AI COPYWRITING — kurs online dla tych, którzy chcą rozwijać twórczy potencjał i nauczyć się korzystania z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji | SKVOT

AI Copywriting

Stwórz przyszłość copywritingu, w której sztuczna inteligencja będzie twoim wsparciem, a nie konkurencją.
Lector
Czytaj więcej
data
18 września - 11 grudnia
Czas trwania:
24 zajęcia na żywo
3 miesiące

Kurs „AI Copywriting” pomoże ci rozwijać twórczy potencjał i nauczy cię świadomego korzystania z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji.

W trakcie szkolenia poznasz rodzaje copywritingu i wybierzesz ten, który najbardziej cię interesuje. Dowiesz się, czym jest brief kreatywny i jak wpływa na proces tworzenia treści. Rozwiniesz swój potencjał i poznasz różne, mniej znane, sposoby generowania pomysłów. Na zajęciach warsztatowych stworzysz scenariusz filmu reklamowego oraz tzw. „big idea”. Kurs przygotuje cię także do pracy w zespole kreatywnym i otworzy przed tobą nowe ścieżki rozwoju. Poznasz kulisy pracy w agencji marketingowej oraz perspektywę pracy freelancera.

Osoby, które osiągną najlepszy wynik na kursie zaprosimy na rozmowę rekrutacyjną do Laba Group.

Dla kogo jest ten kurs?

  • Dopiero zaczynasz swoją przygodę w copywritingu

    Rozwiniesz swoją kreatywność i zaczniesz tworzyć angażujące treści. Dowiesz się, na czym polega praca copywritera i poznasz jego główne zadania i obowiązki. Poznasz różne techniki stosowane przez doświadczonych copywriterów i zobaczysz, jak wygląda praca w agencjach kreatywnych i marketingowych.

  • Jesteś początkującym copywriterem

    Wnikniesz głębiej w specyfikę zawodu copywritera i zainspirujesz się do tworzenia dobrych tekstów. Poznasz nowe metody i techniki pracy nad kreatywnymi pomysłami. Wdrożysz metody profilowania klientów, aby precyzyjnie dopasowywać pod nich swoje komunikaty. Będziesz wiedział, jak wykorzystać technologię AI, by wspierała cię w tworzeniu tekstów wysokiej jakości.

  • Jesteś freelancerem

    Poznasz sposób pracy w zorganizowanych firmach i dowiesz się, jak współpracować z zespołem kreatywnym. Nauczysz się przedstawiać pomysły współpracownikom i klientom, broniąc swoich idei. Zaznajomisz się z aktualnymi trendami w copywritingu i będziesz wiedział, w jakim kierunku chcesz się rozwijać.

  • Pracujesz w zawodach pokrewnych

    Zdobędziesz solidne podstawy w dziedzinie kreatywnego copywritingu i będziesz dalej rozwijać się w tym kierunku. Zaczniesz opracowywać nazwy, hasła, teksty, pisać scenariusze reklam i przedstawiać własne pomysły przełożonym. Poznasz sposoby na wykorzystanie sztucznej inteligencji, które zdecydowanie ułatwią ci pracę. Dodatkowo zyskasz perspektywę nowej pracy - będziesz mógł przebranżowić się na stanowisko copywritera.

Poznaj swoich nowych wykładowców

Zuzanna Wiącek

  • Senior Copywriter w Publicis Worldwide Poland

  • Pracowała i pracuje dla wielu branż (m.in.: retail, beauty, food, employer branding, finanse, produkty dla dzieci), tworząc kampanie 360 i teksty do wielu kanałów komunikacji

  • W swoim portfolio ma projekty dla marek takich jak Garnier, Avon, BNP Paribas, Tymbark, Winiary, Komputronik, Pracuj.pl, Toys"R"Us czy Cartoon Network

  • Na swoim koncie ma wiele nagród - Złote Spinacze, PR Wings i Golden Arrow

  • Ma prawie 10 lat doświadczenia pracy w agencjach oraz z klientami indywidualnymi

Lector's name

Bartosz Walat

  • Senior Copywriter w VMLY&R

  • Pomysłodawca kampanii reklamowych dla marek: Adidas, Lotto, Amol, Lay’s czy Opel. Dyrektor ds. informacji Radia Park FM, PR Manager Warszawskiej Szkoły Filmowej, autor programów telewizyjnych dla stacji TTV, TVS, TVP.

