GAME PRODUCTION — kurs online, dzięki któremu dowiesz się jak zostać topowym producentem gier wideo | SKVOT

GAME PRODUCTION

Michał Ostapowicz Producent w CD Projekt Red, twórca autorskiego narzędzia do preprodukcji gier



Przekraczaj granice wyobraźni i twórz projekty przyszłości. Zostań mistrzem produkcji gier wideo ze Skvotem!
Lector
Czytaj więcej
data
12 września – 31 października
Trwanie
14 lekcji

Opanuj tajniki produkcji gier na kursie online

Opanuj cały proces tworzenia gier wideo, począwszy od samego pomysłu aż po etap ich wydawania. Pod okiem Michała Ostapowicza, producenta w CD Projekt Red, zdobędziesz umiejętności potrzebne do produkcji gier, ale również odkryjesz świat GameDevu, zarówno z perspektywy pracownika, jak i menedżera. Zapoznasz się z rolą i zakresem obowiązków producenta oraz opanujesz niezastąpione narzędzia ułatwiające jego pracę.

Kurs pozwoli ci zgłębić tajniki typowych pipeline'ów produkcyjnych i planowania codziennych zadań dla deweloperów. Będziesz sprawniej szacować zakres projektu i efektywniej zarządzać budżetem produkcji. Przy okazji poznasz nowe możliwości rozwoju i będziesz efektywniej współpracować z twórcami z różnych specjalizacji — od technicznych guru po artystycznych geniuszy i utalentowanych projektantów.

Dla kogo?

  • Producentów branży gamedev

    Poznasz zestaw najlepszych praktyk i narzędzi wykorzystywanych przez doświadczonych producentów. Podniesiesz swoje kwalifikacje, co pozwoli ci szybko odnaleźć się w środowisku producenckim i awansować.

  • Project Managerów, Scrum Masterów lub Product Ownerów

    Zrozumiesz i zaadaptujesz różnice pomiędzy gamedevem a typowym zarządzaniem projektowym czy IT oraz poznasz tajniki pracy w kreatywnym środowisku. Mocno poszerzysz horyzont swoich umiejętności.

  • Producentów branży filmowej lub reklamowej

    Płynnie wejdziesz w specyfikę szybko rosnącej branży i opanujesz metody przydatne do efektywnej pracy w wysoce kreatywnym i technicznym środowisku.

Po kursie będziesz:

  • • Analizować rynek gier, identyfikować trendy i konkurencję, a także pozycjonować swoją grę w sposób atrakcyjny dla graczy.

  • • Atrakcyjnie prezentować koncepcję gry, co pomoże ci przekonać potencjalnych interesariuszy do swojego projektu.

  • • Tworzyć dokumentację projektową oraz monitorować wszelkie zmiany, dbając o spójność i aktualność dokumentacji.

  • • Planować produkcję gry, korzystając z metod takich jak sprinty i zarządzanie backlogiem.

  • • Korzystać z różnych metodologii projektowych, takich jak Agile, Waterfall i Lean, dostosowując podejście do specyfiki projektu oraz dynamicznego środowiska gamedev.

  • • Korzystać z programu Jira, co ułatwi ci śledzenie postępów, identyfikację zadań i efektywną komunikację z zespołem.

  • • Przewidywać budżet gry, co pozwoli ci na lepsze planowanie finansowe projektu.

Poznaj swojego nowego wykładowcę:

Michał Ostapowicz

  • Obecnie pracuje jako producent w CD Projekt Red;

  • Stworzył autorską metodologię pracy w preprodukcji gier, która została zaprezentowana na Digital Dragons 2022 i doceniona przez producentów i leadów kreatywnych;

  • Specjalizuje się w preprodukcji, długoterminowym planowaniu i budżetowaniu. Ma szeroką wiedzę w dziedzinie wysokopoziomowego Game Designu oraz Product Managementu;

  • Pracował w czołowym polskim studio People Can Fly, w niezależnym Redi Games oraz w All iN! Games i Naraven Games;

  • Odpowiadał za produkcję gier takich jak: “Outriders”, “Outriders: Worldslayer” i “Backfirewall”;

  • Pełnił funkcję głównego producenta w projekcie Gemini, gdzie nadzorował zespół składający się z ponad 120 designerów, programistów, artystów i producentów.

PROGRAM

  • 01

    12.09.2023 wtorek 18:30-20:30

    Czy tworzenie gier wideo bez producenta jest możliwe?

    • Sługa, leader czy tyran – jaka jest rola producenta gier w różnych firmach i zespołach
    • Zakres odpowiedzialności producenta i relacje z innymi decydentami w firmie
    • „Sekretne“ narzędzia producenta, które ułatwiają codzienną pracę
  • 02

    14.09.2023 czwartek18:30-20:30

    Role w game studio – jak odnaleźć się w złożonym procesie tworzenia gier

    • Nie tylko designerzy, programiści i artyści – kto jeszcze pracuje w studio developerskim?
    • Jak powstają feature’y i assety – przykładowe przepływy pracy w gamedevie
    • Komunikacja w zespole developerskim – jak dogadać się w gamedevie?
  • 03

    19.09.2023 wtorek18:30-20:30

    Jak przeprowadzić produkcję gry od First Playable, przez Betę do Gold Mastera?

