REŻYSERIA DŹWIĘKU — kurs online dla tych, którzy chcą zdobyć wiedzę w zakresie dźwięku, muzyki i produkcji audio | SKVOT

Reżyseria dźwięku

Naucz się tworzyć ścieżki dźwiękowe do różnych mediów, takich jak filmy, gry video, reklamy i produkcje telewizyjne. Zobacz, na czym polega rola reżysera dźwięku w procesie produkcji muzycznej.
Lector
Czytaj więcej
data
28 sierpnia – 29 stycznia 2024
Czas trwania:
23 tygodnie;
41 zajęć teorytyczno-praktycznych

Zdobądź kompleksową wiedzę o dźwięku, muzyce i produkcji nagrań audio. Podczas kursu poznasz tajniki branży kreatywnej, z perspektywy producenta muzycznego. Nauczysz się sprawnie poruszać po niezbędnych do pracy programach Rekordbox i Ableton. Zaczniesz tworzyć spójne i emocjonalnie zaangażowane ścieżki dźwiękowe do filmów, reklam oraz innych materiałów wideo.

Prowadzący kursu pokażą ci różne ścieżki rozwoju w branży i pomogą znaleźć twój indywidualny styl. Zyskasz nie tylko wiedzę branżową, ale także praktyczne umiejętności współpracy z klientami i zespołem. Poznasz standardy reżyserii dźwięku i zgodnie z nimi stworzysz profesjonalne i wysokiej jakości nagrania dźwiękowe.

TEN KURS JEST DLA CIEBIE, JEŚLI…

  • Dopiero zaczynasz swoją przygodę z muzyką

    Poznasz różne kierunki rozwoju w branży audio i wybierzesz ten, który najbardziej do ciebie pasuje. Zdobędziesz praktyczną wiedzę o nagrywaniu dźwięku i dostosowywaniu go do standardów branżowych.

  • Już pracujesz w branży muzycznej

    Opanujesz program Ableton i nauczysz się poruszać w branży. Dowiesz się, jak skutecznie łączyć materiał audio z video, komponować spójną emocjonalnie całość, tworzyć efekty, ścieżki dźwiękowe do filmów i reklam. Dzięki kursowi odnajdziesz własny styl produkowania muzyki z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi.

  • Jesteś praktykującym dźwiękowcem

    Udoskonalisz swoje umiejętności zawodowe i poznasz od wewnątrz mechanizmy tworzenia muzyki. Zyskasz biegłość w poruszaniu się w branży, nauczysz się interpretacji oczekiwań klienta i nauczysz się skutecznej komunikacji w zespoł kreatywnym.
    Powiększysz swoje portfolio o jeden kompletny utwór muzyczny w twoim ulubionym gatunku i cztery krótkie utwory. Poznasz programy do edycji i tworzenia dźwięku Ableton i Rekordbox.

Poznaj swoich prowadzących

Mikołaj Rajpold

  • PRODUCENT MUZYCZNY I CONTENT CREATOR

  • Tworzył muzykę do reklam: Ikea, Adidas, SubWay, Santander

  • Współpracował z markami: Adidas, Ikea, Santander, SubWay, Unit9 oraz Senat RP

  • Prezentował swoją twórczość na festiwalach: Open'er, Up To Date, Hip hop Kemp, Transvisualia, Transatlantyk

  • Założyciel kolektywu muzycznego Mordor Muzik

  • Konsultant muzyczny oraz wykładowca w: Performance Music Studio i Poznańskiej Szkole Filmowej

Lector's name

Konrad „SHDOW” Żyrek

  • PRODUCENT MUZYCZNY, FREELANCER

  • Producent muzyczny z 8-letnim doświadczeniem w tworzeniu muzyki rozrywkowej

  • Na swoim koncie ma płyty oraz produkcje, które w Polsce pokryły się platyną oraz diamentem

  • Doceniony jako członek beat-clubu Timbalanda

  • Autor „WWA Melanż” oraz „Fresh Water Soda”

