Reżyseria dźwięku
Zdobądź kompleksową wiedzę o dźwięku, muzyce i produkcji nagrań audio. Podczas kursu poznasz tajniki branży kreatywnej, z perspektywy producenta muzycznego. Nauczysz się sprawnie poruszać po niezbędnych do pracy programach Rekordbox i Ableton. Zaczniesz tworzyć spójne i emocjonalnie zaangażowane ścieżki dźwiękowe do filmów, reklam oraz innych materiałów wideo.
Prowadzący kursu pokażą ci różne ścieżki rozwoju w branży i pomogą znaleźć twój indywidualny styl. Zyskasz nie tylko wiedzę branżową, ale także praktyczne umiejętności współpracy z klientami i zespołem. Poznasz standardy reżyserii dźwięku i zgodnie z nimi stworzysz profesjonalne i wysokiej jakości nagrania dźwiękowe.
TEN KURS JEST DLA CIEBIE, JEŚLI…
-
Dopiero zaczynasz swoją przygodę z muzyką Poznasz różne kierunki rozwoju w branży audio i wybierzesz ten, który najbardziej do ciebie pasuje. Zdobędziesz praktyczną wiedzę o nagrywaniu dźwięku i dostosowywaniu go do standardów branżowych.
-
Już pracujesz w branży muzycznej Opanujesz program Ableton i nauczysz się poruszać w branży. Dowiesz się, jak skutecznie łączyć materiał audio z video, komponować spójną emocjonalnie całość, tworzyć efekty, ścieżki dźwiękowe do filmów i reklam. Dzięki kursowi odnajdziesz własny styl produkowania muzyki z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi.
-
Jesteś praktykującym dźwiękowcem Udoskonalisz swoje umiejętności zawodowe i poznasz od wewnątrz mechanizmy tworzenia muzyki. Zyskasz biegłość w poruszaniu się w branży, nauczysz się interpretacji oczekiwań klienta i nauczysz się skutecznej komunikacji w zespoł kreatywnym.
Powiększysz swoje portfolio o jeden kompletny utwór muzyczny w twoim ulubionym gatunku i cztery krótkie utwory. Poznasz programy do edycji i tworzenia dźwięku Ableton i Rekordbox.
Poznaj swoich prowadzących
Mikołaj Rajpold
-
PRODUCENT MUZYCZNY I CONTENT CREATOR
-
Tworzył muzykę do reklam: Ikea, Adidas, SubWay, Santander
-
Współpracował z markami: Adidas, Ikea, Santander, SubWay, Unit9 oraz Senat RP
-
Prezentował swoją twórczość na festiwalach: Open'er, Up To Date, Hip hop Kemp, Transvisualia, Transatlantyk
-
Założyciel kolektywu muzycznego Mordor Muzik
-
Konsultant muzyczny oraz wykładowca w: Performance Music Studio i Poznańskiej Szkole Filmowej
Konrad „SHDOW” Żyrek
-
PRODUCENT MUZYCZNY, FREELANCER
-
Producent muzyczny z 8-letnim doświadczeniem w tworzeniu muzyki rozrywkowej
-
Na swoim koncie ma płyty oraz produkcje, które w Polsce pokryły się platyną oraz diamentem
-
Doceniony jako członek beat-clubu Timbalanda
-
Autor „WWA Melanż” oraz „Fresh Water Soda”
-
Współpracował z Julią Wieniawą, Sobelem, Oki oraz Smolastym
PROGRAM
-
01
Świat dźwięku
1. Świat dźwięku
- Wprowadzenie do kursu, zapoznanie z kursantami.
- Zapoznanie / brief.
- Instalacja softu.
- Rozpoczęcie dokumentacji procesu nauki i tworzenia.
-
02
Ableton Live/Loopcloud
2. Loopcloud
- Prezentacja biblioteki sampli.
- Integracja.
- Loopcloud/Ableton.
3. Ableton Live – Interfejs
- Poznanie interfejs DAW.
- Różnica między Audio/Midi.
- Praca na samplach.
4. Ableton Live – Arrangement View vs Session View
- Nauka aranżu.
- Budowanie utworu z sampli.
- Proste narzędzia edycyjne.
5. Pierwszy utwór
- Budowa i aranżacja utworu.
- Czym jest Autofilter? Prezentacja narzędzia.
- Efekty.
6. Aranżacja
- „BuildUP” i „breakdown”– budowanie napięcia w utworach.
- Podstawowe efekty (reverb, delay).
- Jak działa Equalizer? Praktyczne zastosowanie.
7. Finalizowanie projektu
- Render – przygotowywanie pliku WAV.
- Stems/ścieżki — praca nad projektem składającym się z wielu śladów.
- Szybki „master” – ulepszanie brzmienia materiału audio.
8. Beatmaking cz. 1
- Praca nad beatem typu trap/rap.
- Użyteczne techniki produkcji muzyki komercyjnej.
9. Beatmaking cz. 2
- Praca w grupach (wspólna praca nad projektem).
- Techniki używane przez największych producentów na świecie.
10. Beatmaking Q&A
- Omówienie i ocenianie prac.
-
03
Podstawy Dj-ingu
11. Rekordbox
- Interfejs programu Rekordbox.