  • Zdobył nagrody „KTR” i „Effie”. W 2022 roku został zaproszony do grona 18 twórców wizualnych z całego świata, promowanych przez berliński butik kreatywny Kuriosis. Od 2023 roku egzemplarze jego prac oferuje Carl Gallery w Dubaju.

  • Był dwukrotnym półfinalistą międzynarodowego konkursu reżyserskiego Papaya Young Directors i został wyróżniony przez Akademię Telewizyjną za autorski program publicystyczny „Format"

  • Podczas debiutu na konferencji I Love Marketing & Technology 2023 zajął 3. miejsce i otrzymał ocenę 5,39, a na Seo & Content Camp otrzymał nagrodę dla najlepszego prelegenta i ocenę 5,85

Lector's name

Łukasz Czubak

  • Head Copywriter w agencji Czuły Copywriter
    Head of Creative w FutureOf [X]

  • Tworzył strategie i kampanie reklamowe m.in. dla marek: Netflix, McDonalds, Allegro, Grupy Żywiec, Martini, ING, Huawei, Tymbark, Ceneo, Alior Bank, BP Poland.

  • Ma prawie 15 lat doświadczenia w branży i pracował w agencjach takich jak: GONG, Rhapsody Media, NoMonday, Ancymony, Symbol Studio, CHALLENGE Studio, Parastudio, ArtGroup

  • Obecnie pomaga przedsiębiorcom z rozwinięciem biznesu w ramach Studium Komunikacji Marki Czuły Copywriter oraz globalnym korporacjom i firmom w ramach Pracowni Trendów i Future Forecastingu FutureOf [X]

  • Współtworzył, nagrodzoną Brązowym „KTR” w 2020 roku, animację dla marki Billennium oraz projekty dla agencji GONG nagrodzone „Effie” oraz „KTR”.

PROGRAM

  • 01

    Kreatywność

    18.09 PONIEDZIAŁEK 18:30-20:00

    LEKCJA 1. Kreatywność - czym jest i dlaczego ktoś za nią płaci?

    • Wszystkie oblicza kreatywności
    • Jak rozwijać swój potencjał kreatywny? Przykłady z alei sław
    • Dlaczego sztuczna inteligencja też potrafi w kreatywność?
    • Brief kreatywny, czyli najmniej kreatywny dokument na świecie

    20.09 ŚRODA 18:30-20:00

    LEKCJA 2. Burza mózgów i inne metody generowania pomysłów

    • Czym jest burza mózgów i dlaczego ma coraz więcej wrogów?
    • Inspiracje, referencje, case study – kradniemy pomysły
    • Przegląd kampanii reklamowych opartych na kreatywnym tekście
    • Wymyślmy razem coś wspaniałego!

    25.09 PONIEDZIAŁEK 18:30-20:00

    LEKCJA 3. Wprowadzenie do AI, jako formy nowego „brainstormingu” sparing partnera w kreatywności

    • Czym jest, jakie są rodzaje inteligencji?
    • AI a talent i umiejętności / doświadczenie własne
    • AI jako partner, nie „dyrektor kreatywny"
    • Zagadnienia etyczne
    • Jak używać, jak korzystać świadomie ze sztucznej inteligencji?
    • Jak budować i opisywać prompty?
  • 02

    Branża i zawód copywritera. Rodzaje copywritingu, rozwój i zatrudnienie

    27.09 ŚRODA 18:30-20:00

    LEKCJA 4. Kim jest, co robi i jak pracuje copywriter?