  • Współpracował z Julią Wieniawą, Sobelem, Oki oraz Smolastym

Konrad "SHDOW" Żyrek
Konrad "SHDOW" Żyrek
Julia Wieniawa & Dawid Tyszkowski - Nie całuj
Jackboy - Pardon Me
Hotel Maffija - 3 w nocy w Międzyzdrojach
Otsochodzi - WWA Melanż feat. Oskar83

PROGRAM

  • 01

    Świat dźwięku

    1. Świat dźwięku

    • Wprowadzenie do kursu, zapoznanie z kursantami.
    • Zapoznanie / brief.
    • Instalacja softu.
    • Rozpoczęcie dokumentacji procesu nauki i tworzenia.
  • 02

    Ableton Live/Loopcloud

    2. Loopcloud

    • Prezentacja biblioteki sampli.
    • Integracja.
    • Loopcloud/Ableton.

    3. Ableton Live – Interfejs

    • Poznanie interfejs DAW.
    • Różnica między Audio/Midi.
    • Praca na samplach.

    4. Ableton Live – Arrangement View vs Session View

    • Nauka aranżu.
    • Budowanie utworu z sampli.
    • Proste narzędzia edycyjne.

    5. Pierwszy utwór

    • Budowa i aranżacja utworu.
    • Czym jest Autofilter? Prezentacja narzędzia.
    • Efekty.

    6. Aranżacja

    • „BuildUP” i „breakdown”– budowanie napięcia w utworach.
    • Podstawowe efekty (reverb, delay).
    • Jak działa Equalizer? Praktyczne zastosowanie.

    7. Finalizowanie projektu

    • Render – przygotowywanie pliku WAV.
    • Stems/ścieżki — praca nad projektem składającym się z wielu śladów.
    • Szybki „master” – ulepszanie brzmienia materiału audio.

    8. Beatmaking cz. 1

    • Praca nad beatem typu trap/rap.
    • Użyteczne techniki produkcji muzyki komercyjnej.

    9. Beatmaking cz. 2

    • Praca w grupach (wspólna praca nad projektem).
    • Techniki używane przez największych producentów na świecie.

    10. Beatmaking Q&A

    • Omówienie i ocenianie prac.
  • 03

    Podstawy Dj-ingu

    11. Rekordbox

    • Interfejs programu Rekordbox.
    • Przygotowanie piosenek tj. ustawienie playlisty, segregacja utworów.

    12. RekordBox cz. 2

    • Dobieranie utworów.
    • Mixowanie ze sobą utworów na podstawie tempa lub klucza.
  • 04

    Nagrania/Edycja audio

    13. Wykorzystywanie dyktafonu do nagrywania unikatowych sampli

    • Wykorzystanie dyktafonu do sample makingu.
    • Przetwarzanie nagranego dźwięku w programie Ableton Live.

    14. Tor audio

    • Nagrywanie dźwięku.
    • Mikrofony – praktyczne zastosowanie.
    • Kompresja – czym jest i kiedy ją stosować?

    15. Odszumianie

    • Odszumianie audio.
    • Naprawa uszkodzonego materiału audio.
    • Praktyczne zastosowania szumu.

    16. Voice Over

    • Praca z głosem.
    • Podcasting, radio, vlog – omówienie pojęć.
    • Reklama z tekstem.
  • 05

    Branża reklamowa

    17. Branża reklamowa

    • Oczekiwania klienta.
    • Reklama (case study).
    • Analiza zlecenia.

    18. Banki muzyki

    • Korzystanie z gotowych utworów muzycznych.
    • Podkładanie muzyki pod lektorów.
    • Udźwiękowienie reklamy.

    19. Pierwsza reklama

    • Finalizowanie projektu.
    • Poprawki.
    • Komunikacja z klientem.
  • 06

    Mix/Mastering

    20. Darmowe wtyczki do mixu

    • Instalacja wybranych przez kursantów wtyczek.
    • Sposób używania przedstawionych wtyczek VST.

