENGE Studio, Parastudio, ArtGroup
-
Obecnie pomaga przedsiębiorcom z rozwinięciem biznesu w ramach Studium Komunikacji Marki Czuły Copywriter oraz globalnym korporacjom i firmom w ramach Pracowni Trendów i Future Forecastingu FutureOf [X]
-
Współtworzył, nagrodzoną Brązowym „KTR” w 2020 roku, animację dla marki Billennium oraz projekty dla agencji GONG nagrodzone „Effie” oraz „KTR”.
PROGRAM
-
01
Kreatywność
18.09 PONIEDZIAŁEK 18:30-20:00
LEKCJA 1. Kreatywność - czym jest i dlaczego ktoś za nią płaci?
- Wszystkie oblicza kreatywności
- Jak rozwijać swój potencjał kreatywny? Przykłady z alei sław
- Dlaczego sztuczna inteligencja też potrafi w kreatywność?
- Brief kreatywny, czyli najmniej kreatywny dokument na świecie
20.09 ŚRODA 18:30-20:00
LEKCJA 2. Burza mózgów i inne metody generowania pomysłów
- Czym jest burza mózgów i dlaczego ma coraz więcej wrogów?
- Inspiracje, referencje, case study – kradniemy pomysły
- Przegląd kampanii reklamowych opartych na kreatywnym tekście
- Wymyślmy razem coś wspaniałego!
25.09 PONIEDZIAŁEK 18:30-20:00
LEKCJA 3. Wprowadzenie do AI, jako formy nowego „brainstormingu” sparing partnera w kreatywności
- Czym jest, jakie są rodzaje inteligencji?
- AI a talent i umiejętności / doświadczenie własne
- AI jako partner, nie „dyrektor kreatywny"
- Zagadnienia etyczne
- Jak używać, jak korzystać świadomie ze sztucznej inteligencji?
- Jak budować i opisywać prompty?
-
02
Branża i zawód copywritera. Rodzaje copywritingu, rozwój i zatrudnienie
27.09 ŚRODA 18:30-20:00
LEKCJA 4. Kim jest, co robi i jak pracuje copywriter?
- Rodzaje copywritingu, czyli kim jestem i dokąd mogę zmierzać?
- W agencji, po stronie klienta czy na freelance?
- Kto jest kim w agencji reklamowej i jak z nim pracować – roadmapa dla początkujących (i nie tylko!)
-
03
Praca z briefem
02.10 PONIEDZIAŁEK 18:30-20:00
LEKCJA 5. Dekonstruujemy brief kreatywny
- Cel briefu kreatywnego
- Insight, TG, USP, RTB – czy klient i strategia mówią zmyślonym językiem?
- Wspólna analiza przykładowego briefu kreatywnego z użyciem słowniczka pojęć
04.10 ŚRODA 18:30-20:00
LEKCJA 6. Rozgryzamy potrzeby klienta
- Czy muszę być rolnikiem, żeby reklamować paszę?
- Moje doświadczenia a potrzeby konsumenta
- Czy warto kwestionować brief?
-
04
Tworzenie idei kreatywnej. Jak opasłą opowieść o marce zamienić w kilka intrygujących słów?
09.10 PONIEDZIAŁEK 18:30-20:00
LEKCJA 7. Idea kreatywna – z czym to się je?
- Idea kreatywna – kilka słów, w których zawiera się wszystko
- Czy big idea naprawdę musi być taka big? Czyli ile jest kanałów komunikacji i dlaczego idea kreatywna powinna działać w każdym z nich
- Zacznijmy od końca – wspólnie szukamy idei kreatywnej w przykładowej kampanii
11.10 ŚRODA 18:30-20:00
LEKCJA 8. Sztuka redukcji, czyli od kilku stron briefu do soczystego sloganu
- Analiza przykładowych zadań domowych z lekcji „Rozgryzamy potrzeby klienta”.
- Jak znaleźć kilka słów do idei kreatywnej, gdy brief ma ich setki?
- Punkt zaczepienia – co zrobić, gdy utknęliśmy?
16.10 PONIEDZIAŁEK18:30-20:00
LEKCJA 9. Wysmażmy razem ideę! Część 1.
- Czy to opowiadanie, czy slogan? Dlaczego idea kreatywna też powinna mieć trzy części?
- Tworzymy razem ideę kreatywną – warsztat
- Kilka sposobów na syndrom pustej kartki
18.10 ŚRODA 18:30-20:00
LEKCJA 10. Wysmażmy razem ideę! Część 2.
- Wszędzie to samo? Jak tworzyć egzekucje, które są spójne, ale nie nudne
- Sprawdzam, czyli testujemy pojemność idei kreatywnej – warsztat
23.10 PONIEDZIAŁEK18:30-20:00
LEKCJA 11. Jak nie dać się zjeść i przełknąć feedback
- Kto feedbackuje, zanim zrobi to klient?