    • Rodzaje copywritingu, czyli kim jestem i dokąd mogę zmierzać?
    • W agencji, po stronie klienta czy na freelance?
    • Kto jest kim w agencji reklamowej i jak z nim pracować – roadmapa dla początkujących (i nie tylko!)
  • 03

    Praca z briefem

    02.10 PONIEDZIAŁEK 18:30-20:00

    LEKCJA 5. Dekonstruujemy brief kreatywny

    • Cel briefu kreatywnego
    • Insight, TG, USP, RTB – czy klient i strategia mówią zmyślonym językiem?
    • Wspólna analiza przykładowego briefu kreatywnego z użyciem słowniczka pojęć

    04.10 ŚRODA 18:30-20:00

    LEKCJA 6. Rozgryzamy potrzeby klienta

    • Czy muszę być rolnikiem, żeby reklamować paszę?
    • Moje doświadczenia a potrzeby konsumenta
    • Czy warto kwestionować brief?
  • 04

    Tworzenie idei kreatywnej. Jak opasłą opowieść o marce zamienić w kilka intrygujących słów?

    09.10 PONIEDZIAŁEK 18:30-20:00

    LEKCJA 7. Idea kreatywna – z czym to się je?

    • Idea kreatywna – kilka słów, w których zawiera się wszystko
    • Czy big idea naprawdę musi być taka big? Czyli ile jest kanałów komunikacji i dlaczego idea kreatywna powinna działać w każdym z nich
    • Zacznijmy od końca – wspólnie szukamy idei kreatywnej w przykładowej kampanii

    11.10 ŚRODA 18:30-20:00

    LEKCJA 8. Sztuka redukcji, czyli od kilku stron briefu do soczystego sloganu

    • Analiza przykładowych zadań domowych z lekcji „Rozgryzamy potrzeby klienta”.
    • Jak znaleźć kilka słów do idei kreatywnej, gdy brief ma ich setki?
    • Punkt zaczepienia – co zrobić, gdy utknęliśmy?

    16.10 PONIEDZIAŁEK18:30-20:00

    LEKCJA 9. Wysmażmy razem ideę! Część 1.

    • Czy to opowiadanie, czy slogan? Dlaczego idea kreatywna też powinna mieć trzy części?
    • Tworzymy razem ideę kreatywną – warsztat
    • Kilka sposobów na syndrom pustej kartki

    18.10 ŚRODA 18:30-20:00

    LEKCJA 10. Wysmażmy razem ideę! Część 2.

    • Wszędzie to samo? Jak tworzyć egzekucje, które są spójne, ale nie nudne
    • Sprawdzam, czyli testujemy pojemność idei kreatywnej – warsztat

    23.10 PONIEDZIAŁEK18:30-20:00

    LEKCJA 11. Jak nie dać się zjeść i przełknąć feedback

    • Kto feedbackuje, zanim zrobi to klient?
    • Największe wyzwanie: idea odpowiadająca na brief
    • Jak bronić swojego pomysłu, gdy czujesz, że masz rację
  • 05

    Praca z tekstem

    25.10 ŚRODA18:30-20:00

    LEKCJA 12. Wszystko, co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz pisać

    • Analiza najgorszych tekstów reklamowych. I najlepszych też
    • Grupa docelowa, persony, trendy – definiujemy naszego adresata
    • Ustalamy ton głosu marki w oparciu o wypracowaną strategię
    • Jak pisać, żeby chcieli czytać? Zestaw skutecznych rad na start

    30.10 PONIEDZIAŁEK18:30-20:00

    LEKCJA 13. Elementarz copywritera wraz ze słowniczkiem pojęć

    • Storytelling. Czym jest i dlaczego wszystko sprowadza się do emocji
    • Szablony, schematy i mity, czyli wszystko na temat narracji
    • Post, baner, mailing, radiówka
    • Jak radzić sobie z krytycznymi uwagami do tekstu?

    06.11 PONIEDZIAŁEK18:30-20:00

    LEKCJA 14. Chat GPT

    • Naming
    • Slogany
    • Propozycje tematów dla content marketingu
    • Wsparcie konspektu artykułów
    • Wsparcie procesu kreatywnego

    08.11 ŚRODA 18:30-20:00

    LEKCJA 15. Nie tylko chat GPT - czyli przegląd najciekawszych narzędzi AI do copywritingu