- Przygotowanie piosenek tj. ustawienie playlisty, segregacja utworów.
12. RekordBox cz. 2
- Dobieranie utworów.
- Mixowanie ze sobą utworów na podstawie tempa lub klucza.
-
04
Nagrania/Edycja audio
13. Wykorzystywanie dyktafonu do nagrywania unikatowych sampli
- Wykorzystanie dyktafonu do sample makingu.
- Przetwarzanie nagranego dźwięku w programie Ableton Live.
14. Tor audio
- Nagrywanie dźwięku.
- Mikrofony – praktyczne zastosowanie.
- Kompresja – czym jest i kiedy ją stosować?
15. Odszumianie
- Odszumianie audio.
- Naprawa uszkodzonego materiału audio.
- Praktyczne zastosowania szumu.
16. Voice Over
- Praca z głosem.
- Podcasting, radio, vlog – omówienie pojęć.
- Reklama z tekstem.
-
05
Branża reklamowa
17. Branża reklamowa
- Oczekiwania klienta.
- Reklama (case study).
- Analiza zlecenia.
18. Banki muzyki
- Korzystanie z gotowych utworów muzycznych.
- Podkładanie muzyki pod lektorów.
- Udźwiękowienie reklamy.
19. Pierwsza reklama
- Finalizowanie projektu.
- Poprawki.
- Komunikacja z klientem.
-
06
Mix/Mastering
20. Darmowe wtyczki do mixu
- Instalacja wybranych przez kursantów wtyczek.
- Sposób używania przedstawionych wtyczek VST.
21. Miksowanie grup melodii i bębnów
- Miksowanie grup melodii.
- Miksowanie grup bębnów.
22. Ślady/Stems
- Zarządzanie projektem „w śladach”.
- Porządkowanie mixu.
- Upraszczanie i grupowanie materiału.
23. Mix/master
- Mastering.
- Standard branżowy.
- Dźwięk cyfrowy.
-
07
Kompozycja
24. Teoria muzyki
- Notacja muzyczna – zapis nutowy, praktyczna wiedza o zasadach muzyki.
- Tonacje – podstawowa wiedza o kole kwintowym, trójdźwiękach i tonalności.
- Dur/moll – system notacji muzycznej – ćwiczenia praktyczne.
25. Scaler 2 (Mikołaj 2)
- Prezentacja narzędzia scaler 2 - uczestnicy zdobędą wiedzę o akordach, progresji akordów, skalach oraz ich praktycznych zastosowaniach. Nauczą się nadawać utworom muzycznym konkretny charakter i barwę.
-
08
Branża filmowa
26. Branża filmowa
- Stosunek audio/video.
- Przygotowanie projektu.
- Planowanie pracy na długiej treści.
27. Foley
- Czym jest foley?
- Używanie efektów filmowych.
- Tworzenie foley’ów.
28. Ambient
- Pojęcie ambientu.
- Atmosfera.
- Natura/szum.
29. SFX
- Pojęcie SFX.
- Podstawianie dźwięków do materiału filmowego.
- Sceny akcji/walki.
30. Dialogi
- Analiza dialogów w polskich filmach.
- Praca nad dialogami.
- Praca ze scenariuszem.
31. Finalizacja projektu
- Współpraca przy projekcie.
- Dzielenie się pracą.
- Finalny render.
-
09
Zlecenie/Dyplom
32. Zlecenie
- Wyceny.
- Brief.
- Scenariusz.
33. Współdzielenie projektu
- Synchronizacja projektu między programami.
- Wysyłanie plików.
- Planowanie i zarządzanie projektem.
34. Q&A
- Pomoc „live” przy tworzeniu projektu.
35. Muzyczna strona dyplomu
- Ocena materiału filmowego pod kątem kompozycji muzyki.
- Produkcja wymaganej ścieżki dźwiękowej.
36. Praca w grupach: tworzenie podkładu
- Montaż całości.
- Dopasowanie ścieżki dźwiękowej do filmu dyplomowego.
37. Q&A
- Pomoc „live” przy tworzeniu projektu.
-
10
Autopromocja
38. Jak działa branża muzyczna w Polsce / Jak szukać zleceń?
- Jak zacząć współpracę z artystami.
- Budowanie marki i otwieranie się na współpracę z innymi producentami.
39. Social media
- Jak się promować za pomocą TikToka?
- Jak się promować za pomocą Instagrama?
40. Tworzenie contentu
- Tworzenie contentu w celach autopromocji.
- Social media.
- Portfolio.
41. Podsumowanie
- Podsumowanie wiedzy zdobytej podczas trwania kursu.
- Krótki quiz ze zdobytej wiedzy.
- Q&A z prowadzącymi.
Oprogramowanie Ableton Live (wersja 11) - (miesiąc bezpłatny, potem płatny)
-
Oprogramowanie Scaler 2
Oprogramowanie RekordBox- Słuchawki zamknięte
- Komputer z minimalnymi wymaganiami
- Klawiatura MIDI (opcjonalnie)
- Karta dźwiękowa (opcjonalnie). Możesz użyć wbudowanej karty dźwiękowej komputera, jeśli obsługuje ona ASIO (dla Windows) i Core Audio (dla MAC)
Zapisz się na kurs
Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie i zapisać się na niego, wypełnij formularz.