GAME DESIGNER — kurs online o tym, jak zamienić swoją pasję w karierę | SKVOT

GAME DESIGNER

Dorian Loewe,
Game Designer z wieloletnim doświadczeniem i COO studia projektowego Take IT Studio!
Lector
Czytaj więcej
Termin:
9 października - 29 listopada
Czas trwania:
15 lekcji

Zmień swoją pasję w karierę i zostań profesjonalnym projektantem gier wideo!

Twórz oryginalne światy i niepowtarzalne mechaniki, przewiduj nadchodzące trendy i pewnie prezentuj swoje pomysły. Podczas kursu poznasz zarówno aspekt techniczny – nauczysz się tworzyć przejrzystą dokumentację i zarządzać zespołem produkcyjnym, jak i kreatywny – dowiesz się, jak zbudować wiarygodne uniwersum i ciekawe postaci oraz jak utrzymać uwagę gracza. Zaczniesz projektować gry, które wyróżnią się na rynku!

Nasi najlepsi studenci będą mieli możliwość podjęcia współpracy z firmą Imponderabilia.dev, w ramach której uzyskają wsparcie w poszukiwaniu zatrudnienia w topowych firmach gamedevowych. Kursanci będą mogli skorzystać ze wsparcia mentorów oraz dostać wskazówki w zakresie stworzenia CV i portfolio.

Dla kogo?

  • Początkujący projektanci gier

    Chcesz tworzyć jeszcze bardziej kreatywne projekty, lepiej opisywać światy i postaci, tworzyć oryginalne mechaniki, a także skuteczniej porozumiewać się z zespołem i przygotowywać profesjonalną dokumentację.

  • Inni pracownicy branży gier (programiści, graficy i testerzy)

    Znasz branżę, ale nie wiesz, jak zaprojektować grę. Chciałbyś poszerzyć swoje umiejętności i rozwijać się w game designie.

  • Osoby niezwiązane ze światem gier

    Chcesz wejść do świata gamedevu, zrozumieć specyfikę branży i aktualne trendy rynkowe oraz poznać proces projektowania gier od podstaw.

Po kursie będziesz:

  • • budować przejrzysty game core, tworzyć oryginalne mechaniki i postaci oraz wprowadzać environmental storytelling;

  • • z większą skutecznością przewidywać nadchodzące trendy na rynku gier wideo;

  • • skutecznie prezentować i sprzedawać swoje projekty;

  • • rozumieć znaczenie Game Design Document i z chęcią pracować z arkuszami kalkulacyjnymi;

  • • przyjmować feedback i nie tracić wiary w swoje pomysły.

Wykładowca:

DORIAN LOEWE

  • Od 10 lat pracuje w branży gier, przekuwając swoją pasję w karierę.

  • W 2020 roku założył studio projektowe Take IT Studio!, gdzie odpowiada za game design i produkcję.

  • Pracował przy tworzeniu gry Chernobylite (oraz jako Project Manager i Game Designer w innych projektach The Farm 51).

  • Współtworzył grę mobilną Sky Baron: War of Nations, która osiągnęła ponad milion pobrań z serwisu Google Play (pełnił funkcję Game Designera w PBL Games).

  • Jest jedną z 21 osobistości polskiego gamingu wybranych do kalendarza charytatywnego „Gametelmeni” oraz współtwórcą akcji charytatywnej Gramytatywnie.

PROGRAM

  • 01

    09.10.2023 poniedziałek 18:30 - 20:00

    Jak być najlepszym projektantem gier?

    • Co o grach powinien wiedzieć każdy Game Designer?
    • Umiejętności projektanta gier i jak je rozwijać
    • Dawaj i bierz - o wartości kooperacji

    Praca domowa:
    Przygotuj listę trzech ulubionych gier, wraz z krótką analizą, czym wyróżniają się na rynku, lub dlaczego cię przyciągają.

  • 02

    11.10.2023 środa 18:30 - 20:00

    Game Design Document – dokumentacja jako narzędzie

    • „Co mi pan tu napisał?” – niezbędna czytelność dokumentu Nie tylko tekst – różne formy przekazu i możliwości wykorzystania pakietu Google, które cię zaskoczą Jak zapewnić sumienność wprowadzania zmian? Skutki niekonsekwencji (case studies)

    Praca domowa:
    Zaproponuj w formie tekstowej pomysł na swoją własną grę — luźny opis, maksymalnie 1 strona A4.

  • 03

    16.10.2023 poniedziałek 18:30 - 20:00

    System Design – oryginalne mechaniki gry kluczem do sukcesu – warsztat

    • Nieustanne wynajdywanie koła na nowo – czy to ma sens? Różne mechaniki w zależności od platformy – case studies Wariacje na temat gatunków gier

    Praca domowa:
    Zaproponuj i krótko opisz trzy główne mechaniki swojej gry, w tym przynajmniej jedną, która wyróżni ją wśród innych produkcji.

  • 04

    18.10.2023 środa 18:30 - 20:00

    Game Core – proste zasady gry – warsztat

    • Jak grać, by wygrać!
    • Game loop – struktura gry
    • Activities – utrzymanie uwagi gracza

    Praca domowa:
    Skomponuj małą i dużą pętlę swojej gry oraz zaproponuj trzy dodatkowe aktywności dla graczy.