    • Przegląd 5 najciekawszych narzędzi i funkcji do copywritingu AI

    13.11 PONIEDZIAŁEK 18:30-20:00

    LEKCJA 16. Wideo. Najpotężniejszy trend w content marketingu

    • Produkcja telewizyjna, filmowa i reklamowa
    • Analiza najlepszych reklam telewizyjnych
    • Scenariusz filmu reklamowego do internetu – struktura, trendy, tipy
    • 10 pomysłów na najlepszą reklamę wideo. Referencje i warsztaty
  • 06

    Wizualność

    15.11 ŚRODA18:30-20:00

    LEKCJA 17.Copywriting to nie tylko pisanie. Drugie oblicze zawodu

    • Jedni myślą tekstem, inni obrazem – cały problem z key visual
    • Moodboard, czyli najbardziej uniwersalny język kreatywnych
    • Jak sprzedać historię, gdy nikt nie czyta? Storyboard w praktyce
    • Zapnijcie pasy, tworzymy brief dla grafika

    20.11 PONIEDZIAŁEK 18:30-20:00

    LEKCJA 18. Midjourney/Dall-e

    • Narzędzia wizualne w AI
    • Jak mogą wesprzeć w kluczowych zleceniach copy?

    22.11 ŚRODA 18:30-20:00

    LEKCJA 19. Praca na planie filmowym lub podczas sesji zdjęciowej

    • Kto, z kim, po co i za ile? Kulisy procesu produkcji reklamowej
    • Co dzieje się z naszym scenariuszem, gdy trafia w ręce reżysera?
    • Jak bronić swoich pomysłów? A właściwie, czy warto to w ogóle robić?
    • Kamera, akcja! Kilka rad, jak przeżyć dzień zdjęciowy i mieć satysfakcję

    27.11 PONIEDZIAŁEK 18:30-20:00

    LEKCJA 20. Rola copywritera w świecie influencer marketingu

    • Dlaczego copywriter nigdy nie będzie znanym influencerem?
    • Analiza kampanii reklamowych z udziałem mikro i mega gwiazd
    • Praktyczne wskazówki, jak napisać dobry brief dla influencera
    • Ghostwriting. Dobrze płatny pomysł na pozostanie anonimowym
  • 07

    Prezentacja pomysłów i portfolio. Jak sprzedać siebie i swoje pomysły?

    29.11 ŚRODA18:30-20:00

    LEKCJA 21. Przepis na prezentację, przy której klient nie ziewa

    • Wracamy do opowiadania, czyli jak wykorzystać storytelling w przygotowywaniu prezentacji?
    • Wysyłamy czy prezentujemy? Dlaczego warto to rozróżnić?
    • Mniej zazwyczaj znaczy więcej
    • Jak sprzedawać klientom swoje pomysły?

    04.12 PONIEDZIAŁEK18:30-20:00

    LEKCJA 22. Serwujemy pomysły

    • Ćwiczenie czyni kreatywnego, czyli prezentujemy przed grupą przykładowe zadania domowe
    • Uczymy się rozwiewać wątpliwości klienta
  • 08

    Marketing treści

    06.12 ŚRODA 18:30-20:00

    LEKCJA 23. Jak nie zginąć w Internecie i polubić się z Google? - wykład gościnny z Joanną Gruszczyńską-Walczuk

    • Analiza fraz kluczowych, czyli jak dowiedzieć się, czego szukają użytkownicy w Internecie?
    • Narzędzia SEO, które pomogą w codziennej pracy copywritera
    • Optymalizacja treści. Mamy frazy, ale co z nimi dalej zrobić?
    • AI i SEO jak idą ze sobą w parze?
    • Przykłady dobrych praktyk i case study

    11.12 PONIEDZIAŁEK 18:30-20:00

    LEKCJA 24. Jak przygotować portfolio, gdy dopiero się zaczyna?

    • Szukamy juniora, ale portfolio mile widziane! Dlaczego firmy żądają niemożliwego?
    • Portfoliowy pakiet startowy dla osób bez doświadczenia
    • Jak ułożyć portfolio i gdzie je umieścić, żeby działało?
    • Gdzie szukać pracy, jak rozpocząć karierę i jak przeżyć rozmowę kwalifikacyjną

Zapisz się na kurs

Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie i zapisać się na niego, wypełnij formularz.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.