GAME DESIGNER
Game Designer z wieloletnim doświadczeniem i COO studia projektowego Take IT Studio!

Zmień swoją pasję w karierę i zostań profesjonalnym projektantem gier wideo!
Twórz oryginalne światy i niepowtarzalne mechaniki, przewiduj nadchodzące trendy i pewnie prezentuj swoje pomysły. Podczas kursu poznasz zarówno aspekt techniczny – nauczysz się tworzyć przejrzystą dokumentację i zarządzać zespołem produkcyjnym, jak i kreatywny – dowiesz się, jak zbudować wiarygodne uniwersum i ciekawe postaci oraz jak utrzymać uwagę gracza. Zaczniesz projektować gry, które wyróżnią się na rynku!
Nasi najlepsi studenci będą mieli możliwość podjęcia współpracy z firmą Imponderabilia.dev, w ramach której uzyskają wsparcie w poszukiwaniu zatrudnienia w topowych firmach gamedevowych. Kursanci będą mogli skorzystać ze wsparcia mentorów oraz dostać wskazówki w zakresie stworzenia CV i portfolio.
Dla kogo?
-
Początkujący projektanci gier Chcesz tworzyć jeszcze bardziej kreatywne projekty, lepiej opisywać światy i postaci, tworzyć oryginalne mechaniki, a także skuteczniej porozumiewać się z zespołem i przygotowywać profesjonalną dokumentację.
-
Inni pracownicy branży gier (programiści, graficy i testerzy) Znasz branżę, ale nie wiesz, jak zaprojektować grę. Chciałbyś poszerzyć swoje umiejętności i rozwijać się w game designie.
-
Osoby niezwiązane ze światem gier Chcesz wejść do świata gamedevu, zrozumieć specyfikę branży i aktualne trendy rynkowe oraz poznać proces projektowania gier od podstaw.
Po kursie będziesz:
-
• budować przejrzysty game core, tworzyć oryginalne mechaniki i postaci oraz wprowadzać environmental storytelling;
-
• z większą skutecznością przewidywać nadchodzące trendy na rynku gier wideo;
-
• skutecznie prezentować i sprzedawać swoje projekty;
-
• rozumieć znaczenie Game Design Document i z chęcią pracować z arkuszami kalkulacyjnymi;
-
• przyjmować feedback i nie tracić wiary w swoje pomysły.
Wykładowca:

DORIAN LOEWE
-
Od 10 lat pracuje w branży gier, przekuwając swoją pasję w karierę.
-
W 2020 roku założył studio projektowe Take IT Studio!, gdzie odpowiada za game design i produkcję.
-
Pracował przy tworzeniu gry Chernobylite (oraz jako Project Manager i Game Designer w innych projektach The Farm 51).
-
Współtworzył grę mobilną Sky Baron: War of Nations, która osiągnęła ponad milion pobrań z serwisu Google Play (pełnił funkcję Game Designera w PBL Games).
-
Jest jedną z 21 osobistości polskiego gamingu wybranych do kalendarza charytatywnego „Gametelmeni” oraz współtwórcą akcji charytatywnej Gramytatywnie.
PROGRAM
-
01
09.10.2023 poniedziałek 18:30 - 20:00
Jak być najlepszym projektantem gier?
- Co o grach powinien wiedzieć każdy Game Designer?
- Umiejętności projektanta gier i jak je rozwijać
- Dawaj i bierz - o wartości kooperacji
Praca domowa:
Przygotuj listę trzech ulubionych gier, wraz z krótką analizą, czym wyróżniają się na rynku, lub dlaczego cię przyciągają. -
02
11.10.2023 środa 18:30 - 20:00
Game Design Document – dokumentacja jako narzędzie
- „Co mi pan tu napisał?” – niezbędna czytelność dokumentu Nie tylko tekst – różne formy przekazu i możliwości wykorzystania pakietu Google, które cię zaskoczą Jak zapewnić sumienność wprowadzania zmian? Skutki niekonsekwencji (case studies)
Praca domowa:
Zaproponuj w formie tekstowej pomysł na swoją własną grę — luźny opis, maksymalnie 1 strona A4. -
03
16.10.2023 poniedziałek 18:30 - 20:00
System Design – oryginalne mechaniki gry kluczem do sukcesu – warsztat
- Nieustanne wynajdywanie koła na nowo – czy to ma sens? Różne mechaniki w zależności od platformy – case studies Wariacje na temat gatunków gier
Praca domowa:
Zaproponuj i krótko opisz trzy główne mechaniki swojej gry, w tym przynajmniej jedną, która wyróżni ją wśród innych produkcji. -
04
18.10.2023 środa 18:30 - 20:00
Game Core – proste zasady gry – warsztat
- Jak grać, by wygrać!