  • 19.10.2023 czwartek 18:30 - 20:00

    LIVE – Najciekawsze mechaniki i struktury gier obecnych na rynku — analiza case studies

  • 05

    23.10.2023 poniedziałek 18:30 - 20:00

    Story Writing – czy gra musi mieć fabułę? – warsztat

    • Gry to nie lektury – nie mogą być nudne!
    • Kluczowe momenty – kiedy i jak często?
    • Spektakularny finał i co dalej?

    Praca domowa:
    Zaproponuj fabułę dla swojej gry — wraz z zakończeniem oraz trzema przykładowymi zwrotami akcji.

  • 06

    25.10.2023 środa 18:30 - 20:00

    Character Design – wirtualne postaci jak żywe – warsztat

    • Main hero – narodziny głównego bohatera
    • NPC – postaci nie takie poboczne, ile uwagi im poświęcić?
    • Przypadkowe/celowe podobieństwo

    Praca domowa:
    Opisz głównego bohatera swojej gry, wraz ze szkicem/zdjęciem, oraz krótko przedstaw trzy postaci poboczne.

  • 07

    30.10.2023 poniedziałek 18:30 - 20:00

    World Building & Level Design – jak wykreować wiarygodny świat? – warsztat

    • Tworzenie ciekawego uniwersum Environmental storytelling – opowiadanie historii otoczeniem Jak rozbudzić chęć odkrywania? Sprawdzone metody

    Praca domowa: Zaproponuj fabułę (wraz z zakończeniem oraz zwrotem akcji), świat (zawierający elementy opowiadania otoczeniem oraz metody odkrywania) oraz głównego bohatera (i jedną postać poboczną) dla swojej gry

  • 08

    06.11.2023 poniedziałek 18:30 - 20:00

    Projektowanie UI i praca z assetami – warsztat

    • Proste interfejsy w narzędziu Canva Dźwięki, modele, grafiki – korzystanie z darmowych bibliotek Legalność źródeł i inspiracji – jak nie wpaść w pułapkę?

    Praca domowa:
    Zaprojektuj prosty UI dla swojej gry oraz zaproponuj ścieżkę dźwiękową, oraz trzy efekty dźwiękowe.

  • 09

    08.11.2023 środa 18:30 - 20:00

    Jak polubić balansowanie zmiennych – warsztat

    • Zaprzyjaźnij się z arkuszem kalkulacyjnym
    • Nieoceniona pomoc programistów
    • Zabawa tabelkami – popraw czytelność designu

    Praca domowa:
    Stwórz lub zmodyfikuj przykładowy arkusz kalkulacyjny, aby ułatwić korzystanie z niego.

  • 10

    13.11.2023 poniedziałek 18:30 - 20:00

    Proces produkcji gier wideo

    • Tworzenie prototypu - różnice pomiędzy Unity a Unreal Engine
    • Zarządzanie projektem, a zarządzanie zespołem
    • Gra nie jest “fajna” – co robić?

    Praca domowa:
    Opisz swoje 3 ulubione gry, a następnie zaproponuj dla nich usprawnienia sprawiające, by były jeszcze ciekawsze

  • 11

    15.11.2023 środa 18:30 - 20:00

    Jak skutecznie sprzedawać pomysły

    • Elevator pitch – sprzedaj swoją grę w 30 sekund
    • Prezentacja koncepcji gry – najlepsze praktyki
    • Marketing jako element game designu

    Praca domowa: Stwórz elevator pitch dla swojej gry.

  • 12

    20.11.2023 poniedziałek 18:30 - 20:00

    Jak zacząć (i jak się rozwijać) w pracy przy grach

    • Czy warto tworzyć „do szuflady”?
    • Jak znaleźć zatrudnienie w branży - pierwsze kroki, ścieżki kariery i unikanie wypalenia
    • Skok na głęboką wodę - samodzielne tworzenie gier

    Praca domowa: Stwórz swój pierwszy Game Design Document na podstawie wcześniejszych prac domowych.

  • 13

    22.11.2023 środa 18:30 - 20:00

    Aktualne i nadchodzące trendy w branży gier

    • Najważniejsze produkcje ostatnich lat
    • Przyszłe hity - analiza rozwoju rynku
    • Jak wstrzelić się w trend? Refleksje na do widzenia
  • 23.11.2023 czwartek 18:30 - 20:00

    LIVE – It’s showtime! Prezentacja i analiza najciekawszych projektów uczestników

Recenzje
Maciej Oliwa

Polecam kurs Game Designu! Wszystko przebiegło bezproblemowo, organizacja na najwyższym poziomie. Doświadczenie prowadzącego i jego sposób przedstawienia materiały pozwolił bardzo zagłębić się w temat i poznać co to oznacza prawdziwa i dobra praca kreatywna!

Adam Siwak

Z całego serca polecam kurs Game Designer - świetny kurs, świetny prowadzący, który odpowiada na wszystkie pytania. Na wykładach panuje dobra atmosfera i ogólnie jest bardzo fajnie!

Zapisz się na kurs

Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie i zapisać się na niego, wypełnij formularz.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole obowiązkowe
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.