    21. Miksowanie grup melodii i bębnów

    • Miksowanie grup melodii.
    • Miksowanie grup bębnów.

    22. Ślady/Stems

    • Zarządzanie projektem „w śladach”.
    • Porządkowanie mixu.
    • Upraszczanie i grupowanie materiału.

    23. Mix/master

    • Mastering.
    • Standard branżowy.
    • Dźwięk cyfrowy.
  • 07

    Kompozycja

    24. Teoria muzyki

    • Notacja muzyczna – zapis nutowy, praktyczna wiedza o zasadach muzyki.
    • Tonacje – podstawowa wiedza o kole kwintowym, trójdźwiękach i tonalności.
    • Dur/moll – system notacji muzycznej – ćwiczenia praktyczne.

    25. Scaler 2 (Mikołaj 2)

    • Prezentacja narzędzia scaler 2 - uczestnicy zdobędą wiedzę o akordach, progresji akordów, skalach oraz ich praktycznych zastosowaniach. Nauczą się nadawać utworom muzycznym konkretny charakter i barwę.
  • 08

    Branża filmowa

    26. Branża filmowa

    • Stosunek audio/video.
    • Przygotowanie projektu.
    • Planowanie pracy na długiej treści.

    27. Foley

    • Czym jest foley?
    • Używanie efektów filmowych.
    • Tworzenie foley’ów.

    28. Ambient

    • Pojęcie ambientu.
    • Atmosfera.
    • Natura/szum.

    29. SFX

    • Pojęcie SFX.
    • Podstawianie dźwięków do materiału filmowego.
    • Sceny akcji/walki.

    30. Dialogi

    • Analiza dialogów w polskich filmach.
    • Praca nad dialogami.
    • Praca ze scenariuszem.

    31. Finalizacja projektu

    • Współpraca przy projekcie.
    • Dzielenie się pracą.
    • Finalny render.
  • 09

    Zlecenie/Dyplom

    32. Zlecenie

    • Wyceny.
    • Brief.
    • Scenariusz.

    33. Współdzielenie projektu

    • Synchronizacja projektu między programami.
    • Wysyłanie plików.
    • Planowanie i zarządzanie projektem.

    34. Q&A

    • Pomoc „live” przy tworzeniu projektu.

    35. Muzyczna strona dyplomu

    • Ocena materiału filmowego pod kątem kompozycji muzyki.
    • Produkcja wymaganej ścieżki dźwiękowej.

    36. Praca w grupach: tworzenie podkładu

    • Montaż całości.
    • Dopasowanie ścieżki dźwiękowej do filmu dyplomowego.

    37. Q&A

    • Pomoc „live” przy tworzeniu projektu.
  • 10

    Autopromocja

    38. Jak działa branża muzyczna w Polsce / Jak szukać zleceń?

    • Jak zacząć współpracę z artystami.
    • Budowanie marki i otwieranie się na współpracę z innymi producentami.

    39. Social media

    • Jak się promować za pomocą TikToka?
    • Jak się promować za pomocą Instagrama?

    40. Tworzenie contentu

    • Tworzenie contentu w celach autopromocji.
    • Social media.
    • Portfolio.

    41. Podsumowanie

    • Podsumowanie wiedzy zdobytej podczas trwania kursu.
    • Krótki quiz ze zdobytej wiedzy.
    • Q&A z prowadzącymi.

Oprogramowanie Ableton Live (wersja 11) - (miesiąc bezpłatny, potem płatny)

  • Oprogramowanie Scaler 2
    Oprogramowanie RekordBox

    • Słuchawki zamknięte
    • Komputer z minimalnymi wymaganiami
    • Klawiatura MIDI (opcjonalnie)
    • Karta dźwiękowa (opcjonalnie). Możesz użyć wbudowanej karty dźwiękowej komputera, jeśli obsługuje ona ASIO (dla Windows) i Core Audio (dla MAC)

Zapisz się na kurs

Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie i zapisać się na niego, wypełnij formularz.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.