- Największe wyzwanie: idea odpowiadająca na brief
- Jak bronić swojego pomysłu, gdy czujesz, że masz rację
-
05
Praca z tekstem
25.10 ŚRODA18:30-20:00
LEKCJA 12. Wszystko, co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz pisać
- Analiza najgorszych tekstów reklamowych. I najlepszych też
- Grupa docelowa, persony, trendy – definiujemy naszego adresata
- Ustalamy ton głosu marki w oparciu o wypracowaną strategię
- Jak pisać, żeby chcieli czytać? Zestaw skutecznych rad na start
30.10 PONIEDZIAŁEK18:30-20:00
LEKCJA 13. Elementarz copywritera wraz ze słowniczkiem pojęć
- Storytelling. Czym jest i dlaczego wszystko sprowadza się do emocji
- Szablony, schematy i mity, czyli wszystko na temat narracji
- Post, baner, mailing, radiówka
- Jak radzić sobie z krytycznymi uwagami do tekstu?
06.11 PONIEDZIAŁEK18:30-20:00
LEKCJA 14. Chat GPT
- Naming
- Slogany
- Propozycje tematów dla content marketingu
- Wsparcie konspektu artykułów
- Wsparcie procesu kreatywnego
08.11 ŚRODA 18:30-20:00
LEKCJA 15. Nie tylko chat GPT - czyli przegląd najciekawszych narzędzi AI do copywritingu
- Przegląd 5 najciekawszych narzędzi i funkcji do copywritingu AI
13.11 PONIEDZIAŁEK 18:30-20:00
LEKCJA 16. Wideo. Najpotężniejszy trend w content marketingu
- Produkcja telewizyjna, filmowa i reklamowa
- Analiza najlepszych reklam telewizyjnych
- Scenariusz filmu reklamowego do internetu – struktura, trendy, tipy
- 10 pomysłów na najlepszą reklamę wideo. Referencje i warsztaty
-
06
Wizualność
15.11 ŚRODA18:30-20:00
LEKCJA 17.Copywriting to nie tylko pisanie. Drugie oblicze zawodu
- Jedni myślą tekstem, inni obrazem – cały problem z key visual
- Moodboard, czyli najbardziej uniwersalny język kreatywnych
- Jak sprzedać historię, gdy nikt nie czyta? Storyboard w praktyce
- Zapnijcie pasy, tworzymy brief dla grafika
20.11 PONIEDZIAŁEK 18:30-20:00
LEKCJA 18. Midjourney/Dall-e
- Narzędzia wizualne w AI
- Jak mogą wesprzeć w kluczowych zleceniach copy?
22.11 ŚRODA 18:30-20:00
LEKCJA 19. Praca na planie filmowym lub podczas sesji zdjęciowej
- Kto, z kim, po co i za ile? Kulisy procesu produkcji reklamowej
- Co dzieje się z naszym scenariuszem, gdy trafia w ręce reżysera?
- Jak bronić swoich pomysłów? A właściwie, czy warto to w ogóle robić?
- Kamera, akcja! Kilka rad, jak przeżyć dzień zdjęciowy i mieć satysfakcję
27.11 PONIEDZIAŁEK 18:30-20:00
LEKCJA 20. Rola copywritera w świecie influencer marketingu
- Dlaczego copywriter nigdy nie będzie znanym influencerem?
- Analiza kampanii reklamowych z udziałem mikro i mega gwiazd
- Praktyczne wskazówki, jak napisać dobry brief dla influencera
- Ghostwriting. Dobrze płatny pomysł na pozostanie anonimowym
-
07
Prezentacja pomysłów i portfolio. Jak sprzedać siebie i swoje pomysły?
29.11 ŚRODA18:30-20:00
LEKCJA 21. Przepis na prezentację, przy której klient nie ziewa
- Wracamy do opowiadania, czyli jak wykorzystać storytelling w przygotowywaniu prezentacji?
- Wysyłamy czy prezentujemy? Dlaczego warto to rozróżnić?
- Mniej zazwyczaj znaczy więcej
- Jak sprzedawać klientom swoje pomysły?
04.12 PONIEDZIAŁEK18:30-20:00
LEKCJA 22. Serwujemy pomysły
- Ćwiczenie czyni kreatywnego, czyli prezentujemy przed grupą przykładowe zadania domowe
- Uczymy się rozwiewać wątpliwości klienta
-
08
Marketing treści
06.12 ŚRODA 18:30-20:00
LEKCJA 23. Jak nie zginąć w Internecie i polubić się z Google? - wykład gościnny z Joanną Gruszczyńską-Walczuk
- Analiza fraz kluczowych, czyli jak dowiedzieć się, czego szukają użytkownicy w Internecie?
- Narzędzia SEO, które pomogą w codziennej pracy copywritera
- Optymalizacja treści. Mamy frazy, ale co z nimi dalej zrobić?
- AI i SEO jak idą ze sobą w parze?
- Przykłady dobrych praktyk i case study
11.12 PONIEDZIAŁEK 18:30-20:00
LEKCJA 24. Jak przygotować portfolio, gdy dopiero się zaczyna?
- Szukamy juniora, ale portfolio mile widziane! Dlaczego firmy żądają niemożliwego?
- Portfoliowy pakiet startowy dla osób bez doświadczenia
- Jak ułożyć portfolio i gdzie je umieścić, żeby działało?
- Gdzie szukać pracy, jak rozpocząć karierę i jak przeżyć rozmowę kwalifikacyjną
Zapisz się na kurs
Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie i zapisać się na niego, wypełnij formularz.