- Game loop – struktura gry
- Activities – utrzymanie uwagi gracza
Praca domowa:
Skomponuj małą i dużą pętlę swojej gry oraz zaproponuj trzy dodatkowe aktywności dla graczy. -
19.10.2023 czwartek 18:30 - 20:00
LIVE – Najciekawsze mechaniki i struktury gier obecnych na rynku — analiza case studies
-
05
23.10.2023 poniedziałek 18:30 - 20:00
Story Writing – czy gra musi mieć fabułę? – warsztat
- Gry to nie lektury – nie mogą być nudne!
- Kluczowe momenty – kiedy i jak często?
- Spektakularny finał i co dalej?
Praca domowa:
Zaproponuj fabułę dla swojej gry — wraz z zakończeniem oraz trzema przykładowymi zwrotami akcji. -
06
25.10.2023 środa 18:30 - 20:00
Character Design – wirtualne postaci jak żywe – warsztat
- Main hero – narodziny głównego bohatera
- NPC – postaci nie takie poboczne, ile uwagi im poświęcić?
- Przypadkowe/celowe podobieństwo
Praca domowa:
Opisz głównego bohatera swojej gry, wraz ze szkicem/zdjęciem, oraz krótko przedstaw trzy postaci poboczne. -
07
30.10.2023 poniedziałek 18:30 - 20:00
World Building & Level Design – jak wykreować wiarygodny świat? – warsztat
- Tworzenie ciekawego uniwersum Environmental storytelling – opowiadanie historii otoczeniem Jak rozbudzić chęć odkrywania? Sprawdzone metody
Praca domowa: Zaproponuj fabułę (wraz z zakończeniem oraz zwrotem akcji), świat (zawierający elementy opowiadania otoczeniem oraz metody odkrywania) oraz głównego bohatera (i jedną postać poboczną) dla swojej gry
-
08
06.11.2023 poniedziałek 18:30 - 20:00
Projektowanie UI i praca z assetami – warsztat
- Proste interfejsy w narzędziu Canva Dźwięki, modele, grafiki – korzystanie z darmowych bibliotek Legalność źródeł i inspiracji – jak nie wpaść w pułapkę?
Praca domowa:
Zaprojektuj prosty UI dla swojej gry oraz zaproponuj ścieżkę dźwiękową, oraz trzy efekty dźwiękowe. -
09
08.11.2023 środa 18:30 - 20:00
Jak polubić balansowanie zmiennych – warsztat
- Zaprzyjaźnij się z arkuszem kalkulacyjnym
- Nieoceniona pomoc programistów
- Zabawa tabelkami – popraw czytelność designu
Praca domowa:
Stwórz lub zmodyfikuj przykładowy arkusz kalkulacyjny, aby ułatwić korzystanie z niego. -
10
13.11.2023 poniedziałek 18:30 - 20:00
Proces produkcji gier wideo
- Tworzenie prototypu - różnice pomiędzy Unity a Unreal Engine
- Zarządzanie projektem, a zarządzanie zespołem
- Gra nie jest “fajna” – co robić?
Praca domowa:
Opisz swoje 3 ulubione gry, a następnie zaproponuj dla nich usprawnienia sprawiające, by były jeszcze ciekawsze -
11
15.11.2023 środa 18:30 - 20:00
Jak skutecznie sprzedawać pomysły
- Elevator pitch – sprzedaj swoją grę w 30 sekund
- Prezentacja koncepcji gry – najlepsze praktyki
- Marketing jako element game designu
Praca domowa: Stwórz elevator pitch dla swojej gry.
-
12
20.11.2023 poniedziałek 18:30 - 20:00
Jak zacząć (i jak się rozwijać) w pracy przy grach
- Czy warto tworzyć „do szuflady”?
- Jak znaleźć zatrudnienie w branży - pierwsze kroki, ścieżki kariery i unikanie wypalenia
- Skok na głęboką wodę - samodzielne tworzenie gier
Praca domowa: Stwórz swój pierwszy Game Design Document na podstawie wcześniejszych prac domowych.
-
13
22.11.2023 środa 18:30 - 20:00
Aktualne i nadchodzące trendy w branży gier
- Najważniejsze produkcje ostatnich lat
- Przyszłe hity - analiza rozwoju rynku
- Jak wstrzelić się w trend? Refleksje na do widzenia
-
23.11.2023 czwartek 18:30 - 20:00
LIVE – It’s showtime! Prezentacja i analiza najciekawszych projektów uczestników
Zapisz się na kurs
Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie i zapisać się na niego, wypełnij formularz.