    • Cykl życia projektów w gamedevie – propozycja standaryzacji i korzyści z niej płynące
    • Czym jest roadmapa projektu i jak z niej korzystać?
    • Jakie wymagania powinny spełniać kluczowe milestone’y?
    • Jak nakreślić wysokopoziomowy plan milestone’ów, żeby zminimalizować ryzyko opóźnień projektu?
  • 04

    21.09.2023 czwartek18:30-20:30

    „Po co komu ta dokumentacja?” – dlaczego nikt nie chce pisać GDD, choć każdy powinien

    • Dlaczego warto tworzyć dokumenty, takie jak Game Pillars, Game Design Document czy Art Bible?
    • Jak dokumentacja designowa pomaga robić gry lepiej i szybciej?
    • Praktyczne korzyści z tworzenia i utrzymywania dokumentacji technicznej
    • Warsztaty: sposoby na utrzymanie dokumentacji up-to-date
  • 05

    26.09.2023 wtorek18:30-20:30

    Jak zbudować roadmapę i plan produkcji gry, o której nic nie wiemy – wyzwania preprodukcji

    • Dlaczego tak trudno jest zrobić preprodukcję dobrze?
    • Game Blueprint – autorskie narzędzie pomocne w preprodukcji
    • Jak oszacować scope i budżet gry?
    • Warsztaty: częste problemy w preprodukcji i jak sobie z nimi radzić
  • 06

    28.09.2023 czwartek18:30-20:30

    Dlaczego Agile jest najlepszym wyborem dla gamedevu, mimo że w gamedevie nie działa?

    • Dlaczego coraz więcej firm gamedevowych chce być Agile i dlaczego niewielu się to udaje?
    • Jak wygląda Agile w praktyce polskiego gamedevu?
    • Warsztaty: jak (nie) być Agile w gamedevie? Case studies
  • 07

    03.10.2023 wtorek18:30-20:30

    Live: Metodologia pracy w gamedevie

    • Podsumowanie przerobionego materiału
    • Panel Q&A o pracy producenta w gamedevie
  • 08

    10.10.2023 - wtorek18:30-20:30

    Games Accessibility - co zrobić, żeby gry były dla wszystkich

    • Z jakimi trudnościami mierzą się gracze z niepełnosprawnościami
    • Jak możemy dostosowywać nasze gry, by umożliwić granie jak największej ilości osób
    • Jak na Accessibility Features korzystają wszyscy gracze
  • 09

    12.10.2023 - czwartek18:30-20:30

    Wykład gościnny: Czy gra, którą robimy będzie dobra? Jak wykorzystać User Testy, by robić lepsze gry

    • Jakie aspekty gry są istotne na różnych etapach produkcji?
    • Jak zorganizować i przeprowadzić User Test?
    • Na co uważać, wyciągając wnioski z User Testów?
  • 10

    17.20.2023 - wtorek18:30-20:30

    On time, on scope, on budget – jak utrzymać projekt możliwy do zrealizowania

    • Jak oszacować koszt opracowania gry na etapie produkcji?
    • Jak rozwijać grę zgodnie z planem produkcyjnym przy intensywnych iteracjach?
  • 11

    19.10.2023 - czwartek18:30-20:30

    Warsztaty: Shipping czyli kończenie projektu

    • Jak przygotować się do shippingu?
    • Testowanie gry (QA) z punktu widzenia producenta
    • Priorytetyzacja błędów – warsztaty w grupach na przykładowym backlogu błędów
    • Ryzyka związane z naprawianiem gry i jak je minimalizować
  • 12

    24.10.2023 - wtorek18:30-20:30

    Współpraca z wydawnictwem – perspektywa producenta, dewelopera i wydawcy

    • Współpraca z wydawcą na poziomie strategicznym, operacyjnym i taktycznym
    • Jak przygotować Pitch Deck, który zachęci inwestorów?Najlepsze praktyki
    • Na co zwracać uwagę, podpisując kontrakt, by nie stracić kontroli nad swoją grą?
  • 13

    26.10.2023 - czwartek18:30-20:30

    Warsztaty: Kryzys i wypalenie w branży gier

    • Dawanie i przyjmowanie feedbacku
    • Punkty zapalne i konflikty typowe dla gamedevu – jak je rozpoznać i rozwiązać?
    • Kreatywność i odporność psychiczna w branży gier – jak utrzymać wysoką sprawność zespołu, gdy większość pomysłów zostaje odrzucona?
    • Otwarta dyskusja
  • 14

    31.10.223 - wtorek 18:30-20:30

    Live: Rozwój i perspektywy branży gamedevu

    • Punkty wejścia i możliwe ścieżki rozwoju
    • Hyper-casual, Metaverse, NFT – trendy w branży, których nie można pominąć

Zapisz się na kurs

Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie i zapisać się na niego, wypełnij formularz.

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.